Adaptacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(13)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed‏
(1)
Bielska Beata
(1)
Broda-Bajak Maria
(1)
Czyż Dagmara
(1)
Evans Craig R
(1)
Galewski Jacek
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Ledwoń Magdalena
(1)
Lesko Anita
(1)
Maaz Hans-Joachim (1943- )
(1)
Moore Debra
(1)
Moskal Maria
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Niedbała Justyna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Ryll Maria
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szymanowska Aleksandra
(1)
Tomiak-Zaremba Katarzyna
(1)
Turek Karolina
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Zawada Jacek (1982- )
(1)
Łasocha Natalia
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(2654)
Przyjaźń
(1574)
Miłość
(1550)
Rodzina
(1542)
Tajemnica
(1357)
Adaptacja społeczna
(-)
Literatura dziecięca polska
(1122)
Literatura młodzieżowa polska
(1042)
Śledztwo i dochodzenie
(997)
Relacje międzyludzkie
(969)
Zabójstwo
(789)
Magia
(783)
Poezja polska
(768)
Nastolatki
(697)
II wojna światowa (1939-1945)
(685)
Dzieci
(678)
Zwierzęta
(641)
Dziewczęta
(632)
Książka cyfrowa
(607)
Małżeństwo
(583)
Uczucia
(577)
Opowiadanie polskie
(573)
Rodzeństwo
(549)
Literatura polska
(537)
Policjanci
(534)
Powieść francuska
(510)
Sekrety rodzinne
(503)
Życie codzienne
(501)
Wybory życiowe
(498)
Trudne sytuacje życiowe
(474)
Literatura młodzieżowa angielska
(464)
Polska
(448)
Powieść angielska
(425)
Historia
(419)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(399)
Relacja romantyczna
(394)
Powieść niemiecka
(383)
Osoby zaginione
(378)
Dokumenty elektroniczne
(376)
Arystokracja
(375)
Matki i córki
(351)
Zakochanie
(350)
Uczniowie
(347)
Pamiętniki polskie
(339)
Podróże
(338)
Władcy
(327)
Uprowadzenie
(316)
Żydzi
(313)
Ludzie a zwierzęta
(307)
Wychowanie w rodzinie
(299)
Boże Narodzenie
(295)
Wojna
(294)
Dziecko
(292)
Dramat polski
(289)
Opowiadanie dziecięce polskie
(286)
Przygody
(280)
Zemsta
(273)
Dziennikarze
(267)
Przestępczość zorganizowana
(266)
Poszukiwania zaginionych
(261)
Prywatni detektywi
(260)
Wakacje
(252)
Literatura dziecięca amerykańska
(249)
Psy
(246)
Literatura dziecięca angielska
(243)
Ojcowie i córki
(243)
Koty
(235)
Młodzież
(232)
Chłopcy
(228)
Samotność
(228)
Walka dobra ze złem
(228)
Seryjni zabójcy
(227)
Spisek
(223)
Śmierć
(223)
Mężczyzna
(218)
Dojrzewanie
(214)
Kultura
(212)
Publicystyka polska
(211)
Literatura
(210)
Filozofia
(208)
Lekarze
(206)
Powieść rosyjska
(206)
Marzenia
(205)
Poezja dziecięca polska
(204)
Polacy za granicą
(203)
Język polski
(200)
Krainy i światy fikcyjne
(197)
Polityka
(196)
Wychowanie
(192)
Dziadkowie i wnuki
(187)
Komiksy
(187)
Stworzenia fantastyczne
(186)
Czarownice i czarownicy
(185)
Wojsko
(185)
Samorealizacja
(184)
Pisarze
(183)
Sztuka
(182)
Obyczaje i zwyczaje
(178)
Zdrada
(177)
Psychologia
(176)
Władza
(175)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
NRD
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opracowanie
(2)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka "My daliśmy radę, Tobie też się uda!" to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei - to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym. „Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc. „Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. […] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
22 scenariusze adaptacyjne dla dzieci, 24 pomoce dydaktyczne, płyta CD z piosenkami. Publikacja jest nieocenioną pomocą dla nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym, którzy chcą w świadomy sposób pokierować procesem adaptacji dziecka do przedszkola, a także sprawić, by nowo poznane środowisko okazało się jak najbardziej przyjazne dla najmłodszych. Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza obejmuje scenariusze zajęć adaptacyjnych z udziałem rodziców i przeznaczona jest do realizacji, zanim dzieci zaczną chodzić do przedszkola, a więc podczas dni adaptacyjnych organizowanych przez placówki przed wakacjami. Ma być pomocą w oswojeniu się dziecka z przedszkolem, co umożliwi zredukowanie stresu powstałego przy zetknięciu się dzieci z nową sytuacją i środowiskiem. Druga to scenariusze zajęć na pierwsze dni (i tygodnie) w przedszkolu – ich celem jest zaznajomienie dzieci z placówką przedszkolną, osobami tam pracującymi oraz zasadami panującymi na jej terenie oraz w grupie. Całości dopełniają rymowanki i zabawy paluszkowe – do zastosowania w różnych sytuacjach. Mają one za zadanie utrwalanie dobrych wzorców zachowań oraz przyzwyczajenie dzieci do codziennych sytuacji, z którymi zetkną się podczas pobytu w przedszkolu. Do książki została dołączona płyta z piosenkami dla maluszków – do większości z nich zostały przygotowane zabawy i ćwiczenia ruchowe, które w znakomity sposób urozmaicą zajęcia i zaktywizują dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
W życiu jest kilka pewnych rzeczy, na przykład to, że dzieci ze spektrum autyzmu kiedyś dorosną, a rodzice nie zawsze będą im towarzyszyć. Opiekunowie, nauczyciele, terapeuci oraz wszyscy, którym dobro dziecka lub nastolatka ze spektrum autyzmu leży na sercu, potrzebują tego przewodnika, aby przygotować je do dorosłego życia w dzisiejszym świecie. W książce przedstawione są prawdziwe historie kobiet i mężczyzn z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, którym nie zawsze było łatwo, jednak dzięki wsparciu bliskich osób wiodą wartościowe, dorosłe życie, które uwzględnia i akcentuje ich mocne strony oraz pasje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Audiobook
W koszyku
"Byliśmy społeczeństwem tłumiącym uczucia. Trwaliśmy przy naszych uczuciach, nad całym naszym życiem panował i kształtował je zator uczuć. Byliśmy otoczeni emocjonalnym murem, takim, jak mur berliński otaczający nasz kraj". Tak pisał słynny psychiatra Hans-Joachim Maaz w bestsellerowej książce "Zator uczuć", która ukazała się w 1990 roku. Dwadzieścia lat później jego analiza pozostaje nadal aktualna. Przeszłość przemija wolniej niż można było się spodziewać. Mur, w rzeczywistości od dawna zburzony, istnieje nadal, nie tylko w umysłach, jak sądzi wielu, ale przede wszystkim w uczuciach. Presja psychiczna, a w jej następstwie wyraźny zespół niedoboru, mogą powstać nie tylko w warunkach autorytarnego systemu podporządkowania, jak w NRD. Także społeczeństwo pozornie otwarte, oparte wyłącznie na wzroście gospodarczym i konsumpcji oraz na egoistycznym interesie, a przy tym zaprzeczające ograniczeniom, jakim poddane jest życie obywateli, zmierza do zbudowania podstawowych blokad emocjonalnych. Wskazywanie tych blokad, analizowanie ich i przyczynianie się do ich rozwiązania jest i pozostanie życiowym celem Hansa-Joachima Maaza. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. PKM (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniunr 147)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka ma nowatorski charakter i może być źródłem wiedzy nie tylko dla badaczy problematyki, ale również studentów, a nade wszystko może być pomocna dla rodziców w ich codziennym zmaganiu się z trudnościami dziecka. Myślę też, że może być znakomitym źródłem wiedzy dla wszystkich tych, dla których autyzm, chociażby z racji zatrudniania takich osób, stanowi problem. Będzie dla nich cenną wskazówką, jak rozumieć „autystyczny umysł”. Warto podkreślić, że obecnie na rynku wydawniczym nie ma podobnej publikacji dedykowanej tej grupie osób. Część badawcza to najciekawszy fragment książki. Autorka wyraźnie rozumie zagadnienie i konsekwentnie, krok po kroku, wprowadza czytelnika w analizę wyników badań własnych. To, co uważam za duży walor tej monografii, to jednorodność i prosta forma graficzna, co daje przejrzystość i czytelność opisu w tabelach. Jest to książka nowatorska i potrzebna dla wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką. Nie mam wątpliwości, że stanowi ona wartościowe źródło wiedzy – ważnej, a w wielu wypadkach mało znanej w odniesieniu do samej problematyki budowania autonomii osób z autystycznego spektrum." prof. zw. dr hab. Małgorzata Sekułowicz, AWF we Wrocławiu "Książka jest próbą empirycznego zmierzenia się z kluczowym w teleologii współczesnej pedagogiki specjalnej pojęciem autonomii osób z niepełnosprawnością. Zainteresowania Autorki skupiły się na dorosłych osobach ze spektrum autyzmu. Pojęcie autonomii jest bardzo ważne w pedagogice specjalnej i gości w jej dyskursie nie od dziś, choć przyjmowało także postać innych konstruktów (podmiotowość, sprawczość, samodzielność, samostanowienie, samorzecznictwo, samorealizacja itp.). W dziele Autorki pojawiło się uporządkowanie teoretyczne, a stworzona sieć powiązań między nimi, wyprowadzona z konkretnej teorii naukowej, tworzy strukturę użyteczną w praktyce oddziaływań pedagogicznych. Ukazuje korzenie różnych podejść do kwestii autonomii człowieka i powiązania między nimi, nie gubiąc przy tym przewodniego wątku pedagogicznego i znaczenia autonomii w życiu osoby z niepełnosprawnością. Doświadczenie praktyczne zapewne odgrywa również znaczącą rolę w dokonywanych wyborach. To duża zaleta tej książki, gdyż bardzo brakowało w pedagogice specjalnej takiego porządkującego tę tematykę dzieła. Dokonuje twórczego zadania analizy obrazu osoby ze spektrum autyzmu z perspektywy różnych modeli niepełnosprawności wynikających z koncepcji teoretycznej Priestleya: indywidualistyczno-materialistycznego, indywidualistyczno-idealistycznego, społeczno-kreacyjnego oraz konstruktywistycznego. Ważne, że Autorka znajduje w tej klasyfikacji miejsce dla modelu bio-psycho-społecznego. Kwestia modeli niepełnosprawności jest bardzo ożywiona we współczesnym dyskursie pedagogiki specjalnej, a ukazanie, jak wybrane ujęcia teoretyczne „pracują” na rzecz zrozumienia w danej dziedzinie wybranego wycinka rzeczywistości, jest ważnym zadaniem koncepcyjnym dla badaczy. Wysoko oceniam takie podejście." dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik, prof. UŁ, prof. UKW
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielu rodziców ma obawy dotyczące momentu, kiedy dziecko spod ich opiekuńczych skrzydeł wyrusza w szeroki świat. Kiedy przekracza po raz pierwszy szkolne progi, kiedy próbuje się odnaleźć w nowej, nie zawsze przyjaznej rzeczywistości, kiedy relacje między rówieśnikami zyskują na znaczeniu. Dorastanie dziecka to duże wyzwanie. Agnieszka Stein pokazuje, jak sprawić, aby ten czas był jednocześnie okazją do rozwoju nie tylko samego dziecka, ale także wszystkich członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedszkole w sytuacji trudnej / Beata Szurowska. - Warszawa : Difin, 2019. - 312 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Zdążyć z pomocą)
(Engram)
Cykl książek „Zdążyć z pomocą” obejmuje trzy pozycje: Zdążyć z pomocą. Przedszkole w sytuacji trudnej, Zdążyć z pomocą. Szkoła w sytuacji trudnej, Zdążyć z pomocą. Rodzina w sytuacji trudnej. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Książka dotycząca przedszkola przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców. Czytelnicy znajdą w niej: • teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów, • praktyczne rady i wskazówki metodyczne, • przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marzymy, planujemy, z niepokojem oczekujemy pozytywnego wyniku testu ciążowego, ze wzruszeniem przeżywamy cud narodzin, chuchamy, dmuchamy, kochamy ponad wszystko. Nasze dzieci — cudowne, najwspanialsze, wyjątkowe, choć często nie jedyne, lecz kolejne w rodzinie. To bez znaczenia. Każde z nich jest najważniejsze. Pierwsze spojrzenie, pierwsze karmienie, pierwszy uśmiech, pierwszy ząbek, pierwsze kroki, pierwszy upadek, pierwsza infekcja, pierwsza przespana noc. Ile tych pierwszych razy przeżywamy? Bez liku. Z każdym kolejnym dzieckiem od nowa pierwszy raz. I w końcu przychodzi czas, gdy w piaskownicy słyszymy, że Jaś i Helenka idą od września do przedszkola, a ich mama wraca do pracy. A może już od dawna myślimy o tym, by posłać nasze dziecko do przedszkola? Jeśli nasz maluch nie chodził do żłobka, znów czeka nas pierwszy raz, pierwsze poważne rozstanie. Jak to? Mamy oddać nasz największy skarb nieznanym osobom, w obce miejsce, instytucji? Bez wątpienia jest to bardzo trudne doświadczenie, zarówno dla dziecka, jak i dla rodzica.
Książka ta skierowana jest do wszystkich rodziców, którzy planują posłać swoje dziecko do przedszkola i chcą to zrobić w sposób świadomy i odpowiedzialny. Nieważne, czy jest to pierwsze, czy kolejne dziecko w rodzinie, czy ma dwa i pół roku, trzy lata lub pięć lat. Każde jest inne i każde z nich przeżyje ten moment inaczej. Jednak bez wątpienia to od nas, dorosłych, zależy, czy i jak dziecko odnajdzie się w nowej sytuacji. A od tego, w jaki sposób będzie przebiegał proces adaptacji, w dużej mierze zależy jego powodzenie w przedszkolu. Jako nauczyciel przedszkola z wieloletnim stażem na początku września każdego roku witam dzieci, które pierwszy raz przychodzą do przedszkola. W jednych oczach dostrzegam entuzjazm, fascynację, radość, w innych strach, ból, a nawet przerażenie. Niestety, częściej te drugie uczucia goszczą w małych sercach. Sama jako mama trójki pociech doświadczyłam chwil rozstania na progu sali przedszkolnej. Wiem, jak trudno jest zachować zimną krew, odejść, pójść do pracy czy wrócić do domu. Mam nadzieję, że moje refleksje i doświadczenia jako nauczyciela i matki pomogą rodzicom przygotować swoje dzieci do przekroczenia progu przedszkola, a im samym zachować spokój i optymizm, który będą mogli przekazać świeżo upieczonym przedszkolakom. [Lubimyczytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Agnieszki Woynarowskiej podejmuje problem stosunkowo mało eksploatowany w polskiej pedagogice specjalnej. Praca osób z niepełnosprawnością stanowiła wprawdzie już przedmiot badań w latach dwutysięcznych, jednak problematyka ta ze względu na dynamikę zmian na rynku pracy wymaga ciągłej aktualizacji. [...] Monografię Woynarowskiej na tle podobnych opracowań wyróżnia obszerna i pogłębiona analiza teoretyczna zagadnienia. Wychodząc od rozważań aksjologicznych na temat sensu i wartości pracy, omawia ewolucję znaczeń z nią związanych, od wczes­nego kapitalizmu po współczesny konsumpcjonizm. Autorka dobrze wyjaśnia powstanie stereotypu nieproduktywności i jego następstw dla osób z niepełnosprawnością. Jednocześnie – wskazując na konsumpcjonizm współczesnego neoliberalizmu – pokazuje ryzyka wykluczenia ze środowiska osób pracujących i tożsamościowe znaczenia tego procesu. [...] To jedno z najbardziej kompletnych opracowań na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Największą wartością monografii jest wyjście poza prosty ogląd rynku pracy oraz nadanie zjawisku zatrudniania osób z niepełnosprawnością intelektualną kontekstów podmiotowych i emancypacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej