Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(108)
Forma i typ
Książki
(105)
Poradniki i przewodniki
(45)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Publikacje naukowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Druki ulotne
(3)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(110)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(4)
Czytelnia dla dorosłych
(107)
Autor
Okuniewski Juliusz
(8)
Grandin Temple (1947- )
(6)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Kuziel-Kalina Anna
(4)
Baron-Cohen Simon
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Arentewicz Joanna
(2)
Attwood Tony
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Moore Debra
(2)
Moskal Maria
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Notbohm Ellen
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pisula Ewa
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Preissmann Christine (1970- )
(2)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Stalka-Jarska Joanna
(2)
Waliś Robert (1979- )
(2)
Wilde Kate
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Zdral Zofia
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Baker Jed
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banasiak Anna
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barber Karra M
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berger Dorita S
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Boone Victoria M
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Bowers Keri
(1)
Brennan Cait
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bullock Claire
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Błaż Agata
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Castellon Siena
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cook Katie
(1)
De Clercq Hilde (1958- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Evans Craig R
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Fitzgerald Michael (1958- )
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Furgał Ewa (1979- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Gould Judith (psycholog)
(1)
Go´mez de la Cuesta Gina
(1)
Grandin Temple
(1)
Grandin Temple $d (1947- ). Przedmowa
(1)
Gray Carol
(1)
Griffin Simone
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Górski Adam
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hanbury Martin
(1)
Harpur John (1958- )
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jessa Justyna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kaufman Steve (1939- )
(1)
Kim Cynthia A
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(85)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(103)
Odbiorca
Rodzice
(34)
Terapeuci
(24)
Nauczyciele
(18)
Pedagodzy
(12)
Dzieci
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
14-17 lat
(4)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Młodzież
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Wychowawcy
(3)
0-5 lat
(2)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
8-12 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziewczęta
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowacy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Autyzm
(84)
Dziecko autystyczne
(48)
Zespół Aspergera
(23)
Dziecko z zespołem Aspergera
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Kompetencje społeczne
(14)
Osoby z autyzmem
(12)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Osoby z zespołem Aspergera
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Dzieci
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Stosowana analiza zachowania
(6)
Wychowanie
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Chorzy w rodzinie
(4)
Kobieta
(4)
Nastolatki
(4)
Psychoterapia
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Uczucia
(4)
Zespół ADHD
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Leczenie
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Socjalizacja
(3)
Terapia zabawą
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Diagnoza
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja domowa
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Lęk
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Neuroróżnorodność
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Samokontrola
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół Tourette'a
(2)
Życie codzienne
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Agresywność
(1)
Aromaterapia
(1)
Asertywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bunt
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Epidemie
(1)
Frustracja
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Furgał, Ewa (1979- )
(1)
Giełkot
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry kierownicze
(1)
Hortiterapia
(1)
Innowacje
(1)
Inność
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(62)
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Pomoce liturgiczno-duszpasterskie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(55)
Medycyna i zdrowie
(38)
Edukacja i pedagogika
(31)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kulinaria
(1)
Nauka i badania
(1)
108 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie – dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennegoTymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
Tymon i emocje to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele. [Medicon.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Sekretna księga asperdzieciaka Poradnik dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera Autor: Jennifer Cook O'Toole 143 wskazówek, jak odnaleźć się w towarzystwie. Dorastanie to skomplikowana sprawa. A już szczególnie, kiedy wszyscy dookoła zachowują się w zupełnie niezrozumiały sposób… Doskonale wie o tym autorka, Jennifer Cook O’Toole – w końcu sama przez to przeszła! Ale wy, asperdzieciaki, macie teraz w rękach klucz do wszystkich zagmatwanych zasad i kodów społecznych, z którymi trzeba sobie poradzić. (Sekretna) księga asperdzieciaka to zbiór odpowiedzi na wiele ważnych kwestii, nad którymi zastanawia się każdy nastolatek z zespołem Aspergera. Zawarte w niej wskazówki, napisane zgodnie z logiką aspich, pomagają budować i utrzymywać relacje z przyjaciółmi, opanować przesadną szczerość i unikać katastrofalnych wpadek towarzyskich. Ten przewodnik, pełen krótkich i dosłownych wyjaśnień, zabawnych ilustracji oraz komiksów, zawiera wszystko, czego potrzebuje młody człowiek z zespołem Aspergera, aby przetrwać trudny okres dorastania! [Medicion.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Opierając się na własnych przeżyciach, autorka pokazuje, jak można radzić sobie z autyzmem w życiu codziennym. Alyson Beytien, konsultantka do spraw autyzmu i matka trójki dzieci z ASD, przedstawia wypróbowane sposoby postępowania, które można wykorzystać w domu, szkole i społeczności. U jej trzech synów zdiagnozowano różne zaburzenia ze spektrum autyzmu - od zespołu Aspergera, przez autyzm wysokofunkcjonujący, po „klasyczny” autyzm - dlatego doskonale rozumie ona szczególne potrzeby takich dzieci. Odkryła przy tym, co im pomaga, a co przeszkadza. W książce przedstawiono szeroką gamę problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, między innymi specyficzny gust żywieniowy, echolalię czy kłopotliwe zachowania w miejscach publicznych. Każdemu rozdziałowi poświęconemu wybranemu zagadnieniu towarzyszy lista konkretnych technik i strategii postępowania. Zawarte w książce pomysły oraz wskazówki będą źródłem inspiracji i cennej wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Dla dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zwykłe codzienne sytuacje w szkole czy w domu często stanowią nieustające źródło lęku. To on jest jedną z przyczyn gniewu, frustracji, a nawet agresji. Negatywnie wpływa też na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności zapamiętywania i koncentrację. Czy można temu zaradzić? Christopher Lynch, psycholog kliniczny z ponaddwudziestoletnią praktyką, w przystępny sposób tłumaczy, jak rozpoznać, czy dziecko odczuwa lęk, oraz wyjaśnia, jakie sytuacje powodują jego nasilenie. Autor szczegółowo omawia pięć głównych czynników będących źródłem lęku. Praktyczne zalecenia, które proponuje w każdym rozdziale, pomagają dziecku uspokoić ciało i umysł oraz uczą umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Poradnik Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu stanowi wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy nad opanowaniem lęku. Jest również pomocny w łagodzeniu jego skutków i odblokowywaniu potencjału drzemiącego w młodym człowieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
W tym przystępnym, szczerym i dowcipnym poradniku autorka omawia wszystkie zawiłości życia z zespołem Aspergera. Odwołuje się przy tym do własnego doświadczenia i kłopotliwych sytuacji, w jakich sama się znalazła. Od dzieciństwa, które przeżyła bez postawionej diagnozy z etykietkami nieśmiałej i dziwacznej, po dorosłość, kiedy po rozpoznaniu u niej aspergera mogła zredefiniować swój wizerunek – Cynthia Kim opisuje, jak zmieniała się jej perspektywa, w miarę jak zaczynała rozumieć niepojęty wcześniej świat i kierujące nim zasady społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Autyzm w Polsce to lata walki z systemem, niezrozumieniem i brakiem właściwej diagnozy. Monika Szubrycht, dziennikarka i matka dziecka w spektrum autyzmu, oddaje głos osobom autystycznym, ich bliskim oraz specjalistom, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami. Rodzice opowiadają o trudnej codzienności. Specjaliści pokazują, jak pracować z osobami ze spektrum autyzmu, by wesprzeć je w rozwoju. Osoby neuroatypowe opisują swoje przeżycia w świecie, który nie rozumie ich potrzeb. Zebrane w książce opowieści, często niełatwe, ale też niejednokrotnie optymistyczne, niosą nadzieję na zmiany – systemowe i mentalne.[z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 22.07.2022
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO®.
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych.
Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 21.07.2022
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności. Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych. W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż. To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce! Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS Publikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych. dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJ Anna Kuziel-Kalina - pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 21.07.2022
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Linia, 2018. - 253, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Biała Plama)
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania.
Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu. Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.
Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Data zmiany: 21.07.2022
Trudne sytuacje społeczne. Cz. 3, Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej / Anna Kuziel-Kalina. - Kraków : Wydawnictwo WiR, 2017. - Teka (broszura [17] stron, [48] kart tablic) : ilustracje ; 22 cm
Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej to trzecia część z serii Trudne Sytuacje Społeczne podpowiadająca dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w różnych miejscach przestrzeni publicznej i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez pytania nauczyciel (rodzic) pomaga identyfikować i nazywać uczucia, przekonania i prezentowane postawy dziecka wobec zaistniałych trudnych sytuacji. Pobudza do rozmów o wywołanych przez problematyczne zdarzenia emocjach, np. o złości, żalu, strachu, wstydzie, zazdrości, niepokoju, rozczarowaniu, lęku czy niepewności. Dla nauczyciela zaś pomoc ta jest źródłem informacji o trudnościach, których na co dzień doświadcza dziecko. Tematy zamieszczone w publikacji uczą dzieci przeprowadzania analizy konsekwencji wyborów i związanych z nimi wątpliwości. W zestawie znajdują się dwa typy tematów: mobilizujące do nawiązania kontaktu z drugim człowiekiem, zachęcające do budowania wypowiedzi i przyjmowania perspektywy innych osób (np. „Nie jesteś zadowolony z fryzury, jaką zrobił ci fryzjer”), zachęcające dziecko do samodzielnego odnalezienia rozwiązania (np. „Stoisz w autobusie. Uchwyty do trzymania są zbyt wysoko”). Odtwarzanie trudnych sytuacji pozwala na przedstawienie akceptowanych norm i zasad społecznych. Rolą dorosłego jest udzielenie dziecku wsparcia w dostrzeżeniu i zrozumieniu możliwych konsekwencji tak, aby ostatecznie mogło ono samodzielnie podjąć świadomą decyzję, jak wyjść z zaistniałej sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Data zmiany: 21.07.2022
Trudne sytuacje społeczne to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.07.2022
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie 7. - Kraków : "Impuls", 2014. - 155, [1] s. : il. ; 24 cm.
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.07.2022
Jak wygląda wewnętrzny świat osoby autystycznej? Fascynująca podróż do wnętrza autystycznego umysłu wiedzie przez rozmaite struktury mózgowe, geny oraz codzienne doświadczenia osób autystycznych i ich opiekunów. Temple Grandin, sama będąca osobą autystyczną, pokazuje, że kluczem do zrozumienia autyzmu są zmysły, których odmienne funkcjonowanie warunkuje sposób doświadczania świata. Przygląda się różnym typom myślenia, których właściwe wykorzystanie, może prowadzić do zdumiewających rezultatów. Książka uczy osoby autystyczne, ich rodziny, lekarzy i terapeutów, jak rozpoznać i wykorzystać potencjał drzemiący w mózgu autystycznym, a pozostałym czytelnikom pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie umysłu i działanie mózgu w ogóle. Krajobraz cywilizacyjny, w którym urodziłam się 65 lat temu, był bardzo odmienny od dzisiejszego. Przeszliśmy od zamykania dzieci z ostrym autyzmem w zakładach leczniczych do prób zapewnienia im spełnionego, najlepszego z możliwych sposobu życia. W tej książce poprowadzę czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy mojej podróży. Temple Grandin Temple Grandin jest profesorem zootechniki na Colorado State University oraz autorką wielu bestsellerowych książek przetłumaczonych na kilkanaście języków. W 2010 roku została uznana za jedną ze stu najbardzeij wpływowych osób według tygodnika ?Time?. Oliver Sacks poświęcił jej tytułowy esej słynnej książki Antropolog na Marsie, a opowiadający o jej życiu film z Claire Danes w roli głównej zdobył Złoty Glob i siedem statuetek Emmy. Jako osoba autystyczna angażuje się w w badania naukowe i popularyzację wiedzy na temat tego zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.07.2022
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika – psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi – opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Data zmiany: 20.07.2022
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia ? w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Data zmiany: 20.07.2022
Stosowana Analiza Zachowania to podejście naukowe (oparte na licznych badaniach, wieloletnim doświadczeniu, teorii i zasadach), które umożliwia rozumienie szerokiej gamy rozmaitych zachowań. Zasadniczym celem terapii SAZ jest zmiana w zakresie społecznych zachowań konkretnego pacjenta. Szczególnie jest przydatna w przypadku dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Warto mieć jednak świadomość tego, że wykorzystywana jest w znacznie szerszym kontekście. Z wielu elementów Stosowanej Analizy Zachowania korzystają logopedzi i dietetycy a także jej techniki stosowane są w pracy z korporacjami i menadżerami. Książka „Kompletny program terapii SAZ" jest świetnym przewodnikiem dla terapeutów szczególnie pracujących z dziećmi w wieku 1-4 lata z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki lekturze, terapeuta krok po koku zostanie zapoznany z tym, w jaki sposób wykorzystywać tytułowy SAZ, by nauczyć dziecko ponad stu czterdziestu podstawowych umiejętności. To niezwykle poprawia jakość funkcjonowania w codzienności zarówno młodego pacjenta, jak i jego rodziny. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań dziecka. Wszystkie niezbędne wskazówki dotyczące zajęć zawarto w książce. Podczas lektury dowiemy się, w jaki sposób nauczyć młodego człowieka z trudnościami takich umiejętności jak zdolność minimalnego skupiania uwagi, prawidłowa postawa wobec zajęć, umiejętności z zakresu motoryki, podstawowe kompetencje językowe związane zarówno z mową bierną, jak i czynną, zdolność do nawiązywania i podtrzymywania kontaktu wzrokowego, podstawowe umiejętności samoobsługowe.Do książki „Kompletny program SAZ" dołączono płytę DVD, która jest niezwykle pomocna w pracy terapeutycznej. Znajdziemy na niej rozmaite pomoce naukowe, które ułatwiają przeprowadzenie programu, w tym ponad tysiąc kart z kolorowymi obrazkami, listy zadań, formularze danych oraz wersje programów szczegółowych do wydrukowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Data zmiany: 20.07.2022
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego ? samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia ? w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej