Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(105)
Forma i typ
Książki
(102)
Poradniki i przewodniki
(44)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Druki ulotne
(3)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(101)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(4)
Czytelnia dla dorosłych
(104)
Autor
Okuniewski Juliusz
(8)
Grandin Temple (1947- )
(6)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Kuziel-Kalina Anna
(4)
Baron-Cohen Simon
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Arentewicz Joanna
(2)
Attwood Tony
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Moore Debra
(2)
Moskal Maria
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pisula Ewa
(2)
Preissmann Christine (1970- )
(2)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Stalka-Jarska Joanna
(2)
Waliś Robert (1979- )
(2)
Wilde Kate
(2)
Zdral Zofia
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Baker Jed
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barber Karra M
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berger Dorita S
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Boone Victoria M
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Bowers Keri
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bullock Claire
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Castellon Siena
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
De Clercq Hilde (1958- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Evans Craig R
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Fitzgerald Michael (1958- )
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Furgał Ewa (1979- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gould Judith (psycholog)
(1)
Go´mez de la Cuesta Gina
(1)
Grandin Temple
(1)
Grandin Temple $d (1947- ). Przedmowa
(1)
Gray Carol
(1)
Griffin Simone
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Górski Adam
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hanbury Martin
(1)
Harpur John (1958- )
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jessa Justyna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kaufman Steve (1939- )
(1)
Kim Cynthia A
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Krauss G. W
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(41)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(82)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(105)
Język
polski
(100)
Odbiorca
Rodzice
(33)
Terapeuci
(24)
Nauczyciele
(18)
Pedagodzy
(12)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
14-17 lat
(4)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Młodzież
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Wychowawcy
(3)
0-5 lat
(2)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziewczęta
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowacy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Autyzm
(82)
Dziecko autystyczne
(46)
Zespół Aspergera
(23)
Dziecko z zespołem Aspergera
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Kompetencje społeczne
(14)
Osoby z autyzmem
(12)
Osoby z zespołem Aspergera
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(10)
Dzieci
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Zaburzenia zachowania
(6)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Stosowana analiza zachowania
(5)
Wychowanie
(5)
Kobieta
(4)
Nastolatki
(4)
Psychoterapia
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Uczucia
(4)
Zespół ADHD
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Leczenie
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzina
(3)
Socjalizacja
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Diagnoza
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja domowa
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Lęk
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Samokontrola
(2)
Terapia zabawą
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zespół Tourette'a
(2)
Życie codzienne
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Agresywność
(1)
Aromaterapia
(1)
Asertywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bunt
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Epidemie
(1)
Frustracja
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Furgał, Ewa (1979- )
(1)
Giełkot
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry kierownicze
(1)
Hortiterapia
(1)
Innowacje
(1)
Inność
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(60)
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Pomoce liturgiczno-duszpasterskie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(54)
Medycyna i zdrowie
(36)
Edukacja i pedagogika
(29)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kulinaria
(1)
Nauka i badania
(1)
105 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 14.04.2023
Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczyk. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2023. - 173, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. W poradniku przedstawiono m.in.: - metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu; - znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; - analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 21.11.2022
Światowej sławy autorka i osoba autystyczna Temple Grandin oraz psycholożka Debra Moore przedstawiają dziewięć sposobów wspierania dzieci i nastolatków w spektrum autyzmu. Temple Grandin dzieli się swoim osobistym doświadczeniem i historiami opowiadanymi przez szukających jej wsparcia rodziców i specjalistów, a Debra Moore wykorzystuje doświadczenie psychologa, pracującego od wielu lat z dziećmi i nastolatkami w spektrum oraz ich opiekunami. I to właśnie do tej grupy skierowany jest Autyzm. Przewodnik. Nauczyciele, pedagodzy specjalni, psycholodzy, terapeuci zajęciowi, logopedzi, a przede wszystkim rodzice dzieci i nastolatków w spektrum znajdą w książce wiele przykładów i porad oraz szczegółowo opisane sposoby wsparcia. Listy pytań pomocniczych i krótkie streszczenia porad ułatwiają wprowadzenie tych metod w życie. Żadne dziecko nie może pokonać drogi do dorosłości samotnie. Pedagodzy, rodzice i terapeuci są wzorcami, kibicami i przewodnikami. To dary, które możemy przekazać każdemu dziecku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 21.11.2022
Jako chłopiec, Raun Kaufman został zdiagnozowany przez ekspertów jako dziecko autystyczne, o IQ poniżej 30 i wymagające specjalistycznej opieki medycznej. Lata później, Raun ukończył studia z zakresu Etyki Biomedycznej na Uniwersytecie Browna, stał się znanym i cenionym ekspertem od zaburzeń ze spektrum autyzmu, a przede wszystkim najlepszym dowodem na to, że z autyzmu da się wyjść. Jak to możliwe? Dzięki programowi Son-Rise, rewolucyjnej metodzie stworzonej przez rodziców Kaufmana. Jego historia została opowiedziana w bestsellerowej książce "Przebudzenie naszego syna" i poruszającym filmie telewizyjnym "Son-Rise: a Miracle of Love". W niniejszej książce Raun, opierając się na swoim doświadczeniu, a także przypadkach rodzin, którym pomógł wyprowadzić dzieci z autyzmu, przedstawia zasady programu, który pomógł mu i tysiącom innych osób. W swojej poruszającej książce Kaufman wyjaśnia, jakie to uczucie być autystycznym dzieckiem i pokazuje, w jaki sposób rodzice dzieci ze spektrum zaburzeń autyzmu mogą na nowo rozbudzić nadzieję i pomóc swoim dzieciom zaadaptować się na nowo w świecie i funkcjonować jak większość społeczeństwa. "Autyzm – przełom w podejściu" to przede wszystkim zbiór praktycznych strategii, które można stosować od zaraz: czasami rodzice zauważą zmiany w zachowaniu ich dzieci w ciągu zaledwie jednego dnia od wprowadzenia nowej metody w podejściu. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Data zmiany: 24.09.2022
Poradnik dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi. Inspiracją do jej napisania była osobista fascynacja autorki przyrodą, możliwościami wykorzystania jej walorów oraz pasja pracy z dziećmi. Powstała w wyniku wieloletniej praktyki zawodowej, w której autorka łączy różne metody i formy terapii, by w optymalnym stopniu wspomagać rozwój psychofizyczny dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Książka zawiera: - program ogrodoterapii dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem, - przykłady scenariuszy zajęć w ogrodzie z uwzględnieniem pór roku, - narzędzie diagnostyczne umożliwiające ewaluację, - teksty piosenek wykorzystanych w programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 19.09.2022
Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem. Książka Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: - zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka, - stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć, - sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie, - dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. Wskazówki zawarte w poradniku przydadzą się również podczas pracy z dziećmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudnościami w uczeniu się. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.08.2022
Książka w jasny i prosty sposób opisuje całościowy charakter autyzmu. Skierowana jest do zarówno zawodowych trenerów, którzy nie zawsze zdają sobie sprawę z głęboko ukrytego cierpienia związanego z autyzmem, jak i rodziców osób autystycznych. Autorka podkreśla, że autyzm należy starać się zrozumieć od wewnątrz, spróbować zobaczyć świat oczami osoby autystycznej, nie skupiając się na objawach tej przypadłości, ale poszukując jej ich głębokich przyczyn.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 25.07.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Od 18 lat Kutscher diagnozuje często współwystępujące schorzenia neuropsychiatryczne takie jak ADHD, zaburzenia ze spektrum autystycznego, trudności w nauce czy depresję dwubiegunową. Jego przystępnie i zrozumiale napisany poradnik opisuje ogólne zasady diagnozowania i terapii tych zaburzeń u dzieci; kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń i przybliżają czytelnikom przyczyny i objawy zaburzeń, ich wzajemny wpływ na siebie oraz sposoby leczenia. "Po zapoznaniu nas z najnowszą wiedzą na temat przyczyn poszczególnych zaburzeń, Kutscher odsłania przed nami konkretne strategie działania i wskazówki... To stabilny i efektowny fundament, na którym można budować dalszą wiedzę na temat zaburzeń rozwojowych. Jednak zarazem jest to książka na tyle bogata w treść, że może stanowić także samodzielne źródło informacji. Z całego serca polecam tę książkę wszystkim nauczycielom i rodzicom mającym do czynienia z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Będę ją popularyzować". [Heidi Bernhardt, badaczka zajmująca się tematyką ADHD] Kutscherowi sprawnie udaje się zarówno wywołać współczucie dla chorych dzieci, jak również z optymizmem pokazać, jak wielką rolę mogą odegrać troskliwi rodzice i nauczyciele. To wspaniałe znaleźć jedną książkę, którą można polecić rodzicom szukającym pomocnych informacji dotyczących kilku różnych zaburzeń dotykających ich dziecko. [ dr Leslie Packer, psycholog, specjalistka ds. zespołu Touretteĺa]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 25.07.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka "Zaburzenia integracji sensorycznej" zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Niniejsza książka to znakomity poradnik dla wszystkich tych, którzy zajmują się planowaniem i prowadzeniem treningów socjalizacyjnych dla nastolatków z Zespołem Aspergera, poczynając od rodziców, nauczycieli, a kończąc na doradcach i terapeutach. Ci młodzi ludzie powszechnie mają ogromne trudności z komunikacją i życiem społecznym, bardzo dotkliwie odczuwane zwłaszcza w okresie dojrzewania, w grupach rówieśniczych. Autorzy proponują program interwencji, w ramach których trenowane są umiejętności społeczne, mające ułatwić porozumiewanie się z rówieśnikami i akceptację przez nich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Wyd. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. - 317 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: Ľ Historyjki uczą Ľ Zmiana Ľ Błędy Ľ Ja i moje uczucia Ľ Święta i prezenty Ľ Umiejętności interpersonalne i przyjaźń Ľ Dręczenie Ľ Zrozumieć dorosłych Ľ Dom i otoczenie Ľ Szkoła Ľ Planeta Ziemia Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych": dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
(Reportaż / Czarne)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy "normalności" to codzienność moich bohaterek i bohaterów.
Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje. (Jacek Hołub)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Koncentracja : skuteczny trening skupiania uwagi / Agnieszka Forzpańczyk. - Warszawa : Edgard, 2015. - 254 s. : il. ; 24 cm + płyta CD.
(Samo Sedno)
Masz wrażenie, że przytłacza cię nadmiar informacji, często zapominasz o ważnych sprawach i nie wywiązujesz się w terminie ze swoich obowiązków? Chcesz wykonać kilka zadań jednocześnie, ale w rezultacie żadne z nich nie jest skończone? Twoje dziecko ma trudności z uczeniem się i zapamiętywaniem, a nauczyciele skarżą się, że jest nadpobudliwe i nerwowe? Poznaj czynniki, które wpływają na problemy z koncentracją uwagi, oraz metody radzenia sobie z rozkojarzeniem. Książka jest skierowana do młodzieży i dorosłych, którzy mają problemy z utrzymywaniem skupienia, oraz rodziców dzieci, które nie potrafią skoncentrować się na wykonywanych zadaniach. Z poradnika mogą korzystać również nauczyciele i pedagodzy szukający skutecznych i sprawdzonych narzędzi terapeutycznych. Ponad 170 ćwiczeń zawartych w książce oraz na płycie CD to solidny trening koncentracji, który kształtuje refleks i spostrzegawczość, rozwija pamięć, doskonali umiejętność selekcjonowania informacji, poszerza pole widzenia oraz wspiera relaksację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Jacek Błeszyński : Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi; Ewa Pisula : Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii; Lucyna Bobkowicz-Lewartowska : Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych; Małgorzata Sekułowicz : Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem; Ewelina Jutrzyna : Dziecko autystyczne w kręgu muzyki; Ewa Żurawska-Seta, Roman Seta : Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym; Luiza Małgorzata Bożek : Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych; Jacek Błeszyński : Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi –autystycznego; Katarzyna Wysocka : Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi ; Ewelina Wegnerowska : Metoda Felicie Affolter ; Krzysztof Kucharski: Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP)- - Zbigniewa Szota; Jacek Błeszyński, Lucyna Błeszyńska : Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym i z głębokimi zaburzeniami rozwoju; Mariola Szczepańska: Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami. [k]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań. Powyższy opis pochodzi od wydawcy. Psychologia, Filozofia czy kulturoznawstwo - to tylko niektóre z kategorii tematycznych w dziale Nauki społeczne i humanistyczne! Niezależnie od tego czy poszukujesz największych myślicieli i filozofów ! Szeroki wybór, jasny podział kategorii pomoże Ci w znalezieniu właściwej książki i pogłębieniu swoich zainteresowań albo wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie IV poprawione. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 90, [1] stron : ilustracje ; 21 cm.
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli obu stron, a z braku porozumienia i wiedzy o odrębności odbioru świata przez osobę z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Powyższy opis pochodzi o wydawcy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS, oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowie specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części – wprowadzenia teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Autorzy poświęcili prawie dwadzieścia lat pracy, aby poprzez analizę rozwoju motorycznego dziecka na wczesnych etapach życia stworzyć metody wykrywania sygnałów ewentualnego autyzmu i zespołu Aspergera. Obserwując u prawidłowo rozwijających się dzieci takie zachowania, jak: przewracanie się z pleców na brzuch, siadanie, raczkowanie i chodzenie, a następnie porównując je z zachowaniem dzieci, u których potem zdiagnozowano autyzm, badacze dokładnie wskazali wzorce ruchowe będące symptomami autyzmu i zespołu Aspergera. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Fantastyczna, mądra książka, z pomocą której możemy wykryć, jaka przyczyna leży za trudnymi zachowaniami autystycznego dziecka i zbadać nasze predyspozycje do pracy z takimi dziećmi. Bardzo dobry poradnik dla rodziców i dla osób pracujących w organizacjach zajmujących się wspieraniem autystycznych dzieci. Praca z dziećmi skoncentrowana jest na osobie - nie zarządzamy ich zachowaniem, ale wspomagamy zachowania pozytywne, dzięki czemu możemy - tu i teraz - poradzić sobie z napadami niewłaściwych zachowań i rozwijać umiejętności adaptacyjne naszych podopiecznych. Ciekawa, przystępna lektura, skoncentrowana na zachowaniach trudnych, niezbędna w zestawie pomocy do pracy dla terapeutów, nauczycieli, rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych — opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci — opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej