Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(266)
IBUK Libra
(23)
Forma i typ
Książki
(265)
Proza
(168)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(25)
E-booki
(23)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(259)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(28)
Czytelnia dla dorosłych
(230)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(15)
Filia Targanice
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław
(9)
Łobocki Mieczysław
(8)
Gajda Janusz
(6)
Franczyk Anna
(4)
Węglarz Józef
(4)
Chrzanowska Iwona
(3)
Giese-Szczap Klaudia
(3)
Kierczak Urszula
(3)
Niewola Dorota
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Śliwerski Bogusław. Red
(3)
Śliwerski Wojciech
(3)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(3)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(2)
Bielski Janusz
(2)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(2)
Bukowski Kazimierz
(2)
Bęczkowska Krystyna
(2)
Chabior Agata
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Doroszuk Joanna
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona. Red
(2)
Fabiś Artur
(2)
Fuks Agata. Il
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Głażewski Michał. Tł
(2)
Hoffmann Beata
(2)
Komorowska Olga
(2)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne.)
(2)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(2)
Krztoń Alicja
(2)
Mudrak Elżbieta
(2)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(2)
Pikuła Norbert (1975-)
(2)
Plopa Mieczysław
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skibska Joanna
(2)
Skorek Ewa Małgorzata Red
(2)
Staniek Marzena
(2)
Szkudlarek Tomasz
(2)
Walczak-Klimek Małgorzata (1987- )
(2)
Wawrzyniak Joanna
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Adamek Irena. Red
(1)
Agarwal Rajeev
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bala Joanna
(1)
Banasiak Anna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bauman Teresa
(1)
Baxter Richard (stomatolog)
(1)
Bałachowicz Józefa. Red
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Belzyt Joanna Iza
(1)
Beniak - Haremska Ewa. Pr. Okładki
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna. Red
(1)
Białożyt Katarzyna. Red
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bielak Elżbieta
(1)
Bierońska Elżbieta. Autor
(1)
Bieszczad Bogusław
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda). Autor
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena. Red
(1)
Boroń Aleksandra
(1)
Borzęcka Anna (pedagogika)
(1)
Budniak Alina
(1)
Bula Danuta
(1)
Bulska Joanna. Red
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Carlgren Frans
(1)
Chmura Joanna (psycholog)
(1)
Chybicka Aneta. Red
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Ciechomski Maciej
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Cytowska Beata (1964- ). Autor
(1)
Cytowska Beata. Red
(1)
Czech-Włodarczyk Celina. Red
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Dolińska-Zygmunt Grażyna (1952- )
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(67)
2010 - 2019
(142)
2000 - 2009
(66)
1990 - 1999
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(91)
1989-2000
(2)
2021
(1)
Kraj wydania
Polska
(282)
Język
polski
(283)
Odbiorca
Nauczyciele
(14)
Rodzice
(10)
Dzieci
(8)
6-8 lat
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Pedagodzy
(5)
Przedszkola
(5)
Psycholodzy
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Terapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
0-5 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(19)
Temat
Dziecko
(20)
Wychowanie
(16)
Pedagogika
(14)
Rodzina
(12)
Dzieci
(11)
Młodzież
(10)
Szkolnictwo
(10)
Kształcenie
(9)
Autyzm
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Uczniowie
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Język polski
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Nauczanie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Pedagogika specjalna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Arteterapia
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Kinezyterapia
(4)
Kobieta
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Ludzie starzy
(4)
Metoda Montessori
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczucia
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Adopcja
(3)
Alkoholizm
(3)
Biblioterapia
(3)
Czytanie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Innowacje
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Korekcja mowy
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Logopedia
(3)
Małżeństwo
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody nauczania
(3)
Mowa
(3)
Muzyka
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przyroda
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Więźniowie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholicy
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Antypedagogika
(2)
Choroby genetyczne
(2)
Dobro
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Empatia
(2)
Gerontologia
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Jąkanie
(2)
Kultura masowa
(2)
Literatura młodzieżowa polska
(2)
Lęk
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Niewidomi
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Otępienie
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pamięć
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Temat: czas
2001-
(28)
1901-2000
(4)
1989-
(3)
2001-0
(3)
1801-1900
(2)
1918-1939
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Czechy
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(24)
Poradnik
(22)
Praca zbiorowa
(18)
Monografia
(11)
Raport z badań
(8)
Podręcznik
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Podręczniki
(6)
Podręczniki akademickie
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Bajki i baśnie
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Broszura
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradniki
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Dyktando
(1)
Esej
(1)
Kalendarium
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(63)
Psychologia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Medycyna i zdrowie
(8)
Językoznawstwo
(7)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
289 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie 7. - Kraków : "Impuls", 2014. - 155, [1] s. : il. ; 24 cm.
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda zautomatyzowanego rachowania oparta na układzie liczb na palcach powstała w wyniku obserwacji i doświadczeń pedagogicznych zebranych w ciągu wieloletniej pracy dydaktycznej z uczniami przez autorkę tej książki. Adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym (kl. I–III) oraz do uczniów mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. Głównym celem, jaki postawiła sobie autorka, było opracowanie takiej metody, która nie tylko minimalizuje trudności wynikające z programu nauczania, ale także rozbudza zainteresowanie oraz chęć do uczenia się matematyki przez wszystkie dzieci, mimo że nie jest to przedmiot ogólnie lubiany przez uczniów. Cel został osiągnięty. Metoda cieszy się dużym zainteresowaniem i uznaniem ze strony nauczycieli oraz rodziców. Za całokształt pracy pedagogicznej oraz działalność twórczą autorka książki była doceniana i wielokrotnie wyróżniana. Szczególnym wyróżnieniem było wręczenie jej Medalu Komisji Edukacji Narodowej.
Metoda, która została zaprezentowana w niniejszym poradniku, jest efektem poszukiwań sposobów ułatwiających czynnościowe kształtowanie struktury wiedzy i umiejętności matematycznych dziecka oraz rozbudzenie zainteresowania matematyką u wszystkich dzieci, a w szczególności tych, które przejawiają poważne trudności w opanowaniu treści programowych. Metoda ta może być wykorzystana w nauczaniu dzieci zarówno w wieku przedszkolnym (wstępne kształtowanie pojęcia liczby), jak i wczesnoszkolnym, których myślenie cechuje jeszcze duży konkretyzm oparty na spostrzeganiu i praktycznym działaniu. Może stanowić także jedną z metod czynnościowego nauczania matematyki dzieci, które wykazują szczególne trudności podczas realizacji programu z tego przedmiotu (dzieci z tzw. dyskalkulią), oraz o obniżonych możliwościach intelektualnych – doskonaląc język dziecka i zwiększając w obu wypadkach szansę opanowania materiału i wykształcenia u uczniów umiejętności matematycznych. W publikacji zamieszczono także wskazówki praktyczne, które warto uwzględnić, wykorzystując proponowaną tu metodę, gdyż ukierunkowują one pracę nauczyciela z uczniami podczas realizacji treści programowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Idee, Metody, Inspiracje)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/B (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji pragniemy przedstawić specjalistom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zainteresowanym problematyką mutyzmu wybiórczego nasze doświadczenia i różne podejścia do tego zaburzenia. Uważamy, że każde dziecko dotknięte mutyzmem – choć zachowuje się podobnie jak inne dzieci niemówiące – wymaga odpowiednio dobranych metod i technik terapeutycznych, działań, które nazywamy „terapią szytą na miarę dziecka”. Należy pamiętać, że brak mowy w różnych sytuacjach społecznych jest tylko jednym z objawów mutyzmu, a jego kluczową przyczyną są zaburzenia lękowe. Ważne, aby w trakcie terapii uwzględnić inne aspekty funkcjonowania dziecka, przepracować z nim umiejętność radzenia sobie z lękiem w różnych sytuacjach, także tych, które nie zawsze są bezpośrednio związane z mówieniem. W książce przedstawiamy doświadczenia terapeutów dotyczące zarówno pracy indywidualnej, jak i grupowej. Dzielimy się również naszymi wątpliwościami i rozważaniami, które często towarzyszą naszej pracy w gabinecie, szkole czy przedszkolu. Jako pierwszy został opisany przypadek dziecka uczęszczającego do żłobka, chociaż mutyzm wybiórczy diagnozuje się z reguły u starszych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela. Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli stanowi zmienione i rozszerzone wydanie Zarysu dydaktyki szkolnej (F. Bereźnicki). Zmianie poddano tytuł oraz samą treść, poszerzając ją o wybrane i poprawione zagadnienia zawarte w publikacji Podstawy kształcenia ogólnego (F. Bereźnicki).
W niniejszej książce zawarto wiedzę, która wynika z Autora kilkudziesięcioletniej pracy dydaktyczno-naukowej w szkolnictwie ogólnokształcącym i wyższym, a także z własnych przemyśleń teoretycznych przedstawionych w wielu publikacjach dydaktycznych. Wykorzystał tu bogaty dorobek naukowy i poglądy znanych i cenionych dydaktyków, a jednocześnie profesorów uniwersyteckich, m.in. K. Denka, C. Kupisiewicza, T. Lewowickiego, K. Kruszewskiego, S. Palki, J. Półturzyckiego, M. Śnieżyńskiego, W. Zaczyńskiego i najbardziej cenionego W. Okonia, twórcy teorii kształcenia wielostronnego, a także wielu innych. Ich prace tworzą dzisiaj nowy kształt polskiej teorii kształcenia. Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, która winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego współczesnych dydaktyków. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczególnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środków dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania uczniów. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się uczniów, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, które są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej. Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne. Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studiów i pracy nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Prezentowana książka stanowi wstęp do dyskursu dotyczącego zagrożonego człowieczeństwa. Niniejszy tom poświęcony został m.in. zagadnieniom związanym z analizą zagrożeń w kontekście środowiska wychowawczego, jakim jest rodzina. Zaprezentowano różne stanowiska dotyczące przemian struktury współczesnej rodziny, jak też pełnienia przez nią przypisanych jej funkcji. Artykuły wyraźnie ukazują powiększanie się obszarów ryzyka dotyczących funkcjonowania rodziny w dynamicznie zmieniających się warunkach globalizującego się świata. W tomie znalazły się również teksty traktujące o braku poczucia bezpieczeństwa, w szerokim tego słowa znaczeniu, dotyczące okresu dzieciństwa i dorastania, a w szczególności kryzysu autorytetów, wartości, buntu młodych ludzi w odniesieniu do ładu społecznego oraz budowaniu przez nich wizji świata opartej na wzorcach kultury masowej. Syntetycznie przedstawiono tu również istotne z punktu widzenia pedagogiki społecznej sposoby czy też próby identyfikacji tych zagrożeń i poszukiwania różnych środków zaradczych pozwalających na wsparcie dzieci i młodzieży w różnych obszarach ich życia. Zebrane w tym tomie artykuły przybliżą czytelnikowi spektrum różnorodnych przemian zachodzących w otaczającej nas rzeczywistości społecznej i być może staną się inspiracją do poszukiwania lepszych, bardziej skutecznych metod, form pracy w obszarze zagrożonego człowieczeństwa. Założeniem autorów publikacji nie było kompleksowe określenie genezy, struktury czy typologizacji zagrożeń współczesnego człowieka, gdyż mają oni świadomość, że zjawisko to jest bardzo szerokim, interdyscyplinarnym zagadnieniem. Hasło „zagrożone człowieczeństwo” miało wywołać dyskurs podjęty z perspektywy nauk społecznych i humanistycznych, a w szczególności z perspektywy pedagogiki społecznej, co udało się, zdaniem autorów, osiągnąć." (Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji przedstawiono analizę czterech wymiarów socjalizacji, które odnoszą się w różnym stopniu do dwóch podstawowych, pozostających ze sobą w ambiwalentnej relacji kontekstów tego procesu: społecznego i indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jacek Błeszyński : Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi; Ewa Pisula : Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii; Lucyna Bobkowicz-Lewartowska : Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych; Małgorzata Sekułowicz : Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem; Ewelina Jutrzyna : Dziecko autystyczne w kręgu muzyki; Ewa Żurawska-Seta, Roman Seta : Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym; Luiza Małgorzata Bożek : Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych; Jacek Błeszyński : Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi –autystycznego; Katarzyna Wysocka : Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi ; Ewelina Wegnerowska : Metoda Felicie Affolter ; Krzysztof Kucharski: Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP)- - Zbigniewa Szota; Jacek Błeszyński, Lucyna Błeszyńska : Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym i z głębokimi zaburzeniami rozwoju; Mariola Szczepańska: Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami. [k]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej