Integracja sensoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Poezja
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(8)
Filia Sułkowice-Łęg
(1)
Autor
Maas Violet F
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Chang Angel
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Gutiérrez Jolene
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Ticktin Allie
(1)
Voss Angie
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wyszogrocka-Gaik Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(2676)
Przyjaźń
(1591)
Miłość
(1567)
Rodzina
(1563)
Tajemnica
(1364)
Integracja sensoryczna
(-)
Literatura dziecięca polska
(1122)
Literatura młodzieżowa polska
(1042)
Śledztwo i dochodzenie
(1009)
Relacje międzyludzkie
(983)
Zabójstwo
(797)
Magia
(789)
Poezja polska
(768)
Nastolatki
(706)
II wojna światowa (1939-1945)
(690)
Dzieci
(687)
Zwierzęta
(649)
Dziewczęta
(639)
Książka cyfrowa
(607)
Małżeństwo
(589)
Uczucia
(583)
Opowiadanie polskie
(573)
Rodzeństwo
(557)
Literatura polska
(537)
Policjanci
(536)
Powieść francuska
(510)
Sekrety rodzinne
(508)
Życie codzienne
(505)
Wybory życiowe
(501)
Trudne sytuacje życiowe
(486)
Literatura młodzieżowa angielska
(464)
Polska
(448)
Powieść angielska
(425)
Historia
(419)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(399)
Relacja romantyczna
(399)
Osoby zaginione
(383)
Powieść niemiecka
(383)
Arystokracja
(380)
Dokumenty elektroniczne
(376)
Matki i córki
(355)
Zakochanie
(351)
Uczniowie
(348)
Podróże
(341)
Pamiętniki polskie
(339)
Władcy
(332)
Uprowadzenie
(316)
Żydzi
(314)
Ludzie a zwierzęta
(308)
Wychowanie w rodzinie
(303)
Wojna
(298)
Boże Narodzenie
(296)
Dziecko
(292)
Dramat polski
(289)
Opowiadanie dziecięce polskie
(286)
Przygody
(280)
Zemsta
(275)
Przestępczość zorganizowana
(272)
Dziennikarze
(271)
Poszukiwania zaginionych
(265)
Prywatni detektywi
(264)
Wakacje
(256)
Literatura dziecięca amerykańska
(249)
Ojcowie i córki
(247)
Psy
(247)
Literatura dziecięca angielska
(241)
Koty
(237)
Młodzież
(236)
Chłopcy
(228)
Samotność
(228)
Seryjni zabójcy
(228)
Walka dobra ze złem
(228)
Śmierć
(228)
Spisek
(223)
Mężczyzna
(219)
Dojrzewanie
(218)
Kultura
(213)
Publicystyka polska
(211)
Literatura
(210)
Filozofia
(209)
Marzenia
(207)
Lekarze
(206)
Powieść rosyjska
(206)
Poezja dziecięca polska
(204)
Polacy za granicą
(203)
Język polski
(201)
Krainy i światy fikcyjne
(201)
Polityka
(196)
Wychowanie
(193)
Dziadkowie i wnuki
(189)
Komiksy
(187)
Pisarze
(187)
Stworzenia fantastyczne
(187)
Czarownice i czarownicy
(186)
Wojsko
(185)
Samorealizacja
(184)
Sztuka
(182)
Obyczaje i zwyczaje
(179)
Władza
(178)
Zdrada
(178)
Psychologia
(176)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawy
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka "Zaburzenia integracji sensorycznej" zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla dzieci)
60 ćwiczeń dla dzieci w wieku 3–12 lat. Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami. Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić! [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czasem wszystkiego jest za dużo! Za głośno. Za jasno. Za ostro. Za blisko. Kiedy w myślach i uczuciach robi się bałagan, znajdź ciche i spokojne miejsce, weź głęboki oddech i pozwól, by wszystko zwolniło. Napisana z ogromną wrażliwością i pięknie zilustrowana uspokajająca książka o nadwrażliwości sensorycznej i przebodźcowaniu. Na podstawie własnych doświadczeń autorka pokazuje perspektywę dziecka, które potrzebuje się wyciszyć i uspokoić, by odzyskać poczucie bezpieczeństwa. To nic złego, gdy czujesz, że wszystkiego jest za dużo – po prostu musisz wiedzieć, jak sobie z tym poradzić. Na końcu znajdują się wskazówki dla rodziców, opiekunów i nauczycieli, jak wspierać dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, nadwrażliwe sensualnie czy po prostu przebodźcowane. Książka szczególnie aktualna dziś – w świecie, gdzie często wszystkiego jest po prostu za dużo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Sułkowice-Łęg
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład: Dorota Szatkowska]. - Wydanie 2. - Gdańsk : Harmonia, 2023. - 185, [6] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład Dorota Szatkowska]. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia, 2016. - 185 stron : ilustracje ; 24 cm
(Biblioteka SI)
"Uczenie się przez zmysły" to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.
Książka zawiera następujące treści: - omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą, - analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie, - wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania, - praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Aby dzieci mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, należy odpowiednio stymulować ich układ sensoryczny, czyli pięć podstawowych zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk i węch), a także zmysł przedsionkowy (odpowiedzialny za ruch i równowagę), propriocepcję (związaną ze świadomością własnego ciała) oraz interocepcję (dzięki której odbieramy doznania z naszych narządów wewnętrznych). Dlatego dziecko zdrowo się rozwija, kiedy może poznawać otoczenie: dotykać nowych faktur, w tym także jedzenia, biegać, skakać, wspinać się i rozchlapywać wodę. Allie Ticktin, teraputka specjalizująca się w integracji sensorycznej, zauważyła, że coraz więcej dzieci ma trudności z codziennymi zachowaniami: nie mogą usiedzieć w miejscu podczas zajęć w przedszkolu lub szkole, później uczą się chodzić lub mówić, niełatwo jest im bawić się z rówieśnikami albo nawet w pojedynkę. Dawniej dzieci spędzały dużo czasu na dworze, a podczas zabawy w naturalny sposób rozwijały swój układ sensoryczny i zdobywały umiejętności potrzebne do dalszego rozwoju. Obecnie jednak zarówno dzieci, jak i rodzice mają mniej wolnych chwil. Najmłodsi coraz więcej czasu spędzają przed ekranami różnych urządzeń, a coraz mniej - poznając otaczającą ich przestrzeń. Na szczęście wsparcie rozwoju sensorycznego dziecka nie musi być trudne! Nie wymaga wielkich nakładów ani szczególnych umiejętności. Autorka książki Rozwój przez zabawę omawia działanie każdego z ośmiu zmysłów i proponuje proste, ale zabawne ćwiczenia, dzięki którym twojemu dziecku będzie łatwiej: radzić sobie z emocjami, nawiązywać przyjaźnie, mówić o swoich potrzebach, zdobywać nowe umiejętności w przedszkolu i szkole. To właśnie potęga zabawy sensorycznej! „Aby odzwyczaić dzieci od spoglądania w ekran i zaangażować je w trójwymiarową, bezpośrednią zabawę przeżywaną całym ciałem, potrzebujesz takich właśnie kreatywnych pomysłów sensomotorycznych. Działania te pomogą twoim dzieciom rozwinąć poczucie własnego ja, poczuć się wygodnie we własnym ciele i wyrosnąć na pewne siebie, kompetentne, «zsynchronizowane» dzieci”. CAROL STOCK KRANOWITZ autorka książki Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
"Publikacja „Codzienne programy aktywności sensorycznych (PAS) w ramach diety sensorycznej” jest wnikliwym opracowaniem bardzo ważnego zagadnienia związanego z integracją sensoryczną (SI). Wiedza o roli prawidłowego współdziałania zmysłów i zaburzeniach w tym zakresie jest w naszym kraju coraz większa, tak samo jak zwiększa się liczba terapeutów pracujących z dziećmi/osobami wykazującymi te specyficzne zaburzenia. Dlatego też z zadowoleniem trzeba przyjąć publikacje wyjaśniające i pomagające profesjonalistom w ich praktycznych działaniach terapeutycznych. Taką właśnie pozycją jest omawiana książka. Zawiera ona oprócz przedstawienia podstaw teoretycznych opartych na najnowszych doniesieniach i bogatej bibliografii cenne wskazówki praktyczne. Autorka, posiadająca wieloletnie doświadczenie praktyczne i wiele publikująca, w niniejszym opracowaniu wykorzystuje te niezwykle ważne atuty. dr Maria Borkowska pediatra, specjalista rehabilitacji medycznej" [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej