Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(27)
Autor
Kospin Małgorzata
(5)
Maas Violet F
(2)
Malek Renata
(2)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(2)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bac Aneta. Autor
(1)
Bala Joanna
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bowers Keri
(1)
Cabała Monika
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Franczyk Anna
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Go´mez de la Cuesta Gina
(1)
Grzelak Ewa. (logopeda)
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Janus Edyta. Autor
(1)
Jaśkowiak Mateusz. Tłumaczenie
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krauss G. W
(1)
Kulis Aleksandra. Autor
(1)
Lara Joanne
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
McKernan Tom
(1)
Michalik Mirosław
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Mortlock John
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pelc Maria (ilustrator)
(1)
Peske Nancy
(1)
Pilch Alicja
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Pucek Robert (1959- )
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- ). Autor
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka. Autor
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szyszka Katarzyna (pedagog)
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Węglarz Joanna (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Dzieci
(5297)
Dorośli
(4606)
Młodzież
(3602)
Niewidomi
(3378)
6-8 lat
(3208)
Terapeuci zajęciowi
(28)
9-13 lat
(3056)
14-17 lat
(2114)
0-5 lat
(1850)
Słabowidzący
(816)
18+
(596)
Niedowidzący
(448)
Rodzice
(271)
Szkoły ponadpodstawowe
(193)
Nauczyciele
(140)
Szkoły wyższe
(140)
Szkoły podstawowe
(81)
Pedagodzy
(54)
Klasa 4.
(47)
Studenci
(47)
Szkoły średnie
(44)
Klasa 3.
(43)
Psycholodzy
(42)
Klasa 5.
(40)
Terapeuci
(39)
Klasa 6.
(37)
Przedszkola
(35)
Klasa 2.
(33)
Logopedzi
(32)
Klasa 1.
(31)
Menedżerowie
(31)
Psychoterapeuci
(29)
Nauczyciele przedszkoli
(26)
Klasa 7.
(24)
Hodowcy koni
(23)
Klasa 8.
(23)
Lekarze
(22)
Szkoły ponadgimnazjalne
(20)
Kobieta
(15)
Przedsiębiorcy
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Gimnazja
(11)
Urzędnicy
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(10)
Handlowcy
(9)
Licea
(9)
Weterynarze
(9)
Specjaliści ds. marketingu
(8)
Ekonomiści
(7)
Fizjoterapeuci
(7)
Inżynierowie
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Chorzy
(6)
Dziewczęta
(6)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(6)
Pracownicy naukowi
(6)
Prawnicy
(6)
Nastolatki
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Szkoły policealne
(5)
Technikum
(5)
Terapeuci pedagogiczni
(5)
Wychowawcy
(5)
Arteterapeuci
(4)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Lekarze specjaliści
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Neurolodzy
(4)
Pediatrzy
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Psychiatrzy
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
6-8 lat
(3)
14-17
(3)
8-13 lat
(3)
Budowlani
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Elektrycy
(3)
Farmaceuci
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Informatycy
(3)
Jeźdźcy
(3)
Klasa 2
(3)
Kobiety
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Ogrodnicy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Poziom podstawowy
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Terapia zajęciowa
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Autyzm
(4)
Dzieci
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Integracja sensoryczna
(3)
Uczucia
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zmysły
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Choreoterapia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Geragogika
(1)
Geriatria
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Norma społeczna
(1)
Odżywianie
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychoterapia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samokontrola
(1)
Samopoznanie
(1)
Sen
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trauma dziecięca
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Scenariusz zajęć
(8)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym", która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów i superwizorów. Dzięki tej publikacji poznamy 45 gotowych scenariuszy zajęć, podczas których dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Gdy dziecko zaczyna swoją przygodę z przedszkolem lub szkołą podstawową, rodzice kupują mu plecak, w którym mają się znaleźć wszystkie niezbędne przedmioty takie jak zeszyty, piórnik, podręczniki, lunchbox. Każdy rodzic jednak z pewnością chciałby w takim plecaku umieścić jeszcze pewne kompetencje, które pomogą dziecku odnaleźć się w szkolnej rzeczywistości, takie jak asertywność, poczucie własnej wartości, zdolność wyrażania emocji czy umiejętność rozwiązywania konfliktów. Z myślą wsparcia dzieci 6-letnich oraz tych uczęszczających do klas 1-4 szkoły podstawowej powstał projekt „Plecak szczęśliwego ucznia". W ramach tego programu można prowadzić interesujące i rozwojowe zajęcia, które wyposażą młodego człowieka w potrzebne i przydatne umiejętności.
Publikacja „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pokazuje, że zajęcia grupowe, mające na celu wspieranie rozwoju dziecka mogą mieć niezwykle atrakcyjna formę. Cykliczne spotkania, podczas których omawia się konkretne tematy, w połączeniu z interesującymi materiałami dydaktycznymi i aktywnymi, twórczymi technikami, sprawiają, że metoda zaprezentowana w tej książce jest niezwykle korzystna i wspierająca. Wiele z propozycji zaprezentowanych w tej publikacji mogą wykorzystać terapeuci pracujący z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Założeniem jest to, by zajęcia odbywały się w grupie, jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, by rozmaite pomysły realizować również podczas spotkań indywidualnych. Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pełna jest scenariuszy zajęć i pomysłów, które sprawiają, że dziecko podczas nabywania konkretnych kompetencji emocjonalnych i społecznych, odkrywa również siebie, uświadamia sobie swoje mocne strony i ograniczenia, co stanowi doskonały punkt wyjścia do poznania drugiego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć jesień to dobra propozycja dla tych którzy szukają gotowych rozwiązań. Już nie musisz się zastanawiać jak zorganizować dzień swoim seniorom. Nie musisz szukać, komponować, wymyślać i zastanawiać się czy to co przygotowałeś będzie ciekawe i atrakcyjne dla seniorów. Nie masz możliwości kupowania drogich materiałów na swoją terapię zajęciową? Ta książka zawiera ćwiczenia, gry, zabawy przy których będziesz mógł wykorzystać to co masz pod ręką. Nie będziesz musiał wydawać zbędnych pieniędzy na materiały które może użyjesz raz. W książce znajdziesz 15 gotowych scenariuszy na okres jesieni. Każdy ze scenariuszy ma od 4 do 6 zabaw i gier co daje około 75 gier i zabaw jakie możemy przeprowadzić z seniorami. Każde z nich dopasowane są do wieku i możliwości seniorów. W książce znajdziemy zadania grupowe jak i indywidualne. Każde z nich możemy modyfikować by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszej grupy. Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć to pomoc dla seniora i terapeuty czy opiekuna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć lato to dobra propozycja dla tych którzy szukają gotowych rozwiązań. Już nie musisz się zastanawiać jak zorganizować dzień swoim seniorom. Nie musisz szukać, komponować, wymyślać i zastanawiać się czy to co przygotowałeś będzie ciekawe i atrakcyjne dla seniorów. Nie masz możliwości kupowania drogich materiałów na swoją terapię zajęciową? Ta książka zawiera ćwiczenia, gry, zabawy przy których będziesz mógł wykorzystać to co masz pod ręką. Nie będziesz musiał wydawać zbędnych pieniędzy na materiały, które może użyjesz raz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć wiosna to dobra propozycja dla tych którzy szukają gotowych rozwiązań. Już nie musisz się zastanawiać jak zorganizować dzień swoim seniorom. Nie musisz szukać, komponować, wymyślać i zastanawiać się czy to co przygotowałeś będzie ciekawe i atrakcyjne dla seniorów. Nie masz możliwości kupowania drogich materiałów na swoją terapię zajęciową? Ta książka zawiera ćwiczenia, gry, zabawy przy których będziesz mógł wykorzystać to co masz pod ręką. Nie będziesz musiał wydawać zbędnych pieniędzy na materiały które może użyjesz raz. "Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć" to pomoc dla seniora i terapeuty czy opiekuna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć : zima / Małgorzata Kospin. - Łódź : czas-seniora.pl, 2019. - 57, [1] strona : ilustracja ; 21 cm.
Terapia zajęciowa - scenariusze zajęć zima to dobra propozycja dla tych którzy szukają gotowych rozwiązań. Już nie musisz się zastanawiać jak zorganizować dzień swoim seniorom. Nie musisz szukać, komponować, wymyślać i zastanawiać się czy to co przygotowałeś będzie ciekawe i atrakcyjne dla seniorów. Nie masz możliwości kupowania drogich materiałów na swoją terapię zajęciową? Ta książka zawiera ćwiczenia, gry, zabawy przy których będziesz mógł wykorzystać to co masz pod ręką. Nie będziesz musiał wydawać zbędnych pieniędzy na materiały które może użyjesz raz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli nie masz pomysłu na to co zrobić z podopiecznym. Jeśli nie masz czasu, szukać nowych pomysłów na zorganizowanie zajęć. Jeśli chcesz, zaktywizować swoich podopiecznych nie zależnie od tego w jakiej kondycji psychicznej są. Jeśli chcesz, ciekawie i nowocześnie prowadzić zajęcia terapeutyczne. Zachęcam Cię do książki w której znajdziesz: ponad 120 mini scenariuszy terapeutycznych,zagadki słowne, zadania rozwijające myślenie, ćwiczenia indywidualne i grupowe, ćwiczenia ruchowe i relaksacyjne, ćwiczenia plastyczne ćwiczenia pobudzające kreatywność, ćwiczenia nie wymagające dużego nakładu finansowego. Pomoże ci to ciekawie i nowocześnie przeprowadzić zajęcia terapeutyczne w twojej placówce. [Autorka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autism Movement Therapy (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką.Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Z przedmowy dr. Stephena M. Shore’a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO®.
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych.
Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład: Dorota Szatkowska]. - Wydanie 2. - Gdańsk : Harmonia, 2023. - 185, [6] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład Dorota Szatkowska]. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia, 2016. - 185 stron : ilustracje ; 24 cm
(Biblioteka SI)
"Uczenie się przez zmysły" to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.
Książka zawiera następujące treści: - omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą, - analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie, - wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania, - praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spokojnie, to tylko emocje! : ćwiczenia rozpoznawania i nazywania uczuć oraz emocji / Renata Malek. - Wydanie 2. - Gdańsk : Harmonia, 2022. - 66, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 30 cm.
Emocje to znak, że w naszym życiu dzieje się coś bardzo ważnego. Zadaniem dorosłych jest nauczyć dzieci rozpoznawać te sygnały, wyrażać swoje uczucia w sposób akceptowalny społecznie i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Pomocą w nauce tej umiejętności mogą być ćwiczenia zawarte w tej książce. Spokojnie, to tylko emocje! to publikacja skierowana do dzieci, ich terapeutów, nauczycieli i rodziców. Uczniowie, wykonując ćwiczenia, przy okazji rozwijają umiejętności szkolne: trenują naukę czytania ze zrozumieniem, doskonalą spostrzegawczość, koncentrację, myślenie przyczynowo-skutkowe, wzbogacają słownictwo. Przede wszystkim jednak uczą się o emocjach. Poznają różne sposoby ich wyrażania i regulacji. Uczą się, że wszystkie emocje są ważne, potrzebne i warto o nich rozmawiać. Pojmują, że każdy ma prawo doświadczać ich na swój sposób, ale powinniśmy okazywać je zawsze z szacunkiem dla innych. Przede wszystkim jednak odkrywają, że emocje są częścią nas i dlatego warto nauczyć się je akceptować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Autyzm w centrum uwagi jest kursem szkoleniowym dla pracowników, którzy opiekują się osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przekłada on teorię na praktykę, umożliwiając rozwój umiejętności i kompetencji opiekunów oraz koncentruje się na tych dziedzinach, w których opieka nad osobami z autyzmem różni się od opieki nad innymi grupami ludzi. Podręcznik ten powinien znaleźć zastosowanie w podstawowym szkoleniu personelu w stałych i dziennych ośrodkach, gdzie mieszkają lub pracują dorośli z autyzmem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia dla Praktyków / Harmonia)
Przedstawiona książka, skierowana do logopedów praktyków, została poświęcona problematyce wykorzystania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z osobami z deficytami uniemożliwiającymi lub znacznie utrudniającymi mówienie. Autorzy, dzieląc się ekspercką wiedzą, omawiają podstawy teoretyczne proponowanych oddziaływań logopedycznych oraz prezentują rozwiązania praktyczne – procedury, strategie i techniki, dzięki którym dziecko z problemami komunikacyjnymi może otrzymać niezbędne narzędzia – system znaków i reguł o charakterze gramatycznym – za sprawą których będzie posługiwało się mową. Przez wiele lat głębokie trudności komunikacyjne były domeną logopedii. Dziś powinny być zadaniem dla nowej przestrzeni wiedzy i umiejętności, której horyzonty są zakreślane i przez logopedię, i przez obszar wiedzy oraz praktyki terapeutycznej określany mianem AAC. Walory edukacyjne książki są bezsporne, przedstawiona w niej metodyka stosowania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC – augmentative and alternative communication) zainteresuje zarówno logopedów, jak i innych specjalistów zajmujących się terapią pacjentów ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki. Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, prof. UMCS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS, oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowie specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części – wprowadzenia teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
"Publikacja „Codzienne programy aktywności sensorycznych (PAS) w ramach diety sensorycznej” jest wnikliwym opracowaniem bardzo ważnego zagadnienia związanego z integracją sensoryczną (SI). Wiedza o roli prawidłowego współdziałania zmysłów i zaburzeniach w tym zakresie jest w naszym kraju coraz większa, tak samo jak zwiększa się liczba terapeutów pracujących z dziećmi/osobami wykazującymi te specyficzne zaburzenia. Dlatego też z zadowoleniem trzeba przyjąć publikacje wyjaśniające i pomagające profesjonalistom w ich praktycznych działaniach terapeutycznych. Taką właśnie pozycją jest omawiana książka. Zawiera ona oprócz przedstawienia podstaw teoretycznych opartych na najnowszych doniesieniach i bogatej bibliografii cenne wskazówki praktyczne. Autorka, posiadająca wieloletnie doświadczenie praktyczne i wiele publikująca, w niniejszym opracowaniu wykorzystuje te niezwykle ważne atuty. dr Maria Borkowska pediatra, specjalista rehabilitacji medycznej" [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej