Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(140)
Forma i typ
Książki
(131)
Publikacje dydaktyczne
(65)
Publikacje fachowe
(62)
Poradniki i przewodniki
(31)
Publikacje naukowe
(14)
Proza
(10)
Gry i zabawki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Druki ulotne
(2)
Audiobooki
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Nuty
(1)
Poezja
(1)
Rysunki
(1)
Dostępność
dostępne
(138)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(9)
Czytelnia dla dorosłych
(118)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(6)
Filia Sułkowice-Łęg
(3)
Filia Inwałd
(4)
Filia Sułkowice-Bolęcina
(1)
Filia Zagórnik
(1)
Wypożyczalnia książki mówionej
(1)
Autor
Bryńska Anita
(9)
Korzeniowski Adam
(8)
Bonilla Rocio (1970- )
(7)
Punset Elsa (1964- )
(7)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(6)
Szalas Nina
(6)
Grudziewska Ewa
(4)
Jegier Aneta
(4)
Grych Joanna
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kołodziej Agnieszka
(2)
Larson Jim (1942- )
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Malek Renata
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Pisula Ewa
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Szamburska-Lewandowska Katarzyna
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Warmuz-Warmuzińska Ewa
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Attwood Tony
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bailey Anna
(1)
Bala Joanna
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barber Karra M
(1)
Bartczak-Sroka Ewa
(1)
Berendt Joanna
(1)
Bernat Tomasz (tłumacz)
(1)
Berne Irena
(1)
Betlej Magdalena (grafik)
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Boksa Ewa
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Broda-Bajak Maria
(1)
Brown Peter C
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bullock Claire
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabrajska Dorota
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Ciechowicz Sandra
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cybula Mirosława
(1)
Czajka Ewa (1978- )
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Deman Isabelle
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dudek-Różycki Karol
(1)
Duman Anna
(1)
Dworaczyk Katarzyna
(1)
Dworczyk Katarzyna
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Fitzgerald Michael (1958- )
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gołota Małgorzata
(1)
Gołębiowska-Szychowska Joanna
(1)
Grand Sharon
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Góralczyk Katarzyna
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hapka Arkadiusz
(1)
Harpur John (1958- )
(1)
Hayes Louise L
(1)
Helios Joanna
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jedlecka Wioletta
(1)
Jerzykowska Kalina
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kaim Anna
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Klimiuk Emilia
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(91)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(125)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(140)
Język
polski
(135)
Odbiorca
Dzieci
(5297)
Dorośli
(4606)
Młodzież
(3602)
Niewidomi
(3378)
6-8 lat
(3208)
Nauczyciele
(140)
9-13 lat
(3056)
14-17 lat
(2114)
0-5 lat
(1850)
Słabowidzący
(816)
18+
(596)
Niedowidzący
(448)
Rodzice
(271)
Szkoły ponadpodstawowe
(193)
Szkoły wyższe
(140)
Szkoły podstawowe
(81)
Pedagodzy
(54)
Klasa 4.
(47)
Studenci
(47)
Szkoły średnie
(44)
Klasa 3.
(43)
Psycholodzy
(42)
Klasa 5.
(40)
Terapeuci
(39)
Klasa 6.
(37)
Przedszkola
(35)
Klasa 2.
(33)
Logopedzi
(32)
Klasa 1.
(31)
Menedżerowie
(31)
Psychoterapeuci
(29)
Terapeuci zajęciowi
(28)
Nauczyciele przedszkoli
(26)
Klasa 7.
(24)
Hodowcy koni
(23)
Klasa 8.
(23)
Lekarze
(22)
Szkoły ponadgimnazjalne
(20)
Kobieta
(15)
Przedsiębiorcy
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Gimnazja
(11)
Urzędnicy
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(10)
Handlowcy
(9)
Licea
(9)
Weterynarze
(9)
Specjaliści ds. marketingu
(8)
Ekonomiści
(7)
Fizjoterapeuci
(7)
Inżynierowie
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Chorzy
(6)
Dziewczęta
(6)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(6)
Pracownicy naukowi
(6)
Prawnicy
(6)
Nastolatki
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Szkoły policealne
(5)
Technikum
(5)
Terapeuci pedagogiczni
(5)
Wychowawcy
(5)
Arteterapeuci
(4)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Lekarze specjaliści
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Neurolodzy
(4)
Pediatrzy
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Psychiatrzy
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
6-8 lat
(3)
14-17
(3)
8-13 lat
(3)
Budowlani
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Elektrycy
(3)
Farmaceuci
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Informatycy
(3)
Jeźdźcy
(3)
Klasa 2
(3)
Kobiety
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Ogrodnicy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Poziom podstawowy
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura hiszpańska
(7)
Literatura australijska
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Dzieci
(17)
Młodzież
(17)
Komunikacja interpersonalna
(16)
Psychoterapia
(16)
Uczucia
(16)
Autyzm
(14)
Uczniowie
(12)
Trening grupowy (psychologia)
(11)
Psychoedukacja
(10)
Rozwój społeczny
(10)
Kompetencje społeczne
(9)
Nauczanie
(9)
Nauczyciele
(9)
Wychowanie
(9)
Relacje międzyludzkie
(8)
Zespół Aspergera
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(6)
Rodzeństwo
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Biblioterapia
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Godzina wychowawcza
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Metody nauczania
(5)
Smutek
(5)
Uczenie się
(5)
Agresywność
(4)
Arteterapia
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Kreatywność
(4)
Motywacja uczenia się
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Regulacja emocji
(4)
Socjoterapia
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko trudne DBN
(3)
Dziecko z depresją
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Lęk
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Motywacja uczenia się DBN
(3)
Młodzież trudna DBN
(3)
Obraz siebie DBN
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna DBN
(3)
Porozumienie bez przemocy
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rozwiązywanie konfliktów DBN
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zachowanie
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze DBN
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Autodestruktywność
(2)
Autorytet
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Dojrzewanie
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Konkursy i festiwale
(2)
Leczenie
(2)
Lektura szkolna
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Mowa
(2)
Mutyzm wybiórczy
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież z depresją
(2)
Neurobiologia
(2)
Ocenianie kształtujące
(2)
Osiągnięcia szkolne
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze DBN
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Relacje międzypokoleniowe
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Polska DBN
(3)
Gatunek
Poradnik
(69)
Scenariusz zajęć
(19)
Opracowanie
(16)
Materiały pomocnicze
(13)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Opowiadania i nowele
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Gry planszowe
(4)
Karty pracy ucznia
(4)
Podręcznik
(4)
Scenariusz
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(2)
Program nauczania
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dyktando
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Legendy i podania
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(98)
Psychologia
(58)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Medycyna i zdrowie
(10)
Kultura i sztuka
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Biologia
(2)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
140 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedstawiamy Państwu propozycję warsztatowych spotkań grupowych, które mogą być realizowane w ramach ambulatoryjnej lub stacjonarnej opieki psychologicznej, psychoterapeutycznej lub psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży. Po dokonaniu modyfikacji, ćwiczenia mogą również być wykorzystywane do prowadzenia oddziaływań w ramach terapii indywidualnej i stanowić cenną pomoc w realizacji zindywidualizowanego i wynikającego z konceptualizacji pacjenta i jego problemu programu postępowania. Interwencje terapeutyczne odnoszą się do najczęściej spotykanych problemów emocjonalnych i behawioralnych okresu adolescencji i czerpią przede wszystkim z nurtu poznawczo-behawioralnego. Całość opracowania obejmuje kompendium „Myślę, czuję, działam: psychoedukacja i psychoterapia nastolatka”, zawierające scenariusze spotkań dla terapeutów oraz zeszyty ćwiczeń dla uczestników. Pierwsze 4 rozdziały poświęcono podstawowym umiejętnościom wykorzystywanym w prowadzeniu terapii nastolatków z różnymi problemami emocjonalnymi i behawioralnymi (Techniki poznawcze, Umiejętności regulacji emocji, Samoocena, Umiejętności interpersonalne), kolejne mają stanowić pomoc w prowadzeniu oddziaływań ukierunkowanych na leczenie problemów internalizacyjnych i eksternalizacyjnych, samookaleczeń oraz zaburzeń odżywiania. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszej propozycji pracy Nina Szalas, Anita Bryńska
„…Opracowanie „Myślę, czuję, działam: psychoedukacja i psychoterapia nastolatka” pod redakcją Niny Szalas i Anity Bryńskiej stanowi wydarzenie na rynku wydawnicznym. Jest pierwszym polskim podręcznikiem zbierającym wiedzę teoretyczną i jednocześnie zawierającym propozycje jej praktycznego wykorzystania, zarówno w postaci scenariuszy sesji dla prowadzącego, jak i gotowych ćwiczeń dla pacjenta/klienta. Osoby Autorek, doświadczonych psychoterapeutek poznawczo-behawioralnych, są gwarantem rzetelności oraz kompleksowości przekazanej wiedzy…” Z przedmowy Prof. dr hab. n. med. Małgorzaty Janas-Kozik
„…Przedstawione w książce scenariusze zajęć terapeutycznych są gotowym materiałem do prowadzenia spotkań warsztatowych z najtrudniejszą bodaj grupą wiekową, jaką są adolescenci. Autorki, doświadczone terapeutki poznawczo-behawioralne, hojnie dzielą się swoją wiedzą o pracy z nastolatkami. Doświadczenie psychoterapii może okazać się szczególnie cenne w okresie dorastania, gdyż bliskie jest podstawowemu zadaniu tego okresu, czyli poszukiwaniu odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące funkcjonowania, mnie samego, mnie wobec innych, mnie w świecie…” Z przedmowy Prof. dr hab. n. med. Tomasza Wolańczyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Sy-la-by : nauka czytania / autorzy Agnieszka Łubkowska, Michał Szewczyk ; ilustracje Joanna Kłos. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2020. - 1 gra (2 talie kart) : papier, karton, kolor ; w pudełku 19x22x4 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 17 cm).
Jedna talia zawiera sylaby, druga, dla bardziej zaawansowanych graczy, spółgłoski. Gry sylabowe, podczas których dzieci układają ze swoich kart wyrazy, pozwalają utrwalić sylaby i uczą ich szybkiej syntezy w słowa. Są także skuteczną alternatywą i uzupełnieniem tradycyjnych metod nauki czytania. Zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki! Agnieszka Łubkowska od 2006 roku jest licencjonowanym instruktorem metody Davisa z certyfikatem Davis Dyslexia Association International w USA. Specjalizuje się w zaawansowanych metodach korekty dysleksji, nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi, dyskalkulii, dysgrafii metodą Davisa. W czasie zajęć indywidualnych pomaga dzieciom, młodzieży i dorosłym z dysleksją, nadpobudliwością i trudnościami w skupieniu w zakresie metod efektywnego czytania i uczenia się. Jest również trenerem umiejętności poznawczych - prowadzi zajęcia grupowe z zakresu efektywnej nauki, szybkiego czytania, technik pamięciowych, treningów pamięci. Od 2010 roku pracuje jako nauczyciel akademicki. Jest członkiem Davis Learning Foundation w Wielkiej Brytanii. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter uniwersalny. Kierowana jest w szczególności do osób dorosłych z afazją, ale pomocna będzie także w terapii wymowy, opóźnionego rozwoju mowy oraz usprawnianiu komunikacji językowej dzieci. Opracowanie będzie świetnie służyć do budowania oraz przywracania umiejętności językowych pacjentów zarówno w gabinetach terapeutycznych, jak i w terapii domowej. Materiał słowno-ilustracyjny został dobrany tak, aby zarówno uczyć, jak i bawić. Proponowane ćwiczenia rozwijają mowę pod względem leksykalnym, gramatycznym, semantycznym, a także usprawniają naukę czytania i pisania. (Wg noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Plastyka w edukacji wczesnoszkolnej / Jerzy Tolama - Kraków : Impuls, 2023. - 195 stron : ilustracje ; 24 cm.
"Nie było zamiarem autora – jak sam twierdzi – tworzenie kolejnej koncepcji wychowania przez plastykę. Niniejsza publikacja jest jedynie poradnikiem dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, w którym autor dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na temat sposobów realizowania treści kształcenia przedmiotu „edukacja plastyczna” w klasach I–III w zakresie wynikającym z aktualnej podstawy programowej. Prezentowany tekst składa się z dwóch części. W pierwszej autor w sposób syntetyczny omawia wszystkie dyscypliny sztuk plastycznych (rozdz. 1) oraz plastyczne środki wyrazu, czyli język sztuk plastycznych (rozdz. 2),zawsze odnosząc prezentowaną wiedzę do możliwości wykorzystania jej w praktyce szkolnej. Jerzy Tomala jest ciągle aktywnym twórcą malarzem, dzięki czemu czytelnik otrzymuje wiedzę o plastyce z pierwszej ręki, można powiedzieć: wprost z palety." [Impuls]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pokolorować szkołę / Jakub Tylman ; [zdjęcia Ewa Poźniak]. - Warszawa : Mamania, 2023. - 235, [5] stron, [8] stron tablic : fotografie, tabele ; 21 cm.
(Akademia Kreatywnego Nauczyciela)
Czy w zwykłej polskiej szkole można zacząć hodować renifery? Zorganizować prawdziwe kino, zrezygnować z prac domowych, piec ciasta, a przede wszystkim – traktować szkolną społeczność z szacunkiem dla indywidualności i potrzeb uczniów, nauczycieli i rodziców? Wyjątkowa książka nauczyciela, który od kilkunastu lat aktywnie i nieszablonowo zmienia oblicze polskiej szkoły. W książce dzieli się swoimi doświadczeniami, podpowiada rozwiązania i pokazuje, jak każdy z nas, i nauczyciel, i rodzic, może dołożyć swoją cegiełkę do przebudowy edukacji w duchu kreatywności i poszanowania dla uczniów. Nie musimy czekać bezczynnie na kolejne wielkie reformy i ustawy. Możemy zacząć od tego, co najbliżej – szkoły, w której pracujemy, placówki, do której chodzą nasze dzieci. Książkę uzupełniają wywiady z osobami aktywnie działającymi w obszarze polskiego szkolnictwa. „Dla Kuby i jego zespołu, ludzi mądrych, dobrych i wrażliwych, nie ma rzeczy niemożliwych”. Przemek Staroń „Żałuję, że sama nie mogłam chodzić do takiej szkoły, że nie tak radosne, twórcze, kreatywne były szkoły moich dzieci. Marzyłabym, aby takie szkoły były wszędzie”. Urszula Dudziak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest podsumowaniem doświadczeń autorki związanych z rozwojem dziedziny filmoterapii, zawiera przegląd programów edukacyjnych działających w Polsce, scenariusze zajęć filmowych tworzonych przez autorkę dla programów edukacyjnych Akademia Planete + DOC i dla Młodzieżowej Akademii Filmowej w Gliwicach. Druga część książki przedstawia propozycje najnowszych filmów z podziałem na kategorie oraz szczegółowe plany zajęć z wykorzystaniem danych tytułów filmowych dla wszystkich grup wiekowych: dzieci, młodzieży i dorosłych.
"Filmoterapia" przekonuje czytelników, że warto stosować edukację filmową już od najmłodszych lat, jest to łatwe i dostępne narzędzie, które sprosta wymaganiom edukacyjnym i wychowawczym w coraz bardziej rozwiniętym i pędzącym świecie. To świetna propozycja dla praktyków, nauczycieli, pedagogów, terapeutów, wychowawców, rodziców i wszystkich miłośników filmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Ta książka to obowiązkowa lektura wszystkich specjalistów, szukających nowych metod pracy z ludźmi, wzbogacających warsztat swojej pracy, ale to również osobisty terapeuta miłośników filmu, dzięki któremu terapię możemy poprowadzić sobie sami w zaciszu domowego ogniska. Książka, pierwsza i jedyna dotychczas na polskim rynku propozycja wydawnicza całkowicie poświęcona filmoterapii, opisuje tę formę pomocy niezwykle szczegółowo, w pierwszej części skupiając się na zagadnieniach teoretycznych, a w części drugiej proponując bogatą listę filmów wraz ze scenariuszami zajęć, które można wykorzystać w pracy z dziećmi, młodzieżą lub dorosłymi. Czytelnik znajdzie w niej również tabelę filmów, zawierającą propozycje kilkuset filmów podzielonych na kategorie terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak słusznie zauważa Józef Węglarz, "istotą kreatywności w wychowaniu fizycznym nie jest oddanie we władanie uczniom tego, co jest najważniejsze w tym procesie [...], lecz wykorzystanie ich inwencji w celu wspólnego tworzenia satysfakcjonujących programów". Rozwój kreatywności uczestników edukacji fizycznej nie może zaistnieć bez aktywnego udziału nauczycieli "kreatorów", których podstawową rolą, jak podkreśla Autor, "będzie czuwanie nad racjonalnym przebiegiem tego procesu, by można było wydobyć z niego jak najwięcej". Podejmowanie przez nauczycieli przedsięwzięć o charakterze twórczym jest obecnie jednym z wymogów ich zawodowego awansu i rozwoju. Szczególnie oczekiwane są działania innowacyjne, zaliczane do swoistej twórczości pedagogicznej, która może wpływać na ewolucję zarówno teorii, jak i praktyki. Dlatego już sama koncepcja przygotowanej przez Józefa Węglarza publikacji zasługuje na uznanie. Szczególną wartość ma "zebranie w jedną zwartą jednostkę fundamentalnych, twórczych myśli i wskazań metodycznych o wychowaniu fizycznym, które mają charakter uniwersalny".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Treść przygotowanej przez Józefa Węglarza książki emanuje troską o przyszłość szkolnego wychowania fizycznego i jest to uzasadniony niepokój doświadczonego pedagoga. Dyskretnie wprowadza czytelnika w świat oczekiwań i faktów, czyli ukazuje, jak powinno być i jak jest. [...] zapoznaje z teoretycznymi podstawami z danego obszaru, po czym sugeruje, jak należy skutecznie i zgodnie z obowiązującą doktryną realizować zadania, aby osiągać wyznaczone cele...'"[Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po co ludzie uczą się matematyki? Żeby uczyć matematyki innych. Hugo Steinhaus Szkolna matematyka nie ma najlepszej prasy. Po zmaganiach z dodawaniem patyczków i odkładaniem ich na bok dla większości dzieciaków zaczynają się schody. Schody o pewnej wysokości, kątach, bokach. Nic przyjemnego. I tak przynajmniej do matury. Nadchodzi zło, mrok i matematyka. Wbrew pozorom matematyka, sama w sobie niezwykle logiczna, przez młodych ludzi jest odbierana zupełnie inaczej. Wiąże się to z różnicami w postrzeganiu świata, sztucznymi definicjami i niezrozumiałym nazewnictwem. Mamy jednak dobrą wiadomość: matematykę można dzieciom przybliżyć! Wystarczy, że nawiążemy do ich własnych doświadczeń, pozwolimy im posługiwać się potocznym językiem, a przede wszystkim będziemy odwoływać się do zdrowego rozsądku. Ta książka przeznaczona jest dla rodziców, których pociechy uczęszczają do szkół podstawowych i gimnazjów. Przyda się także nauczycielom, którzy szukają nieszablonowych pomysłów, by pomóc uczniom oswoić świat ułamków i wielokątów, a także całej reszcie, żyjącej w przekonaniu, że matematyka jest tylko dla wybranych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki. Tom 1, Zagadnienia ogólne / Piotr Zarzycki. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - 216 stron : faksymilia, ilustracje, portrety ; 24 cm.
Książka ta jest pierwszą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki. Treść dotyczy podstawowych zagadnień, z którymi powinien zapoznać się przyszły nauczyciel matematyki (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.). Każdy rozdział składa się z tzw. części teoretycznej, serii ćwiczeń, zagadnień do dyskusji oraz spis literatury dotyczący omawianego zagadnienia. Część 2 i 3 podręcznika będzie dotyczyła nauczania matematyki odpowiednio w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach - dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu - wybitni badacze i praktycy - przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii. opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej