Gut-Orłowska Magdalena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Czytelnia dla dorosłych
(4)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(490)
Gut-Orłowska Magdalena
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Słowacki Juliusz
(294)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(247)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(195)
Disney Walt
(192)
Czechowicz Józef
(188)
Steel Danielle (1947-)
(185)
Mickiewicz Adam
(183)
Roberts Nora (1950-)
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Siemianowski Roch (1950- )
(175)
Kiss Jacek
(174)
Jachowicz Stanisław
(161)
Cieślik Donata
(159)
Praca zbiorowa
(159)
Christie Agatha (1890-1976)
(158)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(157)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(156)
Kraszewski Józef Ignacy
(153)
Courths-Mahler Jadwiga (1867-1950)
(146)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(146)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(141)
Baudelaire Charles
(140)
Utta Mirosław
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Fabianowska Małgorzata. Tłumaczenie
(133)
Chorąży Wojciech (1973- )
(132)
Popczyński Marcin (1974- )
(131)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(126)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(121)
Prus Bolesław (1847-1912)
(121)
Domańska Joanna (1970- )
(118)
Żeleński Tadeusz. Tł
(118)
Webb Holly
(114)
Shakespeare William
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(109)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(109)
Dragun Jacek
(107)
Schimscheiner Lena (1991- )
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Zarawska Patrycja (1970- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Zarawska Patrycja. Tł
(99)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Mróz Remigiusz (1987- )
(95)
Chojnowska Ilona (1982- )
(93)
Szekspir William
(93)
Puchalska Katarzyna
(92)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(89)
Zadura Janusz (1968- )
(89)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(88)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Rodziewiczówna Maria (1864-1944)
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Bogdziewicz Monika
(84)
Chmielewska Joanna
(84)
Biel Konrad (1980- )
(83)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Kasprowicz Jan
(81)
Kosior Filip (1992- )
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Więckowski Maciej (1982- )
(79)
Lem Stanisław (1921-2006)
(78)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(78)
Krzysztoń Agnieszka
(77)
Filipowicz Leszek (1967- )
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
King Stephen (1947- )
(73)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(73)
Dickens Charles (1812-1870)
(72)
Drewnowski Jacek (1974- ). Tłumaczenie
(72)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
Nauczyciele
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Autyzm
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Uczucia
(2)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Magdalena Gut-Orłowska, psycholog dziecięca, wyjaśnia, że nie jest łatwo rozmawiać z dziećmi o emocjach. Czasami nawet trudno nazwać, co czują w danej sytuacji, ale im więcej pokażemy dzieciom sposobów radzenia sobie z emocjami, tym lepiej będą one rozumiały, co się z nim dzieje, i lepiej radziły sobie w nowych okolicznościach. W tym poradniku znajdziesz typowe sytuacje, które mogą się przydarzyć rodzicom przedszkolaków: ataki złości w sklepie, strach przed ciemnością, niefortunne komentarze czy niechęć do przytulania się. Każdy rozdział poświęcony jest jednej emocji. A w nim znajdują się badania dotyczące tej emocji w kontekście jej rozwoju u dzieci, historie – zdarzenia, w których ta emocja dochodzi do głosu i jest przyczyną kłopotów, a także praktyczne wskazówki, jakie kroki podjąć, by zapobiec wystąpieniu różnych zachowań lub sposoby działania, gdy emocja pojawi się u dziecka. Rodzice małych dzieci znajdą w nim również przykłady empatycznych komunikatów, które warto kierować do dziecka, a także sytuacje, w których rodzic może zamodelować odpowiednie sposoby radzenia sobie z emocją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie – dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tymon i emocje to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele. [Medicon.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennegoTymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej