Uczenie się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(49)
Forma i typ
Książki
(48)
Proza
(25)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(44)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(22)
Czytelnia dla dorosłych
(26)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(1)
Filia Sułkowice-Bolęcina
(1)
Filia Roczyny
(1)
Filia Zagórnik
(1)
Autor
Włodarski Ziemowit
(4)
Buzan Tony
(3)
Brześkiewicz Zbigniew W
(2)
Hollins Peter
(2)
Maas Violet F
(2)
Rossowski Dariusz. Tł
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Bichalska Anna (1983- )
(1)
Blythe Peter
(1)
Bogart Julie (1961- )
(1)
Boniszewska Anna Tłumaczenie
(1)
Brown Peter C
(1)
Chabrajska Dorota
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Clauss Günter
(1)
Cybula Mirosława
(1)
Czyżewska Danuta. Tł
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dudek-Różycki Karol
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Filipiak Ewa pedagog
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Goddard Sally (1957-)
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hankała Andrzej
(1)
Hannaford Carla
(1)
Horvath Jared Cooney
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jóźwiak Bożena. Tł
(1)
Kohn Alfie (1957-)
(1)
Kotarski Radosław
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozłowski Jerzy (1969- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kubiczek Bożena
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kurcz Ida
(1)
Lang Gunda
(1)
Marcela Mikołaj (1985-)
(1)
Matuszkiewicz Maria
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McDaniel Mark A. (1952- )
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Oakley Barbara A. (1955- )
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pieter Józef
(1)
Pietras Izabela
(1)
Roediger Henry L. (1947- )
(1)
Rogowsky Beth
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Rączaszek Joanna. Tł
(1)
Scaramella-Nowinski Valerie
(1)
Sejnowski Terrence J
(1)
Sikora Jerzy A
(1)
Stine Jean
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szpala Magdalena
(1)
Szymański Mirosław Stanisław. Tł
(1)
Tomasello Michael
(1)
Tomaszewski Tadeusz. Red
(1)
Trybus Adam
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Vos Jeannette
(1)
Vos Jeannette (1943- )
(1)
Walota-Czekaj Grażyna. Tł
(1)
Wiśniewska Natalia (tłumaczka)
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Włodarski Ziemowit. Red
(1)
Zdęba Beata (1965- )
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Şafak Elif (1971- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(3)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
6-8 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura turecka
(1)
Temat
Kobieta
(2654)
Przyjaźń
(1574)
Miłość
(1550)
Rodzina
(1542)
Tajemnica
(1357)
Uczenie się
(-)
Literatura dziecięca polska
(1122)
Literatura młodzieżowa polska
(1042)
Śledztwo i dochodzenie
(997)
Relacje międzyludzkie
(969)
Zabójstwo
(789)
Magia
(783)
Poezja polska
(768)
Nastolatki
(697)
II wojna światowa (1939-1945)
(685)
Dzieci
(678)
Zwierzęta
(641)
Dziewczęta
(632)
Książka cyfrowa
(607)
Małżeństwo
(583)
Uczucia
(577)
Opowiadanie polskie
(573)
Rodzeństwo
(549)
Literatura polska
(537)
Policjanci
(534)
Powieść francuska
(510)
Sekrety rodzinne
(503)
Życie codzienne
(501)
Wybory życiowe
(498)
Trudne sytuacje życiowe
(474)
Literatura młodzieżowa angielska
(464)
Polska
(448)
Powieść angielska
(425)
Historia
(419)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(399)
Relacja romantyczna
(394)
Powieść niemiecka
(383)
Osoby zaginione
(378)
Dokumenty elektroniczne
(376)
Arystokracja
(375)
Matki i córki
(351)
Zakochanie
(350)
Uczniowie
(347)
Pamiętniki polskie
(339)
Podróże
(338)
Władcy
(327)
Uprowadzenie
(316)
Żydzi
(313)
Ludzie a zwierzęta
(307)
Wychowanie w rodzinie
(299)
Boże Narodzenie
(295)
Wojna
(294)
Dziecko
(292)
Dramat polski
(289)
Opowiadanie dziecięce polskie
(286)
Przygody
(280)
Zemsta
(273)
Dziennikarze
(267)
Przestępczość zorganizowana
(266)
Poszukiwania zaginionych
(261)
Prywatni detektywi
(260)
Wakacje
(252)
Literatura dziecięca amerykańska
(249)
Psy
(246)
Literatura dziecięca angielska
(243)
Ojcowie i córki
(243)
Koty
(235)
Młodzież
(232)
Chłopcy
(228)
Samotność
(228)
Walka dobra ze złem
(228)
Seryjni zabójcy
(227)
Spisek
(223)
Śmierć
(223)
Mężczyzna
(218)
Dojrzewanie
(214)
Kultura
(212)
Publicystyka polska
(211)
Literatura
(210)
Filozofia
(208)
Lekarze
(206)
Powieść rosyjska
(206)
Marzenia
(205)
Poezja dziecięca polska
(204)
Polacy za granicą
(203)
Język polski
(200)
Krainy i światy fikcyjne
(197)
Polityka
(196)
Wychowanie
(192)
Dziadkowie i wnuki
(187)
Komiksy
(187)
Stworzenia fantastyczne
(186)
Czarownice i czarownicy
(185)
Wojsko
(185)
Samorealizacja
(184)
Pisarze
(183)
Sztuka
(182)
Obyczaje i zwyczaje
(178)
Zdrada
(177)
Psychologia
(176)
Władza
(175)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stambuł (Turcja)
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Opracowanie
(6)
Literatura turecka
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spróbuj jeszcze raz, Adelko / Anna Bichalska ; ilustracje Beata Zdęba. - Warszawa : Bis, 2023. - 45, [3] strony : ilustracje ; 26 cm.
Adelka ma wreszcie rower, okazuje się jednak, że wcale nie jest jej łatwo nauczyć się jeździć. Wiązanie sznurowadeł też nie jest proste, a nauka czytania idzie okropnie wolno, choć Adelka tak bardzo chciałaby już umieć czytać. Rodzice mówią, że trzeba wytrwałości, czasu i ćwiczeń. Ale ile można próbować, gdy nic nie wychodzi… Opowieść o wytrwałości i poczuciu własnej wartości. I o tym, że czasami mała porażka jest tak naprawdę dużą wygraną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Sułkowice-Bolęcina
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lockdown i czas zamknięcia szkół upłynęły Wam pod znakiem nauki zdalnej, prac plastycznych wykonywanych w domu i zajmowania się tym, co dotychczas w znacznej mierze spoczywało na barkach nauczycieli? Co nas jeszcze czeka?... Julie Bogart zainspiruje Was, doda otuchy i sprawi, że czas spędzony z dziećmi będzie dla wszystkich wartościowy! Oto książka, która stała się wyjątkowo ważna w czasach, gdy po prostu KAŻDY rodzic musi w jakimś stopniu zmierzyć się z wyzwaniami dotyczącymi edukacji domowej. Autorka stwierdza: „Dorośli próbują. Używamy stopni, małych statuetek i deserów lodowych, żeby zachęcić dzieci do czytania, rozbioru logicznego zdań i gry na pianinie. Tymczasem te same dzieci wytrwają pięć godzin w palącym słońcu, trenując rzuty za trzy punkty, aby pobić swój życiowy rekord. Nie oczekując żadnej nagrody prócz satysfakcji”. Na kartach Szkoły w domu Julie Bogart dzieli się z czytelnikami entuzjazmem, olśnieniami, zwątpieniem i momentami załamania – wszystkim, czego doświadczyła, organizując domową szkołę dla pięciorga własnych dzieci. W tej książce znajdziecie istotne przemyślenia na temat oficjalnego systemu edukacji, wnikliwe uwagi dotyczące dziecięcej duszy, przepisy na twórcze spędzanie wspólnego czasu, a także bardzo konkretne porady i pomysły: Jak urządzić kącik plastyczny, który zawsze będzie gotów dla małych artystów? Czym podsycić zapał dzieciaków i jak go nie ugasić? Jak wprowadzić magię do edukacji? Do czego inspirują kreskówki? Jak wykorzystać gry wideo do nauki mitologii, a Star Treka – do językoznawstwa?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiele znanych reguł dotyczących uczenia się, a także rutynowo stosowanych ćwiczeń okazuje się przynosić efekt przeciwny do zamierzonego. Podkreślanie i zakreślanie w tekście, wielokrotna lektura, wkuwanie i jednokierunkowe powtarzanie nowo wyuczonych umiejętności stwarzają złudzenie, że osiągnęliśmy mistrzostwo, ale korzyści z nich płynące szybko giną w naszej pamięci. Bardziej złożone i trwalsze opanowanie materiału jest natomiast rezultatem robienia sobie testów sprawdzających, wprowadzania pewnych utrudnień do ćwiczeń, odczekiwania z kolejną powtórką nowego materiału, dopóki nie zaczniemy go trochę zapominać, oraz przemieszania ćwiczeń dotyczących jednego tematu czy jednej umiejętności z innymi. Ten skierowany przede wszystkim do uczniów, studentów, nauczycieli i sportowców poradnik okaże się niezwykle pomocny także dla wszystkich tych, którzy pragną podjąć wyzwanie uczenia się przez całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja odpowiada na ciągle aktualną i niezaspokojoną potrzebę budowania edukacyjnego dialogu w polskiej szkole. Fundamentem i podstawowym warunkiem niezbędnym dla realizacji w środowisku szkolnym procesu uczenia się jako obiecującej perspektywy kształcenia są bowiem właściwe relacje uczestników tego procesu, oparte na szeroko rozumianym, budującym i wartościowym dialogu, w obszarze którego wzajemne oddziaływania nauczyciela i ucznia przeplatają się, uzupełniają oraz wzbogacają. Relacje takie są niezbędne dla organizowania procesu wszechstronnego rozwoju wychowanków oraz budowania solidnych podstaw umożliwiających ich wartościowe, świadome i racjonalne przyszłe uczestnictwo społeczne. Autorzy publikacji zaprezentowali problematykę budowania dialogu edukacyjnego z perspektywy społecznej, aksjologicznej i epidemicznej, wskazując na liczne szanse, ale także bariery występujące w procesie rozwijania wartościowych, dialogowych relacji szkolnych. Treści monografii mogą być pomocne w budowaniu wśród wszystkich uczestników procesu edukacyjnego otwartości na zmiany, w dążeniach do nieustannego kreowania i współtworzenia nowych, znaczących dla procesu wychowania młodego pokolenia sytuacji edukacyjnych oraz w podejmowaniu krytycznej refleksji nad przebiegiem i rezultatami dialogu w środowisku szkolnym, służącej nieustannemu jego doskonaleniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak uczyć, żeby nauczyć : kompendium wiedzy o zadaniach / Mirosława Cybula. - Wydanie pierwsze. - Gdynia : Wydawnictwo Novae Res , © 2020. - 387, [2] strony ; 21 cm.
Nauczyciel jest wzorem w kształceniu i doskonaleniu kompetencji swoich uczniów. W toku nauki szkolnej to on angażuje wychowanków w rozwiązywanie wielu różnorodnych zadań, umożliwiając im w ten sposób samodzielne odkrywanie świata, zdobywanie wiedzy i nabywanie przydatnych umiejętności. Jak tworzyć te zadania, aby były nie tylko zrozumiałe, ale i inspirujące? Jak zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy na każdym kolejnym etapie edukacji? „Jak uczyć, żeby nauczyć” to kompendium wiedzy dla nauczycieli, którzy chcą w bardziej efektywny sposób konstruować narzędzia inicjujące działania uczniów, a w rezultacie pozwalać im na pełne zrozumienie zadań i rozwiązanie ich z pozytywnym wynikiem. Warto zdać sobie sprawę z tego, że nie zawsze „uczyć” oznacza „nauczyć”!
W świecie szybkiego powstawania wiedzy faktograficznej i szybkiej jej dystrybucji oraz łatwego do niej dostępu znacząco zmniejsza się potrzeba jej zapamiętywania. W zamian za to wzrasta zapotrzebowanie na odpowiednie narzędzia do jej selekcjonowania, przetwarzania i stosowania, tak aby łatwiej radzić sobie w życiu zawodowym, rodzinnym i w czasie odpoczynku. Z tego powodu w procesie kształcenia wzrasta znaczenie kształtowania kompetencji intelektualnych, przy zmniejszającej się roli przekazywania wiedzy encyklopedycznej. Przygotowanie uczniów do radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego społeczeństwa oraz czerpania maksymalnych korzyści z możliwości, jakie to społeczeństwo stwarza, zostało uznane przez pedagogów europejskich za priorytetowy cel edukacji. Odzwierciedleniem tych spostrzeżeń jest zapisanie tego priorytetu wśród najważniejszych celów w systemach edukacji państw Europy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Największym talentem gatunku ludzkiego jest nasza wyjątkowa zdolność do uczenia się. Dlaczego nie rodzimy się z wiedzą konieczną do życia? Odkrywcze spojrzenie na badania nad fenomenalnymi zdolnościami mózgu do nauki a także nad potencjałem imitujących je programów komputerowych. Ludzki mózg jest rewelacyjnym urządzeniem. Posiada nadzwyczajną zdolność do przeprogramowywania się, która stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla dzisiejszych twórców sztucznej inteligencji. Jak się uczymy? Jakie wrodzone biologiczne fundamenty leżą u podstaw naszych zdolności do przyswajania informacji? Dlaczego w ogóle ewolucja wymyśliła proces nauki? Sięgając do najnowszych odkryć z zakresu informatyki, neurobiologii, psychologii poznawczej i pedagogiki, Stanislas Dehaene prezentuje, jak naprawdę przebiega proces nauki oraz w jaki sposób można maksymalnie wykorzystać – a nawet wzmocnić – algorytmy mózgu do uczenia się: w szkołach i na uniwersytetach oraz na co dzień, niezależnie od wieku. Autor uczy nas, jak się uczyć dzięki prostym rozwiązaniom dotyczącym zabawy, ciekawości, kontekstu społecznego, koncentracji a także snu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przekład Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka, copyright 2022. - 516 stron : ilustracje ; 23 cm.
Wyjątkowa książka, która uczy, jak myśleć szybciej i sprawniej oraz z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy i błyskawicznie opanowywać języki obce. Rewolucja w uczeniu, niemal zaraz po publikacji okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne – jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc – dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niniejsza książka oczywiście nie wyczerpuje całości tematyki oceniania, ufamy jednak, że przyczyni się do innego spojrzenia na tematykę od lat budzącą kontrowersje czy nawet konflikty na linii nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic. Część z nich wynika przede wszystkim na niezrozumieniu przepisów. Na zatrzymaniu się w pewnym momencie przy jednoczesnym zachodzeniu zmian w prawie i w szkolnictwie. Tam bowiem, gdzie są ludzie, są zmiany, ważne abyśmy znali prawo oświatowe, bowiem ono chroni także nas – nauczycieli, nas – rodziców oraz nas - uczniów. ..." [Omega].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów – a nawet popularnych pisarzy – miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy – wspólny dla 20 procent ludzi – przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność. Dyslektyczne talenty dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). Oferując praktyczne zalecenia i inspirujące przykłady z życia, ta rewolucyjna książka udowadnia, że dysleksja zamiast ciężarem może być cennym zasobem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja. Wydanie nowe przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji. Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg-ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej