Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(210)
Forma i typ
Książki
(200)
Proza
(75)
Publikacje fachowe
(46)
Poradniki i przewodniki
(41)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Audiobooki
(6)
Druki ulotne
(3)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(200)
wypożyczone
(16)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(11)
Czytelnia dla dorosłych
(172)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(19)
Filia Inwałd
(1)
Filia Sułkowice-Bolęcina
(2)
Filia Roczyny
(1)
Filia Targanice
(1)
Filia Zagórnik
(2)
Wypożyczalnia książki mówionej
(7)
Autor
Okuniewski Juliusz
(13)
Naprawa Renata
(7)
Tanajewska Alicja
(7)
Attwood Tony (1952- )
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Dudek Sandra. Il
(4)
Knapp Julie
(4)
Masłowska Joanna
(4)
Masłowska Katarzyna
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Skowrońska Emilia
(4)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Jaroszewski Karol
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Kranowitz Carol Stock
(3)
Malek Renata
(3)
Maćkowiak Arkadiusz
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Stockinger Tomasz Wykonanie (1955-)
(3)
Szwajkowska Elżbieta
(3)
Szwajkowski Witold
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Baker Jed‏
(2)
Banaszczyk Izabela
(2)
Barańska Małgorzata
(2)
Barańska Małgorzata. Sł
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Clary Julian (1959-)
(2)
Czarnik Barbara
(2)
Częścik Anna
(2)
Częścik Józef
(2)
Domagała Aneta
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Gąsieniec Stefan
(2)
Jaśkowiak Mateusz. Tłumaczenie
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna. Red
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Kotowska Adrianna
(2)
Kołodziej Agnieszka
(2)
Kruszyński Mateusz Piotr. Tł
(2)
Maas Violet F
(2)
Milewski Stanisław. Red
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Połowianiuk Olga
(2)
Rebar Sarah
(2)
Roberts David (1970- ). Ilustracje
(2)
Sobótka Mariola
(2)
Sorensen Patricia
(2)
Spychał Krzysztof
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Voss Angie
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Wilde Kate
(2)
Wiśniewska Natalia tłumacz
(2)
Wójtowicz Mirosława
(2)
Włodarczyk Aneta
(2)
Zawadzki Piotr
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Allen Vanessa Green
(1)
Amann Amber
(1)
Andrzejewski Piotr
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Attwood Tony
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Baj Marta
(1)
Baker Jed
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barber Karra M
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Beling Artur
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Białas Iwona. Il
(1)
Biel Lindsey
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Borys Olga
(1)
Bosak Marcin
(1)
Bowers Keri
(1)
Bończy Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(59)
2010 - 2019
(142)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(142)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(208)
Język
polski
(206)
Odbiorca
Rodzice
(48)
Nauczyciele
(32)
Dzieci
(28)
6-8 lat
(22)
9-13 lat
(16)
Terapeuci
(16)
Terapeuci zajęciowi
(13)
Pedagodzy
(12)
0-5 lat
(11)
Logopedzi
(11)
Psycholodzy
(10)
14-17 lat
(7)
Psychoterapeuci
(7)
Młodzież
(6)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
Dorośli
(3)
Lekarze
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły średnie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Literatura angielska
(3)
Literatura australijska
(1)
Temat
Autyzm
(42)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Dziecko autystyczne
(23)
Dzieci
(17)
Logopedia
(14)
Uczucia
(12)
Zespół Aspergera
(12)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Bajkoterapia
(10)
Kompetencje społeczne
(10)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Język polski
(8)
Mowa
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(7)
Integracja sensoryczna
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Zmysły
(6)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kompetencje emocjonalne
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Osoby z autyzmem
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Uczenie się
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(4)
Leczenie
(4)
Pamięć
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Arteterapia
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Lęk
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Trening umiejętności społecznych
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zachowanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Afazja
(2)
Agresywność
(2)
Biblioterapia
(2)
Choreoterapia
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Diagnoza
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Dziewczęta
(2)
Echolalia
(2)
Edukacja domowa
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Giełkot
(2)
Gniew
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Hieny
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jąkanie
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka pisania
(2)
Norma społeczna
(2)
Opieka nad zwierzętami
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pisanie
(2)
Temat: czas
2001-
(15)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(56)
Ćwiczenia i zadania
(21)
Opracowanie
(13)
Materiały pomocnicze
(11)
Opowiadania i nowele
(10)
Poradniki dla nauczycieli
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Monografia
(7)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Karty pracy ucznia
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Poezja dziecięca polska
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Gry i zabawy
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Powieść
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Pomoce liturgiczno-duszpasterskie
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(71)
Psychologia
(58)
Medycyna i zdrowie
(26)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Językoznawstwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
210 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Emocje, takie jak złość, zazdrość czy podekscytowanie, bywają na tyle przytłaczające, że trudno się im nie poddać. Z książki Ja i moje uczucia dowiesz się, że nie ma nic złego w odczuwaniu silnych emocji. Co więcej, możesz je opanować. Dzięki temu przestaniesz mieć wrażenie, że zaraz wybuchniesz! Nauczysz się, jak przejąć kontrolę nad emocjami – między innymi za sprawą głębokiego oddechu, pozytywnego myślenia i wyrażania uczuć. Po skończonej lekturze będziesz w stanie poradzić sobie ze wszystkimi emocjami, również tymi trudnymi – smutkiem, niepokojem czy strachem. Kiedy następnym razem poczujesz, że emocje rosną, nic cię nie zaskoczy. Każdy ma emocje. Kiedy zrozumiesz własne uczucia, będzie ci łatwiej okazywać wsparcie innym osobom, na przykład członkom rodziny lub przyjaciołom. Przydatne wskazówki. Dowiesz się, jak radzić sobie z emocjami. Wykonaj ćwiczenia, aby przekonać się, które wskazówki najlepiej się u ciebie sprawdzają. Testy i ćwiczenia. Poznaj się lepiej dzięki testom – sprawdź na przykład, czy rządzą tobą emocje. Baw się dobrze, wykonując ćwiczenia przeznaczone dla dzieci w wieku 7–10 lat." [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych – od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony. [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej." [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 2. - Gdańsk : Harmonia, 2016. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych": dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Koniec wybuchów złości zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor, dr Jed Baker, wyposaża rodziców i opiekunów w narzędzia, dzięki którym: zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację; dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli; nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki „idealnego” programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil." (z przedmowy dr Temple Grandin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie („przystawkę”), rozwinięcie („danie główne”) i zakończenie („deser”). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów. " [Tania Książka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Właściwie wszystkim nam zdarzyło się występować publicznie. Co wtedy czuliśmy? Suchość w gardle, drżenie głosu, pustka w głowie… To naturalne reakcje – pisze w swojej książce Artur Beling. Łatwo sobie z nimi poradzić. Dużo trudniej jest pokazać się od jak najlepszej strony, skonstruować dobrą prezentację, przemówienie czy referat, wyglądać naturalnie i profesjonalnie i – co najważniejsze – wiedzieć, jak skutecznie wpływać na ludzi. Sztuka wystąpień publicznych, książka napisana z pasją i humorem, podpowiada, jak tego dokonać i wyrobić sobie markę znakomitego mówcy, umiejącego porwać publiczność zarówno w klasie szkolnej, jak i w czasie wystąpienia w telewizji czy z mównicy przed tysiącami słuchaczy." [Harmonia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Lektura książki pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja porusza istotną kwestię funkcjonowania osób niepełnosprawnych, a w szczególności osób z upośledzeniem umysłowym, w płaszczyźnie społeczno-komunikacyjnej, pedagogicznej i edukacyjnej. Autor podkreśla, iż problem diagnozowania upośledzenia umysłowego na podstawie badań ilorazu inteligencji w przypadku takich osób nie pozwala na przedstawienie jednoznacznych wyników. Dopiero po przeprowadzeniu wnikliwszej analizy przedstawionej problematyki widoczna staje się potrzeba zmian zarówno w procesie kształcenia, jak i społecznym podejściu do osób z niepełnosprawnością. Autor, formułując na nowo pytanie "Co można uznać za upośledzenie intelektualne?", próbuje wyznaczyć jasny kierunek dla oddziaływań terapeutycznych i rewalidacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.[Eduksięgarnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda dobrego startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 1 poszerz. - Gdańsk : Harmonia, 2014. - 278 s. : il. (gł. kolor.), fot., rys., wykr. ; 24 cm.
Metoda Dobrego Startu należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii przez wielozmysłowe uczenie się wzrokowo-słuchowo-dotykowo-kinestatyczno-ruchowe.W formie zabawy aktywizuje funkcje uczestniczące w procesie czytania i pisania oraz współdziałanie między nimi czyli integrację percepcyjno-motoryczną.Prezentowane tu podejscie metodyczne sprzyja uczeniu się kazdego dziecka.[okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych. Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej