Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(108)
Forma i typ
Książki
(105)
Poradniki i przewodniki
(45)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Publikacje naukowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Druki ulotne
(3)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(110)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(4)
Czytelnia dla dorosłych
(107)
Autor
Okuniewski Juliusz
(8)
Grandin Temple (1947- )
(6)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Kuziel-Kalina Anna
(4)
Baron-Cohen Simon
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Arentewicz Joanna
(2)
Attwood Tony
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Moore Debra
(2)
Moskal Maria
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Notbohm Ellen
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pisula Ewa
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Preissmann Christine (1970- )
(2)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Stalka-Jarska Joanna
(2)
Waliś Robert (1979- )
(2)
Wilde Kate
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Zdral Zofia
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Baker Jed
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banasiak Anna
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barber Karra M
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berger Dorita S
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Boone Victoria M
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Bowers Keri
(1)
Brennan Cait
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bullock Claire
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Błaż Agata
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Castellon Siena
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cook Katie
(1)
De Clercq Hilde (1958- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Evans Craig R
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Fitzgerald Michael (1958- )
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Furgał Ewa (1979- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Gould Judith (psycholog)
(1)
Go´mez de la Cuesta Gina
(1)
Grandin Temple
(1)
Grandin Temple $d (1947- ). Przedmowa
(1)
Gray Carol
(1)
Griffin Simone
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Górski Adam
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hanbury Martin
(1)
Harpur John (1958- )
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jessa Justyna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kaufman Steve (1939- )
(1)
Kim Cynthia A
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(85)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(103)
Odbiorca
Rodzice
(34)
Terapeuci
(24)
Nauczyciele
(18)
Pedagodzy
(12)
Dzieci
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
14-17 lat
(4)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Młodzież
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Wychowawcy
(3)
0-5 lat
(2)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
8-12 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziewczęta
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowacy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Autyzm
(84)
Dziecko autystyczne
(48)
Zespół Aspergera
(23)
Dziecko z zespołem Aspergera
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Kompetencje społeczne
(14)
Osoby z autyzmem
(12)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Osoby z zespołem Aspergera
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Dzieci
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Stosowana analiza zachowania
(6)
Wychowanie
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Chorzy w rodzinie
(4)
Kobieta
(4)
Nastolatki
(4)
Psychoterapia
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Uczucia
(4)
Zespół ADHD
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Leczenie
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Socjalizacja
(3)
Terapia zabawą
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Diagnoza
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja domowa
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Lęk
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Neuroróżnorodność
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Samokontrola
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół Tourette'a
(2)
Życie codzienne
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Agresywność
(1)
Aromaterapia
(1)
Asertywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bunt
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Epidemie
(1)
Frustracja
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Furgał, Ewa (1979- )
(1)
Giełkot
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry kierownicze
(1)
Hortiterapia
(1)
Innowacje
(1)
Inność
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(62)
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Pomoce liturgiczno-duszpasterskie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(55)
Medycyna i zdrowie
(38)
Edukacja i pedagogika
(31)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kulinaria
(1)
Nauka i badania
(1)
108 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Zapraszamy Czytelników do książki, z której można czerpać siłę... i wiedzę. Przydatna nie tylko dla osób, zaczynających swoją pracę z osobami niepełnosprawnymi, z ich rodzicami, opiekunami, ale również dla tych, którzy już długo mają przyjemność, by mieć kontakt z osobami z niepełnosprawnością. Pomysł na tę książkę powstał w trakcie rozmowy z mamą niepełnosprawnej dziewczynki. Jej historia jest również zawarta w tym zbiorze. Rozmawiałyśmy z mamą o tym, jak wyobrażała sobie macierzyństwo, z czym była zmuszona się zmierzyć, z jakimi emocjami, z jakimi trudnościami, jakie bariery musiała przełamać, jakie drzwi wyważyć. I wtedy właśnie podczas rozmowy powiedziałam do tej mamy: „Kiedyś poproszę Panią o spisanie swoich przeżyć. Zrobimy z tego książkę”. Mama dziewczynki uśmiechnęła się i odrzekła: „Dobra”. Dodała lekko zaczepnie: „Zobaczymy!”. Tak to się zaczęło. [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Każdy z nas jest inny. Mamy różny wygląd, wzrost, figurę, kolor włosów. Różnimy się tym, co lubimy i czego nie lubimy. Wszyscy mamy swoje wyjątkowe talenty. Oznacza to, że bycie innym jest zupełnie normalne! Z tej książki twoje dziecko dowie się, co oznacza bycie w spektrum autyzmu i co niezwykłego dzieje się w jego mózgu. Zrozumie także, w jaki sposób autyzm czyni je kimś wyjątkowym. W rezultacie poczuje się dobrze ze sobą! „Ja i mój autyzm” to wspierający przewodnik dla dzieci w wieku 8–12 lat. Zawiera trzydzieści pięć ćwiczeń i kwizów, które pomagają nabrać pewności siebie i lepiej zrozumieć otaczający świat. Dzięki pracy z tą książką dziecko: nauczy się lepiej radzić sobie z emocjami; pozna swoje mocne strony; rozwinie umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi; zrozumie, jak dbać o siebie i dlaczego jest to ważne; pozna sposoby na rozwiązanie konfliktu; dowie się, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie. Wszystkie ćwiczenia, wskazówki i strategie bazują na metodach zweryfikowanych w badaniach naukowych, w tym na zasadach stosowanej analizy zachowania oraz terapii akceptacji i zaangażowania. Katie Cook jest pedagożką oraz certyfikowaną analityczką zachowania, a także autorką bestsellera Rozwój dziecka z autyzmem .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Publikacja jest raportem z największego jak dotąd badania sytuacji studentów neuroatypowych, przeprowadzonego przez interdyscyplinarny zespół specjalistów z siedmiu polskich uczelni, którzy na co dzień naukowo zajmują się problematyką spektrum autyzmu i innych zagadnień z obszaru nieneurotypowego rozwoju. Opracowanie dostarcza bogatych informacji na temat przebiegu studiowania, aktywności na uczelni, doświadczanych problemów, zgłaszanych potrzeb i otrzymywanego wsparcia oraz zagadnień związanych z kontekstem społecznym i zdrowiem psychicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński.)
Pierwsza książka, którą powinieneś przeczytać, gdy u twojego dziecko zdiagnozowano autyzm. Pełna przenikliwych spostrzeżeń, współczucia i humoru, ponadczasowa książka opisująca „dziesięć rzeczy”, które pomagają zrozumieć – nie zdefiniować – dzieci z autyzmem. W odróżnieniu od innych publikacji na temat autyzmu pozwala spojrzeć na świat oczami dziecka, usłyszeć jego głos, który w narastającej wokół autyzmu wrzawie często bywa niesłyszany. Publikacja Ellen Notbohm powinna się stać obowiązkową lekturą wszystkich rodziców, krewnych, pracowników społecznych, nauczycieli oraz terapeutów dzieci z autyzmem...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 07.05.2024
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodzi­ców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 07.05.2024
Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 10.04.2024
"Książka zawiera zestaw ćwiczeń wspomagających uczniów klas I–III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w doskonaleniu kompetencji społeczno-emocjonalnych i poznawczych ze szczególnym uwzględnieniem następujących obszarów: trening umiejętności społecznych, teoria umysłu, centralna koherencja oraz emocje. Może zostać wykorzystana również w przypadku pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, afazją, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) czy niedostosowanych społecznie. Obok zadań stymulujących rozwój dziecka nauczyciel znajdzie w niej propozycje tematów zajęć rewalidacyjnych oraz cenne wskazówki przydatne w codziennej praktyce dydaktycznej." [Tania Książka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.04.2024
Autyzm / Joanna Stalka-Jarska - Warszawa : RM, 2024. - 271, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Czy niepokoi cię rozwój twojego dziecka i zastanawiasz się, jak i gdzie sprawdzić, czy nie ma autyzmu? A może już postawiono diagnozę i chcesz się dowiedzieć, jak mu pomóc? Bez względu na to, na jakim etapie jesteś, informacje, porady i wskazówki zawarte w tej książce pomogą ci zrozumieć skomplikowany świat dziecka ze spektrum autyzmu. Dowiesz się z niej: czym jest spektrum autyzmu i jak się go diagnozuje, ; jak zrozumieć swoje dziecko, oswoić i zaakceptować autyzm, ; jaki nurt terapeutyczny i jaką placówkę edukacyjną wybrać, ; jak rozwinąć komunikację i/lub mowę dziecka z autyzmem, ; jakie są sposoby stymulowania rozwoju dziecka, ; jak poradzić sobie z trudnymi zachowaniami podopiecznego. A także: jak uzyskać orzeczenie o niepełnosprawności i zapisać dziecko na darmowe zajęcia terapeutyczne, ; przed jakimi wyzwaniami stoi cała wasza rodzina, ; jak zadbać o siebie w trudnych chwilach. Poradnik uzupełniają głosy ekspertów, którzy przybliżają sytuację oraz dostępne wsparcie dla dzieci w spektrum autyzmu i ich opiekunów, a także wierszyki logopedyczne pomagające stymulować mowę podopiecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.03.2024
"Trudno Ci się skupić? Masz problemy z zarządzaniem czasem? Denerwuje Cię to, że zaczynasz kilka aktywności jednocześnie i żadnej nie kończysz? Może właśnie zauważasz u siebie objawy ADHD albo otrzymałaś diagnozę. A może twoja siostra, córka, mama albo przyjaciółka uczy się, jak żyć w nowej rzeczywistości. Ta książka pozwoli ci poznać kobiety z ADHD. Kobiety, które nie chcą zadawać sobie pytania: „co jest ze mną nie tak?”, tylko żyć na 100%. Bo każda jest tego warta. Kilkanaście kobiet opowiedziało Oli o wyzwaniach, które wiążą się z otrzymaną diagnozą. To historie o tym, jak ADHD wpływa na hormony i odwrotnie, na podejmowane działania i role społeczne, na relacje i własny obraz. Każda z kobiet musiała poznać samą siebie na nowo, by pokochać i polubić taką, jaka jest."( ...) [Tania Książka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.03.2024
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 01.03.2024
"W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie („przystawkę”), rozwinięcie („danie główne”) i zakończenie („deser”). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów. " [Tania Książka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 01.03.2024
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Skuteczne techniki dopasowane do indywidualnych potrzeb Twojego dziecka. Wychowanie dziecka z autyzmem to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim może stanąć rodzic. Niełatwo nadążyć z wypełnianiem codziennych obowiązków, robiąc jednocześnie wszystko co się da, by odpowiednio stymulować rozwój swojego dziecka. Victoria M. Boone, certyfikowana analityczka behawioralna, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z rodzicami i terapeutami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka w przystępny sposób przedstawia zasady stosowanej analizy zachowania (SAZ) oraz wyjaśnia skuteczność jej zastosowania w terapii osób z autyzmem. Pokazuje narzędzia do stworzenia spersonalizowanego planu zmiany zachowania, służącego wzmocnieniu pozytywnych zachowań i eliminowaniu zachowań niechcianych lub trudnych. Wskazówki zawarte w książce pomogą Wam w wypracowaniu pozytywnych strategii opierających się na mocnych stronach dziecka, które pozwolą mu rozwinąć ważne dla niego umiejętności. Zastosowanie ich w codziennym życiu umożliwi mu poczynienie postępów, które będą dla wszystkich źródłem radości i zadowolenia. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 01.03.2024
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
W życiu jest kilka pewnych rzeczy, na przykład to, że dzieci ze spektrum autyzmu kiedyś dorosną, a rodzice nie zawsze będą im towarzyszyć. Opiekunowie, nauczyciele, terapeuci oraz wszyscy, którym dobro dziecka lub nastolatka ze spektrum autyzmu leży na sercu, potrzebują tego przewodnika, aby przygotować je do dorosłego życia w dzisiejszym świecie. W książce przedstawione są prawdziwe historie kobiet i mężczyzn z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, którym nie zawsze było łatwo, jednak dzięki wsparciu bliskich osób wiodą wartościowe, dorosłe życie, które uwzględnia i akcentuje ich mocne strony oraz pasje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 16.02.2024
Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia - 76 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
utorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.[gandalf].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 31.01.2024
Słyszysz diagnozę: zespół Aspergera. W pierwszej chwili pewnie doznajesz szoku, czujesz strach, masz pustkę w głowie. Jednak zaraz pojawia się milion myśli, wątpliwości, pytań. I to niezależnie od tego, czy diagnoza dotyczy ciebie, twojego dziecka, czy też innej bliskiej ci osoby – nagle uświadamiasz sobie, jak wiele musisz się dowiedzieć. • Co oznacza ta diagnoza? • Jak wygląda życie z zespołem Aspergera? • Czy zespół Aspergera wpływa na budowanie związków partnerskich? • Czy nie uniemożliwia zawarcia trwałych przyjaźni? • Jakie cele zawodowe są realne? • Jakie możliwości pomocy są dostępne? Christine Preißmann doskonale zna ten stan. Jako dotknięta zespołem Aspergera psychoterapeutka wie, jak czują się osoby z tą diagnozą oraz ich bliscy, jakie emocje nimi targają i z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć. Dlatego właśnie zachęciła dorosłych z zespołem Aspergera, aby szczerze opowiedzieli o tym, jak wyglądało i jak wygląda obecnie ich życie, co było dla nich najtrudniejsze i jak sobie z tym poradzili. W rozmowach poruszono szereg najistotniejszych problemów dnia codziennego, między innymi dotyczących nauki, pracy, związków, zdrowia, integracji społecznej czy seksualności. Autorce udało się doskonale połączyć praktykę z teorią – wszystkie przedstawione w książce niezwykle inspirujące historie opatrzone zostały jej specjalistycznym komentarzem. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, co robić, aby życie z zespołem Aspergera było łatwiejsze i pełniejsze, ale również jak wykorzystać pozytywne cechy autyzmu, które często są niesłusznie pomijane i niedoceniane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Data zmiany: 31.01.2024
Słyszysz diagnozę: zespół Aspergera. W pierwszej chwili pewnie doznajesz szoku, czujesz strach, masz pustkę w głowie. Jednak zaraz pojawia się milion myśli, wątpliwości, pytań. I to niezależnie od tego, czy diagnoza dotyczy ciebie, twojego dziecka, czy też innej bliskiej ci osoby - nagle uświadamiasz sobie, jak wiele musisz się dowiedzieć.
• Co oznacza ta diagnoza?
• Jak wygląda życie z zespołem Aspergera?
• Czy zespół Aspergera wpływa na budowanie związków partnerskich?
• Czy nie uniemożliwia zawarcia trwałych przyjaźni?
• Jakie cele zawodowe są realne?
• Jakie możliwości pomocy są dostępne?
Christine Preißmann doskonale zna ten stan. Jako dotknięta zespołem Aspergera psychoterapeutka wie, jak czują się osoby z tą diagnozą oraz ich bliscy, jakie emocje nimi targają i z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć. Dlatego właśnie zachęciła dorosłych z zespołem Aspergera, aby szczerze opowiedzieli o tym, jak wyglądało i jak wygląda obecnie ich życie, co było dla nich najtrudniejsze i jak sobie z tym poradzili. W rozmowach poruszono szereg najistotniejszych problemów dnia codziennego, między innymi dotyczących nauki, pracy, związków, zdrowia, integracji społecznej czy seksualności. Autorce udało się doskonale połączyć praktykę z teorią – wszystkie przedstawione w książce niezwykle inspirujące historie opatrzone zostały jej specjalistycznym komentarzem. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, co robić, aby życie z zespołem Aspergera było łatwiejsze i pełniejsze, ale również jak wykorzystać pozytywne cechy autyzmu, które często są niesłusznie pomijane i niedoceniane. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 16.11.2023
Być może od dawna zastanawiasz się, co z tobą nie tak. Dlaczego z pozoru banalne sprawy są dla ciebie tak męczące? Czemu wciąż spotykasz się z niezrozumieniem? Może rozważasz przeprowadzenie diagnozy albo już otrzymałaś diagnozę ADHD i/lub spektrum autyzmu? Być może dopiero teraz, patrząc w przeszłość, myślisz „to ma sens”, a spoglądając w przyszłość, zadajesz sobie pytanie: „okej, jestem neuroatypowa, ale co dalej?”... Ta książka odpowie na twoje pytania, rozwieje wątpliwości i obali mity. Sięgnij po nią, a poznasz: związek między ADHD, spektrum autyzmu, zaburzeniami odżywiania i zaburzeniami osobowości, łatwe metody monitorowania i regulowania emocji i reakcji na stres, prawdę o odpowiedniej diecie i różnych rodzajach aktywności (nie tylko fizycznej), która może zmienić twoje życie, sposoby, by odnaleźć się w relacjach i życiu zawodowym, proste nawyki, podpowiedzi i protipy, które ułatwią sprostanie codziennym wyzwaniom, i wiele innych przydatnych wskazówek. W swoim Psychoporadniku Dominika Musiałowska przybliża aktualną wiedzę medyczną na temat neuroróżnorodności, która pozwoli ci lepiej poznać siebie. Empatycznie i ze swobodą dzieli się własnym doświadczeniem i licznymi sposobami na prostsze i efektywniejsze ogarnianie życia. Wszystko po to, abyś dostrzegła całe spektrum możliwości, jakie masz przed sobą, i pokochała siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 12.10.2023
"Nadszedł czas, aby przebudować świat… Współczesny świat jest skrojony pod osoby neurotypowe – hałas, jasne migające światła, small talk, rozmowy telefoniczne, aluzje i niepisane zasady… Tymczasem dla autystów to może być koszmar. W książce Atypowy Pete Wharmby wyjaśnia, jak to jest „być innym” i funkcjonować w rzeczywistości, która nie została zaprojektowana dla ciebie. Sam autor został zdiagnozowany jako osoba w spektrum autyzmu późno, bo w wieku trzydziestu czterech lat. Przez całą młodość zmagał się z wieloma trudnościami, nie rozumiejąc, z czego wynikają. Latami „maskował się”, próbując się dostosować, co było dla niego koszmarnie wyczerpujące. Jego książka to coś znacznie więcej niż tylko prezentacja innego punktu widzenia – Wharmby podejmuje się roli tłumacza z „języka neuroróżnorodności” na „język neurotypowy”, aby większości społeczeństwa udało się zrozumieć przez tak długi czas pomijaną mniejszość. Autor obala stereotypy, rozprawia się z potocznym postrzeganiem autyzmu i w niezwykle empatyczny sposób odsłania kulisy życia osoby neuroatypowej. Bolesna prawda jest taka, że jako społeczeństwo nie robimy zbyt wiele, aby ulżyć tej grupie w cierpieniu. Atypowy podpowiada, w jaki sposób nasze dwa światy mogą się spotkać i co możemy zrobić dla wielu autystycznych osób w naszych szkołach, miejscach pracy i życiu. Tak oto powstał praktyczny podręcznik przeznaczony dla wszystkich tych, którzy pragną uczynić świat prostszym i lepszym dla osób w spektrum autyzmu. " [Media Rodzina]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2023
Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera stanowi gotowy program nauczania, przeznaczony dla psychologów, nauczycieli i pozostałych specjalistów prowadzących tego typu terapię. Oparty na ustaleniach naukowych materiał stanowi wprowadzenie do zagadnienia zespołu Aspergera i problematyki umiejętności społecznych, w tym kwestii diagnostyki i oceny, znaczenia dobrych umiejętności społecznych oraz podejść terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 28.08.2023
Czy zdarza Ci się, że coś wiesz, ale nie umiesz wyjaśnić skąd? Czy rozwiązujesz problemy w niestandardowy sposób? Czy masz żywą wyobraźnię? Czy masz talent muzyczny, plastyczny lub mechaniczny? Jeśli tak – możliwe, że jesteś osobą myślącą wizualnie. Taki sposób myślenia przypomina trochę korzystanie z grafik Google’a lub oglądanie krótkich filmów na Instagramie lub TikToku. W Twojej głowie pojawia się sekwencja obrazów zrozumiała tylko dla Ciebie. Wśród osób myślących wizualnie są najwięksi wynalazcy tacy jak Thomas Edison, Alan Turing czy Elon Musk. Dla osób myślących wizualnie kluczowa jest możliwość nauki metodą prób i błędów. Dlatego często kiepsko sobie radzą w szkole, gdzie kładzie się nacisk na naukę teorii. Jak rozpoznać i wspierać naszych przyszłych inżynierów, projektantów, artystów? W swojej najnowszej książce Temple Grandin uczy rodziców, w jaki sposób mogą odkryć i rozwijać mocne strony swoich dzieci. Danie dziecku szansy na sukces jest czymś niezmiernie ważnym, a punktem wyjścia powinno być zrozumienie tego, jak ono myśli, a więc także, jak się uczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej