Gry i zabawy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(29)
Forma i typ
Gry i zabawki
(24)
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(5)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(24)
Filia Inwałd
(1)
Filia Roczyny
(1)
Filia Targanice
(1)
Filia Zagórnik
(1)
Autor
Caterdjian Romain
(3)
Minor Marcin
(3)
Puszczewicz Marek
(3)
Cieślak Agata (tłumaczka)
(2)
Kowalski Dominik
(2)
Lingua Lab
(2)
Blanchot Denis
(1)
Chappuis Dimitri
(1)
Cicurel David
(1)
Cohen Lawrence J
(1)
Cottereau Jacques
(1)
DeBenedet Anthony T
(1)
Dofresh (1977- )
(1)
Dominicis Andrea de
(1)
Dorne Frédéric (1974- )
(1)
Dudek Katarzyna
(1)
Frączek Agnieszka (1969- )
(1)
Gasper Dorota
(1)
Grenier Laurence
(1)
Kaim Anna
(1)
Kania Magdalena
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kim Kevin Kichan
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Król Magdalena (literatura dla dzieci)
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Lamy Corentin
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Małecki Łukasz
(1)
Mindel Julien
(1)
Miny Laurent
(1)
Nawrocki Sylvain
(1)
Pa Ming Chiu
(1)
Ricome Joffrey
(1)
Rodsky Eve
(1)
Rogozińska Anna
(1)
Rusinek Joanna (1979- )
(1)
Schoett Marianna
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Stajszczak Michał
(1)
Swal Christophe
(1)
Ticktin Allie
(1)
Tognola Martin
(1)
Trojanowski Robert
(1)
Uldry Tiffanie
(1)
Wagner Sophia
(1)
Ślubowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Młodzież
(17)
Dzieci
(12)
Dorośli
(10)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(3)
Rodzice
(3)
9-13 lat
(2)
14-17 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(3)
Literatura polska
(2)
Temat
Krainy i światy fikcyjne
(2)
Sen
(2)
Zabójstwo
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Arsène Lupin (postać fikcyjna)
(1)
Aspiracje
(1)
Cele życiowe
(1)
Czarodzieje
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Fair play
(1)
Fałszywe oskarżenia
(1)
Geolodzy
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry w karty
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kurnik
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Magia
(1)
Mars (planeta)
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
Nauka
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nauka opowiadania
(1)
Okultyzm
(1)
Poeci polscy
(1)
Poradnictwo
(1)
Psy
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Sport
(1)
Trening pamięci
(1)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Salem (Stany Zjednoczone, Massachusetts)
(1)
Gatunek
Powieść
(14315)
Powieść obyczajowa
(5996)
Wiersze
(4224)
Opowiadania i nowele
(3766)
Kryminał
(2349)
Gry i zabawy
(-)
Fantastyka
(1730)
Thriller
(1428)
Poradnik
(1422)
Powieść historyczna
(1390)
Powieść przygodowa
(1253)
Opracowanie
(1233)
Fantasy
(1151)
Romans
(1101)
Saga rodzinna
(930)
Biografia
(901)
Sensacja
(790)
Publikacja bogato ilustrowana
(779)
Wydawnictwa popularne
(741)
Bajki i baśnie
(740)
Pamiętniki i wspomnienia
(717)
Praca zbiorowa
(604)
Powieść psychologiczna
(503)
Komiks
(500)
Opowiadanie dziecięce polskie
(499)
Reportaż
(473)
Romans historyczny
(364)
Science fiction
(342)
Gry planszowe
(341)
Wydawnictwa dla dzieci
(335)
Fraszki
(321)
Literatura amerykańska
(299)
Powieść młodzieżowa polska
(294)
Książki dla małych dzieci
(291)
Książka obrazkowa
(281)
Antologia
(265)
Podręczniki akademickie
(263)
Podręcznik
(258)
Powieść biograficzna
(256)
Literatura dla dzieci
(247)
Literatura dla młodzieży
(242)
Publikacje dla dzieci
(234)
Poezja dziecięca polska
(230)
Materiały pomocnicze
(211)
Publicystyka
(210)
Poradniki
(204)
Przypowieść
(200)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(198)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(186)
Esej
(183)
Pieśń
(181)
Podręczniki
(176)
Przewodnik turystyczny
(175)
Wywiad dziennikarski
(175)
Powieść niemiecka
(171)
Literatura dziecięca polska
(169)
Dramat (gatunek literacki)
(165)
Dokumenty dźwiękowe
(156)
Horror
(155)
Opowiadania i nowele przygodowe
(155)
Monografia
(154)
Gry i zabawy umysłowe
(152)
Powieść dziecięca polska
(150)
Literatura polska
(146)
Dokumenty elektroniczne
(145)
Powieść polska
(140)
Powieść dziecięca angielska
(139)
Książka mówiona
(135)
Książka cyfrowa
(134)
Przepisy kulinarne
(133)
Powieść młodzieżowa angielska
(132)
Pamiętniki polskie
(131)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(130)
Broszura
(129)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(119)
Powieść erotyczna
(119)
Relacja z podróży
(118)
Adaptacja literacka
(117)
Powieść francuska
(116)
Opowiadanie polskie
(112)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(109)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(108)
Lektura z opracowaniem
(107)
Poezja
(105)
Komedia
(101)
Przewodniki turystyczne
(100)
Powieść kanadyjska
(96)
Ćwiczenia i zadania
(92)
Legendy i podania
(91)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(88)
Tragedia
(88)
Poezja polska
(85)
Treny
(85)
Antologie
(82)
Felieton
(81)
Literatura podróżnicza polska
(80)
Literatura angielska
(79)
Powieść australijska
(75)
Poemat
(73)
Satyra
(72)
Powieść szwedzka
(71)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(11)
Edukacja i pedagogika
(3)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Escape Quest)
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Escape Quest to połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ciekawa fabuła zachęcająca do rozwiązywania kolejnych zagadek i innowacyjna mechanika, która wymaga spostrzegawczości i kreatywnego podejścia. Właśnie otrzymałeś pamiętnik największej odkrywczyni stulecia, niedawno zmarłej Sarah Edson-Taylor. Pamiętnik ten zawiera wiele tajemnic i kryje w sobie klucz do skarbu poszukiwaczki. Jeśli trafił w twoje ręce, niewątpliwie zostałeś uznany za zdolnego do wykonania tej misji… Ale czy staniesz na wysokości zadania? Podróżuj po różnych zakątkach świata śladami Sarah Edson-Taylor, aby znaleźć zostawione przez nią wskazówki i odszukać jej tajemniczy skarb! Uważaj na zastawione pułapki i czyhające niebezpieczeństwa. O autorach: Kaedama to grupa znanych i cenionych autorów gier. W jej skład wchodzą: Antoine Bauza, Corentin Lebrat, Ludovic Maublanc i Théo Rivière. Christophe Swal to ilustrator aktywny od prawie dwudziestu lat w świecie nie tylko gier planszowych i RPG, lecz także komiksów i literatury młodzieżowej. Escape Quest to kolekcja gier książkowych, których bohaterem staje się czytelnik. Każdy z tytułów w serii ma fabułę, która zachęca do dokonywania postępów w grze. Poszczególne zadania łączą się tematycznie z treścią książki, co pozwala na jeszcze pełniejsze przeżycie przygody. Gra odbywa się offline i nie wymaga żadnych aplikacji, bo wszystkie niezbędne wskazówki znajdują się w książce. Mechanika gry skonstruowana jest w ten sposób, że rozwiązaniem zadania jest numer strony, na jaką należy się udać, by kontynuować opowieść. By znaleźć ukryte wskazówki i to zadanie rozwiązać, trzeba użyć specjalnych zakładek, a nawet przekręcać i zaginać strony. Czasem zadanie wymaga wycięcia elementu, dopasowania, zmierzenia go czy ułożenia jak puzzle, przez co poszczególne tomy serii Escape Quest nabierają mocno growego charakteru. Wszystkie zagadki i zadania wymagają logicznego myślenia, wyciągania wniosków, spostrzegawczości czy kreatywnego podejścia typu „out of the box”.[Lubimyczytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Aby dzieci mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, należy odpowiednio stymulować ich układ sensoryczny, czyli pięć podstawowych zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk i węch), a także zmysł przedsionkowy (odpowiedzialny za ruch i równowagę), propriocepcję (związaną ze świadomością własnego ciała) oraz interocepcję (dzięki której odbieramy doznania z naszych narządów wewnętrznych). Dlatego dziecko zdrowo się rozwija, kiedy może poznawać otoczenie: dotykać nowych faktur, w tym także jedzenia, biegać, skakać, wspinać się i rozchlapywać wodę. Allie Ticktin, teraputka specjalizująca się w integracji sensorycznej, zauważyła, że coraz więcej dzieci ma trudności z codziennymi zachowaniami: nie mogą usiedzieć w miejscu podczas zajęć w przedszkolu lub szkole, później uczą się chodzić lub mówić, niełatwo jest im bawić się z rówieśnikami albo nawet w pojedynkę. Dawniej dzieci spędzały dużo czasu na dworze, a podczas zabawy w naturalny sposób rozwijały swój układ sensoryczny i zdobywały umiejętności potrzebne do dalszego rozwoju. Obecnie jednak zarówno dzieci, jak i rodzice mają mniej wolnych chwil. Najmłodsi coraz więcej czasu spędzają przed ekranami różnych urządzeń, a coraz mniej - poznając otaczającą ich przestrzeń. Na szczęście wsparcie rozwoju sensorycznego dziecka nie musi być trudne! Nie wymaga wielkich nakładów ani szczególnych umiejętności. Autorka książki Rozwój przez zabawę omawia działanie każdego z ośmiu zmysłów i proponuje proste, ale zabawne ćwiczenia, dzięki którym twojemu dziecku będzie łatwiej: radzić sobie z emocjami, nawiązywać przyjaźnie, mówić o swoich potrzebach, zdobywać nowe umiejętności w przedszkolu i szkole. To właśnie potęga zabawy sensorycznej! „Aby odzwyczaić dzieci od spoglądania w ekran i zaangażować je w trójwymiarową, bezpośrednią zabawę przeżywaną całym ciałem, potrzebujesz takich właśnie kreatywnych pomysłów sensomotorycznych. Działania te pomogą twoim dzieciom rozwinąć poczucie własnego ja, poczuć się wygodnie we własnym ciele i wyrosnąć na pewne siebie, kompetentne, «zsynchronizowane» dzieci”. CAROL STOCK KRANOWITZ autorka książki Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka interaktywna, zachęcająca do nauki przez reakcje na opowieść... Książeczka ma na celu w radosny sposób nauczyć małe dziecko koordynacji ruchowej, rozpoznawania kierunków prawo-lewo, a także, dzięki dużym literom, samodzielnego czytania. [Internet]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I/N (1 egz.)
Filia Inwałd
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Filia Roczyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (2 egz.)
Filia Targanice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Sowy/Sophia Wagner ilustracje: Marcin Minor. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2022. - 1 gra (60 karty krain snów, 10 kart specjalnych (4x królik, 3 x kot, 3x kruk) : karton, kolor ; w pudełku 19x14x4 cm. +instrukcja.
"Udaj się w podróż po baśniowych krainach! Gracze odwiedzają krainy pełne sów. Każdy chce, aby jego podróż trwała jak najdłużej i aby zakończyła się w krainie z dużą liczbą sów. Po drodze gracze spotkają koty, kruki i króliki. Zwierzęta te mogą im pomóc w podróży… lub bardzo ją utrudnić! Piękne ilustracje na kartach przedstawiają niezwykłe sowie krainy. Niektóre sowy przybierają zaskakujące formy i trzeba wytężyć wzrok, aby je dostrzec. "Sowy" to kolejna gra z serii przenoszącej graczy do świata ze snu ("Sen", "Kruki", "Smoki", "Koty"). Każda gra z tej serii ma inne zasady rozgrywki!' [Nasza Księgarnia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kalambury [Gra]. - Gdynia : Trefl, copyright [201?]. - 1 gra (1 plansza, 100 kart z poleceniami, 4 pionki, kostka do gry, blok do rysowania) : karton, plastik : w pudełku 28,5x19x4 cm + instrukcja ([1] strony : ilustracje ; 21 cm).
Popularna gra zespołowa dla młodszych i starszych. Proste zasady, interakcja i duża dawka humoru sprawiają, że Kalambury sprawdzą się na spotkaniu w gronie przyjaciół, rodzinnym pikniku i jako zabawa integracyjna. Gracze tworzą drużyny, które podążają do mety odgadując po drodze pokazane lub narysowane przez przeciwników hasła. W tej grze liczy się wyobraźnia, refleks i duża dawka kreatywności. Kalambury to doskonały sposób na rozbudzenie w dzieciach śmiałości do występów przed publicznością i ćwiczenie wyrażania myśli. źródło opisu: https://allegro.pl/gra-planszowa-towarzyska-kalambury-trefl-i7030277814.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pewnie znasz kultową grę o nazwie Memory. U nas znajdziesz ją w zupełnie nowym wydaniu - w 100% dostosowaną do Twojego dziecka, które nie tylko chce się bawić, ale przede wszystkich aktywnie rozwijać swój umysł i poznawać nowe rzeczy. Zestaw liczy w sobie aż 12 par kart (łącznie 24 sztuki), na których znajdują się kolory, najlepiej obrazujące je grafiki, a całość jest dodatkowo przetłumaczona na język angielski. Dzięki tak kreatywnemu połączeniu Twojego dziecko: Pozna nowe kolory, zwierzątka i różne przedmioty, czyli wszystko to, co znajduje się na kartach. Zacznie uczyć się języka angielskiego, bowiem każdy kolor zawiera nazwę w języku polski i angielskim. Nauczy się zapamiętywania, wygrana w grze jest możliwa tylko wtedy, gdy odpowiednio wybiera się odwrócone karty, więc aby zwyciężyć Twoje dziecko będzie musiało nieźle wysilić swój umysł. To kolorowe memory jest idealną propozycją do spędzania wolnego czasu. Twoja pociecha może grać w tę grę ze swoimi kolegami i koleżankami - wspólnie bawiąc się i śmiejąc pośród rówieśników. Jednak z powodzeniem może "rywalizować" także z Tobą - dbając o Wasze więzy rodzinne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Monopoly junior : my little pony. - Warszawa : Hasbro Poland, 2015. - 1 gra (1 plansza, 4 figurki kucyków, 20 kart Szansa, 48 pionków, 90 banknotów, 1 kostka do gry) : plastik, karton, tektura, kolor ; w pudełku 5x27x27 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Klasyczna gra w odsłonie dla miłośników My Little Pony. Figurki graczy to postaci znane z popularnej kreskówki. Również plansza gry nabrała słodkiego, kucykowego charakteru. Wioski, zamki i kucykowa waluta to raj dla miłośników MLP. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Omnibus : gra w skojarzenia. - Warszawa : Granna, 2000. - 1 gra (45 kart, notesik, 40 żetonów) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 19x12x4 cm.
Gra karciana sprawdzająca wiedzę z różnych dziedzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Quiz Granny o cywilkizacjach. Cz. 1,sławni ludzie! Wspaniałe budowle! - Warszawa : Granna, [1998] - 1 gra (1 plansza, 6 pionków, 90 kart z pytaniami, kostka) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 19x27x4 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej