Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(39)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje fachowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Druki ulotne
(3)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(6)
Placówka
Czytelnia dla dorosłych
(39)
Autor
Knapp Julie
(4)
Kuziel-Kalina Anna
(4)
Turnbull Carolline
(3)
Attwood Tony
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bochnia Beata
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Borkowska Maria (lekarz)
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Colina Donatella
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Griendt Jolande van de
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hellsten Tommy
(1)
Jagieła Jarosław
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Janicka Iwona
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kriens Sanne
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lynch Christopher
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (pedagogika specjalna)
(1)
Niewinna Beata
(1)
Niewinny Dobrowolski Andrzej (1945- )
(1)
O'Toole Jennifer Cook (1975- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oostrum Ilse van
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pisula Ewa
(1)
Rappaport Abby
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Socha Izabela
(1)
Stańko-Kaczmarek Maja
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Verdellen Catharina Wilhelmina Jacobine (1967- )
(1)
Wagh Kinga
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Wnukowska Katarzyna
(1)
Wojciechowska Aneta
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Żaczek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Dzieci
(5235)
Dorośli
(4592)
Młodzież
(3580)
Niewidomi
(3378)
6-8 lat
(3167)
Terapeuci
(39)
9-13 lat
(3023)
14-17 lat
(2102)
0-5 lat
(1823)
Słabowidzący
(816)
18+
(596)
Niedowidzący
(448)
Rodzice
(265)
Szkoły ponadpodstawowe
(193)
Nauczyciele
(139)
Szkoły wyższe
(139)
Szkoły podstawowe
(81)
Pedagodzy
(53)
Klasa 4.
(47)
Studenci
(46)
Szkoły średnie
(44)
Klasa 3.
(43)
Psycholodzy
(42)
Klasa 5.
(40)
Klasa 6.
(37)
Przedszkola
(35)
Klasa 2.
(33)
Klasa 1.
(31)
Menedżerowie
(31)
Logopedzi
(30)
Psychoterapeuci
(29)
Terapeuci zajęciowi
(28)
Nauczyciele przedszkoli
(26)
Klasa 7.
(24)
Hodowcy koni
(23)
Klasa 8.
(23)
Lekarze
(22)
Szkoły ponadgimnazjalne
(20)
Kobieta
(14)
Przedsiębiorcy
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Gimnazja
(11)
Urzędnicy
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(10)
Handlowcy
(9)
Licea
(9)
Weterynarze
(9)
Specjaliści ds. marketingu
(8)
Ekonomiści
(7)
Fizjoterapeuci
(7)
Inżynierowie
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Dziewczęta
(6)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(6)
Pracownicy naukowi
(6)
Prawnicy
(6)
Chorzy
(5)
Nastolatki
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Szkoły policealne
(5)
Technikum
(5)
Terapeuci pedagogiczni
(5)
Wychowawcy
(5)
Arteterapeuci
(4)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Lekarze specjaliści
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Pediatrzy
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Psychiatrzy
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
6-8 lat
(3)
8-13 lat
(3)
Budowlani
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Elektrycy
(3)
Farmaceuci
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Informatycy
(3)
Jeźdźcy
(3)
Klasa 2
(3)
Kobiety
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Ogrodnicy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Poziom podstawowy
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Socjolodzy
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura australijska
(1)
Temat
Autyzm
(20)
Dziecko autystyczne
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Relacje międzyludzkie
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Rozwój emocjonalny
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Logopedia
(3)
Psychoterapia
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Arteterapia
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Mowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Afazja
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bezdomność
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Echolalia
(1)
Grafon
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Język minimalny
(1)
Język polski
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Kształcenie
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nawyki
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Nowotwór
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Samodzielność
(1)
Samookaleczenie
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Udar mózgu
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie
(1)
Zaburzenia psychiczne rozpoznawane u dzieci
(1)
Zadomowienie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(22)
Podręcznik
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Materiały pomocnicze
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Edukacja i pedagogika
(11)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony. [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 2. - Gdańsk : Harmonia, 2016. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki „idealnego” programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil." (z przedmowy dr Temple Grandin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Opierając się na własnych przeżyciach, autorka pokazuje, jak można radzić sobie z autyzmem w życiu codziennym. Alyson Beytien, konsultantka do spraw autyzmu i matka trójki dzieci z ASD, przedstawia wypróbowane sposoby postępowania, które można wykorzystać w domu, szkole i społeczności. U jej trzech synów zdiagnozowano różne zaburzenia ze spektrum autyzmu - od zespołu Aspergera, przez autyzm wysokofunkcjonujący, po „klasyczny” autyzm - dlatego doskonale rozumie ona szczególne potrzeby takich dzieci. Odkryła przy tym, co im pomaga, a co przeszkadza. W książce przedstawiono szeroką gamę problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, między innymi specyficzny gust żywieniowy, echolalię czy kłopotliwe zachowania w miejscach publicznych. Każdemu rozdziałowi poświęconemu wybranemu zagadnieniu towarzyszy lista konkretnych technik i strategii postępowania. Zawarte w książce pomysły oraz wskazówki będą źródłem inspiracji i cennej wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jacek Błeszyński : Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi; Ewa Pisula : Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii; Lucyna Bobkowicz-Lewartowska : Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych; Małgorzata Sekułowicz : Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem; Ewelina Jutrzyna : Dziecko autystyczne w kręgu muzyki; Ewa Żurawska-Seta, Roman Seta : Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym; Luiza Małgorzata Bożek : Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych; Jacek Błeszyński : Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi –autystycznego; Katarzyna Wysocka : Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi ; Ewelina Wegnerowska : Metoda Felicie Affolter ; Krzysztof Kucharski: Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP)- - Zbigniewa Szota; Jacek Błeszyński, Lucyna Błeszyńska : Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym i z głębokimi zaburzeniami rozwoju; Mariola Szczepańska: Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami. [k]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Dr Beata Bochnia ujęła w tej książce wiele ze swojego przebogatego doświadczenia pracy z rodzinami, ale także z osobami wykluczonymi i bezdomnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów, organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w działaniu. Czasami proces ten może ulec zakłóceniu - pojawiają się zaburzenia w rozwoju emocjonalnym i ruchowym, kłopoty z przystosowaniem się do środowiska oraz trudności w nauce. W poradniku przedstawiono sposoby stymulowania układu nerwowego przez proste ćwiczenia dla dzieci, w tym zabawy przy muzyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z zespołem Aspergera / Magdalena Charbicka. - Warszawa : Difin, 2015. - 143 s. : il. ; 23 cm.
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starłam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice. Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa: • percepcji i kontroli ciała; • równowagi i motoryki dużej; • koordynacji ręka–oko i motoryki małej; • sprawności grafomotorycznej; • sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania. Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji. W aneksie znajduje się kilkadziesiąt kart roboczych do wykorzystania podczas zabaw, do tomu dołączone zostały również kolorowe plansze do konkretnych gier. Książkę kierujemy do wszystkich, którzy zajmują się rozwojem dziecka – nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, ale też do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom zdobywać nowe umiejętności. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.
"Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: niemówiącego posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową przejawiającego echolalię z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów." [Harmonia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ostatnimi czasy zauważyć można niewątpliwe wzrost zainteresowania problematyką arteterapii. Nie brak jej entuzjastów wśród pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się diagnozą, terapią i profilaktyką zaburzeń. Liczne doświadczenia kliniczne przemawiają za potrzebą jej stosowania, jednakże wciąż jeszcze jest niewiele badań naukowych, które przybliżałyby istotę jej fenomenu. Taka sytuacja być może jest spowodowana tym, iż w arteterapii przedmiot badań jest tak skomplikowany, niejednoznaczny, wielowymiarowy, że trudno znaleźć metodę odzwierciedlającą najpełniej badane zjawiska. Problemy z wdrożeniem arteterapii mogą być także związane z tym, że znajduje się niejako "pomiędzy". Między nauką a sztuką, między dyscyplinami medycznymi a humanistycznymi, między pozytywistycznym dążeniem do udowodnienia jej skuteczności a postmodernistyczną zgodą na mnogość interpretacji zjawiska... W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie ( a może aż?) artystyczną duszę i głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tiki : podręcznik terapeuty / Cara Verdellen, Jolande van de Griendt, Sanne Kriens i Ilse van Oostrum. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Warszawa : CBT-EDU, 2016. - 80 stron : ilustracje ; 29 cm.
„Podręcznik dla terapeutów” jest pierwszą publikacją na rynku polskim zawierającą gotowy protokół pracy z pacjentem z chorobą tikową. Stanowi swoiste kompendium wiedzy na temat metod terapeutycznych o udowodnionej skuteczności. Podręcznik zawiera dwa protokoły terapeutyczne: (1) Ekspozycję z powstrzymaniem reakcji i (2) odwracanie nawyku. Obydwie metody prowadzą do znacznej redukcji nasilenia tików (na poziomie 70-80 % redukcji ilości tików). Ponadto są równie skuteczne jak farmakoterapia, w związku z powyższym światowe wytyczne dotyczące leczenia wskazują metody behawioralne jako interwencje pierwszego wyboru, często stosowane przed wprowadzeniem farmakoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennegoTymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowy Początek)
Człowiek zmienia się wtedy, kiedy pozostawanie niezmienionym staje się zbyt bolesne! Książka, która od lat pomaga ludziom w wielu krajach zrozumieć trudne konsekwencje pochodzenia z rodziny dotkniętej alkoholizmem oraz walczyć o uzdrowienie swojego życia. Napisana w ciepły, bezpośredni sposób, ale nie uchylająca się od ukazywania prawdy, której zrozumienie i przepracowanie nas wyzwala. - Współuzależnieni nie dorosłych dzieci alkoholików - Poznanie swoich autentycznych uczuć - Uczciwość w stosunku do siebie - Odwaga pracy nad sobą przez całe życie "Mówi się, że główny pokój w domu rodziny dotkniętej alkoholizmem zajmowany jest przez hipopotama, którego istnieniu wszyscy stanowczo zaprzeczają. W rodzinie ustalone zostają trzy podstawowe reguły, których przestrzeganie staje się życiową koniecznością: Nic nie mówić! Niczego nie odczuwać! Nikomu nie ufać! Milcząc, zostawia się hipopotama w spokoju, a elementem tego milczenia jest udawanie, że wszystko jest w porządku. Wiadomo, że dzieci w rodzinach alkoholików, mimo fatalnego traktowania, bywają zwykle bardzo lojalne wobec rodziców..." Odwagę, by wyrazić swój gniew, ma tylko ten, kto nie boi się zostać samotnym. Zatrzymywanie gniewu w sobie jest równoznaczne z uchylaniem się od odpowiedzialności za swoje życie. Dlatego objawianie swojego gniewu jest tak trudne. Łatwiej jest przyjąć postawę zawiedzonych życiem, obarczając innych winą za nasz nieudany los. Nie ma nic trudniejszego od wzięcia odpowiedzialności za swoje dobre samopoczucie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego ludzie zachowują się czasem tak, a nie inaczej? Z czego to wynika i jak można uniknąć konfliktów we wzajemnych relacjach? Książka w przystępny sposób zachęca do poznania jednej z koncepcji psychologicznych, jaką jest analiza transakcyjna (AT) – koncepcja relacji międzyludzkich, która pozwala lepiej poznać siebie i innych. W wędrówce przez wybrane zagadnienia życia codziennego będzie nam towarzyszyć dwoje nastolatków – Agnieszka i Dominik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest aktualnym podręcznikiem na temat zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Przedstawia współczesne modele wyjaśniające powstawanie zaburzeń oraz stosowane obecnie kategorie diagnostyczne, dodatkowo ilustrowane opisami przypadków. Książka dzieli się na dwie części. Pierwsza, rozdziały 1-3, wprowadza czytelnika w dziedzinę psychopatologii rozwojowej, a część druga (rozdziały 4-12) szczegółowo omawia najnowsze badania nad poszczególnymi zaburzeniami oraz metody ich leczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej