Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(118)
Forma i typ
Książki
(115)
Publikacje dydaktyczne
(52)
Proza
(50)
Publikacje fachowe
(32)
Druki ulotne
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rysunki
(1)
Dostępność
dostępne
(127)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(118)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(9)
Filia Sułkowice-Łęg
(1)
Filia Sułkowice-Bolęcina
(2)
Filia Zagórnik
(1)
Wypożyczalnia książki mówionej
(1)
Autor
Bryńska Anita
(7)
Oszczyk Sylwia
(7)
Korzeniowski Adam
(6)
Szalas Nina
(6)
Naprawa Renata
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Grudziewska Ewa
(4)
Kospin Małgorzata
(4)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(3)
Franczyk Anna
(3)
Lipiejko Małgorzata
(3)
Łoza Bartosz
(3)
Doroszkiewicz Elżbieta. Red
(2)
Jerzykowska Kalina
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne.)
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Przymus Ryszard. Oprac
(2)
Staniek Marzena
(2)
Uroczystości
(2)
Warmuz-Warmuzińska Ewa
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Baj Marta
(1)
Bajon Ewa
(1)
Baker Jed
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Berendt Joanna
(1)
Berndsen Emilia
(1)
Bielska Beata
(1)
Bleja-Sosna Barbara. Red
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Broda-Bajak Maria
(1)
Brudnik Edyta. Tł
(1)
Cieślak Małgorzata. Il
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Colina Donatella
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Czyż Dagmara
(1)
Deliński Cezariusz. Il
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudek Sandra. Il
(1)
Florkiewicz Violetta. Red
(1)
Gallos Sylwia
(1)
Gellner Dorota
(1)
Gellnerowa Danuta
(1)
Gruzewski Kevin
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Gudro Maria (1946-)
(1)
Góralczyk Katarzyna
(1)
Gąsienica-Szostak Aldona
(1)
Hamerski Jerzy
(1)
Herda Kazimierz
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jacewicz Beata
(1)
Jarecka Ewa
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kaliska Zofia
(1)
Kamińska Dominika
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lauther-Pohl Maike
(1)
Ledwoń Magdalena
(1)
Mach Cecylia
(1)
Majcher Karolina
(1)
Malak Waldemar
(1)
Molska Ewa
(1)
Mrówczyńska-Haładaj Kamila
(1)
Niedbała Justyna
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Onochin-Mączka Magdalena
(1)
Orbitowska-Fernandez Paulina
(1)
Ostrowska-Cichy Monika
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Pawlak Piotr psychologia
(1)
Pawlik Olga
(1)
Pelc Maria (ilustrator)
(1)
Pohl-Patalong Stephan
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Ratajczak Marta
(1)
Sendor Magdalena
(1)
Siatrak Magdalena
(1)
Sikorska Anna
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(76)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(62)
Kraj wydania
Polska
(118)
Język
polski
(116)
Odbiorca
Nauczyciele
(29)
Szkoły podstawowe
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Przedszkola
(10)
Klasa 5.
(8)
Młodzież
(8)
Pedagodzy
(8)
Rodzice
(8)
Klasa 4.
(7)
Klasa 6.
(7)
Klasa 7.
(7)
Klasa 8.
(7)
Terapeuci zajęciowi
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Psycholodzy
(4)
Studenci
(4)
Dzieci
(3)
Socjoterapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Licea
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci
(2)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Gimnazja
(1)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(1)
Katecheci
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologowie
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(12)
Psychoterapia
(12)
Wychowanie przedszkolne
(12)
Arteterapia
(11)
Młodzież
(10)
Dzieci
(8)
Psychoedukacja
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Terapia zajęciowa
(8)
Trening grupowy (psychologia)
(8)
Godzina wychowawcza
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Gry i zabawy
(5)
Inscenizacje - teksty
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Muzykoterapia
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(5)
Socjoterapia
(5)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy - 20w. - teksty
(5)
Uczucia
(5)
Biblioterapia
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Lektura szkolna
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Socjalizacja
(4)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(4)
Dziecko trudne DBN
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Hortiterapia
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Motywacja uczenia się DBN
(3)
Młodzież trudna DBN
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Obraz siebie DBN
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna DBN
(3)
Rozwiązywanie konfliktów DBN
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze DBN
(3)
Agresywność
(2)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Etyka (przedmiot szkolny)
(2)
Gimnastyka
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzyka
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze DBN
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rytmika
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Szopka
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy polski - 21w. - teksty
(2)
Teatroterapia
(2)
Terapia manualna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Trening umiejętności społecznych
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Animaloterapia
(1)
Arteterapia dziecięca
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Boże Narodzenie
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Depresja
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Drama (pedagog.) - scenariusze zajęć
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska DBN
(3)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(36)
Poradnik
(21)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(7)
Scenariusz
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Scenariusze zajęć
(3)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Teatr
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wiersze okolicznościowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(57)
Psychologia
(18)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Kultura i sztuka
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
118 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.02.2022
Myślę, czuję, działam : psychoedukacja i psychoterapia nastolatka - zeszyty ćwiczeń / redakcja Nina Szalas, Anita Bryńska - Wydanie 1 - Warszawa : Centrum CBT, 2021 - [22, 40, 40, 38, 52, 56, 48, 70] stron : ilustracje ; 24 cm
Przedstawiamy Państwu propozycję warsztatowych spotkań grupowych, które mogą być realizowane w ramach ambulatoryjnej lub stacjonarnej opieki psychologicznej, psychoterapeutycznej lub psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży. Po dokonaniu modyfikacji, ćwiczenia mogą również być wykorzystywane do prowadzenia oddziaływań w ramach terapii indywidualnej i stanowić cenną pomoc w realizacji zindywidualizowanego i wynikającego z konceptualizacji pacjenta i jego problemu programu postępowania. Interwencje terapeutyczne odnoszą się do najczęściej spotykanych problemów emocjonalnych i behawioralnych okresu adolescencji i czerpią przede wszystkim z nurtu poznawczo-behawioralnego. Całość opracowania obejmuje kompendium „Myślę, czuję, działam: psychoedukacja i psychoterapia nastolatka”, zawierające scenariusze spotkań dla terapeutów oraz zeszyty ćwiczeń dla uczestników. Pierwsze 4 rozdziały poświęcono podstawowym umiejętnościom wykorzystywanym w prowadzeniu terapii nastolatków z różnymi problemami emocjonalnymi i behawioralnymi (Techniki poznawcze, Umiejętności regulacji emocji, Samoocena, Umiejętności interpersonalne), kolejne mają stanowić pomoc w prowadzeniu oddziaływań ukierunkowanych na leczenie problemów internalizacyjnych i eksternalizacyjnych, samookaleczeń oraz zaburzeń odżywiania. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszej propozycji pracy Nina Szalas, Anita Bryńska
„…Opracowanie „Myślę, czuję, działam: psychoedukacja i psychoterapia nastolatka” pod redakcją Niny Szalas i Anity Bryńskiej stanowi wydarzenie na rynku wydawnicznym. Jest pierwszym polskim podręcznikiem zbierającym wiedzę teoretyczną i jednocześnie zawierającym propozycje jej praktycznego wykorzystania, zarówno w postaci scenariuszy sesji dla prowadzącego, jak i gotowych ćwiczeń dla pacjenta/klienta. Osoby Autorek, doświadczonych psychoterapeutek poznawczo-behawioralnych, są gwarantem rzetelności oraz kompleksowości przekazanej wiedzy…” Z przedmowy Prof. dr hab. n. med. Małgorzaty Janas-Kozik
„…Przedstawione w książce scenariusze zajęć terapeutycznych są gotowym materiałem do prowadzenia spotkań warsztatowych z najtrudniejszą bodaj grupą wiekową, jaką są adolescenci. Autorki, doświadczone terapeutki poznawczo-behawioralne, hojnie dzielą się swoją wiedzą o pracy z nastolatkami. Doświadczenie psychoterapii może okazać się szczególnie cenne w okresie dorastania, gdyż bliskie jest podstawowemu zadaniu tego okresu, czyli poszukiwaniu odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące funkcjonowania, mnie samego, mnie wobec innych, mnie w świecie…” Z przedmowy Prof. dr hab. n. med. Tomasza Wolańczyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.02.2022
Przedstawiamy Państwu propozycję warsztatowych spotkań grupowych, które mogą być realizowane w ramach ambulatoryjnej lub stacjonarnej opieki psychologicznej, psychoterapeutycznej lub psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży. Po dokonaniu modyfikacji, ćwiczenia mogą również być wykorzystywane do prowadzenia oddziaływań w ramach terapii indywidualnej i stanowić cenną pomoc w realizacji zindywidualizowanego i wynikającego z konceptualizacji pacjenta i jego problemu programu postępowania. Interwencje terapeutyczne odnoszą się do najczęściej spotykanych problemów emocjonalnych i behawioralnych okresu adolescencji i czerpią przede wszystkim z nurtu poznawczo-behawioralnego. Całość opracowania obejmuje kompendium „Myślę, czuję, działam: psychoedukacja i psychoterapia nastolatka”, zawierające scenariusze spotkań dla terapeutów oraz zeszyty ćwiczeń dla uczestników. Pierwsze 4 rozdziały poświęcono podstawowym umiejętnościom wykorzystywanym w prowadzeniu terapii nastolatków z różnymi problemami emocjonalnymi i behawioralnymi (Techniki poznawcze, Umiejętności regulacji emocji, Samoocena, Umiejętności interpersonalne), kolejne mają stanowić pomoc w prowadzeniu oddziaływań ukierunkowanych na leczenie problemów internalizacyjnych i eksternalizacyjnych, samookaleczeń oraz zaburzeń odżywiania. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszej propozycji pracy Nina Szalas, Anita Bryńska
„…Opracowanie „Myślę, czuję, działam: psychoedukacja i psychoterapia nastolatka” pod redakcją Niny Szalas i Anity Bryńskiej stanowi wydarzenie na rynku wydawnicznym. Jest pierwszym polskim podręcznikiem zbierającym wiedzę teoretyczną i jednocześnie zawierającym propozycje jej praktycznego wykorzystania, zarówno w postaci scenariuszy sesji dla prowadzącego, jak i gotowych ćwiczeń dla pacjenta/klienta. Osoby Autorek, doświadczonych psychoterapeutek poznawczo-behawioralnych, są gwarantem rzetelności oraz kompleksowości przekazanej wiedzy…” Z przedmowy Prof. dr hab. n. med. Małgorzaty Janas-Kozik
„…Przedstawione w książce scenariusze zajęć terapeutycznych są gotowym materiałem do prowadzenia spotkań warsztatowych z najtrudniejszą bodaj grupą wiekową, jaką są adolescenci. Autorki, doświadczone terapeutki poznawczo-behawioralne, hojnie dzielą się swoją wiedzą o pracy z nastolatkami. Doświadczenie psychoterapii może okazać się szczególnie cenne w okresie dorastania, gdyż bliskie jest podstawowemu zadaniu tego okresu, czyli poszukiwaniu odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące funkcjonowania, mnie samego, mnie wobec innych, mnie w świecie…” Z przedmowy Prof. dr hab. n. med. Tomasza Wolańczyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.08.2021
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Ta książka to obowiązkowa lektura wszystkich specjalistów, szukających nowych metod pracy z ludźmi, wzbogacających warsztat swojej pracy, ale to również osobisty terapeuta miłośników filmu, dzięki któremu terapię możemy poprowadzić sobie sami w zaciszu domowego ogniska. Książka, pierwsza i jedyna dotychczas na polskim rynku propozycja wydawnicza całkowicie poświęcona filmoterapii, opisuje tę formę pomocy niezwykle szczegółowo, w pierwszej części skupiając się na zagadnieniach teoretycznych, a w części drugiej proponując bogatą listę filmów wraz ze scenariuszami zajęć, które można wykorzystać w pracy z dziećmi, młodzieżą lub dorosłymi. Czytelnik znajdzie w niej również tabelę filmów, zawierającą propozycje kilkuset filmów podzielonych na kategorie terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.08.2021
Książka jest podsumowaniem doświadczeń autorki związanych z rozwojem dziedziny filmoterapii, zawiera przegląd programów edukacyjnych działających w Polsce, scenariusze zajęć filmowych tworzonych przez autorkę dla programów edukacyjnych Akademia Planete + DOC i dla Młodzieżowej Akademii Filmowej w Gliwicach. Druga część książki przedstawia propozycje najnowszych filmów z podziałem na kategorie oraz szczegółowe plany zajęć z wykorzystaniem danych tytułów filmowych dla wszystkich grup wiekowych: dzieci, młodzieży i dorosłych.
"Filmoterapia" przekonuje czytelników, że warto stosować edukację filmową już od najmłodszych lat, jest to łatwe i dostępne narzędzie, które sprosta wymaganiom edukacyjnym i wychowawczym w coraz bardziej rozwiniętym i pędzącym świecie. To świetna propozycja dla praktyków, nauczycieli, pedagogów, terapeutów, wychowawców, rodziców i wszystkich miłośników filmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.05.2021
(Engram)
Poradnik zawiera propozycje programów zajęć socjoterapeutycznych przygotowanych przez praktyków, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej stosują metodę socjoterapii. Pierwszy z programów autorstwa Justyny Kulik – Do biegu, motywacja – start! – ma na celu rozwijanie motywacji do nauki oraz zainteresowań u dzieci ze szkoły podstawowej. Autorka realizując program, skorzystała z założeń metody projektu i wykorzystała elementy filmoterapii w pracy z grupą. Również Joanna Bartecka podjęła próbę podnoszenia motywacji do nauki i rozwijania zainteresowań, jednakże u młodzieży w wieku gimnazjalnym (14–16 lat). W programie, podobnie jak wspomniana Justyna Kulik, wykorzystała metodę projektu i elementy filmoterapii ze starszą wiekowo grupą. Założeniem programu było także wzmocnienie rozwoju osobistego uczestników zajęć oraz postrzegania siebie i swoich możliwości na tle grupy rówieśniczej. Autorkami kolejnego programu socjoterapeutycznego są Elżbieta Chmielecka-Wróbel oraz Ewa Pacucha. Program pt. Podróż do Krainy Czujątek przeznaczony jest dla dzieci w wieku 10–12 lat, a jego celem jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami oraz rozwijanie empatii. Program był realizowany w grupie chłopców, którzy prezentowali nieakceptowane społecznie sposoby radzenia sobie z przykrymi emocjami, najczęściej w postaci zachowań agresywnych skierowanych na rówieśników.
Z kolei Sylwia Lubas podjęła w programie pt. Mediacja drogą do porozumienia próbę rozwijania umiejętności rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji szkolnych u dzieci w wieku 11–13 lat. Celem prezentowanego programu jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i umiejętności współpracy w sytuacji rozbieżności dotyczących interesów czy poglądów. Program ma w swym założeniu dostarczyć podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji szkolnych jako konstruktywnego sposobu rozwiązywania konfliktów. W rozdziale piątym Sylwia Huczuk-Kapluk zaprezentowała rozważania dotyczące znaczenia oddziaływań socjoterapeutycznych i możliwości ich wykorzystania w pracy z nieletnimi, którzy na podstawie postanowienia sądu zostali skierowani do ośrodków kuratorskich. Autorka podkreśla, że socjoterapia odgrywa istotną rolę w projektowaniu oddziaływań prowadzonych wobec tej grupy dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzenia zachowania oraz symptomy demoralizacji, wśród których znajduje się między innymi niska motywacji do nauki, brak zainteresowań, absencja itp. Ostatni z programów autorstwa Aleksandry Kin pt. Świat beze mnie nie będzie idealny adresowany jest do nieletnich uczęszczających na zajęcia do ośrodka kuratorskiego, a jego celem głównym jest przede wszystkim podnoszenie samooceny i poczucia własnej wartości. Program stworzono z myślą o osobach, pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych i przejawiających agresywne lub wycofujące się zachowania, różnego typu zaburzenia emocjonalne, niepotrafiących nawiązywać konstruktywnych relacji rówieśniczych, łamiących szkolny regulamin oraz mających problemy ze środkami psychoaktywnymi, ponieważ taka młodzież jest kierowana przez sądy rodzinne do ośrodków kuratorskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Data zmiany: 14.04.2021
22 scenariusze adaptacyjne dla dzieci, 24 pomoce dydaktyczne, płyta CD z piosenkami. Publikacja jest nieocenioną pomocą dla nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym, którzy chcą w świadomy sposób pokierować procesem adaptacji dziecka do przedszkola, a także sprawić, by nowo poznane środowisko okazało się jak najbardziej przyjazne dla najmłodszych. Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza obejmuje scenariusze zajęć adaptacyjnych z udziałem rodziców i przeznaczona jest do realizacji, zanim dzieci zaczną chodzić do przedszkola, a więc podczas dni adaptacyjnych organizowanych przez placówki przed wakacjami. Ma być pomocą w oswojeniu się dziecka z przedszkolem, co umożliwi zredukowanie stresu powstałego przy zetknięciu się dzieci z nową sytuacją i środowiskiem. Druga to scenariusze zajęć na pierwsze dni (i tygodnie) w przedszkolu – ich celem jest zaznajomienie dzieci z placówką przedszkolną, osobami tam pracującymi oraz zasadami panującymi na jej terenie oraz w grupie. Całości dopełniają rymowanki i zabawy paluszkowe – do zastosowania w różnych sytuacjach. Mają one za zadanie utrwalanie dobrych wzorców zachowań oraz przyzwyczajenie dzieci do codziennych sytuacji, z którymi zetkną się podczas pobytu w przedszkolu. Do książki została dołączona płyta z piosenkami dla maluszków – do większości z nich zostały przygotowane zabawy i ćwiczenia ruchowe, które w znakomity sposób urozmaicą zajęcia i zaktywizują dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.02.2021
Autor zaadresował książkę do nauczycieli i rodziców, instruktorów i wychowawców, pracowników domów kultury oraz świetlic. Stanowi ona zbiór propozycji przeciwstawiających się tzw. kuczciom, czyli akademiom ku czci, nudnym i długim, wątpliwym wychowawczo i miernym artystycznie. Wieloletnie doświadczenie Jerzego Hamerskiego w pracy z dziećmi zaowocowało materiałem, który ułatwi przygotowanie każdej uroczystości wspólnie z uczniami. W książce Autor wyjaśnia, jakie są cechy dobrej imprezy szkolnej, jak pracować z wierszem i piosenką, jak stworzyć ciekawą scenografię, kostiumy i rekwizyty. 20 gotowych scenariuszy, które można wykorzystać w każdej szkole - od rozpoczęcia roku szkolnego, przez imieniny klasy, Wielkanoc, Dzień Matki po zakończenie roku szkolnego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.02.2021
Książka zawiera 15 scenariuszy warsztatów bazujących na różnorodnych technikach arteterapeutycznych. Czytelnicy znajdą tu m.in. działania oparte na muzykoterapii, teatroterapii, filmoterapii, choreoterapii, terapii poprzez ekspresję plastyczną (wizualną), a także działania, które proponują różnorodność sztuk. Autorzy opisywane przez siebie warsztaty przeprowadzili wielokrotnie – sprawdzali je, modyfikowali, zbierali ciekawe doświadczenia, którymi zechcieli podzielić się z innymi. Książka pokazuje jak należy pracować przy pomocy działań arteterapeutycznych, jakich błędów się wystrzegać, jakie są możliwości przekształcania czy modyfikowania różnego typu działań. Prezentuje prawdziwą arteterapię – nie zniekształcone działania z zakresu plastyki i muzyki lub z zakresu terapii zajęciowej. Propaguje działania arteterapeutyczne spełniające europejskie standardy. Teksty z jakimi spotka się czytelnik mają zainspirować, pobudzić kreatywność, dać bodziec do dalszej pracy. Książka skierowana do arteterapeutów, ale również do pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli, wychowawców, pielęgniarek i osób pracujących w szpitalach jako personel „niemedyczny” oraz studentów.[www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.02.2021
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój. [Gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.02.2021
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekty)
Część 3 poświęcona została w całości twórcom i ich projektom arteterapeutycznym. Arteterapia, podobnie jak sztuka, jest napędzana energią procesu twórczego, ale występuje też drugie, wyjątkowe źródło energii - kontakt terapeutyczny, katharsis, przemiana, uzdrowienie. Mamy więc do czynienia z "dwiema energiami", których interakcje przyjmują rozmaite, osobiste formy. O ile dwa poprzednie tomy "Arteterapii" były pragmatyczne i w pewnym stopniu - akademickie, o tyle w III tomie przychodzi pora na wydobycie roli samych autorów tych przemian - arteterapeutów. Ludzie ci nie są anonimowi, a w wielu przypadkach tworzą wspaniałe szkoły arteterapii. Wydaje się fascynujące, by prześledzić, jak powstawały wielkie projekty i jaką rolę w tym odgrywali ich kreatorzy. Niedawna śmierć Pana Doktora Andrzeja Kowala, współtwórcy polskiej arteterapii, uzmysławia boleśnie, że bez odniesienia się wprost do twórcy, dzieło pozostaje - w jakiejś swojej istotnej części - bezosobowe i daremne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.02.2021
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekty)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.02.2021
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekty)
Arteterapia to jeden z „najpiękniejszych problemów” współczesnej psychiatrii, całej medycyny, ale też szerzej – „zaangażowanych społecznie” nauk społecznych. Nie da się jej uprawiać, będąc specjalistą tylko w jednej dziedzinie. W medycynie arteterapia jest klasyfikowana jako część rehabilitacji, ale równocześnie ciągle okazuje się, że jest zbyt duża i zbyt niezależna na tego typu poddaństwo. Czerpiąc wzorce z nauk medycznych, arteterapia przenika i inspiruje takie kierunki, jak pedagogika, pedagogika specjalna i edukacja artystyczna. O arteterapii można mówić poprzez podobieństwo do psychoterapii. Psychoterapia jest częścią psychiatrii, metodą leczenia zaburzeń psychicznych za pomocą szczególnych technik – osobistych oddziaływań terapeuty. W przypadku arteterapii medycznej też mówimy o leczeniu za pomocą szczególnych technik – przy wykorzystaniu środków artystycznych. Z arteterapią jest też podobny kłopot jak z psychoterapią – wykracza poza oddziaływania medyczne. Przy wykorzystaniu jej metod możliwa jest zmiana postaw psychologicznych, socjologicznych czy kulturowych. W tym kontekście określenie „terapia” staje się mylące, a powinno wyraźnie dyscyplinować. I jeszcze jedno podobieństwo do psychoterapii – arteterapia nie posiada krytycznej sumy badań empirycznych potwierdzających „tak” lub „nie” wskazania i efektywność stosowania. To nie zarzut, lecz raczej wyzwanie dla naukowców i praktyków. Dlaczego więc arteterapia? Ani terapeuci, ani przede wszystkim pacjenci nie chcą rezygnować ze szczególnej postawy arteterapeutycznej, która pozwala przezwyciężać niemoc innych metod leczenia. Nie chcą rezygnować z postawy, która wyzwala akt twórczy – udostępnia im energię życiową i poczucie sprawstwa we własnym życiu, a zwłaszcza w chwili próby – w chorobie. Upowszechnienie i emancypacja arteterapii powodują, że nieuchronne stają się procesy standaryzacji. Ten podręcznik jest także tego wyrazem. To obrastanie przepisami budzi niechęć artystów, ale jest gwarancją bezpieczeństwa dla pacjentów. Ustalenie reguł stwarza podstawy do dalszego wzrostu wiedzy i praktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.02.2021
20 scenariuszy lekcji wychowawczych stanowiących spójny cykl zajęć, pozwalających uczniom poznać się wzajemnie, zintegrować, uwrażliwić na innych, rozwinąć własną osobowość, radzić sobie z uczuciami i emocjami, a także poznać zasady dbania o środowisko i bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.02.2021
Bohaterami książki są dwie rodziny: Duchnowskich i Duszków. Przedstawione są one na ilustracjach obrazujących różne, codzienne sytuacje, z którymi dziecko na pewno już się zetknęło. Ćwiczenia proponowane przez Autorkę rozwijają nie tylko umiejętności mowy, ale też spostrzegawczość i zmysł obserwacji oraz zdolności manualne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.09.2020
Książka Empatia zmienia nas, zmienia szkołę, zmienia świat. Scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli to wprowadzenie w tematykę Porozumienia bez Przemocy skierowane do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią. Dzięki Porozumieniu bez Przemocy każdy, bez względu na wiek, może poczuć się dostrzegany i nauczyć się dostrzegać innych, a co za tym idzie – budować porozumienie. Drogą do tego jest umiejętność mówienia o tym, co jest dla nas ważne i cenne bez interpretowania i osądzania. Autorki, pracując z nauczycielami, rodzicami i młodzieżą, dostrzegły wielką potrzebę dialogu, budowania silnych relacji opartych o zasadę wygrany-wygrany, a przede wszystkim – o empatię. Empatia to budowanie świadomości uczuć i potrzeb swoich i innych, umiejętność rozmawiania o nich, by finalnie wypracowywać rozwiązania, które służą wszystkim. Celem książki jest wsparcie szeroko rozumianej edukacji w rozwijaniu kompetencji budowania relacji, gdyż edukacja – to relacja. To, jak rozwiązywane są konflikty w klasie i jak rozmawia się z dziećmi o trudnych komunikatach – wybierając mówienie o faktach, uczuciach i potrzebach zamiast ocen i interpretacji – może realnie zmieniać szkołę. Jednak gdy takie zajęcia są realizowane przez zewnętrznych trenerów, są mniej efektywne niż programy stale realizowane przez pedagogów i nauczycieli pracujących z dziećmi i młodzieżą na co dzień. Stąd pomysł autorek, by podzielić się z nauczycielami efektami ich pracy, czyli scenariuszami zajęć z Porozumienia bez Przemocy, aby mogli sami wdrażać je i modyfikować do własnych potrzeb. Nie można pominąć tego, jak ważna w pracy nauczyciela jest empatia dla samego siebie, czyli stałe dbanie o własne zasoby. Bez tej praktyki pojawia się ryzyko frustracji, przeciążenia, a finalnie wypalenia zawodowego. Dlatego do publikacji dołączono teorię oraz ćwiczenia Porozumienia bez Przemocy dla samych nauczycieli. To gest uznania dla pracy, którą wykonują każdego dnia oraz troski o to, by czerpali z niej jak największą radość i satysfakcję.[Eduksięgarnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 10.09.2020
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
(Biblioteka Nauczyciela)
"Funkcjonowanie społeczne" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład publikacji wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w kształtowaniu postaw moralnych, nauce funkcjonowania w grupie. Zabawy tematyczne zawarte w książce będą sprzyjać poznawaniu różnych ról społecznych, wyrabianiu u dziecka umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także uodpornienia się na niepowodzenia. Integralną częścią publikacji są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 10.09.2020
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 31.08.2020
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej