Kompetencje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(31)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Druki ulotne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(3)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(28)
Filia Inwałd
(1)
Filia Zagórnik
(1)
Autor
Kuziel-Kalina Anna
(4)
Okuniewski Juliusz
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Aksamit Diana
(1)
Baker Jed‏
(1)
Barber Karra M
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Burns David D
(1)
Chin Louie
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Crohn JoAnn
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Ferrero María del Mar
(1)
Filipowski Robert
(1)
Fitzgerald Michael (1958- )
(1)
Go´mez de la Cuesta Gina
(1)
Grandin Temple $d (1947- ). Przedmowa
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Haniec Beata
(1)
Harpur John (1958- )
(1)
Isern Susanna
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Karen Lind
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Krauss G. W
(1)
Lawlor Maria (1959- )
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lyneham Heidi J
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina. Autor
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Punset Elsa (1964- )
(1)
Rapee Ronald M
(1)
Rappaport Abby
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Spence Susan H
(1)
Stalka-Jarska Joanna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Twenge Jean M. (1971- )
(1)
Van Edwards Vanessa
(1)
Wellman Henry M
(1)
Wignall Ann
(1)
Zarawska Patrycja (1970-)
(1)
Zgondek Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Nauczyciele
(9)
Dzieci
(7)
Pedagodzy
(7)
6-8 lat
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Wychowawcy
(4)
9-13 lat
(3)
Młodzież
(3)
Psychoterapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Katecheci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(2677)
Przyjaźń
(1591)
Miłość
(1567)
Rodzina
(1563)
Tajemnica
(1366)
Kompetencje społeczne
(-)
Literatura dziecięca polska
(1122)
Literatura młodzieżowa polska
(1042)
Śledztwo i dochodzenie
(1009)
Relacje międzyludzkie
(983)
Zabójstwo
(797)
Magia
(790)
Poezja polska
(768)
Nastolatki
(707)
II wojna światowa (1939-1945)
(690)
Dzieci
(687)
Zwierzęta
(651)
Dziewczęta
(640)
Książka cyfrowa
(607)
Małżeństwo
(589)
Uczucia
(583)
Opowiadanie polskie
(573)
Rodzeństwo
(557)
Literatura polska
(537)
Policjanci
(536)
Powieść francuska
(510)
Sekrety rodzinne
(508)
Życie codzienne
(505)
Wybory życiowe
(501)
Trudne sytuacje życiowe
(486)
Literatura młodzieżowa angielska
(464)
Polska
(448)
Powieść angielska
(425)
Historia
(419)
Relacja romantyczna
(400)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(399)
Osoby zaginione
(383)
Powieść niemiecka
(383)
Arystokracja
(380)
Dokumenty elektroniczne
(376)
Matki i córki
(355)
Zakochanie
(351)
Uczniowie
(348)
Podróże
(341)
Pamiętniki polskie
(339)
Władcy
(332)
Uprowadzenie
(316)
Żydzi
(314)
Ludzie a zwierzęta
(308)
Wychowanie w rodzinie
(303)
Wojna
(298)
Boże Narodzenie
(296)
Dziecko
(292)
Dramat polski
(289)
Opowiadanie dziecięce polskie
(286)
Przygody
(280)
Zemsta
(275)
Przestępczość zorganizowana
(272)
Dziennikarze
(271)
Poszukiwania zaginionych
(265)
Prywatni detektywi
(264)
Wakacje
(256)
Literatura dziecięca amerykańska
(249)
Ojcowie i córki
(247)
Psy
(247)
Literatura dziecięca angielska
(241)
Koty
(237)
Młodzież
(236)
Walka dobra ze złem
(229)
Chłopcy
(228)
Samotność
(228)
Seryjni zabójcy
(228)
Śmierć
(228)
Spisek
(223)
Mężczyzna
(219)
Dojrzewanie
(218)
Kultura
(213)
Publicystyka polska
(211)
Literatura
(210)
Filozofia
(209)
Marzenia
(207)
Lekarze
(206)
Powieść rosyjska
(206)
Poezja dziecięca polska
(204)
Polacy za granicą
(203)
Język polski
(201)
Krainy i światy fikcyjne
(201)
Polityka
(196)
Wychowanie
(193)
Dziadkowie i wnuki
(189)
Stworzenia fantastyczne
(188)
Komiksy
(187)
Pisarze
(187)
Czarownice i czarownicy
(186)
Wojsko
(185)
Samorealizacja
(184)
Sztuka
(182)
Obyczaje i zwyczaje
(179)
Władza
(178)
Zdrada
(178)
Psychologia
(176)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Opracowanie
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Opowiadania i nowele
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(16)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W lesie szaleje zamieć. Zmarznięte zwierzęta szukają schronienia w chatce żółwia, który wstawił właśnie wodę na zupę. Każdy z gości pomaga w przygotowaniu posiłku, ofiarowując przyniesione ze sobą warzywa. Na zewnątrz chatki jest ciemno i zimno. Ale w środku wszystkim dopisuje humor: zwierzęta opowiadają historie, śpiewają, a przede wszystkim wspólnie szykują jedzenie. Kiedy w końcu zasiadają do stołu, są zachwycone smakiem zupy. To najlepsza zupa na świecie! W czym tkwi jej sekret?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Zagórnik
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy mądrości można się nauczyć? / Sławomir Jarmuż. - Warszawa : PWN, 2023. - VIII, 230, [1] strona ; 21 cm.
"Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia..." [PWN]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym", która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów i superwizorów. Dzięki tej publikacji poznamy 45 gotowych scenariuszy zajęć, podczas których dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Gdy dziecko zaczyna swoją przygodę z przedszkolem lub szkołą podstawową, rodzice kupują mu plecak, w którym mają się znaleźć wszystkie niezbędne przedmioty takie jak zeszyty, piórnik, podręczniki, lunchbox. Każdy rodzic jednak z pewnością chciałby w takim plecaku umieścić jeszcze pewne kompetencje, które pomogą dziecku odnaleźć się w szkolnej rzeczywistości, takie jak asertywność, poczucie własnej wartości, zdolność wyrażania emocji czy umiejętność rozwiązywania konfliktów. Z myślą wsparcia dzieci 6-letnich oraz tych uczęszczających do klas 1-4 szkoły podstawowej powstał projekt „Plecak szczęśliwego ucznia". W ramach tego programu można prowadzić interesujące i rozwojowe zajęcia, które wyposażą młodego człowieka w potrzebne i przydatne umiejętności.
Publikacja „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pokazuje, że zajęcia grupowe, mające na celu wspieranie rozwoju dziecka mogą mieć niezwykle atrakcyjna formę. Cykliczne spotkania, podczas których omawia się konkretne tematy, w połączeniu z interesującymi materiałami dydaktycznymi i aktywnymi, twórczymi technikami, sprawiają, że metoda zaprezentowana w tej książce jest niezwykle korzystna i wspierająca. Wiele z propozycji zaprezentowanych w tej publikacji mogą wykorzystać terapeuci pracujący z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Założeniem jest to, by zajęcia odbywały się w grupie, jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, by rozmaite pomysły realizować również podczas spotkań indywidualnych. Książka „Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym" pełna jest scenariuszy zajęć i pomysłów, które sprawiają, że dziecko podczas nabywania konkretnych kompetencji emocjonalnych i społecznych, odkrywa również siebie, uświadamia sobie swoje mocne strony i ograniczenia, co stanowi doskonały punkt wyjścia do poznania drugiego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
(Biblioteka Nauczyciela)
"Funkcjonowanie społeczne" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład publikacji wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w kształtowaniu postaw moralnych, nauce funkcjonowania w grupie. Zabawy tematyczne zawarte w książce będą sprzyjać poznawaniu różnych ról społecznych, wyrabianiu u dziecka umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także uodpornienia się na niepowodzenia. Integralną częścią publikacji są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności. Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych. W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż. To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce! Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS Publikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych. dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJ Anna Kuziel-Kalina - pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Seria Trudne Sytuacje Społeczne to pomoce terapeutyczne wspierające dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawami stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw 1. zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w szkole. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera. DLA KOGO? Zawartość tematyczna zestawu jest dostosowana do pracy z dziećmi klas 1–3 szkoły podstawowej. Niektóre zagadnienia można jednak z powodzeniem omawiać zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi – jest to uzależnione od poziomu funkcjonowania społecznego dzieci i ich bieżących potrzeb. KIEDY? Pomoc można wykorzystać na różne sposoby: w trakcie zajęć indywidualnych z dzieckiem (podczas terapii pedagogicznej lub psychologicznej), w domu jako pomoc inicjującą rozmowę rodzica z dzieckiem, podczas lekcji wychowawczych w szkole, zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych, podczas lekcji etyki. Seria jest dedykowana terapeutom, psychologom, pedagogom, wychowawcom pracującym z dziećmi, a także rodzicom, którzy poprzez szczere rozmowy chcieliby nauczyć swoje pociechy sposobów rozwiązywania trudności oraz przybliżyć im możliwe zagrożenia. Pomoc służy zarówno do terapii, jak i rozmów podczas lekcji wychowawczej. Rozmawiam z dziećmi o trudnych sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych to pierwsza część z serii Trudne Sytuacje Społeczne, która podpowiada dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w szkole i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez zaproponowany zestaw pytań terapeuta (rodzic, nauczyciel) pomaga dziecku identyfikować i nazywać jego uczucia, przekonania i prezentowane postawy wobec zaistniałych sytuacji trudnych. Pomaga dziecku dostrzec jego własne postawy, opinie, ewentualne dylematy oraz przeanalizować możliwe konsekwencje formułowanych przez niego wyborów. Dzięki analizie trudnych sytuacji dorosły ma szansę przedstawić dziecku społecznie akceptowane normy i zasady. Z kolei dziecko może nauczyć się rozpoznawać i wyrażać własne myśli, emocje, a także formułować swoje potrzeby i obawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Trudne sytuacje społeczne to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Trudne sytuacje społeczne. Cz. 3, Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej / Anna Kuziel-Kalina. - Kraków : Wydawnictwo WiR, 2017. - Teka (broszura [17] stron, [48] kart tablic) : ilustracje ; 22 cm
Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej to trzecia część z serii Trudne Sytuacje Społeczne podpowiadająca dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w różnych miejscach przestrzeni publicznej i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez pytania nauczyciel (rodzic) pomaga identyfikować i nazywać uczucia, przekonania i prezentowane postawy dziecka wobec zaistniałych trudnych sytuacji. Pobudza do rozmów o wywołanych przez problematyczne zdarzenia emocjach, np. o złości, żalu, strachu, wstydzie, zazdrości, niepokoju, rozczarowaniu, lęku czy niepewności. Dla nauczyciela zaś pomoc ta jest źródłem informacji o trudnościach, których na co dzień doświadcza dziecko. Tematy zamieszczone w publikacji uczą dzieci przeprowadzania analizy konsekwencji wyborów i związanych z nimi wątpliwości. W zestawie znajdują się dwa typy tematów: mobilizujące do nawiązania kontaktu z drugim człowiekiem, zachęcające do budowania wypowiedzi i przyjmowania perspektywy innych osób (np. „Nie jesteś zadowolony z fryzury, jaką zrobił ci fryzjer”), zachęcające dziecko do samodzielnego odnalezienia rozwiązania (np. „Stoisz w autobusie. Uchwyty do trzymania są zbyt wysoko”). Odtwarzanie trudnych sytuacji pozwala na przedstawienie akceptowanych norm i zasad społecznych. Rolą dorosłego jest udzielenie dziecku wsparcia w dostrzeżeniu i zrozumieniu możliwych konsekwencji tak, aby ostatecznie mogło ono samodzielnie podjąć świadomą decyzję, jak wyjść z zaistniałej sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO®.
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych.
Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy - zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat. [Źródło: Lubimyczytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Emocji / Mamania)
Bestsellerowa seria książek z zakresu edukacji emocjonalnej dzieci, wspierająca je w pokonywaniu codziennych trudności i wykorzystywaniu potencjału rozwojowego. Tym razem naszych nieustraszonych bohaterów czeka niezwykła wyprawa do latarni morskiej. Wielka burza wpędzi ich w kłopoty, ale dzięki temu nauczą się, jak ważne są relacje i współpraca z innymi ludźmi. Każda książka z serii zawiera zabawną i magiczną historię oraz dodatkowe materiały, wskazówki i strategie dla rodziców i nauczycieli. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Inwałd
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka zawiera zestaw ćwiczeń wspomagających uczniów klas I–III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w doskonaleniu kompetencji społeczno-emocjonalnych i poznawczych ze szczególnym uwzględnieniem następujących obszarów: trening umiejętności społecznych, teoria umysłu, centralna koherencja oraz emocje. Może zostać wykorzystana również w przypadku pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, afazją, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) czy niedostosowanych społecznie. Obok zadań stymulujących rozwój dziecka nauczyciel znajdzie w niej propozycje tematów zajęć rewalidacyjnych oraz cenne wskazówki przydatne w codziennej praktyce dydaktycznej." [Tania Książka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych — opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci — opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Urodzeni po 1995 roku. Dorastali z telefonem komórkowym, mieli konto na Instagramie, zanim poszli do liceum, nie pamiętają czasów sprzed internetu. Różnią się od każdego poprzedniego pokolenia. Mowa tu o jednej czwartej Amerykanów. To iGen (skrót od „iGeneracji”) – pokolenie internetu. Właśnie nadeszło. W tej fascynującej, pełnej życia książce dr Jean Twenge maluje odkrywczy portret nowego pokolenia, które dojrzewa wolniej i wyrasta na bardziej znerwicowane – ale również bardziej tolerancyjne i bezpieczne – od poprzednich pokoleń. Jego przedstawiciele trzymają się z dala od pokus dla dorosłych, takich jak alkohol czy seks, ale też unikają odpowiedzialności wiążącej się z dorosłością – nie śpieszy im się z nauką jazdy, wyprowadzką z domu ani z osiągnięciem finansowej samodzielności. Są otwarci i postępowi, a przy tym rozważni jak żadne wcześniejsze pokolenie młodych ludzi. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Subtelne komunikaty, które nieustannie przekazujemy poprzez język ciała, mimikę, dobór słów i modulację głosu, mają ogromny wpływ na odbiór naszych pomysłów i na to, jak jesteśmy postrzegani. Te pozornie niewinne sygnały mogą wzmocnić nasze przesłanie albo je osłabić. Jeśli kiedykolwiek przerwano ci podczas spotkania, nie dostrzeżono twojego potencjału lub zignorowano twoje pomysły, problem może tkwić w sygnałach, które nieświadomie wysyłasz innym. Vanessa van Edwards odkrywa przed nami sekretny język i uczy, jak pokazać siłę, charyzmę i skuteczne przywództwo oraz wzbudzać zaufanie i sympatię. Z jej książki dowiesz się: jak mową ciała przekazać: „Jestem liderem. Oto dlaczego powinieneś do mnie dołączyć”; które sygnały wokalne sprawiają, że brzmisz bardziej przekonująco; jakich komunikatów werbalnych użyć w CV, brandingu i wiadomościach e-mail, aby wzbudzić w odbiorcy zaufanie i ekscytację na myśl o waszym spotkaniu; jakie sygnały wizualne wysyłasz poprzez swój ubiór, zdjęcia profilowe i markę korporacyjną. Niezależnie od tego, czy negocjujesz ofertę pracy, próbujesz przekonać potencjalnego inwestora czy prowadzisz trudną rozmowę ze współpracownikiem, ta książka pomoże ci poprawić relacje, wyrazić empatię i nawiązać kontakty, które będą miały trwały pozytywny wpływ na twoje życie. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skąd wiemy, co czują inni ludzie, jakie są ich nadzieje, obawy, pragnienia, myśli i plany? Profesor Henry M. Wellman pokazuje, że wszyscy potrafimy czytać w umysłach innych osób. Co więcej, uczymy się tej niezwykłej sztuki niemal od narodzin! Henry M. Wellman, psycholog i badacz rozwoju dziecka, w swojej błyskotliwej książce przybliża czytelnikom teorię umysłu, która potrafi wyjaśnić m.in.: - jak rozwijamy nasze umiejętności życia w społeczeństwie, - dlaczego niektórzy z nas zostają ateistami, a inni są religijni, - jak to się dzieje, że jedni kochają horrory, a drudzy ich nie znoszą, - oraz do czego przyda nam się ta wiedza, kiedy to roboty będą nas uczyć, leczyć i się nami opiekować. Jeśli chcemy odnaleźć porządek i przewidywalność w z pozoru chaotycznych ludzkich interakcjach, a przede wszystkim lepiej zrozumieć siebie i innych - ta książka nam w tym pomoże.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej