Rozwój emocjonalny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(18)
Forma i typ
Książki
(15)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(4)
Druki ulotne
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(2)
Czytelnia dla dorosłych
(15)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(1)
Autor
Kuziel-Kalina Anna
(4)
Cioch Agnieszka
(2)
O'Neill Poppy
(2)
Andruszko Robert
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Dżdża Joanna
(1)
Giereło Joanna
(1)
Gołębiewska Izabela psycholog
(1)
Gray Deborah D. (1951- )
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Isern Susanna. Autor
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kowalska Maryla
(1)
Lipińska Marta
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis John Philip (1963-)
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962-)
(1)
Malek Renata
(1)
Matych Marcin
(1)
Molicka Maria (psycholog)
(1)
Payne Liane (1963- )
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Saunders Ursula
(1)
Shafran Roz (1970- )
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Welham Alice
(1)
Wróbel Agata
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Nauczanie początkowe
(5)
Terapeuci
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Wychowawcy
(3)
9-13 lat
(2)
0-5 lat
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(2650)
Przyjaźń
(1570)
Miłość
(1549)
Rodzina
(1540)
Tajemnica
(1353)
Rozwój emocjonalny
(-)
Literatura dziecięca polska
(1122)
Literatura młodzieżowa polska
(1042)
Śledztwo i dochodzenie
(995)
Relacje międzyludzkie
(967)
Zabójstwo
(789)
Magia
(782)
Poezja polska
(768)
Nastolatki
(697)
II wojna światowa (1939-1945)
(683)
Dzieci
(675)
Zwierzęta
(640)
Dziewczęta
(631)
Książka cyfrowa
(607)
Małżeństwo
(583)
Uczucia
(577)
Opowiadanie polskie
(573)
Rodzeństwo
(549)
Literatura polska
(537)
Policjanci
(533)
Powieść francuska
(510)
Sekrety rodzinne
(501)
Życie codzienne
(501)
Wybory życiowe
(498)
Trudne sytuacje życiowe
(473)
Literatura młodzieżowa angielska
(464)
Polska
(448)
Powieść angielska
(425)
Historia
(419)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(399)
Relacja romantyczna
(392)
Powieść niemiecka
(383)
Osoby zaginione
(378)
Dokumenty elektroniczne
(376)
Arystokracja
(373)
Matki i córki
(351)
Zakochanie
(350)
Uczniowie
(347)
Pamiętniki polskie
(339)
Podróże
(337)
Władcy
(327)
Uprowadzenie
(316)
Żydzi
(312)
Ludzie a zwierzęta
(306)
Wychowanie w rodzinie
(299)
Boże Narodzenie
(294)
Wojna
(294)
Dziecko
(292)
Dramat polski
(289)
Opowiadanie dziecięce polskie
(286)
Przygody
(280)
Zemsta
(273)
Dziennikarze
(267)
Przestępczość zorganizowana
(266)
Poszukiwania zaginionych
(261)
Prywatni detektywi
(260)
Wakacje
(250)
Literatura dziecięca amerykańska
(249)
Psy
(246)
Literatura dziecięca angielska
(243)
Ojcowie i córki
(243)
Koty
(234)
Młodzież
(232)
Samotność
(228)
Walka dobra ze złem
(228)
Chłopcy
(227)
Seryjni zabójcy
(227)
Spisek
(223)
Śmierć
(223)
Mężczyzna
(218)
Dojrzewanie
(214)
Kultura
(212)
Publicystyka polska
(211)
Literatura
(210)
Filozofia
(208)
Lekarze
(206)
Powieść rosyjska
(206)
Marzenia
(205)
Poezja dziecięca polska
(204)
Polacy za granicą
(203)
Język polski
(200)
Krainy i światy fikcyjne
(197)
Polityka
(195)
Wychowanie
(192)
Komiksy
(187)
Dziadkowie i wnuki
(186)
Stworzenia fantastyczne
(186)
Wojsko
(185)
Czarownice i czarownicy
(184)
Samorealizacja
(184)
Pisarze
(183)
Sztuka
(182)
Obyczaje i zwyczaje
(178)
Zdrada
(177)
Psychologia
(176)
Władza
(174)
Gatunek
Poradnik
(15)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rozwój osobisty
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania: - Jak pomóc dziecku doświadczającemu smutku? - W jaki sposób odróżnić smutek od rzeczywistych zaburzeń nastroju? - Jak rozmawiać z dzieckiem o odczuwaniu przykrych emocji? - W jaki sposób wspomagać młodego człowieka, którego rodzice się rozstają? lub szukasz gotowych programów pracy dla dzieci i młodzieży dotyczących przeżywania smutku… ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Autorki w prosty sposób, bazując na wieloletnim praktycznym doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą, wyjaśniają, skąd bierze się smutek, oraz uczą skutecznych sposobów wspierania młodego człowieka w przeżywaniu przykrych emocji." [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podpowiada, jak nawiązać bliższe więzi, wypracować szacunek, współpracę, zaufanie i troskę między członkami rodziny adopcyjnej. Jej wielką zaletą są też opisy różnych przypadków, z jakimi zetknęła się w swojej pracy terapeutycznej autorka. Pomagają one w zrozumieniu zachowania dzieci i uwrażliwiają rodziców na ewentualne dalsze zaburzenia w okresie młodzieńczym. Potrzebom emocjonalnym i poziomom rozwoju przypisane są strategie, jakie rodzice powinni stosować, aby wzmocnić poczucie szczęścia dziecka i jego zdrowie psychiczne. Rodzice otrzymują wiele szczegółowych informacji na temat rozwoju dzieci, zwłaszcza tych, które rozwijają się nieharmonijnie. Książka pokazuje, jak stworzyć takie środowisko, które z każdego członka rodziny wydobędzie to, co najlepsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Taniec lub czytanie, poczucie humoru lub kreatywność, zwinność lub matematyka. Wszyscy mamy niesamowite moce. Sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi i niepowtarzalni. A jaka jest twoja supermoc?..."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności. Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych. W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż. To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce! Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS Publikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych. dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJ Anna Kuziel-Kalina - pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Seria Trudne Sytuacje Społeczne to pomoce terapeutyczne wspierające dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawami stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw 1. zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w szkole. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera. DLA KOGO? Zawartość tematyczna zestawu jest dostosowana do pracy z dziećmi klas 1–3 szkoły podstawowej. Niektóre zagadnienia można jednak z powodzeniem omawiać zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi – jest to uzależnione od poziomu funkcjonowania społecznego dzieci i ich bieżących potrzeb. KIEDY? Pomoc można wykorzystać na różne sposoby: w trakcie zajęć indywidualnych z dzieckiem (podczas terapii pedagogicznej lub psychologicznej), w domu jako pomoc inicjującą rozmowę rodzica z dzieckiem, podczas lekcji wychowawczych w szkole, zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych, podczas lekcji etyki. Seria jest dedykowana terapeutom, psychologom, pedagogom, wychowawcom pracującym z dziećmi, a także rodzicom, którzy poprzez szczere rozmowy chcieliby nauczyć swoje pociechy sposobów rozwiązywania trudności oraz przybliżyć im możliwe zagrożenia. Pomoc służy zarówno do terapii, jak i rozmów podczas lekcji wychowawczej. Rozmawiam z dziećmi o trudnych sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych to pierwsza część z serii Trudne Sytuacje Społeczne, która podpowiada dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w szkole i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez zaproponowany zestaw pytań terapeuta (rodzic, nauczyciel) pomaga dziecku identyfikować i nazywać jego uczucia, przekonania i prezentowane postawy wobec zaistniałych sytuacji trudnych. Pomaga dziecku dostrzec jego własne postawy, opinie, ewentualne dylematy oraz przeanalizować możliwe konsekwencje formułowanych przez niego wyborów. Dzięki analizie trudnych sytuacji dorosły ma szansę przedstawić dziecku społecznie akceptowane normy i zasady. Z kolei dziecko może nauczyć się rozpoznawać i wyrażać własne myśli, emocje, a także formułować swoje potrzeby i obawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Trudne sytuacje społeczne to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Trudne sytuacje społeczne. Cz. 3, Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej / Anna Kuziel-Kalina. - Kraków : Wydawnictwo WiR, 2017. - Teka (broszura [17] stron, [48] kart tablic) : ilustracje ; 22 cm
Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej to trzecia część z serii Trudne Sytuacje Społeczne podpowiadająca dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w różnych miejscach przestrzeni publicznej i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez pytania nauczyciel (rodzic) pomaga identyfikować i nazywać uczucia, przekonania i prezentowane postawy dziecka wobec zaistniałych trudnych sytuacji. Pobudza do rozmów o wywołanych przez problematyczne zdarzenia emocjach, np. o złości, żalu, strachu, wstydzie, zazdrości, niepokoju, rozczarowaniu, lęku czy niepewności. Dla nauczyciela zaś pomoc ta jest źródłem informacji o trudnościach, których na co dzień doświadcza dziecko. Tematy zamieszczone w publikacji uczą dzieci przeprowadzania analizy konsekwencji wyborów i związanych z nimi wątpliwości. W zestawie znajdują się dwa typy tematów: mobilizujące do nawiązania kontaktu z drugim człowiekiem, zachęcające do budowania wypowiedzi i przyjmowania perspektywy innych osób (np. „Nie jesteś zadowolony z fryzury, jaką zrobił ci fryzjer”), zachęcające dziecko do samodzielnego odnalezienia rozwiązania (np. „Stoisz w autobusie. Uchwyty do trzymania są zbyt wysoko”). Odtwarzanie trudnych sytuacji pozwala na przedstawienie akceptowanych norm i zasad społecznych. Rolą dorosłego jest udzielenie dziecku wsparcia w dostrzeżeniu i zrozumieniu możliwych konsekwencji tak, aby ostatecznie mogło ono samodzielnie podjąć świadomą decyzję, jak wyjść z zaistniałej sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek - wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych - potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki "Mały człowiek, wielkie potrzeby". Karen i John Louisowie napisali ten poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty Good Enough Parenting odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencje, realistyczne granice, realistyczne oczekiwania oraz wartości duchowe i wspólnota. Autorzy przekonują, że zaspokojenie tych potrzeb jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka. Tłumaczą, że źródło większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach stanowią właśnie niezaspokojone potrzeby emocjonalne z okresu dzieciństwa. Toksyczne czy bolesne doświadczenia prowadzą do negatywnych wzorców myślenia, odczuwania, zachowania, które potem dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerem czy w końcu we własne rodzicielstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak uzdrowić swoje relacje z innymi i z samym sobą? Relacje, w których jesteśmy i to, jak się w nich czujemy w ogromnym stopniu wpływają na nasze poczucie szczęścia i życiowej satysfakcji. Czym różnią się zdrowe relacje od niezdrowych? Jak wychodzić z tych toksycznych np. z przemocowym partnerem, miejscem pracy czy z jednostronnej przyjaźni, gdy tkwimy w nich w szkodliwym bezruchu, bo wolimy „znane piekło” od „nieznanego raju”? Jak odważać się na prawdziwą bliskość, gdy się jej boimy? Psychoterapeuta i lekarz Marcin Matych, znany jako dr Nerwica i autor bestsellerowego poradnika „Jak żyć z lękiem”, w którym zapraszał do „gry o trochę lepsze życie” w tej książce stworzył „grę o trochę lepsze relacje”. To gra, w którą może zagrać każda i każdy, kto chce zawalczyć o to, by wyjść ztoksycznych relacji opartych na lęku i zbudować satysfakcjonujące relacje partnerskie – to jest możliwe! Autor, używając bardzo przystępnego języka i prostych ćwiczeń, krok po kroku przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy gry, podczas których rozprawisz się z wewnętrznym Lękowym Trio: Nadzorcą, Krytykiem i Czarnowidzem oraz poznasz mechanizmy rządzące trudnościami w relacjach i dowiesz się, jak je przezwyciężać. A co najważniejsze – poznasz sposoby na budowanie dobrej i zdrowej relacji z najważniejszą osobą na świecie, czyli ze sobą samym/samą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wychowywać dzieci, żeby cieszyły się życiem, miały satysfakcjonujące relacje z innymi, dobrze sobie radziły i osiągały sukcesy? To pytanie zadają sobie rodzice, opiekunowie i wychowawcy od dawna. Dzieci należy mądrze wspierać, kochać, ale też stawiać im granice. Jak to robić? Maria Molicka - autorka popularnych i cenionych bajek terapeutycznych, doktor psychologii klinicznej i doświadczona terapeutka - podsuwa w tej książce wiele ciekawych rozwiązań, korzystając z własnego doświadczenia i bogatej literatury przedmiotu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bądź sobą : odkryj własną wyjątkowość / Poppy O'Neill ; przekład Agata Wróbel. - Kraków : Lingea, copyright 2021. - 141 stron : ilustracje ; 21 cm.
Każdemu z nas zdarza się wątpić w siebie. Czasami jednak tak bardzo martwimy się tym, co mogą pomyśleć o nas inni, że przestajemy dostrzegać własną wartość. Ta książka powstała, żeby wesprzeć Cię w takich chwilach. W lekturze i wykonywaniu kolejnych ćwiczeń będzie Ci towarzyszył Błysk, sympatyczny potwór. Z jego pomocą: odkryjesz wiele swoich mocnych stron, nauczysz się technik, które pozwolą ci uwierzyć w siebie, przekonasz się, że jesteś kimś równie ważnym jak inni. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to fantastyczny przewodnik z zabawnymi postaciami i ćwiczeniami, które pomogą dzieciom zrozumieć, czym jest poczucie własnej wartości. Zawarte w nim zadania pomogą im lepiej poznać własne emocje i procesy myślowe, a także pozwolą wyraźnie dostrzec i wykorzystać swoje mocne strony i zasoby, zachęcając do wypróbowania nowych zachowań. Dzięki tej książce dzieci zrozumieją i docenią wyjątkowość własną i innych osób, a także nauczą się rozpoznawać, czym jest prawdziwa przyjaźń. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Po Prostu)
Żyjemy w kulturze, w której ujawnianie własnych odczuć jest z jakiegoś powodu źle widziane. Zaczyna się już w dzieciństwie, kiedy dziewczynkom nie wypada się złościć, a chłopcy nie powinni płakać. Potem idziemy do szkoły, gdzie nagradza się za zdolności umysłowe, za okazywanie emocji zaś wpisuje uwagi do dzienniczka. Potem jest tylko gorzej. Zdenerwowane kobiety określamy mianem histeryczek, spanikowanym mężczyznom radzimy, by "zjedli snickersa". Mamy być profesjonalnie uśmiechnięci i opanowani. Zawsze i w każdej sytuacji. Tyle że emocje stanowią naturalny element ludzkiego wyposażenia. Każdy z nas - o ile nie jest psychopatą - odczuwa radość, smutek, gniew, strach. I wbrew temu, co wmawia nam świat, tak właśnie powinno być. Blokowanie swoich emocji, w czym trenujemy się od wczesnego dzieciństwa, jest szkodliwe dla psychiki. Jeśli wyłączamy emocje, tracimy dostęp do nas samych i chorujemy. Świat opanowuje epidemia problemów psychicznych - zestresowania, wypalenia, depresji... By im zapobiec, trzeba zrozumieć, co się naprawdę czuje, nazwać własne emocje, pozwolić sobie je odczuwać i nauczyć się na nowo z nimi żyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla tych, którzy kiedykolwiek doświadczyli rodzicielskiej rozpaczy! Kiedy ktoś, kogo kochamy, nie jest w stanie sobie poradzić z życiem, sami stajemy się nieszczęśliwi. Książka pomaga zmienić stan beznadziei, pokazuje, jakimi drogami iść, żeby znaleźć pomoc, nadzieję i ukojenie. Proponuje sugestie, rady, techniki i rozwiązania proste do wprowadzenia w życie, poprawiające jakość życia. Pomaga uświadomić sobie nasze ograniczenia, uczy akceptowania niepokoju, zmartwień, smutku, utraty kontroli, pokazuje, że możemy je tolerować, a mimo to żyć dalej, rozwijać się i cieszyć codziennością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednym z najistotniejszych naukowo udowodnionych czynników wpływających na przyszłość dziecka pod względem szczęścia, sukcesu akademickiego, umiejętności przywódczych i znaczących relacji jest to, czy przynajmniej jedna osoba dorosła w ich dzieciństwie konsekwentnie była przy nich. Dziś, gdy tak dużą część naszej codzienności zajmują praca i cyfrowe rozrywki, gdy zdarza się, że rodzice mieszkają oddzielnie, czy gdy pojawia się nowy członek rodziny, BYCIE z dzieckiem może wydawać się dużym wyzwaniem. Ale, jak wyjaśniają autorzy, nie zajmuje dużo czasu, energii ani pieniędzy. Zamiast tego pokazywanie się oznacza oferowanie jakości obecności.
Łatwo jest to zrobić, gdy zrozumiesz cztery podstawowe elementy zdrowego rozwoju dziecka. Każde dziecko musi poczuć się: - bezpiecznie, - dostrzeżone, - ukojone, - pewnie. Na podstawie najnowszych badań nad funkcjonowaniem mózgu i teorii więzi, autorzy „Potęgi obecności” dzielą się historiami, prostymi strategiami, ilustracjami i wskazówkami, jak skutecznie wprowadzić do rodzinnej codzienności powyższe cztery niezbędne elementy. W taki sposób, by były obecne we wszystkich wychowawczych sytuacjach – kiedy nasze dzieci walczą lub odnoszą sukcesy, kiedy je pocieszamy, dyscyplinujemy lub kłócimy się z nimi, i nawet gdy przepraszamy za czas, kiedy nie możemy z nimi być.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej