Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia dla dorosłych
(8)
Filia Inwałd
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(490)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Słowacki Juliusz
(294)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(246)
Leśmian Bolesław
(243)
Boy-Żeleński Tadeusz
(242)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(195)
Disney Walt
(192)
Czechowicz Józef
(188)
Steel Danielle (1947-)
(186)
Mickiewicz Adam
(183)
Roberts Nora (1950-)
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Siemianowski Roch (1950- )
(175)
Kiss Jacek
(174)
Jachowicz Stanisław
(161)
Cieślik Donata
(159)
Praca zbiorowa
(159)
Christie Agatha (1890-1976)
(158)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(157)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(156)
Kraszewski Józef Ignacy
(152)
Courths-Mahler Jadwiga (1867-1950)
(146)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(146)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(141)
Baudelaire Charles
(140)
Utta Mirosław
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Fabianowska Małgorzata. Tłumaczenie
(133)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Chorąży Wojciech (1973- )
(132)
Popczyński Marcin (1974- )
(131)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(125)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(121)
Prus Bolesław (1847-1912)
(121)
Domańska Joanna (1970- )
(118)
Żeleński Tadeusz. Tł
(118)
Webb Holly
(114)
Shakespeare William
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(109)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(109)
Dragun Jacek
(107)
Schimscheiner Lena (1991- )
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Zarawska Patrycja. Tł
(103)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Zarawska Patrycja (1970- )
(102)
Napierski Stefan
(101)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Mróz Remigiusz (1987- )
(95)
Chojnowska Ilona (1982- )
(93)
Szekspir William
(93)
Puchalska Katarzyna
(92)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(89)
Zadura Janusz (1968- )
(89)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(88)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Rodziewiczówna Maria (1864-1944)
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Bogdziewicz Monika
(84)
Chmielewska Joanna
(84)
Biel Konrad (1980- )
(83)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Kasprowicz Jan
(81)
Kosior Filip (1992- )
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Więckowski Maciej (1982- )
(79)
Lem Stanisław (1921-2006)
(78)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(78)
Krzysztoń Agnieszka
(77)
Filipowicz Leszek (1967- )
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
King Stephen (1947- )
(73)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(73)
Dickens Charles (1812-1870)
(72)
Drewnowski Jacek (1974- ). Tłumaczenie
(72)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Rodzice
(6)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Autyzm
(2)
Lęk
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Stres
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Analiza funkcjonalna
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Leczenie
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Martwienie się
(1)
Mindfulness
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Poznanie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia genetyczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Szczęście
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia CBT
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki „idealnego” programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil." (z przedmowy dr Temple Grandin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca – Moshego Feldenkraisa – największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu. Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w „małpowaniu” kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto, Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia oparta na analizie funkcjonalnej (FAP) wywodzi się z nurtu trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych oraz kontekstualnej nauki o zachowaniu. Koncentruje się na relacji terapeutycznej jako podstawowym narzędziu zmiany i zdrowienia klienta. Oferuje konkretne wytyczne, które pozwalają budować głębokie, autentyczne, oparte na zaufaniu, empatyczne relacje podczas sesji, a jednocześnie zapewnia ramy teoretyczne pozwalające myśleć o procesie terapii w sposób wysoce zindywidualizowany i zarazem bardzo precyzyjny. Niniejsza książka stanowi wprowadzenie do teorii i praktyki klinicznej FAP z naciskiem na praktyczne scenariusze kliniczne. Autorzy skupiają się na budowaniu, podtrzymywaniu i doskonaleniu relacji terapeutycznej oraz związanych z tym wyzwaniach. Specjaliści w zakresie zdrowia psychicznego dowiedzą się z tego przewodnika, jak znaleźć równowagę między autentycznością, troskliwością i myśleniem strategicznym. Poznają też wskazówki dotyczące opracowywania konceptualizacji przypadku oraz nauczą się działać z otwartością, uważnością i zaangażowaniem w każdej interakcji z każdym klientem, aby tworzyć kontekst sprzyjający zmianie. Dzięki temu będą mogli budować pełne współczucia, elastyczne i skuteczne relacje terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jako rodzic na pewno pragniesz, by twoje dziecko czuło się otoczone opieką, wspierane i bezpieczne. Jednak w stresującym i niepewnym świecie jest to niezmiernie trudne, zwłaszcza gdy rodzice sami zmagają się z lękiem. Nie jesteś w stanie ochronić dziecka przed wszelkimi problemami, ale możesz mu pomóc zbudować odporność psychiczną, dzięki której poradzi sobie bez względu na to, jakie kłody życie rzuci mu pod nogi. Niniejsza książka wesprze cię w tym. Autorzy proponują podejście oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, które pomaga dzieciom radzić sobie z lękiem, w elastyczny sposób podchodzić do trudności i rozwinąć skrzydła. Z tego poradnika dowiesz się, jak pomóc dziecku: rozpoznać niepomocne myśli i zachowania, które podtrzymują przytłaczające emocje; mierzyć się z nowymi, także nieprzyjemnymi sytuacjami i wyzwaniami zamiast ich unikać; traktować wszelkie niepowodzenia jako okazje do rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
"(...)Każdy czasem się czymś martwi. Jednak częste i intensywne zamartwianie się może utrudniać funkcjonowanie w wielu obszarach życia. W przypadku dzieci silnie wpływa na sferę relacji, emocji i nauki. W tym poradniku znajdziesz 56 ćwiczeń odpowiednich dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat. Wszystkie oparte są na strategiach i technikach o potwierdzonej naukowo skuteczności, które pomagają poradzić sobie z emocjami i zachowaniami związanymi z zamartwianiem się. Autorka pokaże twojemu dziecku, jak wykorzystać własne mocne strony, by poradzić sobie ze zmartwieniami i poczuć się lepiej. Proponowane przez nią ćwiczenia pomogą mu w pogłębieniu samoświadomości, wzmocnieniu wiary w siebie i budowaniu odporności psychicznej...." [Tania Książka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Inwałd
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
"We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca. Dzięki tej książce twoje dziecko: odkryje swoje supermoce; zrozumie, czym są lęk i stres; pozna techniki radzenia sobie z nimi; dowie się, na czym polega uważność; nauczy się rozpoznawać niepokojące myśli i radzić sobie z nimi; poczuje się lepiej i nabierze pewności siebie." [Tania Książka.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia Inwałd
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"·Trudno ci wyrażać swoje uczucia, potrzeby i oczekiwania? ·Masz poczucie winy, kiedy odmawiasz innym lub robisz coś dla siebie? ·Podejmujesz zobowiązania, których później żałujesz? ·Ludzie cię wykorzystują i wchodzą ci na głowę? Jeśli tak, to prawdopodobnie masz trudności z wyznaczaniem zdrowych granic. Stawianie granic to dla wielu z nas duże wyzwanie. Nie przywykliśmy do proszenia o to, czego nam trzeba, i upominania się o swoje. Boimy się rozczarować i obrazić innych ludzi albo sprawić im przykrość. Tak bardzo skupiamy się na ich potrzebach, że zapominamy o własnych. W efekcie pojawiają się złość, frustracja, wypalenie; czujemy się niedoceniani, nieważni i źle traktowani." [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej