Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(27)
Autor
Kospin Małgorzata
(5)
Maas Violet F
(2)
Malek Renata
(2)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(2)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bac Aneta. Autor
(1)
Bala Joanna
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bowers Keri
(1)
Cabała Monika
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Franczyk Anna
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Go´mez de la Cuesta Gina
(1)
Grzelak Ewa. (logopeda)
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Janus Edyta. Autor
(1)
Jaśkowiak Mateusz. Tłumaczenie
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krauss G. W
(1)
Kulis Aleksandra. Autor
(1)
Lara Joanne
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
McKernan Tom
(1)
Michalik Mirosław
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Mortlock John
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pelc Maria (ilustrator)
(1)
Peske Nancy
(1)
Pilch Alicja
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Pucek Robert (1959- )
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- ). Autor
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka. Autor
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szyszka Katarzyna (pedagog)
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Węglarz Joanna (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Dzieci
(5235)
Dorośli
(4592)
Młodzież
(3580)
Niewidomi
(3378)
6-8 lat
(3167)
Terapeuci zajęciowi
(28)
9-13 lat
(3023)
14-17 lat
(2102)
0-5 lat
(1823)
Słabowidzący
(816)
18+
(596)
Niedowidzący
(448)
Rodzice
(265)
Szkoły ponadpodstawowe
(193)
Nauczyciele
(139)
Szkoły wyższe
(139)
Szkoły podstawowe
(81)
Pedagodzy
(53)
Klasa 4.
(47)
Studenci
(46)
Szkoły średnie
(44)
Klasa 3.
(43)
Psycholodzy
(42)
Klasa 5.
(40)
Terapeuci
(39)
Klasa 6.
(37)
Przedszkola
(35)
Klasa 2.
(33)
Klasa 1.
(31)
Menedżerowie
(31)
Logopedzi
(30)
Psychoterapeuci
(29)
Nauczyciele przedszkoli
(26)
Klasa 7.
(24)
Hodowcy koni
(23)
Klasa 8.
(23)
Lekarze
(22)
Szkoły ponadgimnazjalne
(20)
Kobieta
(14)
Przedsiębiorcy
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Gimnazja
(11)
Urzędnicy
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(10)
Handlowcy
(9)
Licea
(9)
Weterynarze
(9)
Specjaliści ds. marketingu
(8)
Ekonomiści
(7)
Fizjoterapeuci
(7)
Inżynierowie
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Dziewczęta
(6)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(6)
Pracownicy naukowi
(6)
Prawnicy
(6)
Chorzy
(5)
Nastolatki
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Szkoły policealne
(5)
Technikum
(5)
Terapeuci pedagogiczni
(5)
Wychowawcy
(5)
Arteterapeuci
(4)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Lekarze specjaliści
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Pediatrzy
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Psychiatrzy
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
6-8 lat
(3)
8-13 lat
(3)
Budowlani
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Elektrycy
(3)
Farmaceuci
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Informatycy
(3)
Jeźdźcy
(3)
Klasa 2
(3)
Kobiety
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Ogrodnicy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Poziom podstawowy
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Socjolodzy
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Terapia zajęciowa
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Autyzm
(4)
Dzieci
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Integracja sensoryczna
(3)
Uczucia
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zmysły
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Choreoterapia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Geragogika
(1)
Geriatria
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Norma społeczna
(1)
Odżywianie
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychoterapia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samokontrola
(1)
Samopoznanie
(1)
Sen
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trauma dziecięca
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Scenariusz zajęć
(8)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych – od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej." [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji pragniemy przedstawić specjalistom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zainteresowanym problematyką mutyzmu wybiórczego nasze doświadczenia i różne podejścia do tego zaburzenia. Uważamy, że każde dziecko dotknięte mutyzmem – choć zachowuje się podobnie jak inne dzieci niemówiące – wymaga odpowiednio dobranych metod i technik terapeutycznych, działań, które nazywamy „terapią szytą na miarę dziecka”. Należy pamiętać, że brak mowy w różnych sytuacjach społecznych jest tylko jednym z objawów mutyzmu, a jego kluczową przyczyną są zaburzenia lękowe. Ważne, aby w trakcie terapii uwzględnić inne aspekty funkcjonowania dziecka, przepracować z nim umiejętność radzenia sobie z lękiem w różnych sytuacjach, także tych, które nie zawsze są bezpośrednio związane z mówieniem. W książce przedstawiamy doświadczenia terapeutów dotyczące zarówno pracy indywidualnej, jak i grupowej. Dzielimy się również naszymi wątpliwościami i rozważaniami, które często towarzyszą naszej pracy w gabinecie, szkole czy przedszkolu. Jako pierwszy został opisany przypadek dziecka uczęszczającego do żłobka, chociaż mutyzm wybiórczy diagnozuje się z reguły u starszych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Lektura książki pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Linia, 2018. - 253, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Biała Plama)
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania.
Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu. Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.
Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Któż nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli "Programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju"? Dla wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystali i korzystają w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt. "Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju". Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela. Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym. W niniejszej książce Autorki przedstawiają przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez nie propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka zawiera ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju problemów z pamięcią u osób starszych. Publikację można podzielić na dwie części. W pierwszej osoba dorosła jest pytana o siebie, swoich najbliższych i swoją przeszłość, zarówno tą dalszą (np. dzieciństwo, lata szkolne, pracę zawodową), jak i bliższą (o to, co wydarzyło się wczoraj, tydzień temu, miesiąc temu i w ostatnim roku). W drugiej części książki znalazły się pytania podzielone na działy (np. literatura, muzyka, historia, sport). Odpowiedzi na te pytania wymagają przypomnienia sobie wydarzeń z przeszłości oraz pewnej wiedzy podstawowej, którą zdobywamy zarówno w szkole, jak i w całym dorosłym życiu." [Harmonia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym", która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów i superwizorów. Dzięki tej publikacji poznamy 45 gotowych scenariuszy zajęć, podczas których dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Gdy dziecko zaczyna swoją przygodę z przedszkolem lub szkołą podstawową, rodzice kupują mu plecak, w którym mają się znaleźć wszystkie niezbędne przedmioty takie jak zeszyty, piórnik, podręczniki, lunchbox. Każdy rodzic jednak z pewnością chciałby w takim plecaku umieścić jeszcze pewne kompetencje, które pomogą dziecku odnaleźć się w szkolnej rzeczywistości, takie jak asertywność, poczucie własnej wartości, zdolność wyrażania emocji czy umiejętność rozwiązywania konfliktów. Z myślą wsparcia dzieci 6-letnich oraz tych uczęszczających do klas 1-4 szkoły podstawowej powstał projekt „Plecak szczęśliwego ucznia". W ramach tego programu można prowadzić interesujące i rozwojowe zajęcia, które wyposażą młodego człowieka w potrzebne i przydatne umiejętności.
Publikacja „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pokazuje, że zajęcia grupowe, mające na celu wspieranie rozwoju dziecka mogą mieć niezwykle atrakcyjna formę. Cykliczne spotkania, podczas których omawia się konkretne tematy, w połączeniu z interesującymi materiałami dydaktycznymi i aktywnymi, twórczymi technikami, sprawiają, że metoda zaprezentowana w tej książce jest niezwykle korzystna i wspierająca. Wiele z propozycji zaprezentowanych w tej publikacji mogą wykorzystać terapeuci pracujący z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Założeniem jest to, by zajęcia odbywały się w grupie, jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, by rozmaite pomysły realizować również podczas spotkań indywidualnych. Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pełna jest scenariuszy zajęć i pomysłów, które sprawiają, że dziecko podczas nabywania konkretnych kompetencji emocjonalnych i społecznych, odkrywa również siebie, uświadamia sobie swoje mocne strony i ograniczenia, co stanowi doskonały punkt wyjścia do poznania drugiego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć jesień to dobra propozycja dla tych którzy szukają gotowych rozwiązań. Już nie musisz się zastanawiać jak zorganizować dzień swoim seniorom. Nie musisz szukać, komponować, wymyślać i zastanawiać się czy to co przygotowałeś będzie ciekawe i atrakcyjne dla seniorów. Nie masz możliwości kupowania drogich materiałów na swoją terapię zajęciową? Ta książka zawiera ćwiczenia, gry, zabawy przy których będziesz mógł wykorzystać to co masz pod ręką. Nie będziesz musiał wydawać zbędnych pieniędzy na materiały które może użyjesz raz. W książce znajdziesz 15 gotowych scenariuszy na okres jesieni. Każdy ze scenariuszy ma od 4 do 6 zabaw i gier co daje około 75 gier i zabaw jakie możemy przeprowadzić z seniorami. Każde z nich dopasowane są do wieku i możliwości seniorów. W książce znajdziemy zadania grupowe jak i indywidualne. Każde z nich możemy modyfikować by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszej grupy. Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć to pomoc dla seniora i terapeuty czy opiekuna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć lato to dobra propozycja dla tych którzy szukają gotowych rozwiązań. Już nie musisz się zastanawiać jak zorganizować dzień swoim seniorom. Nie musisz szukać, komponować, wymyślać i zastanawiać się czy to co przygotowałeś będzie ciekawe i atrakcyjne dla seniorów. Nie masz możliwości kupowania drogich materiałów na swoją terapię zajęciową? Ta książka zawiera ćwiczenia, gry, zabawy przy których będziesz mógł wykorzystać to co masz pod ręką. Nie będziesz musiał wydawać zbędnych pieniędzy na materiały, które może użyjesz raz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć wiosna to dobra propozycja dla tych którzy szukają gotowych rozwiązań. Już nie musisz się zastanawiać jak zorganizować dzień swoim seniorom. Nie musisz szukać, komponować, wymyślać i zastanawiać się czy to co przygotowałeś będzie ciekawe i atrakcyjne dla seniorów. Nie masz możliwości kupowania drogich materiałów na swoją terapię zajęciową? Ta książka zawiera ćwiczenia, gry, zabawy przy których będziesz mógł wykorzystać to co masz pod ręką. Nie będziesz musiał wydawać zbędnych pieniędzy na materiały które może użyjesz raz. "Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć" to pomoc dla seniora i terapeuty czy opiekuna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć : zima / Małgorzata Kospin. - Łódź : czas-seniora.pl, 2019. - 57, [1] strona : ilustracja ; 21 cm.
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć zima to dobra propozycja dla tych którzy szukają gotowych rozwiązań. Już nie musisz się zastanawiać jak zorganizować dzień swoim seniorom. Nie musisz szukać, komponować, wymyślać i zastanawiać się czy to co przygotowałeś będzie ciekawe i atrakcyjne dla seniorów. Nie masz możliwości kupowania drogich materiałów na swoją terapię zajęciową? Ta książka zawiera ćwiczenia, gry, zabawy przy których będziesz mógł wykorzystać to co masz pod ręką. Nie będziesz musiał wydawać zbędnych pieniędzy na materiały które może użyjesz raz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli nie masz pomysłu na to co zrobić z podopiecznym. Jeśli nie masz czasu, szukać nowych pomysłów na zorganizowanie zajęć. Jeśli chcesz, zaktywizować swoich podopiecznych nie zależnie od tego w jakiej kondycji psychicznej są. Jeśli chcesz, ciekawie i nowocześnie prowadzić zajęcia terapeutyczne. Zachęcam Cię do książki w której znajdziesz: ponad 120 mini scenariuszy terapeutycznych,zagadki słowne, zadania rozwijające myślenie, ćwiczenia indywidualne i grupowe, ćwiczenia ruchowe i relaksacyjne, ćwiczenia plastyczne ćwiczenia pobudzające kreatywność, ćwiczenia nie wymagające dużego nakładu finansowego. Pomoże ci to ciekawie i nowocześnie przeprowadzić zajęcia terapeutyczne w twojej placówce. [Autorka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autism Movement Therapy (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką.Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Z przedmowy dr. Stephena M. Shore’a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO®.
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych.
Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład: Dorota Szatkowska]. - Wydanie 2. - Gdańsk : Harmonia, 2023. - 185, [6] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład Dorota Szatkowska]. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia, 2016. - 185 stron : ilustracje ; 24 cm
(Biblioteka SI)
"Uczenie się przez zmysły" to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.
Książka zawiera następujące treści: - omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą, - analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie, - wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania, - praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spokojnie, to tylko emocje! : ćwiczenia rozpoznawania i nazywania uczuć oraz emocji / Renata Malek. - Wydanie 2. - Gdańsk : Harmonia, 2022. - 66, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 30 cm.
Emocje to znak, że w naszym życiu dzieje się coś bardzo ważnego. Zadaniem dorosłych jest nauczyć dzieci rozpoznawać te sygnały, wyrażać swoje uczucia w sposób akceptowalny społecznie i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Pomocą w nauce tej umiejętności mogą być ćwiczenia zawarte w tej książce. Spokojnie, to tylko emocje! to publikacja skierowana do dzieci, ich terapeutów, nauczycieli i rodziców. Uczniowie, wykonując ćwiczenia, przy okazji rozwijają umiejętności szkolne: trenują naukę czytania ze zrozumieniem, doskonalą spostrzegawczość, koncentrację, myślenie przyczynowo-skutkowe, wzbogacają słownictwo. Przede wszystkim jednak uczą się o emocjach. Poznają różne sposoby ich wyrażania i regulacji. Uczą się, że wszystkie emocje są ważne, potrzebne i warto o nich rozmawiać. Pojmują, że każdy ma prawo doświadczać ich na swój sposób, ale powinniśmy okazywać je zawsze z szacunkiem dla innych. Przede wszystkim jednak odkrywają, że emocje są częścią nas i dlatego warto nauczyć się je akceptować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej