Gry i zabawy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(29)
Forma i typ
Gry i zabawki
(24)
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(5)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(24)
Filia Inwałd
(1)
Filia Roczyny
(1)
Filia Targanice
(1)
Filia Zagórnik
(1)
Autor
Caterdjian Romain
(3)
Minor Marcin
(3)
Puszczewicz Marek
(3)
Cieślak Agata (tłumaczka)
(2)
Kowalski Dominik
(2)
Lingua Lab
(2)
Blanchot Denis
(1)
Chappuis Dimitri
(1)
Cicurel David
(1)
Cohen Lawrence J
(1)
Cottereau Jacques
(1)
DeBenedet Anthony T
(1)
Dofresh (1977- )
(1)
Dominicis Andrea de
(1)
Dorne Frédéric (1974- )
(1)
Dudek Katarzyna
(1)
Frączek Agnieszka (1969- )
(1)
Gasper Dorota
(1)
Grenier Laurence
(1)
Kaim Anna
(1)
Kania Magdalena
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kim Kevin Kichan
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Król Magdalena (literatura dla dzieci)
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Lamy Corentin
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Małecki Łukasz
(1)
Mindel Julien
(1)
Miny Laurent
(1)
Nawrocki Sylvain
(1)
Pa Ming Chiu
(1)
Ricome Joffrey
(1)
Rodsky Eve
(1)
Rogozińska Anna
(1)
Rusinek Joanna (1979- )
(1)
Schoett Marianna
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Stajszczak Michał
(1)
Swal Christophe
(1)
Ticktin Allie
(1)
Tognola Martin
(1)
Trojanowski Robert
(1)
Uldry Tiffanie
(1)
Wagner Sophia
(1)
Ślubowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Młodzież
(17)
Dzieci
(12)
Dorośli
(10)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(3)
Rodzice
(3)
9-13 lat
(2)
14-17 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(3)
Literatura polska
(2)
Temat
Krainy i światy fikcyjne
(2)
Sen
(2)
Zabójstwo
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Arsène Lupin (postać fikcyjna)
(1)
Aspiracje
(1)
Cele życiowe
(1)
Czarodzieje
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Fair play
(1)
Fałszywe oskarżenia
(1)
Geolodzy
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry w karty
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kurnik
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Magia
(1)
Mars (planeta)
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
Nauka
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nauka opowiadania
(1)
Okultyzm
(1)
Poeci polscy
(1)
Poradnictwo
(1)
Psy
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Sport
(1)
Trening pamięci
(1)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Salem (Stany Zjednoczone, Massachusetts)
(1)
Gatunek
Powieść
(14315)
Powieść obyczajowa
(5996)
Wiersze
(4224)
Opowiadania i nowele
(3766)
Kryminał
(2349)
Gry i zabawy
(-)
Fantastyka
(1730)
Thriller
(1428)
Poradnik
(1422)
Powieść historyczna
(1390)
Powieść przygodowa
(1253)
Opracowanie
(1233)
Fantasy
(1151)
Romans
(1101)
Saga rodzinna
(930)
Biografia
(901)
Sensacja
(790)
Publikacja bogato ilustrowana
(779)
Wydawnictwa popularne
(741)
Bajki i baśnie
(740)
Pamiętniki i wspomnienia
(717)
Praca zbiorowa
(604)
Powieść psychologiczna
(503)
Komiks
(500)
Opowiadanie dziecięce polskie
(499)
Reportaż
(473)
Romans historyczny
(364)
Science fiction
(342)
Gry planszowe
(341)
Wydawnictwa dla dzieci
(335)
Fraszki
(321)
Literatura amerykańska
(299)
Powieść młodzieżowa polska
(294)
Książki dla małych dzieci
(291)
Książka obrazkowa
(281)
Antologia
(265)
Podręczniki akademickie
(263)
Podręcznik
(258)
Powieść biograficzna
(256)
Literatura dla dzieci
(247)
Literatura dla młodzieży
(242)
Publikacje dla dzieci
(234)
Poezja dziecięca polska
(230)
Materiały pomocnicze
(211)
Publicystyka
(210)
Poradniki
(204)
Przypowieść
(200)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(198)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(186)
Esej
(183)
Pieśń
(181)
Podręczniki
(176)
Przewodnik turystyczny
(175)
Wywiad dziennikarski
(175)
Powieść niemiecka
(171)
Literatura dziecięca polska
(169)
Dramat (gatunek literacki)
(165)
Dokumenty dźwiękowe
(156)
Horror
(155)
Opowiadania i nowele przygodowe
(155)
Monografia
(154)
Gry i zabawy umysłowe
(152)
Powieść dziecięca polska
(150)
Literatura polska
(146)
Dokumenty elektroniczne
(145)
Powieść polska
(140)
Powieść dziecięca angielska
(139)
Książka mówiona
(135)
Książka cyfrowa
(134)
Przepisy kulinarne
(133)
Powieść młodzieżowa angielska
(132)
Pamiętniki polskie
(131)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(130)
Broszura
(129)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(119)
Powieść erotyczna
(119)
Relacja z podróży
(118)
Adaptacja literacka
(117)
Powieść francuska
(116)
Opowiadanie polskie
(112)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(109)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(108)
Lektura z opracowaniem
(107)
Poezja
(105)
Komedia
(101)
Przewodniki turystyczne
(100)
Powieść kanadyjska
(96)
Ćwiczenia i zadania
(92)
Legendy i podania
(91)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(88)
Tragedia
(88)
Poezja polska
(85)
Treny
(85)
Antologie
(82)
Felieton
(81)
Literatura podróżnicza polska
(80)
Literatura angielska
(79)
Powieść australijska
(75)
Poemat
(73)
Satyra
(72)
Powieść szwedzka
(71)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(11)
Edukacja i pedagogika
(3)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
29 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Smoki / Kevin Kichan Kim ; ilustracje Marcin Minor. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2020. - 1 gra (52 karty (40 krain smoków, 12 krain kruków), 12 żetonów smoka, notes, ołówek ) : drewno, tektura, kolor ; w pudełku 5x14x19 cm + instrukcja 10, [1] strona ; 18 cm.
"SMOKI to trzecia gra z serii, która przenosi was do świata ze snów. Gra ma inne zasady niż poprzednie z tej serii: SEN i KRUKI. Tworzycie swoje sny i odwiedzacie krainy smoków przybierających różne formy. W niektórych krainach spotkacie również kruki – możecie korzystać z ich specjalnych umiejętności. Pozwolą wam one zmieniać swoje sny oraz sny rywali! Wygra osoba, która w swoim śnie odwiedzi najpiękniejsze krainy i zdobędzie 3 żetony smoka. " [Nasza Księgarnia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kurnik / autor: Reiner Knizia ; ilustracje Nikola Kucharska. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2018. - 1 gra (6 kur, 7 kurzych gniazd, 18 żetonów jajek) : karton, ilustracje kolorowe ; pudełko 18x14x4 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 16 cm).
Bądź sprytniejszy niż kury! Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej liczby jajek. Aby je zdobyć, należy znaleźć kury wysiadujące jajka w odpowiednich kolorach. Nie będzie to jednak łatwe, ponieważ wszystkie kury w kurniku wyglądają jednakowo i często zmieniają gniazda, w których wysiadują jajka! Gra posiada proste zasady gry!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Feluś i Gucio grają w historyjki : gra edukacyjna / autorzy gry: Magdalena Król, Marcin Dudek ; ilustracje Marianna Schoett. - Warszawa : Nasza Księgarnia copyright 2022. - 1 gra (25 kafelków postaci, 25 kafelków miejsc, 34 kafelki przedmiotów) : karton, kolor ; w pudełku 25x21x4 cm + instrukcj (4 strony ; 24 cm).
Feluś i Gucio zapraszają do zabawy po raz trzeci! Tym razem tematem przewodnim jest wspólne opowiadanie historyjek. Gra pomoże dzieciom nie tylko w tworzeniu ciągów przyczynowo-skutkowych, lecz także wzbogaci ich wyobraźnię oraz ułatwi komunikację werbalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter. Hogwarts Battle. Gra kooperacyjna z mechaniką tworzenia talii / tłumaczenie: Łukasz Małecki. - Gdańsk : Rebel, [2020]. - 1 gra (plansza, 252 karty (47 małych, 142 standartowe, 63 duże), 4 kości domów, 7 pudełek ze scenariuszami, 7 instrukcji do scenariuszy,4 planszetki graczy, 8 znaczników mroku, 70 żetonów(35 ataku, 25 wpływu, 4 zdrowia, 2 tarcze, 4 inne). ; karton, metal, tektura, kolor ; w pudełku 10x31x23 cm + instrukcja (14 stron : ilustracje ; 28 cm).
Harry Potter: Hogwarts Battle to kooperacyjna gra karciana w której, jako HARRY POTTER, RON WEASLEY, HERMIONA GRANGER i NEVILLE LONGBOTTOM, stawiacie czoła serii mrocznych zdarzeń w tytułowej szkole dla czarodziejów. W trakcie gry zmierzycie się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Jako drużyna, zostaniecie postawieni przed wyzwaniem pokonania drużyny czarnych charakterów. Oni natomiast, krok po kroku, przejmują kontrolę nad miejscami znanymi z uniwersum HARRY'EGO POTTERA. Pokonajcie ich wspólnymi siłami, zanim przejmą kontrolę nad wszystkimi magicznymi miejscami! Tylko dzięki Waszemu zwycięstwu uczniowie i profesorowie będą się czuć bezpiecznie w Hogwarcie. Przynajmniej przez jakiś czas… Jeśli czarnym charakterom uda się przejąć kontrolę nad wszystkimi miejscami, przegracie! Gra składa się 7 scenariuszy o narastającym poziomie trudności prowadzących do ostatecznej bitwy z SAMI-WIECIE-KIM. Początkowe z nich służą wprowadzeniu do świata gier karcianych z mechaniką budowania talii. Kolejne scenariusze wprowadzać będą do gry nowe wyzwania, dodatkowe czarne charaktery, ale także coraz więcej sposobów na ich pokonanie! O ile pierwsze scenariusze są łatwiejsze od znalezienia kogoś w Hogwarcie posiadając Mapę Huncwotów, o tyle ostatnie scenariusze stanowią prawdziwe wyzwanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Escape Quest)
Czarownice? Ktoś tu wspomniał o czarownicach? Zapraszamy na wycieczkę śladami czarownic! Na przygodę, w której historia miesza się z okultyzmem. Odwiedź miasto Salem, w którym miały miejsce słynne procesy z 1692 r. Poznaj jego tajemnice i rozwiąż napotkane po drodze zagadki. Uważaj jednak, by ciekawość nie zaprowadziła cię na manowce… Escape Quest to seria niezwykłych książko-gier. Łączą w sobie elementy paragrafowej przygody z zadaniami typu „escape room”. Przeżyj niesamowitą przygodę, w której to ty jesteś głównym bohaterem. Podejmujesz decyzje, rozwiązujesz zadania i starasz się wydostać z różnych zastawionych na ciebie pułapek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Filia Zagórnik
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794d (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Sen / ilustracje: Marcin Minor. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2017. - 1 gra (54 karty krain ze snu, notes, ołówek) : karton, kolor ; w pudełku 19x14x4 cm.
Stwórz własny sen! Gracze wybierają się w podróż do świata ze snów. Czekają na nich niezwykłe krainy: niektóre jak z bajki, inne z kolei mroczne i pełne kruków. Podglądaj i przejmuj sny rywali. Celem gry jest stworzenie snu z jak najmniejszą liczbą kruków. Proste zasady gry! • Gracze tworzą sny składające się z 4 krain (kart). Gracze nie wiedzą, jakie krainy znajdują się w snach rywali. • W niektórych krainach znajduje się więcej kruków, w innych mniej. Celem gry jest posiadanie najmniejszej liczby kruków w swoim śnie. • Podczas gry gracze wymieniają swoje krainy, podglądają sny rywali, wrzucają do ich snów mroczne krainy oraz starają się przejmować te z niewielką liczbą kruków. • Jeśli ktoś uważa, że w jego śnie znajduje się najmniej kruków, krzyczy: „Pobudka!” i runda się kończy. Gracze ujawniają swoje sny, liczą kruki i zapisują wyniki. Następnie rozgrywają kolejną rundę. Gra się kończy, gdy któryś gracz zbierze 100 kruków. Zwycięzcą zostaje osoba, która w sumie zgromadzi najmniej kruków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Escape Quest)
Przeżyj przygodę! Rozwiąż zagadki! Ucieknij z zastawionych pułapek! Nowa generacja interaktywnych powieści. "Escape Quest" to nowa seria gamebooków, w których ty jesteś głównym bohaterem. Będziesz musiał podejmować decyzje, rozwiązywać tajemnicze zagadki i wydostawać się z zastawionych pułapek. "Escape Quest" łączy w sobie elementy paragrafowej powieści, gier role-playing oraz łamigłówek w stylu escape room. Innowacyjne techniki i mechaniki gry. Rozwiązaniem łamigłówek jest numer strony, na którą musisz się udać, żeby kontynuować opowieść. Zadania będą wymagały logicznego myślenia, wyciągania wniosków, spostrzegawczości czy kreatywnego podejścia typu „out of the box”. Użyj specjalnych zakładek, przekręcaj i zaginaj strony, rozszyfruj kody i znajdź ukryte wskazówki. Wciągająca fabuła. "Escape Quest" przedstawia ciekawą i wciągającą historię, która zachęca do rozwiązywania kolejnych zagadek i dokonywania postępów w grze. Zagadki nawiązują i łączą się tematycznie z treścią fabuły, co pozwala na jeszcze pełniejsze przeżycie przygody. Graj off-line Nie potrzebujesz łączyć się z internetem czy instalować specjalnych aplikacji. Wszystko, co niezbędne zawarte jest w książce. Podpowiedzi oraz rozwiązania są zaszyte na ostatnich stronach każdego tomu. Graj sam lub z rodziną. "Escape Quest" jest przeznaczony do samodzielnej zabawy, ale czasem przyda się pomoc rodziny czy znajomych. Możecie wspólnie główkować nad zadaniami oraz dzielić się wrażeniami z gry. Wybierz swoją własną przygodę Czy podejmiesz wyzwanie? Tajemnica Marsa Komiksogra, w której bohater poznaje tajemnice skrywane na Czerwonej Planecie. Rozwiązuj zagadki i przechytrz swoich prześladowców. Wybór zakończenia zależy tylko od ciebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Escape Quest)
Połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ciekawa fabuła zachęcająca do rozwiązywania kolejnych zagadek i innowacyjna mechanika, która wymaga spostrzegawczości i kreatywnego podejścia. Przeżyj przygodę w cyberpunkowej rzeczywistości. Los Angeles, 2062 rok. Atak nuklearny z 2047 roku spowodował, że kraj znalazł się w katastrofalnej sytuacji ekonomicznej. Megakorporacje trzymają władzę w skorumpowanym społeczeństwie. Zagubieni ludzie uciekają od nędzy do świata rzeczywistości wirtualnej. Legendy miejskie mówią o małej grupie hakerów, którzy starają się obalić dyktaturę korporacji. Dla ciebie, młodego samouka w dziedzinie informatyki, wszystko to tylko miejskie legendy… Aż pewnego wieczoru, gdy logujesz się do sieci, na twoim monitorze pojawia się dziwna wiadomość: „Dołącz do nas”. [Lubimyczytać.pl]
O autorach: Corentin Lamy i Joffrey Ricome są dziennikarzami we francuskiej gazecie „Le Monde”, specjalizującymi się w cyfrowych technologiach. Laurent Miny to ilustrator współpracujący z wieloma francuskimi wydawcami czasopism i książek, takimi jak Bayard, Le Pré aux Clercs, Nestiveqnen, czy Hachette. Gamebooki z serii Escape Quest są przeznaczone do samodzielnej zabawy, ale czasem przydaje się pomoc rodziny czy znajomych. Mechanika gry pozwala na wspólne główkowanie nad zadaniami oraz dzielenie się wrażeniami z gry, a podpowiedzi oraz rozwiązania są zaszyte na ostatnich stronach każdego tomu. Gra odbywa się offline i nie wymaga żadnych aplikacji, bo wszystkie niezbędne wskazówki znajdują się w książce. Mechanika gry skonstruowana jest w ten sposób, że rozwiązaniem zadania jest numer strony, na jaką należy się udać, by kontynuować opowieść. By znaleźć ukryte wskazówki i to zadanie rozwiązać, trzeba użyć specjalnych zakładek, a nawet przekręcać i zaginać strony. Czasem zadanie wymaga wycięcia elementu, dopasowania, zmierzenia go czy ułożenia jak puzzle, przez co poszczególne tomy serii Escape Quest nabierają mocno growego charakteru.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
-KSIĄŻKA I GRA W JEDNYM- To, co jest równe, nie zawsze jest sprawiedliwe. To, co jest sprawiedliwe, nie zawsze jest równe. Odkryj nowatorski sposób podziału obowiązków domowych, by zyskać więcej czasu i uważniejsze relacje. Odnosisz wrażenie, że jesteś rodzicem od wszystkiego? Dbasz o to, by dzieci odrobiły pracę domową, lodówka nie świeciła pustkami, rachunki były zapłacone na czas - i wiele więcej. Czujesz, że to nie fair? Masz rację. Dlatego czas to zmienić. Nowy sposób organizacji życia w rodzinie Eve Rodsky przeprowadziła wywiady z ponad pięciuset osobami, by zrozumieć, na czym polega oraz jak ciężka jest praca w domu i w jaki sposób można wykonywać ją sprawniej i skuteczniej. Na ich podstawie stworzyła niniejszą książkę-grę, którą rozgrywać mogą wszyscy domownicy. Fair play w rodzinie to oszczędzający czas i nerwy system, który oferuje parom zupełnie nowe sposoby podziału obowiązków w domu, zgodne z filozofią rodzicielstwa bliskości. Przy pomocy prostych zasad oraz kart z obowiązkami domowymi zdecydujecie, co jest faktycznie ważne dla twojej rodziny i kto powinien się zająć poszczególnymi zadaniami, począwszy od prania, poprzez pomoc w lekcjach, na obiedzie skończywszy.
Gra o wysoką stawkę: czas i bliskie relacje „Wygrana” oznacza przywrócenie równowagi sił w życiu rodzinnym, uzdrowienie relacji i odzyskanie czasu na rozwijanie swoich talentów i pasji. W książce znajdziesz praktyczne narzędzia do zastosowania od razu, dzięki którym w twoim domu zapanuje spokój, a uczucie rozżalenia i przepracowania odejdzie w niepamięć. Nie czekaj: zrób to dla siebie, dla dobra twojego partnera, twoich dzieci i waszego związku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zobacz, co możesz zrobić, żeby twoje dziecko polubiło matematykę. Czy niemowlęta potrafią liczyć? Kiedy małe dziecko rozumie, że „cztery” to nie to samo co „czwarty”? I co możemy zrobić, żeby dziecko polubiło matematykę? Matematyka jak mało która nauka uczy przede wszystkim myśleć, dlatego tak ważne jest, żeby dziecko z radością wkraczało w świat pojęć matematycznych. „Gen liczby” prezentuje pomysł na edukację matematyczną małego dziecka. Autorzy pomagają dorosłym zrozumieć, jak rozwija się myślenie matematyczne, podpowiadają, na co warto zwrócić uwagę, aby dzieciństwo dobrze zaowocowało wtedy, kiedy przyjdzie czas na regularną edukację matematyczną. Książka tłumaczy, jak codzienne aktywności przyczyniają się do rozwoju umysłowego, jak pokierować uwagą dziecka tak, by zauważyło to, co ważne z matematycznego punktu widzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Nasz wiek XX : quiz o ostatnim stuleciu / Michał Stajszczak - Warszawa : Granna, 2000. - 1 gra (1 plansza, 4 pionki, 80 kart z pytaniami) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 19x12x4 cm.
Urodziliśmy się w XX wieku. Byliśmy świadkami wielu zdarzeń. babcia ma tyle lat co Myszka Miki. Dziadek wspomina olimpijskie złoto Kusocińskiego. Rodzice pamiętają jak z wypiekami na policzkach oglądali pierwsze kroki człowieka na księżycu. A ja jestem rówieśnikiem internetu. Ta gra to fascynująca wędrówka po naszym XX wieku. [Planszomania.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Escape Quest)
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Escape Quest to połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ciekawa fabuła zachęcająca do rozwiązywania kolejnych zagadek i innowacyjna mechanika, która wymaga spostrzegawczości i kreatywnego podejścia. Właśnie otrzymałeś pamiętnik największej odkrywczyni stulecia, niedawno zmarłej Sarah Edson-Taylor. Pamiętnik ten zawiera wiele tajemnic i kryje w sobie klucz do skarbu poszukiwaczki. Jeśli trafił w twoje ręce, niewątpliwie zostałeś uznany za zdolnego do wykonania tej misji… Ale czy staniesz na wysokości zadania? Podróżuj po różnych zakątkach świata śladami Sarah Edson-Taylor, aby znaleźć zostawione przez nią wskazówki i odszukać jej tajemniczy skarb! Uważaj na zastawione pułapki i czyhające niebezpieczeństwa. O autorach: Kaedama to grupa znanych i cenionych autorów gier. W jej skład wchodzą: Antoine Bauza, Corentin Lebrat, Ludovic Maublanc i Théo Rivière. Christophe Swal to ilustrator aktywny od prawie dwudziestu lat w świecie nie tylko gier planszowych i RPG, lecz także komiksów i literatury młodzieżowej. Escape Quest to kolekcja gier książkowych, których bohaterem staje się czytelnik. Każdy z tytułów w serii ma fabułę, która zachęca do dokonywania postępów w grze. Poszczególne zadania łączą się tematycznie z treścią książki, co pozwala na jeszcze pełniejsze przeżycie przygody. Gra odbywa się offline i nie wymaga żadnych aplikacji, bo wszystkie niezbędne wskazówki znajdują się w książce. Mechanika gry skonstruowana jest w ten sposób, że rozwiązaniem zadania jest numer strony, na jaką należy się udać, by kontynuować opowieść. By znaleźć ukryte wskazówki i to zadanie rozwiązać, trzeba użyć specjalnych zakładek, a nawet przekręcać i zaginać strony. Czasem zadanie wymaga wycięcia elementu, dopasowania, zmierzenia go czy ułożenia jak puzzle, przez co poszczególne tomy serii Escape Quest nabierają mocno growego charakteru. Wszystkie zagadki i zadania wymagają logicznego myślenia, wyciągania wniosków, spostrzegawczości czy kreatywnego podejścia typu „out of the box”.[Lubimyczytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Aby dzieci mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, należy odpowiednio stymulować ich układ sensoryczny, czyli pięć podstawowych zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk i węch), a także zmysł przedsionkowy (odpowiedzialny za ruch i równowagę), propriocepcję (związaną ze świadomością własnego ciała) oraz interocepcję (dzięki której odbieramy doznania z naszych narządów wewnętrznych). Dlatego dziecko zdrowo się rozwija, kiedy może poznawać otoczenie: dotykać nowych faktur, w tym także jedzenia, biegać, skakać, wspinać się i rozchlapywać wodę. Allie Ticktin, teraputka specjalizująca się w integracji sensorycznej, zauważyła, że coraz więcej dzieci ma trudności z codziennymi zachowaniami: nie mogą usiedzieć w miejscu podczas zajęć w przedszkolu lub szkole, później uczą się chodzić lub mówić, niełatwo jest im bawić się z rówieśnikami albo nawet w pojedynkę. Dawniej dzieci spędzały dużo czasu na dworze, a podczas zabawy w naturalny sposób rozwijały swój układ sensoryczny i zdobywały umiejętności potrzebne do dalszego rozwoju. Obecnie jednak zarówno dzieci, jak i rodzice mają mniej wolnych chwil. Najmłodsi coraz więcej czasu spędzają przed ekranami różnych urządzeń, a coraz mniej - poznając otaczającą ich przestrzeń. Na szczęście wsparcie rozwoju sensorycznego dziecka nie musi być trudne! Nie wymaga wielkich nakładów ani szczególnych umiejętności. Autorka książki Rozwój przez zabawę omawia działanie każdego z ośmiu zmysłów i proponuje proste, ale zabawne ćwiczenia, dzięki którym twojemu dziecku będzie łatwiej: radzić sobie z emocjami, nawiązywać przyjaźnie, mówić o swoich potrzebach, zdobywać nowe umiejętności w przedszkolu i szkole. To właśnie potęga zabawy sensorycznej! „Aby odzwyczaić dzieci od spoglądania w ekran i zaangażować je w trójwymiarową, bezpośrednią zabawę przeżywaną całym ciałem, potrzebujesz takich właśnie kreatywnych pomysłów sensomotorycznych. Działania te pomogą twoim dzieciom rozwinąć poczucie własnego ja, poczuć się wygodnie we własnym ciele i wyrosnąć na pewne siebie, kompetentne, «zsynchronizowane» dzieci”. CAROL STOCK KRANOWITZ autorka książki Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka interaktywna, zachęcająca do nauki przez reakcje na opowieść... Książeczka ma na celu w radosny sposób nauczyć małe dziecko koordynacji ruchowej, rozpoznawania kierunków prawo-lewo, a także, dzięki dużym literom, samodzielnego czytania. [Internet]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I/N (1 egz.)
Filia Inwałd
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Filia Roczyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (2 egz.)
Filia Targanice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Sowy/Sophia Wagner ilustracje: Marcin Minor. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2022. - 1 gra (60 karty krain snów, 10 kart specjalnych (4x królik, 3 x kot, 3x kruk) : karton, kolor ; w pudełku 19x14x4 cm. +instrukcja.
"Udaj się w podróż po baśniowych krainach! Gracze odwiedzają krainy pełne sów. Każdy chce, aby jego podróż trwała jak najdłużej i aby zakończyła się w krainie z dużą liczbą sów. Po drodze gracze spotkają koty, kruki i króliki. Zwierzęta te mogą im pomóc w podróży… lub bardzo ją utrudnić! Piękne ilustracje na kartach przedstawiają niezwykłe sowie krainy. Niektóre sowy przybierają zaskakujące formy i trzeba wytężyć wzrok, aby je dostrzec. "Sowy" to kolejna gra z serii przenoszącej graczy do świata ze snu ("Sen", "Kruki", "Smoki", "Koty"). Każda gra z tej serii ma inne zasady rozgrywki!' [Nasza Księgarnia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kalambury [Gra]. - Gdynia : Trefl, copyright [201?]. - 1 gra (1 plansza, 100 kart z poleceniami, 4 pionki, kostka do gry, blok do rysowania) : karton, plastik : w pudełku 28,5x19x4 cm + instrukcja ([1] strony : ilustracje ; 21 cm).
Popularna gra zespołowa dla młodszych i starszych. Proste zasady, interakcja i duża dawka humoru sprawiają, że Kalambury sprawdzą się na spotkaniu w gronie przyjaciół, rodzinnym pikniku i jako zabawa integracyjna. Gracze tworzą drużyny, które podążają do mety odgadując po drodze pokazane lub narysowane przez przeciwników hasła. W tej grze liczy się wyobraźnia, refleks i duża dawka kreatywności. Kalambury to doskonały sposób na rozbudzenie w dzieciach śmiałości do występów przed publicznością i ćwiczenie wyrażania myśli. źródło opisu: https://allegro.pl/gra-planszowa-towarzyska-kalambury-trefl-i7030277814.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pewnie znasz kultową grę o nazwie Memory. U nas znajdziesz ją w zupełnie nowym wydaniu - w 100% dostosowaną do Twojego dziecka, które nie tylko chce się bawić, ale przede wszystkich aktywnie rozwijać swój umysł i poznawać nowe rzeczy. Zestaw liczy w sobie aż 12 par kart (łącznie 24 sztuki), na których znajdują się kolory, najlepiej obrazujące je grafiki, a całość jest dodatkowo przetłumaczona na język angielski. Dzięki tak kreatywnemu połączeniu Twojego dziecko: Pozna nowe kolory, zwierzątka i różne przedmioty, czyli wszystko to, co znajduje się na kartach. Zacznie uczyć się języka angielskiego, bowiem każdy kolor zawiera nazwę w języku polski i angielskim. Nauczy się zapamiętywania, wygrana w grze jest możliwa tylko wtedy, gdy odpowiednio wybiera się odwrócone karty, więc aby zwyciężyć Twoje dziecko będzie musiało nieźle wysilić swój umysł. To kolorowe memory jest idealną propozycją do spędzania wolnego czasu. Twoja pociecha może grać w tę grę ze swoimi kolegami i koleżankami - wspólnie bawiąc się i śmiejąc pośród rówieśników. Jednak z powodzeniem może "rywalizować" także z Tobą - dbając o Wasze więzy rodzinne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Monopoly junior : my little pony. - Warszawa : Hasbro Poland, 2015. - 1 gra (1 plansza, 4 figurki kucyków, 20 kart Szansa, 48 pionków, 90 banknotów, 1 kostka do gry) : plastik, karton, tektura, kolor ; w pudełku 5x27x27 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Klasyczna gra w odsłonie dla miłośników My Little Pony. Figurki graczy to postaci znane z popularnej kreskówki. Również plansza gry nabrała słodkiego, kucykowego charakteru. Wioski, zamki i kucykowa waluta to raj dla miłośników MLP. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Omnibus : gra w skojarzenia. - Warszawa : Granna, 2000. - 1 gra (45 kart, notesik, 40 żetonów) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 19x12x4 cm.
Gra karciana sprawdzająca wiedzę z różnych dziedzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Quiz Granny o cywilkizacjach. Cz. 1,sławni ludzie! Wspaniałe budowle! - Warszawa : Granna, [1998] - 1 gra (1 plansza, 6 pionków, 90 kart z pytaniami, kostka) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 19x27x4 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP [wypożyczalnia dla młodzieży] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej