Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(32)
Forma i typ
Gry i zabawki
(31)
Książki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(3)
Placówka
Oddział dla dzieci i młodzieży
(32)
Autor
Bartoszewski Dariusz
(1)
Chwastniewska Danuta
(1)
Wojciechowska Martyna (1974- )
(1)
Wrzesiński K
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(9)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Dzieci
(19)
Młodzież
(9)
6-8 lat
(8)
9-13 lat
(7)
Dorośli
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Temat
Boże Narodzenie
(1)
Bursztynowa komnata
(1)
Czas
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Scrabble
(1)
Uczucia
(1)
Zegary i zegarki
(1)
Zwierzęta
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(25)
Gry i zabawy umysłowe
(10)
Gry edukacyjne
(7)
Quizy
(2)
Gry i zabawy zimowe
(1)
Gry strategiczne
(1)
Gry w karty
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Plansze do gry
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(10)
32 wyniki Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Literka do literki : gra edukacyjna. - Chwaszczyno : Alexander [około 2010]. - 1 gra; (35 obrazków, 96 liter, 30 żetonów) : karton, papier, kolor ; w pudełku 25x21x14 cm + instrukcja.
(Sowa Mądra Głowa Poleca.)
"Literka do literki" to zabawka edukacyjna dla dzieci w wieku przedszkolnym. Są to również 2 warianty gry dla dzieci starszych, a nawet dla dorosłych graczy. Zabawa najmłodszych polega na tym, by do wybieranych obrazków ułożyć z liter pasujące do nich wyrazy. Jest to doskonały pretekst do poznania liter oraz nauki czytania i pisania. Gry zapewniają z kolei wiele emocji, a jednocześnie zmuszają do myślenia i są świetnym treningiem koncentracji i uwagi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gramy samogłoskami / Danuta Chwastniewska. - Chwaszczyno : Alexander, [2014]. - 1gra (plansza, kostka, 40 żetonów, 35 kartoników) : karton, papier, kolor ; w pudełku 24x21x5 cm.+ instrukcja
"Zagramy samogłoskami" składa się z 2 zabaw i 5 gier, które odnoszą się do słuchowego wyodrębniania samogłosek na początku i na końcu wyrazu. Dzięki nim możemy wyćwiczyć z dzieckiem umiejętność łączenia dźwięku samogłoski z jej literowym odpowiednikiem. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dookoła świata z Martyną Wojciechowską : gra, w której poznasz świat, podróżując z Martyną Wojciechowską. - Chwaszczno : Alexander, [2012?]. - 1 gra (1 plansza, 1 plansza, 90 kart pytań i odpowiedzi, 6 kart liter, 4 karty "pocztówki z podróży", 10 kart "opowieści Martyny", 3 pionki, 1 kostka do gry z oczkami, 1 kostka do gry z cyframi, 40 żetonów, 1 klepsydra, 1 notes, instrukcja, książeczka "Notatki z podróży") : karton, papier, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja
Gracze przemierzają świat razem ze znaną podróżniczką, Martyną Wojciechowską. Pokonując oceany i kontynenty, odpowiadają na pytania związane z miejscami postoju. Podczas wędrówki mogą poznać również ciekawe historie, łączące się z różnymi miejscami na kuli ziemskiej, które przeżyła i opisała specjalnie dla nich Martyna Wojciechowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wyścigi Formuły 1 ; Wyścigi motocyklowe / Projekt graficzny: K. Wrzesiński. - Chwaszczyno : Alexander, [2016]. - 2 gry (1 dwustronna plansza, 4 pionki, kostka do gry) : karton, papier, kolor ; w pudełku 29x19x4 cm+ instrukcja
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
"Wyścigi motocyklowe" i "Wyścigi formuła 1" to dwie ekscytujące gry planszowe. Gracze rywalizują ze sobą na torze formuły 1 lub motocyklowym . Wygra ten, kto pokonując wiele przeszkód na drodze pierwszy dojedzie do mety. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
25 gier. - Chwaszczyno : Alexander, [brak roku]. - 1 gra (dwustronna plansza, dwustronna plansza, 16 wysokich pionków, 32 niskie pionki, trójkąt, 15 kołków, kostka do gry, 27 elementów domina, 28 bierek, miseczka do pchełek, 4 duże pchełki, 16 małych pchełek) : papier, karton, plastik, kolor ; w pudełku 25x26x6 cm + instrukcja.
„25 gier” to praktyczny zestaw gier od klasycznych gier planszowych jak „Warcaby” i „Młynek” przez interesującą grę logiczną „Trójkąt” po gry zręcznościowe jak „Bierki” i „Pchełki”. „25 gier” to zestaw, który sprawi wiele radości i zapewni sporo emocji każdemu, bez względu na wiek i upodobania [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ale pary Świąteczne. - Chwaszczyno : Alexander, [brak roku]. - 1 gra (31 kart koła) : karton, papier, kolor ; w pudełku 10x10x2 cm + instrukcja.
„ALE PARY – Świąteczne” to szybka, prosta gra karciana w której wygrywa ten kto wykaże się największą spostrzegawczością. W opakowaniu znajdziemy zestaw 31 kart z 6 obrazkami w świątecznym klimacie. Dwie dowolne karty zawsze mają po jednym wspólnym obrazku, ale żeby nie było zbyt łatwo, obrazki te często mają różną wielkość. Gra polega na jak najszybszym znalezieniu wspólnego obrazka. W zależności od wariantu wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej kart, bądź jak najszybciej pozbędzie się wszystkich. Gra jest dobrym treningiem analizy wzrokowej, umiejętności dostrzegania i rozróżniania szczegółów [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Bitwa na skojarzenia - Chwaszczyno : Alexander, [2020]. - 1 gra (164 karty, 6 pionków, plansza, klepsydra) : karton, papier, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja
Forma i typ
Gatunek
Znakomita zabawka edukacyjna dla najmłodszych. Rysunki w grze należy odpowiednio skojarzyć ze sobą parami. Ta zabawa daje dzieciom wiele satysfakcji, jednocześnie uczy, rozwija spostrzegawczość i koncentrację. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Biznes po europejsku - Chwaszczyno : Alexander, [2016?]. - 1 gra ( plansza, 55 kart, kostka, 5 pionków, 70 elementów rozbudowy, 175 banknotów.) : karton, papier, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm+ instrukcja
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Gra, w której możesz kupować i sprzedawać działki, nieruchomości itd. Wygrywa ten, kto najbardziej się wzbogaci i doprowadzi przeciwników do bankructwa. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Biznes po polsku : strategiczna gra planszowa. - Chwaszczyno : Alexander, [2017]. - 1gra (plansza, 37 kart "Los", 35 kart "Niespodzianka", 23 karty "Dowód własności",5 kart "Zawód", 1 karta "Poseł", 1 karta "Senator", 1 karta "Radny Rady Miasta", 2 karty "Legitymacja Partyjna", 5 kart "Zasiłek", 5 pionków, 5 samochodów, 1 kostka do gry, banknoty (10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł, 200 zł) po 25 każdego nominału, czeki (1000 zł - 40 szt., 500 zł - 100 szt.), 40 elementów 1-krotnego stopnia inwestycji, 15 elementów 5-krotnego stopnia inwestycji) : karton, papier, kolor ; w pudełku 26x38x6 cm.+ instrukcja
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Emocjonująca i zabawna gra, której scenariusz i zasady związane są ze światem finansów, strategią inwestowania. Grający mogą poznać smak ryzyka, odczuć satysfakcję z udanej transakcji finansowej, ale poznają także gorycz porażki, utraty kapitału, a niekiedy spotka ich klęska całkowitego bankructwa. Oprócz wymyślania i stosowania najlepszych strategii zarządzania swoimi finansami, posługiwania się planami i wyobraźnią - losami graczy kieruje także przypadek. Zdarzają się, jak w realnym świecie, choroby, wypadki, urodziny, mandaty, kary i nagrody. Fabuła gry oparta jest na rodzimych przykładach małych interesów, powiązań polityki z biznesem, mozolnego dorabiania się. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Bursztynowa komnata : goń za przygodą! : gra dla poszukiwaczy skarbów - Chwaszczyno : Alexander, [2019]. - 1 gra (40 planszetek, 5 kości losu, 5 pionków tekturowych, 5 podstawek do pionków, klepsydra) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 26x25x6 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Uwaga, uwaga! Wszystkie serwisy telewizyjne, radiowe i agencje prasowe podają sensacyjną wiadomość: odnaleziono wejście do podziemi, w których ukryto Bursztynową Komnatę - skarb zaginiony podczas chaosu II wojny światowej! Bez zwłoki, poszukiwacze z całego świata stanęli do wyścigu pełnego pułapek i niespodzianek. Kto prześcignie rywali i jako pierwszy dotrze do skrzyń z legendarnym skarbem? Czym prędzej spakuj ekwipunek i dołącz do rywalizacji!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czy wiesz jaki to zwierz? : Gra edukacyjna. - Chwaszczyno : Alexander, [2016]. - 1 gra (1 plansza, 96 tabliczek, 60 żetonów, 1 pionek, kostka do gry) : karton, papier, kolor ; w pudełku 24x21x5 cm.+ instrukcja
W grze wygrywa ten, kto najszybciej odnajdzie właściwy obrazek z fragmentem zwierzęcia przedstawionego na polu, na którym stanie pionek. Podczas zabawy ćwiczy się koncentrację, refleks i spostrzegawczość. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dzielni Kowboje ; Zwierzako Wyścig - Chwaszczyno : Alexander, [2016]. - 2 gry (1 dwustronna plansza, 4 pionki, kostka do gry) : karton, papier, kolor ; w pudełku 29x19x4 cm + instrukcja
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
1. "Zwierzako wyścig" to gra, w której startujesz w wyścigu zwierzaków, a Twoim celem jest jak najszybsze dotarcie do mety. N a swojej drodze spotkasz różne zwierzęta, a każde z nich posiada inną moc, która pomoże bądź utrudni Ci dotarcie do mety. 2. "Dzielni kowboje" to gra, w której przenosisz się w przeszłość, w której żyli i walczyli dzielni kowboje. Gdzie każdy miał swojego konia, spał pod gołym niebem, a na straży prawa stał szeryf broniący miasta przed bandytami. Twoim zadaniem jest jak najszybsze dotarcie do mety, a w trakcie swojej przygody spotkasz aż pięciu sławnych kowbojów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
E-Motionz. - Chwaszczyno : Alexander, [brak roku]. - 1 gra (1 plansza, 40 kostek z emocjami, 5 żetonów określających ruch, 55 kart, 5 pionków tekturowych, 5 podstawek do pionków, 30 pchełek, 1 woreczek) : papier, karton, plastik, kolor ; w pudełku 25x26x6 cm + instrukcja.
Prawdziwe wyzwanie dla wszystkich, którzy lubią szybką, dynamiczną rozrywkę. Zabawa dla każdego niezależnie od wieku. Mechanizm gry jest tak skonstruowany, że równe szanse ma zarówno dziecko, rodzic jak i senior. Nieważne ile masz lat, nieważne jaką wiedzą dysponujesz. W tym szalonym wyścigu wygra ten kto ma bystre oko i prędkie dłonie. Rzucaj kostkami najszybciej jak potrafisz i układaj z nich konfiguracje minek, dzięki którym zostawisz przeciwników daleko w tyle. Zagraj i przekonaj się jak szybka i emocjonująca może być gra planszowa. Przed nami prawdziwy emocjonalny rollercoaster i dużo śmiechu [empik.com].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gorący ziemniak: junior. - Chwaszczyno : Alexander, [2017]. - 1 gra (1 plansza, 1 gorący ziemniak, 165 kart pytań, 8 pionków, 1 bączek) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 25x24,5x6 cm + instrukcja
Gatunek
Rozłóż planszę na stole. Grę rozpoczyna najniższy z graczy biorąc pluszowego ziemniaka do ręki. Osoba siedząca po jego prawej stronie wyciąga pierwszą kartę z talii i czyta na głos pytanie. Następnie energicznie kręci bączkiem lub uruchamia aplikację do odmierzania czasu dostępną do pobrania na smartfona. Ten, kto trzyma ziemniaka musi udzielić odpowiedzi na zadane pytanie. Po udzieleniu odpowiedzi jak najszybciej przekazujemy ziemniaka osobie po naszej lewej stronie (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i ona również musi udzielić odpowiedzi na to samo pytanie. Ziemniak tak długo krąży pomiędzy graczami aż bączek odmierzający czas przestanie się kręcić lub aplikacja na telefonie pokaże stop. Wówczas osoba, która w tym momencie miała pluszowego ziemniaka w ręce spada o jedno pole na planszy. źródło opisu: https://bonito.pl/k-90471245-goracy-ziemniak-junior
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kalambury na odwrót. - Chwaszczyno : Alexander, [brak roku]. - 1 gra (karty – 165 szt., karty suchościeralne – 5 szt., mazak, dzwonek, suchościeralna tablica wyników, kolorowa kostka, klepsydra) : karton, drewno, plastik, kolor ; w pudełku 26x25x6 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 20 cm).
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Ta gra niejednokrotnie zmusi cię, żebyś stanął na głowie niczym bohaterowie z okładki. Na szczęście nie będziecie musieli wykazać się niezwykłą sprawnością fizyczną. Jednak to nie oznacza, że będzie łatwo! Gracze w Kalamburach na odwrót staną przed nie lada wyzwaniem odgadnięcia właściwego hasła przedstawianego za pomocą słów, a nie jak dotąd – gestykulacji i mimiki. Aby zdobyć jak najwięcej punktów uczestnicy muszą rozszyfrować zagadkę i stworzyć pytanie, w którym zawarte będzie właściwe hasło. Urozmaiceniem zabawy są 2 rodzaje kart. Dzięki nim gracze mogą łatwo zaimplementować do zabawy własne propozycje kalambur.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga Dżungli. - Chwaszczyno : Alexander, [2014?]. - [24] strony : ilustracje ; 19x20 cm.
(Bajkowa Kraina)
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Misiowa przygoda; Misja w kosmosie - Chwaszczyno : Alexander, 2024. - 2 gry (1 dwustronna plansza, 4 pionki ufoludki, 4 pionki misie, kostka do gry) : karton, papier, kolor ; w pudełku 29x19x4 cm + instrukcja
Forma i typ
Gatunek
"Dwie proste planszówki wprowadzające najmłodszych w świat gier. Klasyka w nowym wydaniu - atrakcyjna nowoczesna grafika, kolorowe tekturowe pionki. MISIOWA PRZYGODA Niedźwiadki z lasu budzą się na wiosnę z zimowego snu, niestety ich spiżarnia jest pusta. Misie muszą jak najszybciej znaleźć miodek, by ich brzuszki przestały burczeć. MISJA W KOSMOSIE Pomóż przyjaznemu ufoludkowi odnaleźć jego najlepszego przyjaciela, czyli kosmicznego psa. Zwierzak ma specjalną obrożę wysyłającą sygnał, pomagający go zlokalizować." [Tania Ksiązka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Papier? Kamień? Nożyce? : Junior - Chwaszczyno : Alexander, [2020]. - 1 gra (1 plansza, 5 żetonów, 5 pionków, kostka do gry, 15 kart ) : karton, papier, kolor ; w pudełku 19x18x5 cm.+ instrukcja
Dziecięca wersja gry opartej na znanej i lubianej przez wszystkich zabawie ulicznej. Cała rozgrywka opiera się na zasadzie, że Myszka boi się Kotka, Kotek Słonia, a Słoń Myszki. Do wyrzuconego na kostce symbolu jednego z tych zwierząt musimy jak najszybciej wyłożyć na stół kartę z symbolem gwarantującym zwycięstwo. Wygrywa najbardziej spostrzegawczy gracz z najlepszym refleksem. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Potwory i stwory - Chwaszczyno : Alexander, [2020]. - 1 gra (karty potworów - 36, kostka koloru - 1 ., kostka kształtu - 1, kostka wzoru - 1, klepsydra - 1 notes – 1 ) : karton, papier, kolor ; w pudełku 19x18x5 cm.+ instrukcja
Prosta gra pełna emocji, w której liczy się spostrzegawczość i refleks. Do dyspozycji mamy rozłożone na stole karty z potworami oraz 3 kostki, które wskażą kształt, kolor oraz wzór poszukiwanego stworka. Zadanie polega na jak najszybszym dopasowaniu detali i odkryciu jakiego potwora wskazują kostki. Wygrywa ten kto zdobędzie najwięcej kart. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Przeczytam Ci mamo : gra edukacyjna. - Chwaszczyno : Alexander [200?]. - 1 gra (8 obrazków 3 elementowych. 12 obrazków 4 elementowych, 12 obrazków 8 elementowych, instrukcja., worek) : karton, papier, kolor ; w pudełku 24,5x20,5x5 cm + instrukcja.
(Sowa Mądra Głowa Poleca)
"Przeczytam Ci, Mamo" to gra edukacyjna, która w atrakcyjny i emocjonujący sposób ułatwia dzieciom naukę czytania. Z elementów leżących na stole, dzieci starają się jak najszybciej ułożyć obrazki czytając jednocześnie litery, a ostatecznie całe nazwy znajdujące się pod nimi. Obrazki dzielą się na 3 grupy ze względu na liczbę elementów na jakie są podzielone. Dobierając obrazki o określonej liczbie ich podziału, można wybrać stopień trudności gry. [Eduksięgarnia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej