Kompetencje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(31)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Druki ulotne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(3)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(28)
Filia Inwałd
(1)
Filia Zagórnik
(1)
Autor
Kuziel-Kalina Anna
(4)
Okuniewski Juliusz
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Aksamit Diana
(1)
Baker Jed‏
(1)
Barber Karra M
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Burns David D
(1)
Chin Louie
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Crohn JoAnn
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Ferrero María del Mar
(1)
Filipowski Robert
(1)
Fitzgerald Michael (1958- )
(1)
Go´mez de la Cuesta Gina
(1)
Grandin Temple $d (1947- ). Przedmowa
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Haniec Beata
(1)
Harpur John (1958- )
(1)
Isern Susanna
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Karen Lind
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Krauss G. W
(1)
Lawlor Maria (1959- )
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lyneham Heidi J
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina. Autor
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Punset Elsa (1964- )
(1)
Rapee Ronald M
(1)
Rappaport Abby
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Spence Susan H
(1)
Stalka-Jarska Joanna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Twenge Jean M. (1971- )
(1)
Van Edwards Vanessa
(1)
Wellman Henry M
(1)
Wignall Ann
(1)
Zarawska Patrycja (1970-)
(1)
Zgondek Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Nauczyciele
(9)
Dzieci
(7)
Pedagodzy
(7)
6-8 lat
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Wychowawcy
(4)
9-13 lat
(3)
Młodzież
(3)
Psychoterapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Katecheci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(2650)
Przyjaźń
(1570)
Miłość
(1549)
Rodzina
(1540)
Tajemnica
(1353)
Kompetencje społeczne
(-)
Literatura dziecięca polska
(1122)
Literatura młodzieżowa polska
(1042)
Śledztwo i dochodzenie
(995)
Relacje międzyludzkie
(967)
Zabójstwo
(789)
Magia
(782)
Poezja polska
(768)
Nastolatki
(697)
II wojna światowa (1939-1945)
(683)
Dzieci
(675)
Zwierzęta
(638)
Dziewczęta
(631)
Książka cyfrowa
(607)
Małżeństwo
(583)
Uczucia
(577)
Opowiadanie polskie
(573)
Rodzeństwo
(549)
Literatura polska
(537)
Policjanci
(533)
Powieść francuska
(510)
Sekrety rodzinne
(501)
Życie codzienne
(501)
Wybory życiowe
(498)
Trudne sytuacje życiowe
(473)
Literatura młodzieżowa angielska
(464)
Polska
(448)
Powieść angielska
(425)
Historia
(419)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(399)
Relacja romantyczna
(392)
Powieść niemiecka
(383)
Osoby zaginione
(378)
Dokumenty elektroniczne
(376)
Arystokracja
(373)
Matki i córki
(351)
Zakochanie
(350)
Uczniowie
(347)
Pamiętniki polskie
(339)
Podróże
(337)
Władcy
(327)
Uprowadzenie
(316)
Żydzi
(312)
Ludzie a zwierzęta
(306)
Wychowanie w rodzinie
(299)
Boże Narodzenie
(294)
Wojna
(294)
Dziecko
(292)
Dramat polski
(289)
Opowiadanie dziecięce polskie
(286)
Przygody
(280)
Zemsta
(273)
Dziennikarze
(267)
Przestępczość zorganizowana
(266)
Poszukiwania zaginionych
(261)
Prywatni detektywi
(260)
Wakacje
(250)
Literatura dziecięca amerykańska
(249)
Psy
(246)
Literatura dziecięca angielska
(243)
Ojcowie i córki
(243)
Koty
(234)
Młodzież
(232)
Samotność
(228)
Walka dobra ze złem
(228)
Chłopcy
(227)
Seryjni zabójcy
(227)
Spisek
(223)
Śmierć
(223)
Mężczyzna
(218)
Dojrzewanie
(214)
Kultura
(212)
Publicystyka polska
(211)
Literatura
(210)
Filozofia
(208)
Lekarze
(206)
Powieść rosyjska
(206)
Marzenia
(205)
Poezja dziecięca polska
(204)
Polacy za granicą
(203)
Język polski
(200)
Krainy i światy fikcyjne
(197)
Polityka
(195)
Wychowanie
(192)
Komiksy
(187)
Dziadkowie i wnuki
(186)
Stworzenia fantastyczne
(186)
Wojsko
(185)
Czarownice i czarownicy
(184)
Samorealizacja
(184)
Pisarze
(183)
Sztuka
(182)
Obyczaje i zwyczaje
(178)
Zdrada
(177)
Psychologia
(176)
Władza
(174)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Opracowanie
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Opowiadania i nowele
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(16)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie („przystawkę”), rozwinięcie („danie główne”) i zakończenie („deser”). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów. " [Tania Książka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Wszyscy mamy kogoś, z kim nie możemy się dogadać – przyjaciółkę, która ciągle narzeka,nieustannie krytykującego nas szefa,wrednego sąsiada,nastoletnie dziecko, które dąsa się i trzaska drzwiami, a może kochającego, ale irytującego partnera. David D. Burns, wybitny psychiatra i autor bestsellerowego poradnika Radość życia, wyjaśnia w swojej książce, dlaczego mamy czasem tak duży problem, żeby się dogadać, i oferuje proste, lecz skuteczne techniki, które pomogą naprawić relacje z innymi. Dowiesz się między innymi, jak: ?przestać wytykać palcami innych i zacząć patrzeć na siebie ?ustalić, w czym tkwi problem w relacjach z konkretną osobą ?szybko rozwiązywać konfliktowe sytuacje z innymi ludźmi. Czym „,Radość życia razem“, wyróżnia się na tle innych poradników, których tak wiele ostatnio ukazało się na półkach księgarskich? David Burns zwraca się wprost do czytelnika, nie stroniąc od podpowiedzi i rad. Ale przede wszystkim zaprasza do dialogu i wciąga do czytania aktywnego i wykonywania konkretnych ćwiczeń, które rozwijają umiejętność dojrzałej komunikacji. Autor pokazuje, że radość życia razem zbudowana jest na nieobwinianiu i szanowaniu drugiej osoby, dostrzeganiu własnego wpływu na relację oraz sięganiu po wspólne zasoby. A przy okazji uczy wrażliwości międzyosobowej i podpowiada, jak „,rozbrajać konflikty“,. prof. n. med. Bogdan de Barbaro" [Tania Książka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika - psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi - opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: dokładne opisy objawów zespołu Aspergera; przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego; praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka; liczne przykłady historyjek społecznych; szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika – psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi – opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Autorka po raz kolejny przygotowała publikację, która wprowadza w świat wartości, uczuć, budowania relacji, szacunku i etyki w wychowaniu młodego człowieka. Ten cenny materiał w postaci konspektów lekcji dla klas IV–VIII skierowany jest do nauczycieli, wychowawców i pedagogów i ma pomóc w pracy z uczniem w zakresie kształtowania kompetencji społecznych, rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie w trudnych dla ucznia sytuacjach. Jako polonistka, autorka proponuje do wykorzystania przykłady bohaterów literackich, metodę dramy i umiejętnie łączy je z rzeczywistymi sytuacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tymon i emocje to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele. [Medicon.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to znakomity poradnik dla wszystkich tych, którzy zajmują się planowaniem i prowadzeniem treningów socjalizacyjnych dla nastolatków z Zespołem Aspergera, poczynając od rodziców, nauczycieli, a kończąc na doradcach i terapeutach. Ci młodzi ludzie powszechnie mają ogromne trudności z komunikacją i życiem społecznym, bardzo dotkliwie odczuwane zwłaszcza w okresie dojrzewania, w grupach rówieśniczych. Autorzy proponują program interwencji, w ramach których trenowane są umiejętności społeczne, mające ułatwić porozumiewanie się z rówieśnikami i akceptację przez nich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W lesie szaleje zamieć. Zmarznięte zwierzęta szukają schronienia w chatce żółwia, który wstawił właśnie wodę na zupę. Każdy z gości pomaga w przygotowaniu posiłku, ofiarowując przyniesione ze sobą warzywa. Na zewnątrz chatki jest ciemno i zimno. Ale w środku wszystkim dopisuje humor: zwierzęta opowiadają historie, śpiewają, a przede wszystkim wspólnie szykują jedzenie. Kiedy w końcu zasiadają do stołu, są zachwycone smakiem zupy. To najlepsza zupa na świecie! W czym tkwi jej sekret?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Zagórnik
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy mądrości można się nauczyć? / Sławomir Jarmuż. - Warszawa : PWN, 2023. - VIII, 230, [1] strona ; 21 cm.
"Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia..." [PWN]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym", która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów i superwizorów. Dzięki tej publikacji poznamy 45 gotowych scenariuszy zajęć, podczas których dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Gdy dziecko zaczyna swoją przygodę z przedszkolem lub szkołą podstawową, rodzice kupują mu plecak, w którym mają się znaleźć wszystkie niezbędne przedmioty takie jak zeszyty, piórnik, podręczniki, lunchbox. Każdy rodzic jednak z pewnością chciałby w takim plecaku umieścić jeszcze pewne kompetencje, które pomogą dziecku odnaleźć się w szkolnej rzeczywistości, takie jak asertywność, poczucie własnej wartości, zdolność wyrażania emocji czy umiejętność rozwiązywania konfliktów. Z myślą wsparcia dzieci 6-letnich oraz tych uczęszczających do klas 1-4 szkoły podstawowej powstał projekt „Plecak szczęśliwego ucznia". W ramach tego programu można prowadzić interesujące i rozwojowe zajęcia, które wyposażą młodego człowieka w potrzebne i przydatne umiejętności.
Publikacja „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pokazuje, że zajęcia grupowe, mające na celu wspieranie rozwoju dziecka mogą mieć niezwykle atrakcyjna formę. Cykliczne spotkania, podczas których omawia się konkretne tematy, w połączeniu z interesującymi materiałami dydaktycznymi i aktywnymi, twórczymi technikami, sprawiają, że metoda zaprezentowana w tej książce jest niezwykle korzystna i wspierająca. Wiele z propozycji zaprezentowanych w tej publikacji mogą wykorzystać terapeuci pracujący z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Założeniem jest to, by zajęcia odbywały się w grupie, jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, by rozmaite pomysły realizować również podczas spotkań indywidualnych. Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pełna jest scenariuszy zajęć i pomysłów, które sprawiają, że dziecko podczas nabywania konkretnych kompetencji emocjonalnych i społecznych, odkrywa również siebie, uświadamia sobie swoje mocne strony i ograniczenia, co stanowi doskonały punkt wyjścia do poznania drugiego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
(Biblioteka Nauczyciela)
"Funkcjonowanie społeczne" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład publikacji wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w kształtowaniu postaw moralnych, nauce funkcjonowania w grupie. Zabawy tematyczne zawarte w książce będą sprzyjać poznawaniu różnych ról społecznych, wyrabianiu u dziecka umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także uodpornienia się na niepowodzenia. Integralną częścią publikacji są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności. Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych. W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż. To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce! Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS Publikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych. dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJ Anna Kuziel-Kalina - pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Seria Trudne Sytuacje Społeczne to pomoce terapeutyczne wspierające dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawami stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw 1. zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w szkole. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera. DLA KOGO? Zawartość tematyczna zestawu jest dostosowana do pracy z dziećmi klas 1–3 szkoły podstawowej. Niektóre zagadnienia można jednak z powodzeniem omawiać zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi – jest to uzależnione od poziomu funkcjonowania społecznego dzieci i ich bieżących potrzeb. KIEDY? Pomoc można wykorzystać na różne sposoby: w trakcie zajęć indywidualnych z dzieckiem (podczas terapii pedagogicznej lub psychologicznej), w domu jako pomoc inicjującą rozmowę rodzica z dzieckiem, podczas lekcji wychowawczych w szkole, zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych, podczas lekcji etyki. Seria jest dedykowana terapeutom, psychologom, pedagogom, wychowawcom pracującym z dziećmi, a także rodzicom, którzy poprzez szczere rozmowy chcieliby nauczyć swoje pociechy sposobów rozwiązywania trudności oraz przybliżyć im możliwe zagrożenia. Pomoc służy zarówno do terapii, jak i rozmów podczas lekcji wychowawczej. Rozmawiam z dziećmi o trudnych sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych to pierwsza część z serii Trudne Sytuacje Społeczne, która podpowiada dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w szkole i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez zaproponowany zestaw pytań terapeuta (rodzic, nauczyciel) pomaga dziecku identyfikować i nazywać jego uczucia, przekonania i prezentowane postawy wobec zaistniałych sytuacji trudnych. Pomaga dziecku dostrzec jego własne postawy, opinie, ewentualne dylematy oraz przeanalizować możliwe konsekwencje formułowanych przez niego wyborów. Dzięki analizie trudnych sytuacji dorosły ma szansę przedstawić dziecku społecznie akceptowane normy i zasady. Z kolei dziecko może nauczyć się rozpoznawać i wyrażać własne myśli, emocje, a także formułować swoje potrzeby i obawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Trudne sytuacje społeczne to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej