Autyzm
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(104)
Forma i typ
Książki
(100)
Poradniki i przewodniki
(36)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Proza
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Audiobooki
(4)
Publikacje dla niewidomych
(4)
Dostępność
dostępne
(100)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(11)
Czytelnia dla dorosłych
(91)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(4)
Filia Inwałd
(2)
Filia Sułkowice-Bolęcina
(1)
Filia Targanice
(1)
Autor
Okuniewski Juliusz
(8)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Baron-Cohen Simon
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Moskal Maria
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Arentewicz Joanna
(2)
Attwood Tony
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Boone Victoria M
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Górski Adam
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kmieciak Błażej
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Parker Jonathan (1960- )
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pisula Ewa
(2)
Preissmann Christine (1970- )
(2)
Randall Peter (1948- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Wilde Kate
(2)
Zdral Zofia
(2)
Baker Jed
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berger Dorita S
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Bowers Keri
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bullock Claire
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Capella Anthony (1962- )
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chlupová Danuta
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Czajka Ewa (1978- )
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Darnowska Agata
(1)
De Clercq Hilde (1958- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Evans Craig R
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Frith Uta
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Fulara Jędrzej
(1)
Furgał Ewa (1979- )
(1)
Gałka Dominika (pisarka)
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Glasenapp Małgorzata
(1)
Godlewska Beata
(1)
Godula Patrycja
(1)
Gould Judith (psycholog)
(1)
Go´mez de la Cuesta Gina
(1)
Grandin Temple
(1)
Grandin Temple $d (1947- ). Przedmowa
(1)
Gray Carol
(1)
Griffin Simone
(1)
Grotowska Beata
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hanbury Martin
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jessa Justyna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kotarski Bartłomiej Marcin
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Koziej-Ostaszkiewicz Magdalena. Tł
(1)
Kraljič Helena (1971- )
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Krauss G. W
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lara Joanne
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lesko Anita
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Lubi Maja (1980- )
(1)
Lubomirska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(77)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(104)
Język
polski
(98)
Odbiorca
Rodzice
(25)
Terapeuci
(20)
Nauczyciele
(14)
Pedagodzy
(10)
Dzieci
(8)
6-8 lat
(6)
0-5 lat
(5)
Psycholodzy
(5)
Niewidomi
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
9-13 lat
(3)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Lekarze
(2)
Niedowidzący
(2)
14-17 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Kobieta
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura angielska
(3)
Literatura australijska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura szkocka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Kobieta
(2654)
Przyjaźń
(1574)
Miłość
(1550)
Rodzina
(1542)
Tajemnica
(1357)
Autyzm
(-)
Literatura dziecięca polska
(1122)
Literatura młodzieżowa polska
(1042)
Śledztwo i dochodzenie
(997)
Relacje międzyludzkie
(969)
Zabójstwo
(789)
Magia
(783)
Poezja polska
(768)
Nastolatki
(697)
II wojna światowa (1939-1945)
(685)
Dzieci
(678)
Zwierzęta
(641)
Dziewczęta
(632)
Książka cyfrowa
(607)
Małżeństwo
(583)
Uczucia
(577)
Opowiadanie polskie
(573)
Rodzeństwo
(549)
Literatura polska
(537)
Policjanci
(534)
Powieść francuska
(510)
Sekrety rodzinne
(503)
Życie codzienne
(501)
Wybory życiowe
(498)
Trudne sytuacje życiowe
(474)
Literatura młodzieżowa angielska
(464)
Polska
(448)
Powieść angielska
(425)
Historia
(419)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(399)
Relacja romantyczna
(394)
Powieść niemiecka
(383)
Osoby zaginione
(378)
Dokumenty elektroniczne
(376)
Arystokracja
(375)
Matki i córki
(351)
Zakochanie
(350)
Uczniowie
(347)
Pamiętniki polskie
(339)
Podróże
(338)
Władcy
(327)
Uprowadzenie
(316)
Żydzi
(313)
Ludzie a zwierzęta
(307)
Wychowanie w rodzinie
(299)
Boże Narodzenie
(295)
Wojna
(294)
Dziecko
(292)
Dramat polski
(289)
Opowiadanie dziecięce polskie
(286)
Przygody
(280)
Zemsta
(273)
Dziennikarze
(267)
Przestępczość zorganizowana
(266)
Poszukiwania zaginionych
(261)
Prywatni detektywi
(260)
Wakacje
(252)
Literatura dziecięca amerykańska
(249)
Psy
(246)
Literatura dziecięca angielska
(243)
Ojcowie i córki
(243)
Koty
(235)
Młodzież
(232)
Chłopcy
(228)
Samotność
(228)
Walka dobra ze złem
(228)
Seryjni zabójcy
(227)
Spisek
(223)
Śmierć
(223)
Mężczyzna
(218)
Dojrzewanie
(214)
Kultura
(212)
Publicystyka polska
(211)
Literatura
(210)
Filozofia
(208)
Lekarze
(206)
Powieść rosyjska
(206)
Marzenia
(205)
Poezja dziecięca polska
(204)
Polacy za granicą
(203)
Język polski
(200)
Krainy i światy fikcyjne
(197)
Polityka
(196)
Wychowanie
(192)
Dziadkowie i wnuki
(187)
Komiksy
(187)
Stworzenia fantastyczne
(186)
Czarownice i czarownicy
(185)
Wojsko
(185)
Samorealizacja
(184)
Pisarze
(183)
Sztuka
(182)
Obyczaje i zwyczaje
(178)
Zdrada
(177)
Psychologia
(176)
Władza
(175)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Australia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(46)
Opracowanie
(10)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Podręcznik
(6)
Powieść
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Antologia
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Esej
(1)
Kryminał
(1)
Pomoce liturgiczno-duszpasterskie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Reportaż
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(44)
Medycyna i zdrowie
(37)
Edukacja i pedagogika
(21)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Kulinaria
(1)
Nauka i badania
(1)
104 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony. [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "My daliśmy radę, Tobie też się uda!" to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei - to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym. „Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc. „Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. […] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych": dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki „idealnego” programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil." (z przedmowy dr Temple Grandin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wnikliwe uzasadnienie idei, że kreatywność ma wiele cech wspólnych z autyzmem. () Odkrywcza. Kirkus Dlaczego tylko ludzie dokonują wynalazków? Simon Baron-Cohen, psycholog z Uniwersytetu w Cambridge, od kilkudziesięciu lat prowadzi badania autyzmu i zgłębia psychologiczne spektrum ludzkiego myślenia, którego wszyscy doświadczamy. W książce Poszukiwacze wzorów Baron-Cohen przekonuje, że autyzm odegrał równie ważną rolę w historii naszej kreatywności i kultury, jak opanowanie ognia. Baron-Cohen twierdzi, że ludzie z autyzmem odgrywają decydującą rolę w rozwoju ludzkości już od siedemdziesięciu tysięcy lat, od powstania pierwszych narzędzi po rewolucję cyfrową. W jaki sposób? Otóż geny, które wywołują autyzm, umożliwiają również poszukiwanie wzorów będące istotą ludzkiej wynalazczości. Autyści płacą jednak za te zdolności nader wysoką cenę w postaci trudności społecznych, a często również problemów medycznych, dlatego Baron-Cohen apeluje, abyśmy wspierali i honorowali ludzi z autyzmem zarówno w ich ułomnościach, jak i w ich triumfach. Książka Poszukiwacze wzorów nie jest tylko opisem nowej teorii ludzkiej cywilizacji, lecz także wezwaniem do refleksji nad tym, jak społeczeństwo traktuje tych, którzy myślą inaczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Opierając się na własnych przeżyciach, autorka pokazuje, jak można radzić sobie z autyzmem w życiu codziennym. Alyson Beytien, konsultantka do spraw autyzmu i matka trójki dzieci z ASD, przedstawia wypróbowane sposoby postępowania, które można wykorzystać w domu, szkole i społeczności. U jej trzech synów zdiagnozowano różne zaburzenia ze spektrum autyzmu - od zespołu Aspergera, przez autyzm wysokofunkcjonujący, po „klasyczny” autyzm - dlatego doskonale rozumie ona szczególne potrzeby takich dzieci. Odkryła przy tym, co im pomaga, a co przeszkadza. W książce przedstawiono szeroką gamę problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, między innymi specyficzny gust żywieniowy, echolalię czy kłopotliwe zachowania w miejscach publicznych. Każdemu rozdziałowi poświęconemu wybranemu zagadnieniu towarzyszy lista konkretnych technik i strategii postępowania. Zawarte w książce pomysły oraz wskazówki będą źródłem inspiracji i cennej wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jacek Błeszyński : Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi; Ewa Pisula : Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii; Lucyna Bobkowicz-Lewartowska : Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych; Małgorzata Sekułowicz : Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem; Ewelina Jutrzyna : Dziecko autystyczne w kręgu muzyki; Ewa Żurawska-Seta, Roman Seta : Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym; Luiza Małgorzata Bożek : Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych; Jacek Błeszyński : Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi –autystycznego; Katarzyna Wysocka : Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi ; Ewelina Wegnerowska : Metoda Felicie Affolter ; Krzysztof Kucharski: Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP)- - Zbigniewa Szota; Jacek Błeszyński, Lucyna Błeszyńska : Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym i z głębokimi zaburzeniami rozwoju; Mariola Szczepańska: Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami. [k]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie 7. - Kraków : "Impuls", 2014. - 155, [1] s. : il. ; 24 cm.
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych. Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Audiobook
W koszyku
Skuteczne techniki dopasowane do indywidualnych potrzeb Twojego dziecka. Wychowanie dziecka z autyzmem to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim może stanąć rodzic. Niełatwo nadążyć z wypełnianiem codziennych obowiązków, robiąc jednocześnie wszystko co się da, by odpowiednio stymulować rozwój swojego dziecka. Victoria M. Boone, certyfikowana analityczka behawioralna, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z rodzicami i terapeutami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki tej książce: •lepiej zrozumiesz powody występowania niektórych zachowań Twojego dziecka, •bardziej dostroisz się do jego trybu komunikacji i potrzeb, •nauczysz je nowych, skuteczniejszych metod komunikowania się, •pomożesz mu w nabywaniu umiejętności życiowych, •zachęcisz dziecko do rozwijania zachowań prospołecznych, •wzmocnisz zachowania pozytywne i zredukujesz trudne. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. PKM (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Skuteczne techniki dopasowane do indywidualnych potrzeb Twojego dziecka. Wychowanie dziecka z autyzmem to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim może stanąć rodzic. Niełatwo nadążyć z wypełnianiem codziennych obowiązków, robiąc jednocześnie wszystko co się da, by odpowiednio stymulować rozwój swojego dziecka. Victoria M. Boone, certyfikowana analityczka behawioralna, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z rodzicami i terapeutami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka w przystępny sposób przedstawia zasady stosowanej analizy zachowania (SAZ) oraz wyjaśnia skuteczność jej zastosowania w terapii osób z autyzmem. Pokazuje narzędzia do stworzenia spersonalizowanego planu zmiany zachowania, służącego wzmocnieniu pozytywnych zachowań i eliminowaniu zachowań niechcianych lub trudnych. Wskazówki zawarte w książce pomogą Wam w wypracowaniu pozytywnych strategii opierających się na mocnych stronach dziecka, które pozwolą mu rozwinąć ważne dla niego umiejętności. Zastosowanie ich w codziennym życiu umożliwi mu poczynienie postępów, które będą dla wszystkich źródłem radości i zadowolenia. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie IV poprawione. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 90, [1] stron : ilustracje ; 21 cm.
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli obu stron, a z braku porozumienia i wiedzy o odrębności odbioru świata przez osobę z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Powyższy opis pochodzi o wydawcy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty to rodzaj wyjątkowego poradnika napisanego przez osoby, które na co dzień pokonują wiele trudności związanych z opisanym problemem. Autorki, prywatnie mamy dzieci z zespołem Aspergera, przybliżają codzienne życie takich właśnie rodzin. Książka, obok bogatej wiedzy teoretycznej przekazanej w przystępny sposób, zawiera praktyczne porady zilustrowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z prawdziwych doświadczeń i przeżyć rodziców dzieci z zespołem Aspergera. [https://www.azymut.pl/mw/?m=106&indeks=80603104036KS&itr=2]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań. Powyższy opis pochodzi od wydawcy. Psychologia, Filozofia czy kulturoznawstwo - to tylko niektóre z kategorii tematycznych w dziale Nauki społeczne i humanistyczne! Niezależnie od tego czy poszukujesz największych myślicieli i filozofów ! Szeroki wybór, jasny podział kategorii pomoże Ci w znalezieniu właściwej książki i pogłębieniu swoich zainteresowań albo wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdy żyjesz w błogiej nieświadomości, rzeczywistość może cię dopaść. Pewnego dnia Pete Riley otwiera drzwi nieznanemu człowiekowi. Ten przedstawia się jako Miles Lambert i oznajmia, że dwuletni Theo - syn Pete’a i jego partnerki Maddie - nie jest ich dzieckiem. Pete i Maddie oddaliby wszystko, aby ta druzgocąca wiadomość okazała się nieprawdziwa, jednak badania ją potwierdzają. W jednej chwili spokojne i ułożone życie pary zamienia się w koszmar. Wszystko, co dotychczas Pete i Maddie uważali za oczywiste, okazuje się fałszem. Są jednak zbyt wstrząśnięci, by zauważyć niebezpieczeństwo, które dopiero nadchodzi… Jakie sekrety kryje posiadłość Lambertów? Czy Pete i Maddie mogą sobie ufać? Jaką cenę zapłacą za bezpieczeństwo swojej rodziny?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej