Sorting
Source
Katalog zbior├│w
(97)
Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(94)
Poradniki i przewodniki
(40)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Druki ulotne
(3)
Proza
(1)
Status
available
(94)
unavailable
(6)
Branch
Wypożyczalnia dla dorosłych
(3)
Czytelnia dla dorosłych
(97)
Author
Okuniewski Juliusz
(8)
Grandin Temple (1947- )
(5)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Kuziel-Kalina Anna
(4)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Arentewicz Joanna
(2)
Attwood Tony
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Bilmin-Odrow─ů┼╝ Joanna
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Moskal Maria
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pisula Ewa
(2)
Preissmann Christine (1970- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Wali┼Ť Robert (1979- )
(2)
Wilde Kate
(2)
Zdral Zofia
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Baker Jed
(1)
Baker JedÔÇĆ
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berger Dorita S
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Bowers Keri
(1)
Bullock Claire
(1)
Burgess Rebecca
(1)
B┼éeszy┼äski Jacek (1963- )
(1)
Castellon Siena
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chromik-Kova─Źs Joanna
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
De Clercq Hilde (1958- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Elv├ęn Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Evans Craig R
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Fitzgerald Michael (1958- )
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Furga┼é Ewa (1979- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gould Judith (psycholog)
(1)
Go┬┤mez de la Cuesta Gina
(1)
Grandin Temple
(1)
Grandin Temple $d (1947- ). Przedmowa
(1)
Gray Carol
(1)
Griffin Simone
(1)
Grotowska Beata
(1)
Guba┼éa Magdalena (1982- )
(1)
G├│rski Adam
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hanbury Martin
(1)
Harpur John (1958- )
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Ho┼éub Jacek (1972- )
(1)
H├ęnault Isabelle (1973- )
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jessa Justyna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kaufman Steve (1939- )
(1)
Kim Cynthia A
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Krauss G. W
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Lara Joanne
(1)
Lawlor Maria (1959- )
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lesko Anita
(1)
Liszka-Dr─ů┼╝kiewicz Agnieszka
(1)
Lubomirska Anna
(1)
Lynch Christopher
(1)
Year
2020 - 2023
(34)
2010 - 2019
(59)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(75)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(97)
Language
Polish
(92)
Audience Group
Rodzice
(29)
Terapeuci
(23)
Nauczyciele
(17)
Pedagodzy
(11)
Terapeuci zaj─Öciowi
(5)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(4)
Psycholodzy
(4)
Psychoterapeuci
(4)
14-17 lat
(3)
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Wychowawcy
(3)
0-5 lat
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Doro┼Ťli
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziewcz─Öta
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowacy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura niemiecka
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura polska
(1)
Subject
Autyzm
(79)
Dziecko autystyczne
(43)
Zespół Aspergera
(23)
Dziecko z zespołem Aspergera
(16)
Rozw├│j psychofizyczny dziecka
(15)
Kompetencje społeczne
(12)
Osoby z autyzmem
(12)
Osoby z zespołem Aspergera
(10)
Relacje mi─Ödzyludzkie
(9)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Dzieci
(5)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Nastolatki
(4)
Psychoterapia
(4)
Rozw├│j emocjonalny
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Dojrzewanie
(3)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Kobieta
(3)
Leczenie
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Rodzina
(3)
Terapia zaj─Öciowa
(3)
Trening umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie
(3)
Zespół ADHD
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů
(2)
Dziewcz─Öta
(2)
Edukacja domowa
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
L─Ök
(2)
Metody wychowawcze
(2)
My┼Ťlenie tw├│rcze
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Samokontrola
(2)
Socjalizacja
(2)
Terapia zabaw─ů
(2)
Trudno┼Ťci wychowawcze
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zespół Tourette'a
(2)
┼╗ycie codzienne
(2)
Afazja dzieci─Öca
(1)
Agresywno┼Ť─ç
(1)
Aromaterapia
(1)
Asertywno┼Ť─ç
(1)
Autodestruktywno┼Ť─ç
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bunt
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Doros┼éo┼Ť─ç
(1)
Doro┼Ťli
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja w┼é─ůczaj─ůca
(1)
Epidemie
(1)
Frustracja
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Furgał, Ewa (1979- )
(1)
Giełkot
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Grupy r├│wie┼Ťnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dzieci─Öce
(1)
Gry kierownicze
(1)
Hortiterapia
(1)
Innowacje
(1)
Inno┼Ť─ç
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje mi─Ökkie
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kreatywno┼Ť─ç
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(56)
Opracowanie
(9)
Podr─Öcznik
(6)
Pami─Ötniki i wspomnienia
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Scenariusz zaj─Ö─ç
(3)
─ćwiczenia i zadania
(3)
Antologia
(2)
Poradniki dla rodzic├│w
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Pomoce liturgiczno-duszpasterskie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Reporta┼╝
(1)
Domain
Psychologia
(49)
Medycyna i zdrowie
(33)
Edukacja i pedagogika
(26)
Rodzina, relacje mi─Ödzyludzkie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwo┼Ťci
(2)
Kulinaria
(1)
Nauka i badania
(1)
97 results Filter
Book
In basket
Date of change: 16.11.2023
By─ç mo┼╝e od dawna zastanawiasz si─Ö, co z tob─ů nie tak. Dlaczego z pozoru banalne sprawy s─ů dla ciebie tak m─Öcz─ůce? Czemu wci─ů┼╝ spotykasz si─Ö z niezrozumieniem? Mo┼╝e rozwa┼╝asz przeprowadzenie diagnozy albo ju┼╝ otrzyma┼éa┼Ť diagnoz─Ö ADHD i/lub spektrum autyzmu? By─ç mo┼╝e dopiero teraz, patrz─ůc w przesz┼éo┼Ť─ç, my┼Ťlisz ÔÇ×to ma sensÔÇŁ, a spogl─ůdaj─ůc w przysz┼éo┼Ť─ç, zadajesz sobie pytanie: ÔÇ×okej, jestem neuroatypowa, ale co dalej?ÔÇŁ... Ta ksi─ů┼╝ka odpowie na twoje pytania, rozwieje w─ůtpliwo┼Ťci i obali mity. Si─Ögnij po ni─ů, a poznasz: zwi─ůzek mi─Ödzy ADHD, spektrum autyzmu, zaburzeniami od┼╝ywiania i zaburzeniami osobowo┼Ťci, ┼éatwe metody monitorowania i regulowania emocji i reakcji na stres, prawd─Ö o odpowiedniej diecie i r├│┼╝nych rodzajach aktywno┼Ťci (nie tylko fizycznej), kt├│ra mo┼╝e zmieni─ç twoje ┼╝ycie, sposoby, by odnale┼║─ç si─Ö w relacjach i ┼╝yciu zawodowym, proste nawyki, podpowiedzi i protipy, kt├│re u┼éatwi─ů sprostanie codziennym wyzwaniom, i wiele innych przydatnych wskaz├│wek. W swoim Psychoporadniku Dominika Musia┼éowska przybli┼╝a aktualn─ů wiedz─Ö medyczn─ů na temat neuror├│┼╝norodno┼Ťci, kt├│ra pozwoli ci lepiej pozna─ç siebie. Empatycznie i ze swobod─ů dzieli si─Ö w┼éasnym do┼Ťwiadczeniem i licznymi sposobami na prostsze i efektywniejsze ogarnianie ┼╝ycia. Wszystko po to, aby┼Ť dostrzeg┼éa ca┼ée spektrum mo┼╝liwo┼Ťci, jakie masz przed sob─ů, i pokocha┼éa siebie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 12.10.2023
"Nadszed┼é czas, aby przebudowa─ç ┼ŤwiatÔÇŽ Wsp├│┼éczesny ┼Ťwiat jest skrojony pod osoby neurotypowe ÔÇô ha┼éas, jasne migaj─ůce ┼Ťwiat┼éa, small talk, rozmowy telefoniczne, aluzje i niepisane zasadyÔÇŽ Tymczasem dla autyst├│w to mo┼╝e by─ç koszmar. W ksi─ů┼╝ce Atypowy Pete Wharmby wyja┼Ťnia, jak to jest ÔÇ×by─ç innymÔÇŁ i funkcjonowa─ç w rzeczywisto┼Ťci, kt├│ra nie zosta┼éa zaprojektowana dla ciebie. Sam autor zosta┼é zdiagnozowany jako osoba w spektrum autyzmu p├│┼║no, bo w wieku trzydziestu czterech lat. Przez ca┼é─ů m┼éodo┼Ť─ç zmaga┼é si─Ö z wieloma trudno┼Ťciami, nie rozumiej─ůc, z czego wynikaj─ů. Latami ÔÇ×maskowa┼é si─ÖÔÇŁ, pr├│buj─ůc si─Ö dostosowa─ç, co by┼éo dla niego koszmarnie wyczerpuj─ůce. Jego ksi─ů┼╝ka to co┼Ť znacznie wi─Öcej ni┼╝ tylko prezentacja innego punktu widzenia ÔÇô Wharmby podejmuje si─Ö roli t┼éumacza z ÔÇ×j─Özyka neuror├│┼╝norodno┼ŤciÔÇŁ na ÔÇ×j─Özyk neurotypowyÔÇŁ, aby wi─Ökszo┼Ťci spo┼éecze┼ästwa uda┼éo si─Ö zrozumie─ç przez tak d┼éugi czas pomijan─ů mniejszo┼Ť─ç. Autor obala stereotypy, rozprawia si─Ö z potocznym postrzeganiem autyzmu i w niezwykle empatyczny spos├│b ods┼éania kulisy ┼╝ycia osoby neuroatypowej. Bolesna prawda jest taka, ┼╝e jako spo┼éecze┼ästwo nie robimy zbyt wiele, aby ul┼╝y─ç tej grupie w cierpieniu. Atypowy podpowiada, w jaki spos├│b nasze dwa ┼Ťwiaty mog─ů si─Ö spotka─ç i co mo┼╝emy zrobi─ç dla wielu autystycznych os├│b w naszych szko┼éach, miejscach pracy i ┼╝yciu. Tak oto powsta┼é praktyczny podr─Öcznik przeznaczony dla wszystkich tych, kt├│rzy pragn─ů uczyni─ç ┼Ťwiat prostszym i lepszym dla os├│b w spektrum autyzmu. " [Media Rodzina]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 11.10.2023
Grupowy trening umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych dla dzieci i m┼éodzie┼╝y z zespo┼éem Aspergera stanowi gotowy program nauczania, przeznaczony dla psycholog├│w, nauczycieli i pozosta┼éych specjalist├│w prowadz─ůcych tego typu terapi─Ö. Oparty na ustaleniach naukowych materia┼é stanowi wprowadzenie do zagadnienia zespo┼éu Aspergera i problematyki umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych, w tym kwestii diagnostyki i oceny, znaczenia dobrych umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych oraz podej┼Ť─ç terapeutycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.08.2023
Czy zdarza Ci si─Ö, ┼╝e co┼Ť wiesz, ale nie umiesz wyja┼Ťni─ç sk─ůd? Czy rozwi─ůzujesz problemy w niestandardowy spos├│b? Czy masz ┼╝yw─ů wyobra┼║ni─Ö? Czy masz talent muzyczny, plastyczny lub mechaniczny? Je┼Ťli tak ÔÇô mo┼╝liwe, ┼╝e jeste┼Ť osob─ů my┼Ťl─ůc─ů wizualnie. Taki spos├│b my┼Ťlenia przypomina troch─Ö korzystanie z grafik GoogleÔÇÖa lub ogl─ůdanie kr├│tkich film├│w na Instagramie lub TikToku. W Twojej g┼éowie pojawia si─Ö sekwencja obraz├│w zrozumia┼éa tylko dla Ciebie. W┼Ťr├│d os├│b my┼Ťl─ůcych wizualnie s─ů najwi─Öksi wynalazcy tacy jak Thomas Edison, Alan Turing czy Elon Musk. Dla os├│b my┼Ťl─ůcych wizualnie kluczowa jest mo┼╝liwo┼Ť─ç nauki metod─ů pr├│b i b┼é─Öd├│w. Dlatego cz─Östo kiepsko sobie radz─ů w szkole, gdzie k┼éadzie si─Ö nacisk na nauk─Ö teorii. Jak rozpozna─ç i wspiera─ç naszych przysz┼éych in┼╝ynier├│w, projektant├│w, artyst├│w? W swojej najnowszej ksi─ů┼╝ce Temple Grandin uczy rodzic├│w, w jaki spos├│b mog─ů odkry─ç i rozwija─ç mocne strony swoich dzieci. Danie dziecku szansy na sukces jest czym┼Ť niezmiernie wa┼╝nym, a punktem wyj┼Ťcia powinno by─ç zrozumienie tego, jak ono my┼Ťli, a wi─Öc tak┼╝e, jak si─Ö uczy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 21.08.2023
Na temat autyzmu i zespo┼éu Aspergera napisano wiele ksi─ů┼╝ek, jednak w wi─Ökszo┼Ťci skierowane s─ů do os├│b neurotypowych albo ich autorami s─ů autystyczni doro┼Ťli, kt├│rzy dzieci┼ästwo i okres nastoletni maj─ů dawno za sob─ů. Niezb─Ödnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inn─ů autystyczn─ů dziewczyn─Ö ÔÇô osob─Ö, kt├│ra wie, jak to jest by─ç nastolatk─ů w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTubeÔÇÖa i selfik├│w, i dobrze to rozumie. Czytelniczki znajd─ů tu mn├│stwo ┼╝yciowych porad oraz wszelkie narz─Ödzia, dzi─Öki kt├│rym rozkwitn─ů i ┼éatwiej osi─ůgn─ů w ┼╝yciu to, czego pragn─ů. Praktyczne wskaz├│wki dotycz─ůce przyja┼║ni, randek, szko┼éy, postrzegania cia┼éa i stawiania w┼éasnych granic, a tak┼╝e dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zosta┼éy opracowane przez Sien─Ö Castellon ÔÇô uhonorowan─ů nagrodami rzeczniczk─Ö neuror├│┼╝norodno┼Ťci ÔÇô na podstawie jej w┼éasnych do┼Ťwiadcze┼ä. Dzi─Öki nim przezwyci─Ö┼╝ysz ka┼╝d─ů napotkan─ů trudno┼Ť─ç! Porady autorki dotycz─ů przede wszystkim takich obszar├│w, jak: akceptacja samej siebie, maskowanie i wyczerpanie spo┼éeczne, radzenie sobie z wra┼╝liwo┼Ťci─ů sensoryczn─ů i prze┼éadowaniem sensorycznym, rozumienie w┼éasnych emocji i dbanie o zdrowie psychiczne, nawi─ůzywanie przyja┼║ni i relacji romantycznych, to┼╝samo┼Ť─ç p┼éciowa, trudno┼Ťci w szkole, zapewnienie sobie bezpiecze┼ästwa w bezpo┼Ťrednich relacjach z lud┼║mi oraz w internecie, celebrowanie neuror├│┼╝norodno┼Ťci. Ksi─ů┼╝ka zosta┼éa napisana z my┼Ťl─ů o dziewczynach ze spektrum autyzmu w wieku 12ÔÇô20 lat, ale cieszy si─Ö popularno┼Ťci─ů tak┼╝e w┼Ťr├│d starszych autystek oraz ch┼éopak├│w ze spektrum. Niezb─Ödnik b─Ödzie te┼╝ przyst─Öpnym ┼║r├│d┼éem informacji dla rodzic├│w, rodze┼ästwa i przyjaci├│┼é os├│b z autyzmem, ich nauczycieli, terapeut├│w oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem neuror├│┼╝norodno┼Ťci [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 21.08.2023
Autism Movement Therapy (AMT) to metoda terapii, kt├│ra wykorzystuje ruch i muzyk─Ö do stymulowania pracy m├│zgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania p├│┼ékul m├│zgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiej─Ötno┼Ťci motorycznych oraz niwelowanie zachowa┼ä niepo┼╝─ůdanych u dzieci z autyzmem. AMT umo┼╝liwia r├│wnie┼╝ dzieciom wyra┼╝anie siebie poprzez taniec i kszta┼étuje ich wra┼╝liwo┼Ť─ç, zapewniaj─ůc kontakt ze sztuk─ů.Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzi─Öki po┼é─ůczeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ─çwicze┼ä ruchowych maj─ůcych konkretn─ů struktur─Ö, muzyki, modelowania zachowa┼ä oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowa┼ä (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby anga┼╝uj─ůce si─Ö w ─çwiczenia AMT trenuj─ů m├│zg, by rozwin─ů─ç wi─Öksz─ů ┼Ťwiadomo┼Ť─ç swojego cia┼éa i lepiej je kontrolowa─ç. Ta zwi─Ökszona sprawno┼Ť─ç powoduje popraw─Ö komunikacji, interakcji spo┼éecznych, samooceny, a tak┼╝e innych obszar├│w u os├│b z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Z przedmowy dr. Stephena M. ShoreÔÇÖa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 07.06.2023
Temat kobiecego autyzmu jest nadal czym┼Ť zagadkowym i tajemniczym. Dla wielu wr─Öcz nieistniej─ůcym, poniewa┼╝ to s┼éowo w powszechnym wyobra┼╝eniu zarezerwowane jest dla ch┼éopc├│w. Badania pokazuj─ů, ┼╝e w por├│wnaniu do dziewczynek diagnozowani s─ů oni a┼╝ cztery razy cz─Ö┼Ťciej. Co za tym idzie, cztery razy cz─Ö┼Ťciej mog─ů liczy─ç na otrzymanie profesjonalnej pomocy oraz wsparcia. Ewa Furga┼é diagnoz─Ö dosta┼éa ju┼╝ jako doros┼éa kobieta. Jej przypadek nie jest odosobniony, w ostatnim czasie swoje ÔÇ×nieneurotypowe coming outyÔÇŁ zrobi┼éa m.in. Natalia Fiedorczuk czy Joanna Erbel. Autentyczna w spektrum to ksi─ů┼╝ka, kt├│ra poprowadzi ci─Ö do diagnozy, pozwoli oswoi─ç ┼Ťwiat po diagnozie i dok┼éadnie wyt┼éumaczy na czym polega kobiece oblicze autyzmu. Ten poradnik jest po to, ┼╝eby ci─Ö wesprze─ç. Je┼Ťli masz my┼Ťli, ┼╝e mo┼╝esz by─ç w spektrum autyzmu, chcesz si─Ö dowiedzie─ç, jeste┼Ť w trakcie diagnozy lub zaraz po, znajdziesz w tej ksi─ů┼╝ce informacje, kt├│re poprowadz─ů ci─Ö dalej. Oczywi┼Ťcie nie ma jednej drogi. Mo┼╝esz co┼Ť dla siebie wybra─ç spo┼Ťr├│d tre┼Ťci zaproponowanych w tej ksi─ů┼╝ce, mo┼╝esz przeczyta─ç i stwierdzi─ç ÔÇ×chc─Ö inaczejÔÇŁ. Cokolwiek zdecydujesz, b─ůd┼║ dla siebie ┼╝yczliwa i wyrozumia┼éa. Pami─Ötaj, ┼╝e ty wiesz najlepiej. Nie psycholog, nie psychoterapeutka, nie psychiatra ani nie autorka poradnika. To ty jeste┼Ť ekspertk─ů od swojego ┼╝ycia. ÔÇ×Poczu─ç si─Ö sob─ů i u siebie - to bezcenna rzecz, zw┼éaszcza, gdy czujesz si─Ö we w┼éasnym ┼╝yciu troch─Ö obca. Ewa opowiada o swojej w┼éasnej drodze, przy okazji proponuj─ůc rady - nie kategorycznie, raczej pod rozwag─Ö, ┼éagodnie. Ta niedu┼╝a ksi─ů┼╝ka to "poradnik bez presji" - historie i wskaz├│wki, kt├│re pomagaj─ů zada─ç sobie w┼éa┼Ťciwe pytania i znale┼║─ç w┼éasne odpowiedzi przy diagnozie spektrum autyzmu w wieku doros┼éymÔÇŁ - Olga Drenda
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 11.05.2023
CESARINA XAIZ zajmuje si─Ö psychomotoryk─ů i terapi─ů rodzinn─ů. Od 1983 roku pracuje z autystami i dzie─çmi z powa┼╝nymi trudno┼Ťciami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczy┼éa pacjent├│w w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu ┼Ťw. Paw┼éa w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala ┼Ťw. Paw┼éa w Mediolanie. Kszta┼éci┼é si─Ö w podej┼Ťciu behawioralno-poznawczym, by┼é wyk┼éadowc─ů i superwizorem w AIAMC (W┼éoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowa┼ä). Jako jeden z pierwszych we W┼éoszech wprowadzi┼é do terapii wyniki najnowszych bada┼ä dotycz─ůcych biologicznego pod┼éo┼╝a autyzmu, jest tak┼╝e propagatorem podej┼Ťcia edukacyjnego w terapii. Za┼éo┼╝yciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczy┼é w regionalnym ruchu wspieraj─ůcym rodzic├│w dzieci autystycznych. Podczas wsp├│lnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspieraj─ůcej rozw├│j podstawowych umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych u os├│b z trudno┼Ťciami. Ich wnioski zosta┼éy zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny P├│┼énocnej. Wsp├│┼étworzyli stowarzyszenie Aret├ę i przez lata prowadzili dzia┼éalno┼Ť─ç propaguj─ůc─ů podej┼Ťcie psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 09.05.2023
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Muzyka od najm┼éodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z ni─ů naturaln─ů wi─Ö┼║. Nie zawsze jednak ┼éatwo jest im uczestniczy─ç w zaj─Öciach muzycznych i rozwija─ç sw├│j talent. Ksi─ů┼╝ka Dority S. Berger pokazuje, jak pokona─ç t─Ö trudno┼Ť─ç i wykorzystuj─ůc muzykoterapi─Ö, wspomaga─ç ich rozw├│j intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyja┼Ťnia, w jaki spos├│b nauka gry na instrumencie uczy systematyczno┼Ťci i stanowi trening umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych. Opisuje r├│┼╝nice mi─Ödzy lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapi─ů i t┼éumaczy, jak stosowanie tej ostatniej mo┼╝e pom├│c w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskaz├│wki Berger pomog─ů wprowadzi─ç muzyk─Ö do codziennego ┼╝ycia dziecka, wybra─ç odpowiedni dla niego instrument i motywowa─ç je do ─çwicze┼ä. Poradnik zawiera r├│wnie┼╝ informacje na temat przygotowania dziecka do wyst─Öp├│w publicznych i udzia┼éu w koncertach oraz zapobiegania przeci─ů┼╝eniu sensorycznemu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 14.04.2023
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Tre┼Ťci zapewniaj─ů g┼é─Öbok─ů perspektyw─Ö, kt├│ra dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalist├│w i cz┼éonk├│w rodziny, ukazuj─ůc autyzm nie jako straszliw─ů niepe┼énosprawno┼Ť─ç, lecz jako niezwyk┼éy wymiar cz┼éowiecze┼ästwa. Tre┼Ťci mog─ů sta─ç si─Ö postulatem niezb─Ödnych zmian w naszym postrzeganiu os├│b z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptacj─Ö. W poradniku przedstawiono m.in.: - metody wsparcia terapeutycznego, kt├│re s─ů stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeut├│w zajmuj─ůcych si─Ö tematem rozwoju w spektrum autyzmu; - znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; - analizy indywidualnych przypadk├│w (np. zaburzenia przystosowania spo┼éecznego, niepe┼énosprawno┼Ť─ç intelektualna w stopniu umiarkowanym).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 21.11.2022
┼Üwiatowej s┼éawy autorka i osoba autystyczna Temple Grandin oraz psycholo┼╝ka Debra Moore przedstawiaj─ů dziewi─Ö─ç sposob├│w wspierania dzieci i nastolatk├│w w spektrum autyzmu. Temple Grandin dzieli si─Ö swoim osobistym do┼Ťwiadczeniem i historiami opowiadanymi przez szukaj─ůcych jej wsparcia rodzic├│w i specjalist├│w, a Debra Moore wykorzystuje do┼Ťwiadczenie psychologa, pracuj─ůcego od wielu lat z dzie─çmi i nastolatkami w spektrum oraz ich opiekunami. I to w┼éa┼Ťnie do tej grupy skierowany jest Autyzm. Przewodnik. Nauczyciele, pedagodzy specjalni, psycholodzy, terapeuci zaj─Öciowi, logopedzi, a przede wszystkim rodzice dzieci i nastolatk├│w w spektrum znajd─ů w ksi─ů┼╝ce wiele przyk┼éad├│w i porad oraz szczeg├│┼éowo opisane sposoby wsparcia. Listy pyta┼ä pomocniczych i kr├│tkie streszczenia porad u┼éatwiaj─ů wprowadzenie tych metod w ┼╝ycie. ┼╗adne dziecko nie mo┼╝e pokona─ç drogi do doros┼éo┼Ťci samotnie. Pedagodzy, rodzice i terapeuci s─ů wzorcami, kibicami i przewodnikami. To dary, kt├│re mo┼╝emy przekaza─ç ka┼╝demu dziecku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 21.11.2022
Jako ch┼éopiec, Raun Kaufman zosta┼é zdiagnozowany przez ekspert├│w jako dziecko autystyczne, o IQ poni┼╝ej 30 i wymagaj─ůce specjalistycznej opieki medycznej. Lata p├│┼║niej, Raun uko┼äczy┼é studia z zakresu Etyki Biomedycznej na Uniwersytecie Browna, sta┼é si─Ö znanym i cenionym ekspertem od zaburze┼ä ze spektrum autyzmu, a przede wszystkim najlepszym dowodem na to, ┼╝e z autyzmu da si─Ö wyj┼Ť─ç. Jak to mo┼╝liwe? Dzi─Öki programowi Son-Rise, rewolucyjnej metodzie stworzonej przez rodzic├│w Kaufmana. Jego historia zosta┼éa opowiedziana w bestsellerowej ksi─ů┼╝ce "Przebudzenie naszego syna" i poruszaj─ůcym filmie telewizyjnym "Son-Rise: a Miracle of Love". W niniejszej ksi─ů┼╝ce Raun, opieraj─ůc si─Ö na swoim do┼Ťwiadczeniu, a tak┼╝e przypadkach rodzin, kt├│rym pom├│g┼é wyprowadzi─ç dzieci z autyzmu, przedstawia zasady programu, kt├│ry pom├│g┼é mu i tysi─ůcom innych os├│b. W swojej poruszaj─ůcej ksi─ů┼╝ce Kaufman wyja┼Ťnia, jakie to uczucie by─ç autystycznym dzieckiem i pokazuje, w jaki spos├│b rodzice dzieci ze spektrum zaburze┼ä autyzmu mog─ů na nowo rozbudzi─ç nadziej─Ö i pom├│c swoim dzieciom zaadaptowa─ç si─Ö na nowo w ┼Ťwiecie i funkcjonowa─ç jak wi─Ökszo┼Ť─ç spo┼éecze┼ästwa. "Autyzm ÔÇô prze┼éom w podej┼Ťciu" to przede wszystkim zbi├│r praktycznych strategii, kt├│re mo┼╝na stosowa─ç od zaraz: czasami rodzice zauwa┼╝─ů zmiany w zachowaniu ich dzieci w ci─ůgu zaledwie jednego dnia od wprowadzenia nowej metody w podej┼Ťciu. [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Date of change: 24.09.2022
Poradnik dla os├│b pracuj─ůcych z dzie─çmi niepe┼énosprawnymi i autystycznymi. Inspiracj─ů do jej napisania by┼éa osobista fascynacja autorki przyrod─ů, mo┼╝liwo┼Ťciami wykorzystania jej walor├│w oraz pasja pracy z dzie─çmi. Powsta┼éa w wyniku wieloletniej praktyki zawodowej, w kt├│rej autorka ┼é─ůczy r├│┼╝ne metody i formy terapii, by w optymalnym stopniu wspomaga─ç rozw├│j psychofizyczny dzieci z r├│┼╝nymi niepe┼énosprawno┼Ťciami. Ksi─ů┼╝ka zawiera: - program ogrodoterapii dla przedszkolak├│w, w tym dzieci z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů sprz─Ö┼╝on─ů i autyzmem, - przyk┼éady scenariuszy zaj─Ö─ç w ogrodzie z uwzgl─Ödnieniem p├│r roku, - narz─Ödzie diagnostyczne umo┼╝liwiaj─ůce ewaluacj─Ö, - teksty piosenek wykorzystanych w programie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 19.09.2022
Na ca┼éym ┼Ťwiecie nast─ůpi┼é zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe mo┼╝e jednak wydawa─ç si─Ö wyj─ůtkowo trudnym wyborem. Ksi─ů┼╝ka Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu zapewni rodzicom narz─Ödzia niezb─Ödne w tej sytuacji. Dzi─Öki niej dowiesz si─Ö, jak: - zaplanowa─ç lekcje w domu, aby w pe┼éni wykorzysta─ç rytm dnia i mocne strony dziecka, - stworzy─ç okazje do nauki dzi─Öki wprowadzeniu r├│┼╝norodnych, zabawnych zaj─Ö─ç, - sprawi─ç, ┼╝eby zdobywanie wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci przychodzi┼éo naturalnie, - dostosowa─ç metody do charakteru i osobowo┼Ťci dziecka. Wskaz├│wki zawarte w poradniku przydadz─ů si─Ö r├│wnie┼╝ podczas pracy z dzie─çmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö. (Z ok┼éadki).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.08.2022
Ksi─ů┼╝ka w jasny i prosty spos├│b opisuje ca┼éo┼Ťciowy charakter autyzmu. Skierowana jest do zar├│wno zawodowych trener├│w, kt├│rzy nie zawsze zdaj─ů sobie spraw─Ö z g┼é─Öboko ukrytego cierpienia zwi─ůzanego z autyzmem, jak i rodzic├│w os├│b autystycznych. Autorka podkre┼Ťla, ┼╝e autyzm nale┼╝y stara─ç si─Ö zrozumie─ç od wewn─ůtrz, spr├│bowa─ç zobaczy─ç ┼Ťwiat oczami osoby autystycznej, nie skupiaj─ůc si─Ö na objawach tej przypad┼éo┼Ťci, ale poszukuj─ůc jej ich g┼é─Öbokich przyczyn.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 25.07.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Od 18 lat Kutscher diagnozuje cz─Östo wsp├│┼éwyst─Öpuj─ůce schorzenia neuropsychiatryczne takie jak ADHD, zaburzenia ze spektrum autystycznego, trudno┼Ťci w nauce czy depresj─Ö dwubiegunow─ů. Jego przyst─Öpnie i zrozumiale napisany poradnik opisuje og├│lne zasady diagnozowania i terapii tych zaburze┼ä u dzieci; kolejne rozdzia┼éy ksi─ů┼╝ki dotycz─ů r├│┼╝nych schorze┼ä i przybli┼╝aj─ů czytelnikom przyczyny i objawy zaburze┼ä, ich wzajemny wp┼éyw na siebie oraz sposoby leczenia. "Po zapoznaniu nas z najnowsz─ů wiedz─ů na temat przyczyn poszczeg├│lnych zaburze┼ä, Kutscher ods┼éania przed nami konkretne strategie dzia┼éania i wskaz├│wki... To stabilny i efektowny fundament, na kt├│rym mo┼╝na budowa─ç dalsz─ů wiedz─Ö na temat zaburze┼ä rozwojowych. Jednak zarazem jest to ksi─ů┼╝ka na tyle bogata w tre┼Ť─ç, ┼╝e mo┼╝e stanowi─ç tak┼╝e samodzielne ┼║r├│d┼éo informacji. Z ca┼éego serca polecam t─Ö ksi─ů┼╝k─Ö wszystkim nauczycielom i rodzicom maj─ůcym do czynienia z dzie─çmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. B─Öd─Ö j─ů popularyzowa─ç". [Heidi Bernhardt, badaczka zajmuj─ůca si─Ö tematyk─ů ADHD] Kutscherowi sprawnie udaje si─Ö zar├│wno wywo┼éa─ç wsp├│┼éczucie dla chorych dzieci, jak r├│wnie┼╝ z optymizmem pokaza─ç, jak wielk─ů rol─Ö mog─ů odegra─ç troskliwi rodzice i nauczyciele. To wspania┼ée znale┼║─ç jedn─ů ksi─ů┼╝k─Ö, kt├│r─ů mo┼╝na poleci─ç rodzicom szukaj─ůcym pomocnych informacji dotycz─ůcych kilku r├│┼╝nych zaburze┼ä dotykaj─ůcych ich dziecko. [ dr Leslie Packer, psycholog, specjalistka ds. zespo┼éu Tourette─║a]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 25.07.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Ksi─ů┼╝ka "Zaburzenia integracji sensorycznej" zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii dzia┼éania dotycz─ůcych pomocy dzieciom dotkni─Ötym dysfunkcj─ů sensoryczn─ů. Skupiaj─ůc si─Ö na wczesnej interwencji, pokazuje, ┼╝e dzieci, u kt├│rych zdiagnozowano to schorzenie, mog─ů osi─ůgn─ů─ç sw├│j pe┼ény potencja┼é w domu, szkole i spo┼éeczno┼Ťci. Autorki opisuj─ů i analizuj─ů objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania zwi─ůzane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zw┼éaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburze┼ä dwubiegunowych, skupiaj─ůc si─Ö m.in. na pomocnych ─çwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji program├│w edukacyjnych. Ta zrozumia┼éa i przyst─Öpna ksi─ů┼╝ka to niezast─ůpione ┼║r├│d┼éo wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekun├│w maj─ůcych kontakt z dzie─çmi do┼Ťwiadczaj─ůcymi zaburze┼ä integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a tak┼╝e dyplom magistra pedagogiki (specjalno┼Ť─ç: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma tak┼╝e uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku ┼╝ycia. Mieszka w Nowym Jorku z dw├│jk─ů swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole ┼Ťredniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalno┼Ť─ç: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma tak┼╝e uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku ┼╝ycia. By┼éa dyrektork─ů agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z m─Ö┼╝em Richardem i czw├│rk─ů dzieci. [Powy┼╝szy opis pochodzi od wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.07.2022
Niniejsza ksi─ů┼╝ka to znakomity poradnik dla wszystkich tych, kt├│rzy zajmuj─ů si─Ö planowaniem i prowadzeniem trening├│w socjalizacyjnych dla nastolatk├│w z Zespo┼éem Aspergera, poczynaj─ůc od rodzic├│w, nauczycieli, a ko┼äcz─ůc na doradcach i terapeutach. Ci m┼éodzi ludzie powszechnie maj─ů ogromne trudno┼Ťci z komunikacj─ů i ┼╝yciem spo┼éecznym, bardzo dotkliwie odczuwane zw┼éaszcza w okresie dojrzewania, w grupach r├│wie┼Ťniczych. Autorzy proponuj─ů program interwencji, w ramach kt├│rych trenowane s─ů umiej─Ötno┼Ťci spo┼éeczne, maj─ůce u┼éatwi─ç porozumiewanie si─Ö z r├│wie┼Ťnikami i akceptacj─Ö przez nich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Date of change: 22.07.2022
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Wyd. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2015. - 317 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Zwykle, gdy dowiaduj─Ö si─Ö, ┼╝e Carol Gray pracuje nad now─ů publikacj─ů, nie mog─Ö si─Ö doczeka─ç chwili, w kt├│rej b─Öd─Ö m├│g┼é przeczyta─ç, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegaj─ů i odbieraj─ů ┼Ťwiat. Wiem, ┼╝e innowacyjne pomys┼éy i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikacj─Ö b─Öd─Ö poleca┼é nauczycielom, rodzicom i wsp├│┼épracownikom. Czytaj─ůc Nowe historyjki spo┼éeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomy┼Ťla┼éem sobie: ÔÇ×Carol, znowu ci si─Ö uda┼éo!ÔÇŁ, trzyma┼éem bowiem w d┼éoniach kolejn─ů wyj─ůtkow─ů pozycj─Ö, dzi─Öki kt├│rej dzieci z ASD lepiej pojm─ů siebie i swoje miejsce w spo┼éecze┼ästwie. Carol doskonale rozumie ┼Ťwiat os├│b z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydaj─ů si─Ö obu stronom, wspieraj─ůc wzajemne zrozumienie, komunikacj─Ö i akceptacj─Ö. Z PRZEDMOWY dr. TonyÔÇÖego Attwooda W ┼Ťrodku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z nast─Öpuj─ůcych dzia┼é├│w: ─Ż Historyjki ucz─ů ─Ż Zmiana ─Ż B┼é─Ödy ─Ż Ja i moje uczucia ─Ż ┼Üwi─Öta i prezenty ─Ż Umiej─Ötno┼Ťci interpersonalne i przyja┼║┼ä ─Ż Dr─Öczenie ─Ż Zrozumie─ç doros┼éych ─Ż Dom i otoczenie ─Ż Szko┼éa ─Ż Planeta Ziemia Historyjki spo┼éeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, cho─ç prosta, okazuje si─Ö zaskakuj─ůco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania spo┼éecznego os├│b ze spektrum autyzmu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. BTC (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.07.2022
Wi─Ökszo┼Ť─ç umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych cz┼éowieka polega na tym, ┼╝e w umy┼Ťle potrafi on przyj─ů─ç perspektyw─Ö drugiej osoby. Te umiej─Ötno┼Ťci spo┼éeczne nie s─ů jednak oczywiste dla os├│b z autyzmem, dlatego nale┼╝y ich uczy─ç w wyrazisty spos├│b. I w┼éa┼Ťnie to jest celem "Ilustrowanego podr─Öcznika umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych": dzielimy umiej─Ötno┼Ťci spo┼éeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak nale┼╝y si─Ö zachowa─ç i co powiedzie─ç w danych sytuacjach spo┼éecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. BTC (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again