Wychowawcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(4)
Druki ulotne
(3)
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Czytelnia dla dorosłych
(5)
Autor
Kuziel-Kalina Anna
(3)
Kendall Philip C
(1)
Khanna Muniya S
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dzieci
(5279)
Dorośli
(4604)
Młodzież
(3598)
Niewidomi
(3378)
6-8 lat
(3195)
Wychowawcy
(5)
9-13 lat
(3045)
14-17 lat
(2111)
0-5 lat
(1845)
Słabowidzący
(816)
18+
(596)
Niedowidzący
(448)
Rodzice
(271)
Szkoły ponadpodstawowe
(193)
Nauczyciele
(140)
Szkoły wyższe
(140)
Szkoły podstawowe
(81)
Pedagodzy
(54)
Klasa 4.
(47)
Studenci
(47)
Szkoły średnie
(44)
Klasa 3.
(43)
Psycholodzy
(42)
Klasa 5.
(40)
Terapeuci
(39)
Klasa 6.
(37)
Przedszkola
(35)
Klasa 2.
(33)
Logopedzi
(32)
Klasa 1.
(31)
Menedżerowie
(31)
Psychoterapeuci
(29)
Terapeuci zajęciowi
(28)
Nauczyciele przedszkoli
(26)
Klasa 7.
(24)
Hodowcy koni
(23)
Klasa 8.
(23)
Lekarze
(22)
Szkoły ponadgimnazjalne
(20)
Kobieta
(15)
Przedsiębiorcy
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Gimnazja
(11)
Urzędnicy
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(10)
Handlowcy
(9)
Licea
(9)
Weterynarze
(9)
Specjaliści ds. marketingu
(8)
Ekonomiści
(7)
Fizjoterapeuci
(7)
Inżynierowie
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Chorzy
(6)
Dziewczęta
(6)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(6)
Pracownicy naukowi
(6)
Prawnicy
(6)
Nastolatki
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Szkoły policealne
(5)
Technikum
(5)
Terapeuci pedagogiczni
(5)
Arteterapeuci
(4)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Lekarze specjaliści
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Neurolodzy
(4)
Pediatrzy
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Psychiatrzy
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
6-8 lat
(3)
8-13 lat
(3)
Budowlani
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Elektrycy
(3)
Farmaceuci
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Informatycy
(3)
Jeźdźcy
(3)
Klasa 2
(3)
Kobiety
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Ogrodnicy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Poziom podstawowy
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Socjolodzy
(3)
Temat
Relacje międzyludzkie
(5)
Kompetencje społeczne
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Autorytet
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Depresja
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Fonoholizm
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Integracja społeczna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Praca zespołowa
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzina
(1)
Szacunek
(1)
Szczęście
(1)
Terapia CBT
(1)
Tolerancja
(1)
Uczniowie
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jako rodzic na pewno pragniesz, by twoje dziecko czuło się otoczone opieką, wspierane i bezpieczne. Jednak w stresującym i niepewnym świecie jest to niezmiernie trudne, zwłaszcza gdy rodzice sami zmagają się z lękiem. Nie jesteś w stanie ochronić dziecka przed wszelkimi problemami, ale możesz mu pomóc zbudować odporność psychiczną, dzięki której poradzi sobie bez względu na to, jakie kłody życie rzuci mu pod nogi. Niniejsza książka wesprze cię w tym. Autorzy proponują podejście oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, które pomaga dzieciom radzić sobie z lękiem, w elastyczny sposób podchodzić do trudności i rozwinąć skrzydła. Z tego poradnika dowiesz się, jak pomóc dziecku: rozpoznać niepomocne myśli i zachowania, które podtrzymują przytłaczające emocje; mierzyć się z nowymi, także nieprzyjemnymi sytuacjami i wyzwaniami zamiast ich unikać; traktować wszelkie niepowodzenia jako okazje do rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Seria Trudne Sytuacje Społeczne to pomoce terapeutyczne wspierające dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawami stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw 1. zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w szkole. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera. DLA KOGO? Zawartość tematyczna zestawu jest dostosowana do pracy z dziećmi klas 1–3 szkoły podstawowej. Niektóre zagadnienia można jednak z powodzeniem omawiać zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi – jest to uzależnione od poziomu funkcjonowania społecznego dzieci i ich bieżących potrzeb. KIEDY? Pomoc można wykorzystać na różne sposoby: w trakcie zajęć indywidualnych z dzieckiem (podczas terapii pedagogicznej lub psychologicznej), w domu jako pomoc inicjującą rozmowę rodzica z dzieckiem, podczas lekcji wychowawczych w szkole, zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych, podczas lekcji etyki. Seria jest dedykowana terapeutom, psychologom, pedagogom, wychowawcom pracującym z dziećmi, a także rodzicom, którzy poprzez szczere rozmowy chcieliby nauczyć swoje pociechy sposobów rozwiązywania trudności oraz przybliżyć im możliwe zagrożenia. Pomoc służy zarówno do terapii, jak i rozmów podczas lekcji wychowawczej. Rozmawiam z dziećmi o trudnych sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych to pierwsza część z serii Trudne Sytuacje Społeczne, która podpowiada dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w szkole i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez zaproponowany zestaw pytań terapeuta (rodzic, nauczyciel) pomaga dziecku identyfikować i nazywać jego uczucia, przekonania i prezentowane postawy wobec zaistniałych sytuacji trudnych. Pomaga dziecku dostrzec jego własne postawy, opinie, ewentualne dylematy oraz przeanalizować możliwe konsekwencje formułowanych przez niego wyborów. Dzięki analizie trudnych sytuacji dorosły ma szansę przedstawić dziecku społecznie akceptowane normy i zasady. Z kolei dziecko może nauczyć się rozpoznawać i wyrażać własne myśli, emocje, a także formułować swoje potrzeby i obawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Trudne sytuacje społeczne to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Trudne sytuacje społeczne. Cz. 3, Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej / Anna Kuziel-Kalina. - Kraków : Wydawnictwo WiR, 2017. - Teka (broszura [17] stron, [48] kart tablic) : ilustracje ; 22 cm
Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej to trzecia część z serii Trudne Sytuacje Społeczne podpowiadająca dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w różnych miejscach przestrzeni publicznej i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez pytania nauczyciel (rodzic) pomaga identyfikować i nazywać uczucia, przekonania i prezentowane postawy dziecka wobec zaistniałych trudnych sytuacji. Pobudza do rozmów o wywołanych przez problematyczne zdarzenia emocjach, np. o złości, żalu, strachu, wstydzie, zazdrości, niepokoju, rozczarowaniu, lęku czy niepewności. Dla nauczyciela zaś pomoc ta jest źródłem informacji o trudnościach, których na co dzień doświadcza dziecko. Tematy zamieszczone w publikacji uczą dzieci przeprowadzania analizy konsekwencji wyborów i związanych z nimi wątpliwości. W zestawie znajdują się dwa typy tematów: mobilizujące do nawiązania kontaktu z drugim człowiekiem, zachęcające do budowania wypowiedzi i przyjmowania perspektywy innych osób (np. „Nie jesteś zadowolony z fryzury, jaką zrobił ci fryzjer”), zachęcające dziecko do samodzielnego odnalezienia rozwiązania (np. „Stoisz w autobusie. Uchwyty do trzymania są zbyt wysoko”). Odtwarzanie trudnych sytuacji pozwala na przedstawienie akceptowanych norm i zasad społecznych. Rolą dorosłego jest udzielenie dziecku wsparcia w dostrzeżeniu i zrozumieniu możliwych konsekwencji tak, aby ostatecznie mogło ono samodzielnie podjąć świadomą decyzję, jak wyjść z zaistniałej sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej