Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(151)
Forma i typ
Gry i zabawki
(122)
Książki
(28)
Proza
(16)
Komiksy i książki obrazkowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Poezja
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(130)
wypożyczone
(24)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(4)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(141)
Filia Sułkowice-Łęg
(3)
Filia Sułkowice-Bolęcina
(2)
Filia Targanice
(1)
Filia Zagórnik
(2)
Autor
Knizia Reiner
(7)
Górski Wojciech (ilustrator)
(5)
Blanchot Denis
(4)
Cottereau Jacques
(4)
Knizia Reiner (1957- )
(4)
Arenius Päivi (1985- )
(3)
Górska Karolina (literatura dziecięca)
(3)
Jansson Tove (1914-2001)
(3)
Kucharska Nikola
(3)
Norman Ewa
(3)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(3)
Blok Patryk
(2)
Dutrait Vincent
(2)
Fabicka Patrycja
(2)
Fort Marie (1985- )
(2)
Fort Wilfried (1982- )
(2)
Garfield Richard
(2)
Górska Karolina
(2)
Górska Karolina (pisarka)
(2)
Górski Wojciech
(2)
Górski Wojciech (1971- )
(2)
Hyra Matt
(2)
Kalicki Klemens
(2)
Kamigaki Hiro
(2)
Kermarrec Henri
(2)
Kordowski Bartłomiej
(2)
Larek Tomek
(2)
Leszczyńska Ewa
(2)
Maruyama Chihiro
(2)
Simpson Matt
(2)
Sobisz Hanna
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Stewart Ian (1945- )
(2)
Stoll Ben
(2)
Szewczyk Michał
(2)
Szpil Martyna
(2)
Wójcicka Małgorzata
(2)
Wójcik Elżbieta
(2)
Akelaitis Gediminas
(1)
Andreani Jean-Francois
(1)
Andruszkiewicz Jaro
(1)
Arenius Päivi
(1)
Azagary Eric
(1)
Baranowski Marek
(1)
Barbaud Jean
(1)
Baron Tomasz
(1)
Bartoszewski Dariusz
(1)
Bauza Antione
(1)
Bauza Antoine
(1)
Beaujannot Gaetan
(1)
Benedetti Toussaint
(1)
Bielski Mateusz
(1)
Boeckhoff Andrea
(1)
Bolik Tomasz
(1)
Borchelt April
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Braun Peter
(1)
Brons Rene
(1)
Bruck Steve
(1)
Burkowska Zofia
(1)
Burlakov Igor
(1)
Cabrero Domingo
(1)
Canga C. B
(1)
Cathala Bruno
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Caumont Cédrick
(1)
Chassapakis Dimitris
(1)
Chołostiakow Marek
(1)
Coimbra Miguel (1977- )
(1)
Costano Eugeni
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Dalgliesh Tom
(1)
Daujean Cyrille
(1)
Deacove Jim
(1)
Delval Julien
(1)
Derkacz Zbyszek
(1)
Dinu Adrian
(1)
Dion Franck
(1)
Dorra Stefan
(1)
Droit Alexandre
(1)
Dusik Maja
(1)
Dybowska Bożena
(1)
Dzikowicz Patryk
(1)
Escandell Victor (1971- )
(1)
Escapa Stéphane
(1)
Feliks Janusz
(1)
Fic Katarzyna
(1)
Fic Katarzyna (ilustratorka)
(1)
Fiore Christian
(1)
Flynn Randy
(1)
Fresquet Martinez Marc
(1)
Freudenreich Olivier
(1)
Friese Friedemann
(1)
GJ David
(1)
Gallo Ana
(1)
Gandzel Mariusz
(1)
Geppert Olga
(1)
Gille-Naves Guilaume
(1)
Gimmler Thorsten (1966- )
(1)
Gołębiowski Michał (gry planszowe)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(123)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(151)
Język
polski
(150)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(92)
Młodzież
(66)
Dorośli
(63)
6-8 lat
(36)
9-13 lat
(36)
0-5 lat
(28)
14-17 lat
(19)
Rodzice
(7)
Terapeuci zajęciowi
(2)
18+
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura fińska
(4)
Literatura angielska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura npolska
(1)
Temat
Percepcja wzrokowa
(5)
Zwierzęta
(5)
Gry planszowe
(4)
Muminki (postacie fikcyjne)
(4)
Zabawa
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Samochody osobowe
(3)
Hulajnoga
(2)
Język polski
(2)
Labirynt
(2)
Logika
(2)
Matematyka
(2)
Mnemotechnika
(2)
Mnożenie (matematyka)
(2)
Morza
(2)
Pamięć
(2)
Pojazdy
(2)
Pojedynek
(2)
Przyjaźń
(2)
Trening umysłu
(2)
Uczucia
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Współzawodnictwo
(2)
Zima
(2)
Zwierzęta leśne
(2)
Analiza transakcyjna
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bursztynowa komnata
(1)
Błędy ortograficzne
(1)
Cecylka Knedelek (postać fikcyjna)
(1)
Cukiernictwo
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Dodawanie (matematyka)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dzielenie (matematyka)
(1)
Dżungle i lasy deszczowe
(1)
Ekosystem
(1)
Ekosystemy wodne
(1)
Film
(1)
Fotografowie
(1)
Geografia
(1)
Gramatyka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Grywalizacja
(1)
Gwiazdy
(1)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(1)
Hotele
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kajko i Kokosz (postacie fikcyjne)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Koty
(1)
Kraby
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Kruk
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Las
(1)
Logopedia
(1)
Lotniska
(1)
Mały Książę (postać fikcyjna)
(1)
Miasta
(1)
Mitologia grecka
(1)
Mowa
(1)
Muzea
(1)
Muzyka
(1)
Narzędzia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka liczenia
(1)
Odejmowanie (matematyka)
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Opowiadacze
(1)
Owady
(1)
Pierwsza pomoc
(1)
Pisownia
(1)
Piłka nożna
(1)
Pogotowie ratunkowe
(1)
Poszukiwanie skarbów
(1)
Potwory
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Ratownictwo
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rycerstwo
(1)
Rzeczownik
(1)
Samochody
(1)
Samochodzik Franek (postać fikcyjna)
(1)
Sen
(1)
Spostrzeganie
(1)
Superbohaterowie
(1)
Sztuka
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening koncentracji
(1)
Weterynarze
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Tatry (góry)
(1)
Gatunek
Powieść
(14316)
Powieść obyczajowa
(5908)
Wiersze
(4221)
Opowiadania i nowele
(3736)
Kryminał
(2327)
Gry i zabawy umysłowe
(151)
Fantastyka
(1724)
Thriller
(1415)
Poradnik
(1397)
Powieść historyczna
(1379)
Powieść przygodowa
(1232)
Opracowanie
(1224)
Fantasy
(1138)
Romans
(1077)
Saga rodzinna
(921)
Biografia
(895)
Sensacja
(785)
Publikacja bogato ilustrowana
(765)
Bajki i baśnie
(740)
Wydawnictwa popularne
(740)
Pamiętniki i wspomnienia
(715)
Praca zbiorowa
(587)
Powieść psychologiczna
(501)
Opowiadanie dziecięce polskie
(499)
Komiks
(492)
Reportaż
(467)
Romans historyczny
(357)
Science fiction
(342)
Gry planszowe
(341)
Wydawnictwa dla dzieci
(336)
Fraszki
(321)
Literatura amerykańska
(300)
Powieść młodzieżowa polska
(294)
Książki dla małych dzieci
(290)
Książka obrazkowa
(277)
Antologia
(263)
Podręczniki akademickie
(263)
Podręcznik
(257)
Powieść biograficzna
(252)
Literatura dla dzieci
(246)
Literatura dla młodzieży
(241)
Publikacje dla dzieci
(233)
Poezja dziecięca polska
(230)
Materiały pomocnicze
(210)
Publicystyka
(208)
Poradniki
(204)
Przypowieść
(200)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(198)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(186)
Esej
(181)
Pieśń
(181)
Podręczniki
(176)
Wywiad dziennikarski
(174)
Powieść niemiecka
(171)
Przewodnik turystyczny
(171)
Literatura dziecięca polska
(169)
Dramat (gatunek literacki)
(165)
Dokumenty dźwiękowe
(156)
Horror
(155)
Opowiadania i nowele przygodowe
(154)
Monografia
(152)
Powieść dziecięca polska
(150)
Literatura polska
(146)
Dokumenty elektroniczne
(145)
Powieść dziecięca angielska
(141)
Powieść polska
(140)
Książka mówiona
(135)
Przepisy kulinarne
(135)
Książka cyfrowa
(134)
Powieść młodzieżowa angielska
(132)
Pamiętniki polskie
(131)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(130)
Broszura
(128)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(119)
Powieść erotyczna
(119)
Adaptacja literacka
(117)
Relacja z podróży
(117)
Powieść francuska
(116)
Opowiadanie polskie
(112)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(108)
Lektura z opracowaniem
(107)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(107)
Poezja
(105)
Przewodniki turystyczne
(100)
Komedia
(99)
Powieść kanadyjska
(96)
Legendy i podania
(90)
Ćwiczenia i zadania
(89)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(88)
Tragedia
(88)
Poezja polska
(85)
Treny
(85)
Antologie
(82)
Felieton
(81)
Literatura podróżnicza polska
(80)
Literatura angielska
(79)
Powieść australijska
(75)
Poemat
(73)
Satyra
(72)
Powieść szwedzka
(71)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(92)
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
151 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Magnaci : gra o Rzeczpospolitą : Boże Igrzysko / Jaro Andruszkiewicz i Waldek Gumienny. - Opole : Vertima ; copyright 2016. - 1 gra (1 plansza, 119 kart, 209 znaczników, wypraska, karta pomocy, konspekt lekcji historii): karton, papier, kolor ; w pudełku 29x29x7 cm.+ instrukcja
GRA PLANSZOWA. Boże Igrzysko: Magnaci, to nowoczesna gra planszowa, szybka, pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie unii lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko - litewskiego. Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze familie: Lubomirscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie i Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talia kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. Niektóre z tych postaci to ludzie wybitni, zdolni zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie im się powierzy... Chyba że dzięki decyzjom gracza nawet owi mali czynią dla jego familii wiele. Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. I tak jak to miało miejsce w rzeczywistości, los kraju będzie wynikiem sumy działań najpotężniejszych magnackich familii. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw. Grającego w Magnatów czeka wiele trudnych dylematów. Najznamienitsi członkowie familii zapewnią korzystne prawa w Sejmie i prestiżowe stanowiska w Senacie. Łatwo też zrealizują wolę Monarchy, dzięki nim familia zdobędzie majątki i potęgę. Ale w jaki sposób gracz poradzi sobie z pozostałymi wyzwaniami? Kto podejmie się wyprawy na Inflanty? Czy znów - z braku innych kandydatów - na czele wojsk chroniących kraj przez najazdem staną „Pierzyna”, „Dziecina” i „Łacina”? Czy wystarczy determinacji, by ruszyć na odsiecz Wiednia? Czy ktoś uratuje Ojczyznę przed zaborami?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muminki w dżungli : szukaj i znajdź / Päivi Arenius. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Harperkids, 2021. - [24] strony : ilustracje ; 29 cm.
(Szukaj i Znajdź)
Książka, która przeniesie czytelników w bajkowy świat Muminków. Maluchy poczują zew przygody, wyszukując na niezbyt skomplikowanych ilustracjach elementy wskazane w poleceniach. To doskonała zabawa, dzięki której dziecko ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność liczenia czy znajomość kolorów i kształtów. Ilustracje zostały opracowane tak, by kilkulatek z łatwością poradził sobie z odnajdywaniem na nich wskazanych rzeczy, a polecenia w książce to punkt wyjścia do wspólnej zabawy z maluchem!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Literka do literki : gra edukacyjna. - Chwaszczyno : Alexander [około 2010]. - 1 gra; (35 obrazków, 96 liter, 30 żetonów) : karton, papier, kolor ; w pudełku 25x21x14 cm + instrukcja.
(Sowa Mądra Głowa Poleca.)
"Literka do literki" to zabawka edukacyjna dla dzieci w wieku przedszkolnym. Są to również 2 warianty gry dla dzieci starszych, a nawet dla dorosłych graczy. Zabawa najmłodszych polega na tym, by do wybieranych obrazków ułożyć z liter pasujące do nich wyrazy. Jest to doskonały pretekst do poznania liter oraz nauki czytania i pisania. Gry zapewniają z kolei wiele emocji, a jednocześnie zmuszają do myślenia i są świetnym treningiem koncentracji i uwagi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mały Książę : stwórz mi planetę / autorzy Antoine Bauza i Bruno Cathala. - Gdańsk : Rebel, 2018. - 1 gra (80 kafelków, 5 znaczników) : karton, kolor ; w pudełku 22x16x6 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Zaprzyjaźnij się z Małym Księciem i spotkaj wszystkich bohaterów tej słynnej powieści Antoine'a de Saint-Exupéry'ego! W tej grze każdy przyjaciel Małego Księcia buduje dla niego własną planetę, dom dla jego ukochanych zwierząt (lisa, owcy, słonia i węża) i postaci, które Mały Książę spotkał w czasie swojej podróży. Na koniec gry każda planeta będzie oceniana przez jej mieszkańców. Latarnik oceni ją wysoko, gdy będzie oświetlona dużą ilością latarni, Mały Książę najbardziej cenił ją będzie, jeśli znajdzie się na niej dużo pudełek i owieczek w różnych kolorach. Geograf przydzieli dodatkowe noty za każdy kafelek bez wulkanu, a Ogrodnik najszczęśliwszy będzie, gdy znajdzie się na niej przynajmniej jeden, ale najlepiej dwa baobaby, które będzie mógł pielęgnować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata / Antoine Bauza ; współpraca Cédrick Caumont i Thomas Provoost ; ilustracje Miquel Coimbra. - Bruxelles : Repos Production, © 2010. - 1 gra (7 plansz Cudów Świata, 7 kart Cudów Świata, 49 kart I Era, 49 kart II Era, 50 kart III Era, 42 żetony Konflikt, 24 monety o wartości 3, 46 monet o wartości 1, 1 notes, 2 karty wariantu) : tektura, karton, plastik, kolor ; w pudełku 29x29x9 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 26 cm).
GRA PLANSZOWA. Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarne potęgę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Koncept Kids Zwierzaki [Gra planszowa] / Gaetan Beaujannot, Alain Rivollet ; ilustracje Eric Azagary. - Gdańsk : Rebel ; [2018]. - 1gra (plansza, 110 kart , 16 plastikowych ramek, plastikowa podstawka, skrócony opis zasad.): karton, papier, kolor ; w pudełku 28 x 28 x 5 cm+ instrukcja
"Koncept KIDS - Zwierzaki" jest nową wersją gry "Koncept", w którą mogą grać dzieci od lat 4. Użyj symboli na planszy, aby inni gracze odgadli nazwę zwierzaka i razem cieszcie się zwycięstwem!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble : Harry Potter / twórcy Denis Blanchot, Jacques Cottereau i Play Factory. - Gdańsk : Rebel, copyright 2019. - 1 gra (55 kart, 1 instrukcja, 1 puszka ) : metal, w pudełku okrągłym 10 cm.+ instrukcja
Dobble Harry Potter to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku! Łączy kultowy świat magii i czarodziejstwa wraz z jedną z najpopularniejszych gier rodzinnych w Polsce. Gracze próbują dostrzec między dwiema kartami parę identycznych symboli; ten który znajdzie je pierwszy - zdobywa punkt! W tej wersji Dobble znajdziesz stylizowane wizerunki z kultowego świata wykreowanego przez J.K. Rowling: Harry'ego Pottera, Hermionę Granger, Rona Weasleya, a także różdżki, stworzenia, herby Hogwartu i wiele innych. Dasz radę odnaleźć je wszystkie? [Empik]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble : Kicia Kocia / twórcy Denis Blanchot, Jacques Cottereau i Play Factory. - Gdańsk : Rebel, copyright 2021. - 1 gra (30 kart, 1 instrukcja, 1 puszka ) : metal, w pudełku okrągłym 10 cm.+ instrukcja
Rezolutna kotka teraz również na kartach Dobble! Kicia Kocia, bohaterka popularnych książek dla dzieci, wraz z przyjaciółmi zawitała do świata gier! Na co dzień uczą maluchy, jak zachowywać się w codziennych sytuacjach, a teraz będą wspierać je w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu podczas szukania par identycznych symboli. Zadanie jest proste: spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. [Bonito]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble : Minionki / opracowanie gry: Denis Blanchot, Jacques Cottereau i Play Factory. - Gdańsk : Rebel, 2020. - 1 gra (55 kart, 1 instrukcja, 1 puszka ) : metal, w pudełku okrągłym 10 cm.+ instrukcja
Od morza aż do Tatr, jak Polska długa i szeroka, rozciągają się przepiękne tereny, które tylko czekają na odkrycie. Chcesz poobserwować żubry w cieniu Puszczy Białowieskiej? A może wolisz pospacerować urokliwymi uliczkami Wrocławia? Wsiąść do Pociągu: Polska zabierze Cię w wyjątkową podróż do przeszłości, podczas której wcielisz się w kolejowego magnata z poprzedniego stulecia i przyczynisz się do rozwoju sieci połączeń kolejowych nie tylko w kraju, lecz także w sąsiednich państwach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Podstawowa zasada gry to znalezienie jak najszybciej zwierzątka, który łączy dwie karty. To samo zwierzątko na dwóch kartach zawsze jest tylko jedno, o czym należy pamiętać i w to nie wątpić (bo nie raz się zdarza, że nijak nie można go zauważyć ;) ). Wszystkie zwierzęta narysowane są w sposób uwypuklający ich cechy charakterystyczne, dzięki co czyni je prostszymi do nazwania. Dzięki temu nie tylko dorośli, ale i dzieci są w stanie szybko odnaleźć w myślach odpowiednie słowo, by nazwać danego zwierzaka. Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak "Dobble". Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Stwory z obory / autor gry: Tomasz Bolik. - Podłęże : Wydawnictwo Muduko, [2019]. - 1 gra (10 kart postaci, 18 kart Targowiska, 43 karty Wioski, 36 kart Gościńca, 1 karta zagrywki, 1 karta pomocnicza, kostka do gry, 24 żetony zdrowia, 36 żetonów sławy, 6 żetonów zwycięstwa, 42 żetony miedziaków) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 4x14x21 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje ; 19 cm).
Gra karciana, w której gracze wcielają się w żądnych sławy wieśniaków, planujących ubić czyhające na osadników potwory. Nie każdy wieśniak jest w stanie pokonać stwora, dlatego nierzadko będzie trzeba korzystać z podstępu. Aby zdobyć wymarzone siedem punktów sławy, można podążać różnymi drogami – zbroić się na potęgę i rzucać wyzwanie mocarnym przeciwnikom, kupować punkty, wystawiać zlecenia lub zagrywać karty pułapki. Emocje, również te negatywne, sięgają zenitu. W efekcie okazuje się jednak, że aby pokonać potwory, wystarczy nieco samozaparcia oraz przyzwoita znajomość obsługi wiejskich utensyliów. Dynamiczna, przezabawna gra karciana, naładowana negatywną interakcją i klimatami wiejskimi. [Muduko]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Super farmer: Bocian / autor gry Karol Borsuk ; ilustracje Piotr Socha. - Warszawa : Granna, 2020. - 1 gra (2 dwunastościenne kostki, 120 kartoników z obrazkami zwierząt, 4 plansze, 2 duże psy, 16 żetonów bocian, plansza bocian : karton, drewno, kolor ; w pudełku 25x25x7 cm + instrukcja (10 stron : ilustracje ; 15 cm).
Cóż to za przyjemny klekot dochodzi z Waszej farmy? To bociany założyły gniazdo na jej dachu. Ich obecność przynosi superfarmerom mnóstwo szczęścia, zatem nic dziwnego, że na famie zaczęły rodzić się bliźnięta. Wersja Superfarmer & Bocian to kolejna odsłona kultowej serii gier. Dzięki pomocy bociana wasze farmy będą rozwijać się jeszcze prężniej. Grę można łączyć z wersją SUPERFARMER i BORSUK oraz SUPERFARMER i KOZA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Hexx : najszybsza układanka na świecie / autor René Brons ; ilustracje Johann Rüttinger. - Warszawa : Foxal, copyright 2015. - 1 gra (72 sześciokątne, czterokolorowe kafelki, 8 tekturowych znaczników służących do liczenia rund gry) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 18x13x4 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 16 cm).
"Hexx" to logiczna gra rodzinna, będąca kompromisem pomiędzy grą na refleks a grą logiczną. To dynamiczna "party game" oparte na grze w domino. Gracze wykładają swoje sześciokątne karty, dopasowując kolorami do kart leżących już na stole. Wygra ten gracz, który pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wirus! / D. Cabrero, C. López, S. Santisteban ; ilustracje David GJ. - Podłęże : Wydawnictwo Muduko, 2020. - 1 gra (68 kart) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 15x11x3 cm + instrukcja (2 strony : ilustracje ; 43 cm).
W szpitalu w Leśnej Dziurze wybuchła panika, gdy laboranci odkryli, że pojemniki z próbkami są puste! Eksperymentalne hodowle wirusów rozprzestrzeniły się po całym budynku i teraz tylko Wy możecie je powstrzymać. Waszym zadaniem będzie stawienie czoła epidemii, rywalizowanie o to komu pierwszemu uda się zwalczyć wirusy i uratowanie świata przed pandemią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pięć Klanów: dżiny Nagali / Bruno Cathala ; [il. Clement Masson ; projekt graf. Cyrille Daujean ; red. polskich zasad Zespół Rebel]. - Gdańsk : Rebel, cop. 2016. - 1gra (30 płytek przedstawiających Sułtanat Nagali, 2 zestawy graczy (po 8 wielbłądów i po 1 znaczniku gracza w każdym), 2 zestawy graczy (po 11 wielbłądów i po 2 znaczniki gracza w każdym), 10 pałaców i 12 palm, 54 karty zasobów, woreczek z drewnianymi figurkami członków klanów: 16 żółtymi wezyrami, 18 czerwonymi asasynami, 18 niebieskimi budowniczymi, 18 zielonymi kupcami, 20 białymi mędrcami, 22 karty dżinów, tor licytacji, tor kolejności, 5 arkuszy pomocy, notes z arkuszami punktacji, 96 złotych monet.) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja
"Okiełznaj Dżiny Naqali! Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, że na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszystkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy. Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala? W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko dlatego, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie. Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy – członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę. • Wezyrowie – zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry, • Starszyzna – również zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów, • Kupcy – wracają z powrotem do woreczka zapewniając karty zasobów, • Budowniczowie – wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety, • Zabójcy – wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zgromadzone przez innych graczy. Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu. „Pięć Klanów” to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadząch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym." [Bonito]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteś agentem CY.P.H.E.R., tajnej międzynarodowej agencji zajmującej się „nierozwiązywalnymi” sprawami opartymi na wyjątkowym kodzie. Podczas gdy pozostali agencji znikają jeden po drugim, a tajemniczy wróg się zbliża – masz coraz mniej czasu, aby zapobiec katastrofie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ślimaki to mięczaki / autor: Eugeni Costano ; ilustracje: Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2018. - 1gra (1 plansza, 4 kostki, 40 żetonów, 6 znaczników gry, 6 Slinaków) ) : karton, papier, kolor ; w pudełku 20x20x4 cm+ instrukcja
Gra polega na przesuwaniu ślimaków na planszy, za pomocą kolorowych kostek. Możecie przesunąć dowolnego ślimaka, zarówno swojego, jak i te należące do rywali. Gra się kończy, gdy któryś ślimak dotrze do mety. Ale nie on zostanie zwycięzcą! W tym wyścigu wygrywa najwolniejszy ślimak! Każdy ślimak zdobywa tyle punktów, ile wynosi wartość pola, na którym zakończył wyścig. Im dalej od mety, tym więcej punktów do zdobycia. Starajcie się więc, aby wasz ślimak poruszał się jak najwolniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Budowa miasta / autor Tom Dalgliesh ; ilustracje Tomek Larek, Cezary Szulc. - Warszawa : Nasza Księgarnia, cop. 2018. - 1gra (1 plansza, 45 kart udziałów, 93 żetony pieniędzy, woreczek, 48 budynków (drewnianych sześcianów) : karton, papier, kolor ; w pudełku 31x24x7 cm+ instrukcja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wyprawa do babci / Jim Deacove ; ilustracje Zofia Burkowska. - Warszawa : Egmont, 2017. - 1 gra (2 dwustronne plansze, 1 pionek, 12 kafelków, 24 naklejki na kafelki, 1 kostka) : tektura, plastik, kolor ; w pudełku 3x26x26 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 19 cm).
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
Czas spakować plecaki i zacząć wycieczkę! Ale zwykły spacer zamieni się w niesamowitą przygodę, gdy drogę zagrodzi wartki strumień lub gęsty las, a nad głowami rozszaleje się burza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Liczby w rozumie : gra planszowa / projekt graficzny Zbyszek Derkacz. - Nowa Iwiczna : Jawa, [2016]. - 1 gra (1 plansza, 100 kamieni, 4 podstawki, woreczek na kamienie) : karton, tektura, plastik, płótno ; w pudełku 25x25x6 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Gra polega na wykonywaniu działań matematycznych za pomocą kamieni, na których wydrukowane są liczby. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów. Punkty zdobywamy za ułożone działania matematyczne. Liczba umieszczona na kamieniach jest wartością zdobytych punktów. W zależności od ułożonego działania i umieszczenia go na planszy, można zdobyć różną ilość punktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej