Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(42)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(2)
Czytelnia dla dorosłych
(39)
Filia Sułkowice-Bolęcina
(1)
Autor
Grudziewska Ewa
(3)
Cioch Agnieszka
(2)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Barber Karra M
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Chmura Joanna (psycholog)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Cybulski Mateusz. Redakcja
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czajka Ewa (1978- )
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gajda Patrycja
(1)
Giereło Joanna
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gołębiewska Izabela psycholog
(1)
Gray Deborah D. (1951- )
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Habrat Paweł
(1)
Jagieła Jarosław
(1)
Janicka Iwona
(1)
Jegier Aneta
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kowalska Maryla
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta. Redakcja
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kędziora-Kornatowska Kornelia (1962- ). Redakcja
(1)
Lipińska Marta
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis John Philip (1963-)
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962-)
(1)
Lyneham Heidi J
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Malek Renata
(1)
Melerska Wioleta
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (pedagogika specjalna)
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Painter Kim Kiker
(1)
Parker Jonathan (1960- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Randall Peter (1948- )
(1)
Rapee Ronald M
(1)
Skiba Anna
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Socha Izabela
(1)
Spence Susan H
(1)
Staniek Magdalena (psycholog)
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Waszkiewicz Napoleon. Redakcja
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Wignall Ann
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wintgens Alison
(1)
Zarawska Patrycja (1970-)
(1)
Zawadzki Bogdan (1957-)
(1)
Śliwa Sławomir (pedagogika)
(1)
Żaczek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Dzieci
(5297)
Dorośli
(4606)
Młodzież
(3602)
Niewidomi
(3378)
6-8 lat
(3208)
Psycholodzy
(42)
9-13 lat
(3056)
14-17 lat
(2114)
0-5 lat
(1850)
Słabowidzący
(816)
18+
(596)
Niedowidzący
(448)
Rodzice
(271)
Szkoły ponadpodstawowe
(193)
Nauczyciele
(140)
Szkoły wyższe
(140)
Szkoły podstawowe
(81)
Pedagodzy
(54)
Klasa 4.
(47)
Studenci
(47)
Szkoły średnie
(44)
Klasa 3.
(43)
Klasa 5.
(40)
Terapeuci
(39)
Klasa 6.
(37)
Przedszkola
(35)
Klasa 2.
(33)
Logopedzi
(32)
Klasa 1.
(31)
Menedżerowie
(31)
Psychoterapeuci
(29)
Terapeuci zajęciowi
(28)
Nauczyciele przedszkoli
(26)
Klasa 7.
(24)
Hodowcy koni
(23)
Klasa 8.
(23)
Lekarze
(22)
Szkoły ponadgimnazjalne
(20)
Kobieta
(15)
Przedsiębiorcy
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Gimnazja
(11)
Urzędnicy
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(10)
Handlowcy
(9)
Licea
(9)
Weterynarze
(9)
Specjaliści ds. marketingu
(8)
Ekonomiści
(7)
Fizjoterapeuci
(7)
Inżynierowie
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Chorzy
(6)
Dziewczęta
(6)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(6)
Pracownicy naukowi
(6)
Prawnicy
(6)
Nastolatki
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Szkoły policealne
(5)
Technikum
(5)
Terapeuci pedagogiczni
(5)
Wychowawcy
(5)
Arteterapeuci
(4)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Lekarze specjaliści
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Neurolodzy
(4)
Pediatrzy
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Psychiatrzy
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
6-8 lat
(3)
14-17
(3)
8-13 lat
(3)
Budowlani
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Elektrycy
(3)
Farmaceuci
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Informatycy
(3)
Jeźdźcy
(3)
Klasa 2
(3)
Kobiety
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Ogrodnicy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Poziom podstawowy
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Temat
Dzieci
(7)
Autyzm
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Psychologia
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko trudne DBN
(3)
Motywacja uczenia się DBN
(3)
Młodzież trudna DBN
(3)
Obraz siebie DBN
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna DBN
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Rozwiązywanie konfliktów DBN
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Socjoterapia
(3)
Uczucia
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze DBN
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Farmakoterapia
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Lęk
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze DBN
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Strach
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia schematów
(2)
Trauma
(2)
Uczniowie
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Adopcja
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Bajkoterapia
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Geriatria
(1)
Giełkot
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jąkanie
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kuratorzy (prawo) DBN
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Medycyna kliniczna
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Mutyzm
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Nastolatki
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Neurobiologia
(1)
Nowotwór
(1)
Obserwacja pedagogiczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Program „Skuteczne działanie w stresie”
(1)
Przedszkolaki
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska DBN
(3)
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(17)
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(5)
Scenariusz
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(25)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Nauka i badania
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym", która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów i superwizorów. Dzięki tej publikacji poznamy 45 gotowych scenariuszy zajęć, podczas których dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Gdy dziecko zaczyna swoją przygodę z przedszkolem lub szkołą podstawową, rodzice kupują mu plecak, w którym mają się znaleźć wszystkie niezbędne przedmioty takie jak zeszyty, piórnik, podręczniki, lunchbox. Każdy rodzic jednak z pewnością chciałby w takim plecaku umieścić jeszcze pewne kompetencje, które pomogą dziecku odnaleźć się w szkolnej rzeczywistości, takie jak asertywność, poczucie własnej wartości, zdolność wyrażania emocji czy umiejętność rozwiązywania konfliktów. Z myślą wsparcia dzieci 6-letnich oraz tych uczęszczających do klas 1-4 szkoły podstawowej powstał projekt „Plecak szczęśliwego ucznia". W ramach tego programu można prowadzić interesujące i rozwojowe zajęcia, które wyposażą młodego człowieka w potrzebne i przydatne umiejętności.
Publikacja „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pokazuje, że zajęcia grupowe, mające na celu wspieranie rozwoju dziecka mogą mieć niezwykle atrakcyjna formę. Cykliczne spotkania, podczas których omawia się konkretne tematy, w połączeniu z interesującymi materiałami dydaktycznymi i aktywnymi, twórczymi technikami, sprawiają, że metoda zaprezentowana w tej książce jest niezwykle korzystna i wspierająca. Wiele z propozycji zaprezentowanych w tej publikacji mogą wykorzystać terapeuci pracujący z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Założeniem jest to, by zajęcia odbywały się w grupie, jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, by rozmaite pomysły realizować również podczas spotkań indywidualnych. Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pełna jest scenariuszy zajęć i pomysłów, które sprawiają, że dziecko podczas nabywania konkretnych kompetencji emocjonalnych i społecznych, odkrywa również siebie, uświadamia sobie swoje mocne strony i ograniczenia, co stanowi doskonały punkt wyjścia do poznania drugiego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat / Harmonia)
"Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 9–16 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem przemocy w szkole i w Internecie. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z nękaniem i brakiem akceptacji. " [Harmonia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi cenne źródło wiedzy o pedagogu szkolnym i osobach z niepełnosprawnością, a także możliwościach i sposobach ich kształcenia oraz szeroko rozumianej profilaktyce. Książka może posłużyć zarówno osobom uczącym przyszłych nauczycieli, jak i samym nauczycielom, wychowawcom, pedagogom czy też psychologom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Pracy Socjalnej)
"W książce zawarto podstawy teoretyczne dotyczące refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej, jak również dokładny opis, jak można ją stosować – do powielenia przez innych nauczycieli tego przedmiotu. Pokazano przykłady zastosowania tej koncepcji i jej efekty. Publikacja jest zbiorem pomysłów dla nauczycieli akademickich i superwizorów pracy socjalnej na refleksyjną edukację metodyki pracy socjalnej. Mogą być one wykorzystane na zajęciach lub posłużyć za inspirację do własnych rozwiązań. Monografia jest również przeznaczona dla studentów pracy socjalnej i pracowników socjalnych. Znajdują tu oni techniki do refleksji nad samym sobą, swoim metodycznym działaniem w zakresie uczenia się i metodyki pracy socjalnej oraz narzędzia do samopoznania i samoregulacji." [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo KRYZYS. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to OTWARCIE SIĘ NA NOWE MOŻLIWOŚCI. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzeczywistością oraz na analizę dotychczasowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Materiały te mogą być pomocne w stworzeniu planu działania i pomocy nastolatkowi w kryzysie. Prezentowana teczka zawiera 55 kart: 11 kart kolorowych (pokazowych) o charakterze terapeutycznym, które można wykorzystać do pracy grupowej z uczniami, pobudzić młodzież do dyskusji, zastosować burzę mózgów, uświadomić młodym ludziom, jakie są odpowiednie postawy wobec depresji, żałoby czy przemocy. Pozostałe 44 karty to karty czarno-białe, służące do pracy indywidualnej każdego ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek - wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych - potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki "Mały człowiek, wielkie potrzeby". Karen i John Louisowie napisali ten poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty Good Enough Parenting odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencje, realistyczne granice, realistyczne oczekiwania oraz wartości duchowe i wspólnota. Autorzy przekonują, że zaspokojenie tych potrzeb jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka. Tłumaczą, że źródło większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach stanowią właśnie niezaspokojone potrzeby emocjonalne z okresu dzieciństwa. Toksyczne czy bolesne doświadczenia prowadzą do negatywnych wzorców myślenia, odczuwania, zachowania, które potem dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerem czy w końcu we własne rodzicielstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Spokojnie, to tylko emocje! : ćwiczenia rozpoznawania i nazywania uczuć oraz emocji / Renata Malek. - Wydanie 2. - Gdańsk : Harmonia, 2022. - 66, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 30 cm.
Emocje to znak, że w naszym życiu dzieje się coś bardzo ważnego. Zadaniem dorosłych jest nauczyć dzieci rozpoznawać te sygnały, wyrażać swoje uczucia w sposób akceptowalny społecznie i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Pomocą w nauce tej umiejętności mogą być ćwiczenia zawarte w tej książce. Spokojnie, to tylko emocje! to publikacja skierowana do dzieci, ich terapeutów, nauczycieli i rodziców. Uczniowie, wykonując ćwiczenia, przy okazji rozwijają umiejętności szkolne: trenują naukę czytania ze zrozumieniem, doskonalą spostrzegawczość, koncentrację, myślenie przyczynowo-skutkowe, wzbogacają słownictwo. Przede wszystkim jednak uczą się o emocjach. Poznają różne sposoby ich wyrażania i regulacji. Uczą się, że wszystkie emocje są ważne, potrzebne i warto o nich rozmawiać. Pojmują, że każdy ma prawo doświadczać ich na swój sposób, ale powinniśmy okazywać je zawsze z szacunkiem dla innych. Przede wszystkim jednak odkrywają, że emocje są częścią nas i dlatego warto nauczyć się je akceptować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczyk. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2023. - 173, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. W poradniku przedstawiono m.in.: - metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu; - znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; - analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera stanowi gotowy program nauczania, przeznaczony dla psychologów, nauczycieli i pozostałych specjalistów prowadzących tego typu terapię. Oparty na ustaleniach naukowych materiał stanowi wprowadzenie do zagadnienia zespołu Aspergera i problematyki umiejętności społecznych, w tym kwestii diagnostyki i oceny, znaczenia dobrych umiejętności społecznych oraz podejść terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Organizacja pomocy rodzinom dzieci autystycznych, prezentowana przez Autorów, imponuje swoim zasięgiem, różnorodnością form wsparcia, elastycznością w rozwiązywaniu problemów dzieci autystycznych i ich rodzin oraz ogromnym zaangażowaniem wielu środowisk. Mam nadzieję, że cenny materiał zawarty w tej monografii zostanie wykorzystany przez środowiska polskie i pomoże w budowaniu godnego życia dzieci autystycznych i ich rodzin”. [empik]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pierwszy Kontakt / Mamania)
"Ten praktyczny poradnik pomaga wesprzeć dziecko w prawidłowym rozwoju mowy, zwracając uwagę na to, jak dobrze je do tego przygotować i jak postępować, kiedy dziecko już zacznie mówić: – jaki wpływ na rozwój mowy ma rozszerzanie diety? – co wspólnego z rozwojem mowy ma czyszczenie uszu dziecka i ssanie smoczka? – jak powinna wyglądać komunikacja z niemowlęciem i małym dzieckiem? – co robić ze skróconym wędzidełkiem języka i problemami ze ssaniem? – kiedy przyda się wsparcie specjalisty? Książka zawiera również przykłady zabaw skutecznie pomagających rozwijać mowę i cieszyć się komunikacją z dzieckiem." [Mamania]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza choroby nowotworowej u dziecka powoduje wiele zmian w życiu małego pacjenta i jego rodziców, rodzeństwa, a nawet dalszych członków rodziny. To, jak radzą sobie rodzice w obliczu trudnej sytuacji, jest niezmiernie ważne, ponieważ decyduje o radzeniu sobie ich chorego dziecka. Negatywne emocje rodziców: lęk, smutek, niepokój – wywołują podobne odczucia u dziecka. Z kolei pozytywne nastawienie do leczenia, nadzieja na wyzdrowienie, wzajemne wsparcie w rodzinie i towarzyszenie dziecku w trudnych chwilach są niezbędne dla jego lepszego samopoczucia w czasie długotrwałej hospitalizacji i uciążliwych zabiegów. Mimo że psychologia systemów rodzinnych wnikliwie odnosi się do wzajemnych zależności i wpływów wszystkich członków rodziny, to jednak badania dotyczące rodziców zmagających się z chorobą nowotworową dziecka i znaczenie jakości ich relacji dla radzenia sobie z trudami leczenia małego pacjenta są słabo eksplorowane na gruncie polskim. Głównym celem monografii była ocena jakości relacji rodziców w procesie zmagania się z chorobą nowotworową dziecka. Izabela Socha i Iwona Janicka w przeprowadzonych badaniach uwzględniły również czynniki, które mogą w sposób pozytywny bądź negatywny wpływać na relację między rodzicami. Mamy nadzieję, że rezultaty uzyskane z badań, zasygnalizowane implikacje związane z ich wykorzystaniem, a także opisane w monografii narzędzia do diagnozowania opiekunów osób chorych i planowania oddziaływań terapeutycznych mogą być pomocne dla psychologów, psychoterapeutów, lekarzy, pielęgniarek i innych specjalistów, którzy opiekują się małym pacjentem i jego rodzicami. Z tekstu Monografia ta jest niezmiernie cennym wkładem do wiedzy odnoszącej się? do psychoonkologii, klinicznej, zdrowia jak i psychologii rodziny. Niewątpliwie praca ta jest pożądana i będzie wartościową pozycją dla specjalistów różnych dziedzin: m.in. psychologów, socjologów, lekarzy, pracowników socjalnych, terapeutów. Z recenzji prof. dr hab. Marioli Bidzan
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik w przystępny sposób omawia skuteczne sposoby radzenia sobie z takimi trudnościami jak: lęk, zamartwianie się, depresja, złość, niepowodzenia, stres, niska samoocena oraz problemy w relacjach z innymi. Liczne przykłady, testy pozwolą określić swoje trudności, a konkretne ćwiczenia ułatwią samodzielną pracę nad trwałą zmianą własnych nawyków, postaw i zachowań, które zakłócają spokój wewnętrzny, a nawet codzienne funkcjonowanie. Dzięki sprawdzonym technikom opracowanym przez doświadczonego psychologa zrozumiesz, jak myślenie wpływa na emocje i działania, oraz nauczysz się pracować z własnymi przekonaniami. Dowiedz się, jak możesz sam sobie pomóc, i zacznij czerpać radość z życia już dziś!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BTC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język dzieci rozwija się w różnym tempie i nie każde opóźnienie świadczy o zaburzeniu. Kiedy mowa nie pojawia się dość długo, a rówieśnicy już mówią, u rodziców i opiekunów budzi się zrozumiały niepokój. Są tacy, którzy zakładają, że kiedyś w końcu pojawi się sama, ale są i tacy, którzy nie podzielają tego optymizmu. Zadają sobie wówczas kluczowe pytania: „Dlaczego dziecko nie mówi?” oraz „Czy i kiedy zacznie mówić?”. Niestety na te proste pytania nie ma równie prostej odpowiedzi. Źródło: lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej